motor bladen.......zijn het nog echte opinie bladen????

sjaakw

MF'er
27 dec 2011
146
1
Tiel
Nu zit ik al een tijdje met frustratie over de 2 grote motor bladen van Nederland. MOTOR en MOTO73. Ik weet niet of ik hier de enige in bent.
Het lijkt wel een eenheid worst aan het worden. Vroeger had je de MOTOR en later in 1973 is daar de rebelse MOTO73 bij gekomen. 2 bladen met een eigen gezicht. Maar kijk wat er nu is geworden van die 2 bladen. Komt uit de zelfde fabriek, staan de zelfde dingen in en hebben de zelfde hoofd redacteur namelijk Arie Blokland. Een man met een auto hart ,naar de motor afdeling om alles te "stroom lijnen".
Omdat ik me niet meer kan vinden in deze bladen. heb ik mijn lidmaatschap opgezegd van de MOTOR. Daarvoor jaren lid geweest van de MOTO73. Ga weer over op de meest instaande motor blad en koopt die.
Mijn mening in een mail opgestuurd en nooit meer wat van gehoord.
Ten eerste vind ik de bladen erg mannen gericht. Waarom geen vrouw die volwaardig mee doet in de redactie en ook serieus mee test. In plaats alleen maar over mode praat en de buddyseat test. Kijk eens naar Kicxstart met Annemiek van der Kolk . zo kan het wel. laten haar als eerste vrouw de Motogp machine van Nicky Hayden testen. Dan heb je als blad ballen om het aan een vrouw over te laten.
Het lijkt steeds meer dat de bladen het verlangstuk zijn van de importeurs. De meeste motoren die verkocht worden zijn tweedehands met echte pareltjes er tussen. Belicht meer die motoren. . . . . . . . en zo zou ik nog wel door kunnen gaan . . . . . Sjaak.
 
tís wel een feit ja, dat ze niet kritisch durven zijn ala topgear.
Want ja de importeur zou je de volgende keer eens een motor wiegeren..


allemaal de schuld van de commercie.
 
persoonlijk vindt ik het blad motorrijder wel gaan op dit moment. Zelf ook jarenlang motor abonnee geweest, maar ben nu over gegaan op "zo nu en dan het op dat moment het leukste blad". die kies ik dus op dat moment en ga niet meer altijd hetzelfde blad kopen.
 
tís wel een feit ja, dat ze niet kritisch durven zijn ala topgear.
Topgear kan je toch niet kritisch noemen? Hooguit komisch... Maar niet kritisch en zeker niet serieus! En ik neem aan dat de gemiddelde kijker Topgear ook niet kijkt om te bepalen welke auto van 500.000 euro hij gaat kopen, 't is gewoon entertainment. En die lui zijn dusdanig verwend/wereldvreemd/rijk dat ze elke auto afkraken.

Qua motorbladen ben ik nu tijdelijk lid van Promotor. Er staan enorme reisverhalen met achtergrond van het gebied in, dat hoeft van mij niet, dat is algemene vakantie-informatie. Verder wel leuk om te lezen, maar ik hoef geen vervolglidmaatschap.

Sowieso ben ik niet echt op zoek naar "opinie", ik vorm m'n eigen mening wel. Ik zie veel liever feiten.

Vraag anders eens gratis een proefnummer Motoplus aan :)
 
Laatst bewerkt:
Misschien omdat je ouder wordt, maar het lijkt mij interessant om te lezen, hoe gaat het met die oude racehelden. Of iets meer de classic races belichten. Mijn vader rijdt op een 50cc machine verschillende demo ritten. maar zulke mooie techniek. Er is veel meer op motor gebied dan wat hun schrijven. Alleen al het feit, 2 verschillende bladen met 1 hoofdredacteur. Wie kan mij dat uit leggen.
 
De bladen zijn al een tijdje van Sanoma en het enige wat zij willen is een commercieel blad dat winst maakt. Ongezoute meningen en echte kritieken zul je dus niet lezen, want daarmee kun je adverteerders voor de schenen schoppen. Maar voor echte ervaringen hebben we toch Motor-forum? :)
 
Ja de bladen hebben vaak veel weg van een verlengde advertentie van de fabriek.
En vertel vooral niet te duidelijk wat er minder is en zeg zeker niet te snel dat er iets niet deugd.
Als je daarbij nog wat kromme dingen recht praat en wat met de mantel der liefde bedekt,

Dan kom je een eind.

Aan de andere kant wie staat er open voor kritiek op zijn favorite merk?


Bigscale
 
ik heb maar een proefabonnement genomen voor 10 euro. Heb toch een zwak voor Eric Bulsink , komt uit de goude tijd van MOTO73 toen ze nog in Raalte zaten.
 
