Adres voor Startmotor Kawasaki z750B

Joossie

MF'er
28 jun 2010
163
1
Weet er iemand een adresje voor een startmotor, gebruikt nieuw gereviseerd, voor een Kawasaki Z750b Twin. Er zit nu een mitsuba sm-224 die niet heel lekker meer rond gaat ook niet als ik 'm direct op een accu zet. ik wil 'm graag reviseren of vervangen voor een exemplaar die het wel fatsoenlijk doet.

Mijn rechter kuit wordt een beetje te gespierd door al het kicken...........

Ik hoor graag of iemand een adresje weet. ( liefst in brabant............)

gr

Joost
 
Dank je, ga meteen ff een mailtje sturen met een vraagje

gr

Joost
 
Je kan ze ook zelf reviseren,koolborstelplaat en andere delen zijn vaak nog los te koop,
of bij een motorzaak vragen of ze hem voor je kunnen reviseren.
Heb net ff gekeken maar was te voorbarig,de koolborstels zijn niet meer leverbaar,wel
een nieuwe complete starter,maar van de prijs word je niet vrolijk :N ,zo,n 550,- excl btw.
 
Laatst bewerkt:
als die van een gpz 1100 uit 81/82 ook past dan heb ik nog wel een liggen
 
ik ben zelf ook in het bezit van een Z750 b1 twin
de startmotor van een gpz past niet ,,,

vermoedelijk ligt dit niet starten,niet aan de startmotor ,indien het lijkt of je accu leeg is ,,is het waarschijnlijker dat de startvrijloop ,achter de dynamo is ingeslagen ,en dat daardoor de vrijloop niet aangrijpt.
om het starten weer goed te krijgen kun je het beste de vrijloop reviseren
voor de Z is een nieuwe vrijloop leverbaar ,de vrijloop van een GPZ heeft een andere draairichting
toevallig heb ik vorige week een nieuwe gekocht ,volgen mijn dealer was dit de laatste die bij Kawazaki voorradig was
kijk eens op de Duitse site van www.z750twin.de daar staat een beschrijving van de revissie .
handig is het om te weten dat de dynamo ,,verwijdert kan worden door met de achteras de rotor er af te drukken
mocht je meer info willen ,,,stuur gerust een PB tje ,,of via dit topic
ik heb foto,s van de startkoppeling van een GPZ900 R en van een Z750 b ,[ze lijken erg op elkaar]daarop kun je zien dat de draairichting anders is
suc6
grt Pp
 
Klopt, ik dacht ook dat het de vrijloop was en had bij Roukema zo'n setje gekocht. Kreeg alleen het vliegwiel er niet af .................las op een forum dat je de achteras kunt gebruiken, inventief die jappen, Ik heb toch maar een bout, poulietrekker, gekocht kosten geen vermogen en werkt m.i. toch net iets beter.

Wat betreft de startmotor, ik heb 'm eraf gehaald en aangesloten op een accu...............dan draait ie even en begint dan steeds langzamer te draaien, ik ben 'm nu compleet aan het schoonmaken om te kijken of dat scheelt............ben benieuwd.

Ik had ook een adres voor een nieuwe startmotor. De firma heet startershop, de prijs viel nog alles mee € 253,- excl. b.t.w. Maar, ik vind het toch het proberen waard om eerst eens te kijken naar een gebruikte.

Dank voor alle goede tips en wat leuk dat er een mede z750b-er op het forum te vinden is, er zijn er niet zo heel veel van in nederland dus mocht ik een vraag hebben weet ik u te vinden.

gr

Joost
 
Laatst bewerkt:
Klaccu...............dan draait ie even en begint dan steeds langzamer te draaien, ik ben 'm nu compleet aan het schoonmaken om te kijken of dat scheelt............ben benieuwd.

Ik

Joost

???? :?
Sluit m eens aan op een auto accu?? Volgens mij vliegt ie dan naar mars.
koolborstels kun op op maat schuren, of zoek het onderdeelnummer op en kijk eens op ebay.com.

Die twin startmotoren waren altijd al iets aan de zwakke kant. Overigen zou je motor met een paar kicken moeten lopen. (althans mijn twins doen dat wel)
 
deze twin nog niet, ik kreeg er last van in mijn kuit, zo vaak moest ik kicken............Carburateurs uit elkaar, geen rare dingen...............ontsteking bekeken geen rare dingen.............bobine bekeken, die was niet heel fris meer..............Heb nu een Accel bobine besteld, had op het Amerikaanse twin forum gelezen dat dat wel lekker werkt. Ben benieuwd, komt volgende week binnen...........Dan moet ik 'm zeker aan kunnen kicken en heb ik de startmotor niet nodig.

Toch wil ik de startmotor werkend hebben, is gewoon handig en het zit erop dus moet het werken..........
 
ello,

als je nog niet gevonden hebt, eens kijken bij piet kruis motoren in Arkel, maar dan de sloop afdeling van hen. daar al diverse z650 meuk gehaald. je moet alleen er heen en zelf in de bakken rommelen.
 
wil niks zeggen ,maar van der kruis is al een tijdje niet meer in Arkel actief ,[weet niet of en waar hij nu bezig is ] pand in Arkel zit nu een matrassenzaak in en het pand waar de sloperij zat staat leeg

heb eens gehoord dat Piet van der Kruis motoren al enkele jaren failiet is ,,,,als iemand het beter weet ,,,,graag ,,,,was een leuke zaak
 
Er staat op marktplaats een twin te koop in onderdelen ( Kawaski onderdelen en twin in toetsen) In iedergeval is het ook mogelijk om hem te reviseren naar deze zaak kan je hem ook opsturen en krijg je hem perfect weer terug.
Dynamo en Startmotoren in Gouda: Reparatie / Revisie en Levering van scherp geprijsde OEM Topmerken Nieuw en Ruil voor Personen en Bestelwagens-Transportsector-Industrie-Landbouwmechanisatie ect. Goedkoper alternatief een Imitatielijn. | Hans van der Speld Startmotoren en Dynamo's
Ik ben er zelf een aan het bouwen en kan je voor mij de spaken van je achterwillen tellen, volgens mij zijn het er 40. Ik ben bezig om 17 inch velgen erin te zetten met een 180 achter en 120 voorband vandaar. Bedankt alvast

succes Frank

O ja Piet kruis bestaat inmiddels niet meer er zijn nog een paar sloperijen met oude onderdelen: Bolman in Voorbrug en Muts in Soest
 
Terug
Bovenaan Onderaan