Kawasaki KZ650 1979 B1 opknapper

ziet er goed uit
Bedankt, probeer nu wat verder te doen want anders komt het er nooit van :+ !
Enkel die kabelboom gaat echt nog voor hoofdpijn zorgen B| . Had een net exemplaar op de kop getikt maar niet alles is 100 percent hetzelfde. Lijkt ook dat aan de originele de stuurschakelaars gewoon vast zaten en op die nieuwe zijn er fiches voorzien...
Fuse box, achterlichtfiche,... zijn dan weer net hetzelfde. Zal dus puzzelen worden vrees ik.
 
Mannen, via een ander forum, waar alleen z650 liefhebbers zitten, ben ik op de goede weg gezet. Ik zit feitelijk met hetzelfde probleem een brakke bedrading, maar ik weet nu waar ik zoeken moet. het zit waarschijnlijk in de startknop en de bedrading naar de startrelais.Een schema heb ik gevonden op een amerikaanse site en alles zal goed komen.
 
Laatst bewerkt:
Hey Vulcanrider: welk forum is dat dan? Lijkt me wel handig...

Update:
Heb ondertussen verder gepoetst aan het blok en de deksels enzo beginnen zelfs te glimmen. Alleen de koelvinnen gaan nog een heel karwei worden.
Binnenkort enkele nieuwe coils plaatsen zodat het blok eronder kan en de voorbochten weer gemonteerd kunnen worden. Morgen ga ik proberen om de bobines te voorzien van een nieuwe dop. Jammer genoeg zien die er niet meer zo super uit. Had ook twee nieuwere bobines die bij de onderdelenmotor zaten maar de montageafstand op het frame klopt helaas niet (zijn te lang). Hopelijk krijg ik de originele weer goed!
 
Laatst bewerkt:
ziet er allemaal perfect uit.

ik ben zelf ook bezig met de restauratie van een z650 b2.

ik heb al mijn berichten en fotoos gepost op het z650 platform.

is een leuk forum maar jammergfenoeg een beetje stil.

heb jij soms een idee of ik mijn hele topic ineens hier naartoe kan kopieren?

Sorry Kalasj-Nikov ff je topic gepikt. :o
Ron,
Je kan je topic van Z650 alleen maar per reactie kopieeren naar dit forum. Wellicht kan je de tweede versie hierheen halen. Trouwens je blok ziet er echt top uit. Dit ga ik je niet nadoen.
Gr.
Willem
 
Laatst bewerkt:
Hey is niet erg hoor, brengt wat leven in de brouwerij en het is toch van toepassing op de motor.
Heb me zelf al even lid gemaakt op het forum, nu wachten op bevestiging.

Update:
Heb de bobines een beetje opgekuist en deze voorzien van (zo goed als) nieuwe NGK koppen + afdekrubbers. Hopelijk volstaat dit om hem binnenkort aan de praat te krijgen. Heb ze even aan het frame gehangen zodat ik morgen kan beginnen met de kabelboompuzzel!
Morgen neem ik terug wat foto's, dat is fijner om te volgen.
 
Ha de bougiedoppen moet ik ook nog ff regelen. Maar dat komt later nog wel. Ik heb de diagrams op A3 uitgeprint en toen na advies ontvangen te hebben, de zwarte, roodgele bedraging gemarkeerd met zo'n fluo-stift en zo kom je bij via de startrelais bij de startmotor. Daarnaast gaat de roodgele ook naar de bobines.
Het is redelijk lastig om het zo te beschrijven, maar kijk later even op het z650 forum bij technische vragen.

Ik weet trouwens nog niet eens of de startmotor correct is, want ik moet eerst de startknop, de kill switch e.d. checken.

Succes
 
Laatst bewerkt:
het belangrijkste is dat hij zometeen goed loopt.
ik hou me voornamelijk bezig met het plaatsen van nieuwe updates op het z650 forum.
ik krijg hier namelijk geen enkele reactie.
Sorry Kalasj-Nikov ff je topic gepikt. :o
Ron,
Je kan je topic van Z650 alleen maar per reactie kopieeren naar dit forum. Wellicht kan je de tweede versie hierheen halen. Trouwens je blok ziet er echt top uit. Dit ga ik je niet nadoen.
Gr.
Willem
 
Update!

Heb me de afgelopen dagen bezig gehouden met de kabelboom en deze krijgt terug vorm (later meer hierover). Daarnaast heb ik het achterspatbord dat ik had gekocht opgeknapt. Netjes geschuurd en voorzien van een laagje matzwarte verf langs buiten, langs binnen heb ik het eerst ontdaan van alle vuil en roest en daarna gespoten met Hammerite. Het achterlicht/kentekensteuntje uit chromé werd opgepoetst, ontroest en gespoten met antiroest (soort vernis). Het beste rubber uitgezocht met nette busjes en boutjes en afgemonteerd. Resultaat is meer dan netjes en een hele vooruitgang! :)

sdc12324800.jpg

sdc12329800.jpg

sdc12328800.jpg

sdc12327800.jpg

sdc12323800.jpg
 
Update!

Heb me de afgelopen dagen bezig gehouden met de kabelboom en deze krijgt terug vorm (later meer hierover). Daarnaast heb ik het achterspatbord dat ik had gekocht opgeknapt. Netjes geschuurd en voorzien van een laagje matzwarte verf langs buiten, langs binnen heb ik het eerst ontdaan van alle vuil en roest en daarna gespoten met Hammerite. Het achterlicht/kentekensteuntje uit chromé werd opgepoetst, ontroest en gespoten met antiroest (soort vernis). Het beste rubber uitgezocht met nette busjes en boutjes en afgemonteerd. Resultaat is meer dan netjes en een hele vooruitgang! :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


En toen????
 
Toen waren we 5 jaar later en is de motor eindelijk bijna klaar 😂 , een trouw, huis en zoontje verder maar we zijn er bijna! Tank, zit en zijdeksel liggen bij de spuiter en laatste lading onderdelen is onderweg.
 
Goedemorgen, :)

Mooi project, ik ben zelf ook met een Z650 bezig moet weer redelijk origineel worden.
Deze:
full

Moet er zo komen uit te zien:
full

Maar zover ben ik nog lang niet....
Heb je topic al doorgenomen vanmorgen, jammer dat je foto's het niet meer doen.
Neem ook even een kijkje in mijn topic :Y

Groeten en een fijne dag :W
 
Ja die oude foto's zijn van in de imageshack tijd. Ik heb een ton aan foto's die ik eens zal posten in de loop van de week. Mijn z is ook vrij origineel op de vier in 1 uitlaat, spatbord en gepoedercoate velgranden na.
 
Laatst bewerkt:
Die uitlaat viel me direct op, wat voor merk is die?
Is zo te zien ook van RVS toch?
Ziet er iig strak uit zo, :t

Edit: ik heb die kachelpijp van de zwarte ook verwijderd, zit nu een nette Deeptone onder, lekker 80's!
 
Laatst bewerkt:
Back to the future... krijg ik ineens een mail over een topic dat actief is na 4 of 5 jaar...
Proficat, huisje, boompje, beeestje, mooie klassieker !!

Grtz
John
 
Terug
Bovenaan Onderaan