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt TS. Ik heb om die reden al jaren geen abonnement meer op een motorblad(las moto73). Ik vind het nu gewoon zonde van mijn geld. Ik heb nog een tijdje af en toe een los nummer gekocht, maar dat heb ik inmiddels ook al heel lang niet meer gedaan. Elke keer een anticlimax. Ligt dus wel een markt open denk ik. Wel lastig, want de gevestigde orde is machtig en laat niet zomaar toe dat er iets nieuws komt.
 
tís wel een feit ja, dat ze niet kritisch durven zijn ala topgear.
Want ja de importeur zou je de volgende keer eens een motor wiegeren..


allemaal de schuld van de commercie.
Topgear heeft makkelijk lullen, dat is van de publieke omroep, die hoeven er niet aan te verdienen. (dat doen ze wel, het is het programma waar de BBC het meest aan verdient geloof ik, maar dat terzijde)
 
Topgear kan je toch niet kritisch noemen? Hooguit komisch... Maar niet kritisch en zeker niet serieus! En ik neem aan dat de gemiddelde kijker Topgear ook niet kijkt om te bepalen welke auto van 500.000 euro hij gaat kopen, 't is gewoon entertainment. En die lui zijn dusdanig verwend/wereldvreemd/rijk dat ze elke auto afkraken.

Qua motorbladen ben ik nu tijdelijk lid van Promotor. Er staan enorme reisverhalen met achtergrond van het gebied in, dat hoeft van mij niet, dat is algemene vakantie-informatie. Verder wel leuk om te lezen, maar ik hoef geen vervolglidmaatschap.

Sowieso ben ik niet echt op zoek naar "opinie", ik vorm m'n eigen mening wel. Ik zie veel liever feiten.

Vraag anders eens gratis een proefnummer Motoplus aan :)
Oh ja, Motoplus / Motorrad, het advertentiekrantje van BMW.. _O- nee, die zijn onpartijdig.. _O-
 
Ik heb de mazzel dat ik nog "wel eens" een buitenlands blad in mijn handen heb, en dan is het Franse Moto & Motard erg grappig, en sommige Engelsen zijn wel ok, maar de advertenties moeten ook betaald worden.
 
Op zich terechte commentaren, hoe objectief kan een blad zijn als hun belangrijkste adverteerders ook de motorfabrikanten/importeurs zijn.....

Aan de andere kant: hoeveel slechte motoren worden er op dit moment écht gemaakt? Ik zou liever meer nadruk zien op zaken als duurzaamheid, veiligheid en afwerking, maar ook: waar liggen de sterke punten qua gebruik van de motor.
 
Oh ja, Motoplus / Motorrad, het advertentiekrantje van BMW.. _O- nee, die zijn onpartijdig.. _O-
Och, ik lees Motoplus best met plezier en BMW is mijn merk dus da's niet erg :+
Maar serieus, ook al is een test gekleurd, het blijft toch altijd een persoonlijke beleving. Er is maar 1 manier om een machine te beoordelen en dat is door er zelf op te (proef)rijden.
 
Op zich terechte commentaren, hoe objectief kan een blad zijn als hun belangrijkste adverteerders ook de motorfabrikanten/importeurs zijn.....
Tsja, er zijn ook weinig alternatieven... Als het blad 20 euro kost koopt niemand hem, en als-ie vol staat met reclame voor maandverband word je ook niet vrolijk...
 
Heel mooi jullie reacties. Maar even dit aspect . . .

Ten eerste vind ik de bladen erg mannen gericht. Waarom geen vrouw die volwaardig mee doet in de redactie en ook serieus mee test. In plaats alleen maar over mode praat en de buddyseat test. Kijk eens naar Kicxstart met Annemiek van der Kolk . zo kan het wel. laten haar als eerste vrouw de Motogp machine van Nicky Hayden testen. Dan heb je als blad ballen om het aan een vrouw over te laten.

Daar lees ik jullie niet over . . . . . . . . Of is motor echt een mannen ding en zien we alleen graag het leren kontje van de vrouw achterop de motor.
 
Ik lees dan geen motorblad, houd niet zo van lezen :P
Maar in mijn brommertijd was ik lid van een scooterblad, hierin kwamen altijd twee projecten voorbij van omgebouwde scooters. Dit vond ik altijd erg leuk om te lezen en zo is dat ook met de bouwverslagen hier op MF, wordt hier ook aandacht aan besteedt in de motorbladen?
 
persoonlijk vindt ik het blad motorrijder wel gaan op dit moment. Zelf ook jarenlang motor abonnee geweest, maar ben nu over gegaan op "zo nu en dan het op dat moment het leukste blad". die kies ik dus op dat moment en ga niet meer altijd hetzelfde blad kopen.


Ja, lees ook MR motorrijder regelmatig en ik vind dit wel een leuk blad.
Ongetwijfeld zullen ook zij belangen hebben bij hun sponsoren, daar zijn het tenslotte sponsoren voor. Het valt me tijdens het lezen in ieder geval wel mee!
Tijdje geleden jaar editie 2010 van moto73 bij de bibliotheek gekocht voor €2,50 ;) maar veel van hetzelfde... -O- ......in mijn opinie!
 
:^ motorrijder is gewoon een goed blad. Leuke specials, mooie foto's, leuke schrijfstijl en opmaak. Het blad zelf voelt ook gewoon kwalitatief goed aan. Zeker een aanrader! :Y
 
Misschien omdat je ouder wordt, maar het lijkt mij interessant om te lezen, hoe gaat het met die oude racehelden. Of iets meer de classic races belichten. Mijn vader rijdt op een 50cc machine verschillende demo ritten. maar zulke mooie techniek. Er is veel meer op motor gebied dan wat hun schrijven. Alleen al het feit, 2 verschillende bladen met 1 hoofdredacteur. Wie kan mij dat uit leggen.

Heey voor oude racehelden, mooie techniek en bijzondere motoren kan je Het Motorrijwiel lezen. Ik koop af en toe een nummer en doe er een half jaar mee, ben niet zo'n lezer. Bigtwin en Kixstart staat ook weleens wat leuks in. En de ontelbare zines op internet.

Ik heb een Bladcadeau gehad en ben zodoende een poosje gratis lid geweest van de moto 73. Ik vond het nivo bedroevend. Missende of dubbele pagina's, taalfouten en uitgekauwde verhaaltjes. En elk nummer weer dezelfde motoren die op een andere locatie getest werden. Nee, bedankt. Één schrijver is wel vermakelijk, Joost Overzee, die schrijft geloof ik in de Motor.
 
Heel mooi jullie reacties. Maar even dit aspect . . .

Ten eerste vind ik de bladen erg mannen gericht. Waarom geen vrouw die volwaardig mee doet in de redactie en ook serieus mee test. In plaats alleen maar over mode praat en de buddyseat test. Kijk eens naar Kicxstart met Annemiek van der Kolk . zo kan het wel. laten haar als eerste vrouw de Motogp machine van Nicky Hayden testen. Dan heb je als blad ballen om het aan een vrouw over te laten.

Daar lees ik jullie niet over . . . . . . . . Of is motor echt een mannen ding en zien we alleen graag het leren kontje van de vrouw achterop de motor.


In het belgische magazine Motorrijder test ook een vrouw diverse motoren. Vind het op dit moment ook het leukste blad om af en toe te lezen. Naast veel info over de motoren ook echt persoonlijke meningen van de testrijders/redacteuren van het blad.
 
Heel mooi jullie reacties. Maar even dit aspect . . .

Ten eerste vind ik de bladen erg mannen gericht. Waarom geen vrouw die volwaardig mee doet in de redactie en ook serieus mee test. In plaats alleen maar over mode praat en de buddyseat test. Kijk eens naar Kicxstart met Annemiek van der Kolk . zo kan het wel. laten haar als eerste vrouw de Motogp machine van Nicky Hayden testen. Dan heb je als blad ballen om het aan een vrouw over te laten.

Daar lees ik jullie niet over . . . . . . . . Of is motor echt een mannen ding en zien we alleen graag het leren kontje van de vrouw achterop de motor.

Het leuke is dat de bladen niet bepalen welke journalist er gaat rijden op de motogp machine. Er is een samenspraak tussen de fabrikant/het team en de importeurs welke journalisten er een uitnodiging krijgen. Dus dat Annemiek op de motogp fiets heeft gereden komt niet (helemaal) bij de kicxstart vandaan..... Wat natuurliojk wel bij de heren vandaan komt is dat ze haar een geode kans geven om zeer diverse artikelen te schrijven.
 
Heel mooi jullie reacties. Maar even dit aspect . . .

Ten eerste vind ik de bladen erg mannen gericht. Waarom geen vrouw die volwaardig mee doet in de redactie en ook serieus mee test. In plaats alleen maar over mode praat en de buddyseat test. Kijk eens naar Kicxstart met Annemiek van der Kolk . zo kan het wel. laten haar als eerste vrouw de Motogp machine van Nicky Hayden testen. Dan heb je als blad ballen om het aan een vrouw over te laten.

Daar lees ik jullie niet over . . . . . . . . Of is motor echt een mannen ding en zien we alleen graag het leren kontje van de vrouw achterop de motor.

Volgens mij is nog steeds het grootste deel van de motorrijders een man. Dan heb je ook nog een deel vrouwelijk schoon dat je (achterop) op de motor kunt spotten die dat enkel doet omdat manlief er zo enthousiast over is, maar uit zich zelf nooit met een motor in aanraking zou zijn gekomen.

Om dan toch een redactrice / tester (V) aan te nemen enkel en alleen zodat je kunt zeggen dat je ook een vrouw in dienst hebt..?

Ik neem gewoon aan dat de leiding van zo'n blad kijkt naar de competenties, schrijfstijl en het totaalplaatje van de sollicitant - of dat nou man of vrouw is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan