Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Apart om te zien dat er zoveel negatiefs over wordt gepost, weinig denken vanuit mogelijkheden maar zoveel vanuit beperkingen!
Tuurlijk, verandering is eng. Dus daarom zoveel mogelijk barrières opwerpen en meteen eisen gaan stellen die voorlopig nog niet haalbaar zijn. Vreemd is dat...of gewoon menselijk. Helaas voor de criticasters komt het er ook wel zonder hen. Het is alleen jammer dat ze zoveel onzin spuien waardoor het beeld steeds vertroebeld wordt en de belangrijke discussies niet gevoerd worden.

Maar goed...de stoommachine is er ook niet meer, dus de verbrandingsmotor zal ook op den duur verdwijnen. Over een paar generaties vragen ze zich af waarom we toch zo gek waren op die stinkende en herriemakende krengen die zo gruwelijk inefficiënt met brandstof omgaan... Net als dat wel nu lachen om stoommachines of handkarren.
 
Dat is ouderwets denken. Als Nederland er eens werk van zou maken zou het hele land op zonne- en windenergie kunnen draaien.
Dan hou je nog de niche bronnen als getijden en stroming over om het hele voertuigpark van energie te voorzien.

Maak het sommetje maar eens, hoeveel windmolens zijn er dan nodig om Nederland volledig te dekken.
Geldt ook voor zonneenergie. Bovendien zijn de kosten zijn veel te hoog op dit moment.
 
Maak het sommetje maar eens, hoeveel windmolens zijn er dan nodig om Nederland volledig te dekken.
Geldt ook voor zonneenergie. Bovendien zijn de kosten zijn veel te hoog op dit moment.


Om aan de huidige wereldwijde vraag van energie te kunnen voldoen zou een park met zonnepanelen van zo'n 500km2 voldoende zijn ....
Laat er nou in de Sahara net een stukje grond vrijgekomen zijn ....
Één klein minpuntje ..... de landen om de Sahara zijn niet erg politiek stabiel ....
 
Voor Downsider: de temperatuur is over de 100.000.000 graden om een fusiereactie te starten.

dat zou goed kunnen ;) ,exacte getal is me effe ontschoten.

wat betreft cern,dat ding levert geen energie maar is een groot afnemer van energie hiebij gaat het om mega of zelfs giga watts(pin me er niet op vast)
daar staat nl "the large hadron collider",LHC een deeltjesversneller waarmee men de higgs boson(mijn favo deeltje :} ) aan het zoeken is :9 .
Het deeltje dat materie massa geeft *O* ,als dat geen high tec is :)
 
Laatst bewerkt:
Om aan de huidige wereldwijde vraag van energie te kunnen voldoen zou een park met zonnepanelen van zo'n 500km2 voldoende zijn ....
Laat er nou in de Sahara net een stukje grond vrijgekomen zijn ....
Één klein minpuntje ..... de landen om de Sahara zijn niet erg politiek stabiel ....

1 ander klein minpuntje: de productie van de meeste hoog rendement zonnepanelen kost meer energie dan ze gedurende hun levenscyclus opwekken. . . Laag rendement plastic zonnecellen kunnen daarentegen (binnenkort) energie-technisch zeer voordelig gefabriceerd worden, maar voor de productie ervan heb je weer aardolie nodig (weliswaar gebruik je nu de olie om iets te maken dat weer energie opwekt, maar toch heb je het weer nodig).
 
Denk dat electrische motorfietsen de komende jaren vooral interessant zijn voor mensen de motor voor woon-werk gebruiken. Voor plezierrijders zal het nog wel wat langer duren, die willen vaak geluid/beleving..maar veel belangijker; hoe ga je met zo'n electrische fiets een weekendje naar de eifel? Dan moet je in enschede al overnachten in een hotel met buiten genoeg stroom/stopcontacten voor iedereen.
 
Maak het sommetje maar eens, hoeveel windmolens zijn er dan nodig om Nederland volledig te dekken.
Geldt ook voor zonneenergie. Bovendien zijn de kosten zijn veel te hoog op dit moment.
Kijk eens om je heen, hoeveel molens staan er nu eigenlijk? Zonne energie krijgen we nu al vanuit het Duitse overschot. Kijk daar eens om je heen, het merendeel ligt op daken van schuren.
1 ander klein minpuntje: de productie van de meeste hoog rendement zonnepanelen kost meer energie dan ze gedurende hun levenscyclus opwekken. . . Laag rendement plastic zonnecellen kunnen daarentegen (binnenkort) energie-technisch zeer voordelig gefabriceerd worden, maar voor de productie ervan heb je weer aardolie nodig (weliswaar gebruik je nu de olie om iets te maken dat weer energie opwekt, maar toch heb je het weer nodig).
Hoe kan de productie nu meer kosten als het oplevert?
Je verdient als particulier een zonnepaneel in tien jaar terug. Leggen de Chinezen soms geld toe op de productie?
Je koopt het product, daar zijn de kosten en de winst bij inbegrepen. Tien jaar afschrijven en daarna minstens 10 jaar gratis elektra, voor je brommer (die niet bromt).
 
Laatst bewerkt:
Denk dat electrische motorfietsen de komende jaren vooral interessant zijn voor mensen de motor voor woon-werk gebruiken. Voor plezierrijders zal het nog wel wat langer duren, die willen vaak geluid/beleving..maar veel belangijker; hoe ga je met zo'n electrische fiets een weekendje naar de eifel? Dan moet je in enschede al overnachten in een hotel met buiten genoeg stroom/stopcontacten voor iedereen.
Dat denk ik ook.
Maar ik denk dat je over tien jaar in 10 minuten kan laden en weer verder. Dan moet je elke 200km een bakkie en een peuk doen.
Maar eerst de forensen. Ik kom nu al dagelijks elektrische auto's in de file tegen, dat had ik vijf jaar geleden ook niet verwacht.
 
Kijk eens om je heen, hoeveel molens staan er nu eigenlijk? Zonne energie krijgen we nu al vanuit het Duitse overschot. Kijk daar eens om je heen, het merendeel ligt op daken van schuren.Hoe kan de productie nu meer kosten als het oplevert?
Je verdient als particulier een zonnepaneel in tien jaar terug. Leggen de Chinezen soms geld toe op de productie?
Je koopt het product, daar zijn de kosten en de winst bij inbegrepen. Tien jaar afschrijven en daarna minstens 10 jaar gratis elektra, voor je brommer (die niet bromt).

Dat is vrij simpel: hoog rendement (>15%) zonnepanelen zijn niet stabiel en dus neemt het rendement in de loop van de tijd af. . .
 
Ik wil de TS ook even bedanken voor alle moeite! Aangezien ik dagelijks ww doe met de motor ben ik ook al een tijd aan het zoeken op internet naar info... Ga dit topic zeker volgen!
 
Ik zie zojuist dat deze topic geopend is. Ik ga al de vragen eens doornemen en kijken of ik van dienst kan zijn met aanvullende informatie.
 
Voor mij zou het een uitkomst zijn.
Ik rij maar weinig woon-werk kilometers meer (30km enkele reis) en het argument dat het geen geluid maakt of saai rijdt geldt voor mij ook niet.
Ik rij nu dagelijks op m'n BMW K1100, die zoemt ook en is ook saai.
Bovendien past het erg goed in m'n baan aangezien ik bij een bedrijf werk dat een range extender tbv elektrisch rijden ontwikkelt.

Ik zie het wel zitten hoor, zoemend tussen de file door.

Goed topic, ik blijf het volgen!
 
Ik ben zeer geïnteresseerd in de ontwikkeling van de elektrische motorfiets. Zeker omdat ik een standaard 66 km per dag woon werk rijd en dit met de huidige benzine prijs steeds duurder wordt. Woon werk is toch maar 66 km en een max van 100 km/uur. Bij thuiskomst heb je dan toch nog zeker 12 uur laden voordat de volgende dag weer aanbreekt.

Dit in combinatie met de zonnepanelen op het dak is dit natuurlijk best goedkoop tanken.

Verder verbaast het mij dat mensen snel de hakken in het zand duwen een gaan schreeuwen over klokken maar weten niet waar de klepel hangt.

De AC vs DC motor, volgens mij kan je met beide prima energie opwekken. Wel andere techniek voor aansturing. Voor een DC motor is een H-brug om die kortsluit om te remmen. volgens mij zijn DC motoren duurder vanwege onderhoud, borstels. Brushless hebben permanete magneten wat ook weer nadelen heeft. De AC motor is erg simpel, waardoor er weinig kapot kan. Beide motoren hebben in het vermogens segment van een motorfiets slimme electronica nodig. AC motoren zijn wel makkelijker te sturen en te bouwen voor hoge vermogens. Misschien zelfs ook meer rendement vanwege kabelverliezen tussen AC en DC.

Momenteel ben ik bezig met zonnepanelen op het dak en ook hier is de ontwikkeling zeer hard gegaan de afgelopen 10 jaar. Dat ze niet rendabel zouden zijn is een urban myth. Het financieel rendement is momenteel hoger (zeker als de energie prijzen stijgen) dan wat je op je spaarrekening krijgt. terugverdientijd in het bewolkte nederland is 7 tot 10 jaar. De zonnepanelen van nu hebben hebben een vermogens garantie van 20 of 25 jaar. Daarna neemt het langzaam af. (het klopt wel dat de omvormer elke 10 jaar vervangen moet worden.)
Dat zonnepanelen meer energie kosten om te produceren als dat ze opleveren is ook sinds massaproductie mogelijk is niet meer waar. Productie vermogen is ongeveer terugverdient in 2 jaar.

Ik ben echter nog wel van mening dat de accu techniek nog wat door ontwikkeld moeten worden. Daar valt vast meer uit te halen.
 
Ik weet niet of het voor motoren hetzelfde ligt, maar dit geeft te denken!
lange terugverdientijd electrische auto

En nee ik ben niet tegen electrische auto's en motoren maar de vraag is of het nu al zinvol is om daar in te investeren.
Dit zijn allemaal hybride auto's en niet de kleinste. Die slepen dus ook nog de brandstofmotor en appendages mee. Ik kan niet terughalen wat de afgelegde afstand is. Ik weet niet wat een Amerikaans Kw kost en weet wel dat de brandstof daar een fractie van onze benzineprijs is.
Voor mij valt dit soort halve informatie als dat onderzoek waaruit een Hummer beter voor het milieu was als een Prius.

En nee, ik denk dat je nu nog niet moet instappen. Het is allemaal nog prematuur. Even wachten tot de technologie beter wordt, de productie omhoog gaat en de prijzen dalen.
 
Maar goed...de stoommachine is er ook niet meer, dus de verbrandingsmotor zal ook op den duur verdwijnen. Over een paar generaties vragen ze zich af waarom we toch zo gek waren op die stinkende en herriemakende krengen die zo gruwelijk inefficiënt met brandstof omgaan... Net als dat wel nu lachen om stoommachines of handkarren.

:+

Zodra mijn huis en schuur klaar is ga ik ook zoiets maken :+ :}

Plannen zitten al in het hoofdje *D :+ :)

Zoals Jay Leno ooit eens zei : 'ja, de verbrandingsmotor is verouderd, net zoals paard en wagen dat ook zijn, maar dat betekend niet dat ze uit het straatbeeld verdwijnen, net zoals het paard er ook nog steeds is, zal je straks ook je verbrandingsmotor voor in het weekend gaan gebruiken' (ofzoiets)

Ofwel, naar het werk met je electra mobiel, in het weekend een rondje met de V8 :)
 
Grafeen, veelbelovend...

Probleem is dat je er met zo'n uitvinding nog niet bent, voordat dit op de markt is en in voldoende mate kan worden geproduceerd ben je heel wat jaren verder.

\[Edit] Maar begrijp me niet verkeerd; dit zou zomaar de grote doorbraak kunnen zijn in batterijtechnologie die we nodig hebben. Heel interessant is dat hier helemaal geen exotische of milieugevaarlijke stoffen voor nodig zijn.

Ze moeten in landen zoals Amerika, China en India de kranen gewoon wat verder dicht doen. Alles wat wij in ons koude kikkerlandje bezuinigen met zijn allen in het jaar, jagen ze daar in een dag de lucht weer in. Als ze daar wat zuuniger aan doen, kunnen ook wij net als in India tanken voor een kwartje de liter en kunnen we ook zonder zorgen wachten voor een goed doordacht systeem met genoeg oplaadpunten. Ik zeg: laat die grafeen accu maar komen, subsidieer dat maar inplaats van kundst.

Owjah en een actieradius van 100 km zal me dan ook een worst wezen, als ik dan om het uur een minuutje moet stoppen om volledig te kunnen bijladen interesseert me dat geen hol. lekker bakkie pleur tijdens het laden, een euro of 10 voor de kassajuffrouw voor de energie en gaan met die banaan.

Ik kan niet wachten.
 
.... Over een paar generaties vragen ze zich af waarom we toch zo gek waren op die stinkende en herriemakende krengen die zo gruwelijk inefficiënt met brandstof omgaan...
:^

Als we waren opgegroeid met elektrische voertuigen zou waarschijnlijk niemand nog een verbrandingsmotor willen.

Ik wil de TS ook even bedanken voor alle moeite! Aangezien ik dagelijks ww doe met de motor ben ik ook al een tijd aan het zoeken op internet naar info... Ga dit topic zeker volgen!
Kijk, nog een medestander. Je hebt vast wel al nuttige informatie gevonden die je hier kunt delen... We moeten ergens beginnen nietwaar ?

Ik zie zojuist dat deze topic geopend is. Ik ga al de vragen eens doornemen en kijken of ik van dienst kan zijn met aanvullende informatie.
Welkom, heel welkom...

....Ik ben zeer geïnteresseerd in de ontwikkeling van de elektrische motorfiets. Zeker omdat ik een standaard 66 km per dag woon werk rijd en dit met de huidige benzine prijs steeds duurder wordt. Woon werk is toch maar 66 km en een max van 100 km/uur. Bij thuiskomst heb je dan toch nog zeker 12 uur laden voordat de volgende dag weer aanbreekt.

Dit in combinatie met de zonnepanelen op het dak is dit natuurlijk best goedkoop tanken.

Verder verbaast het mij dat mensen snel de hakken in het zand duwen een gaan schreeuwen over klokken maar weten niet waar de klepel hangt....
Je hebt helemaal gelijk... Dank alvast voor je uitleg, jouw bijdragen zijn zeer welkom.

Dat geldt overigens voor iedereen die op een positieve manier bijdraagt aan dit topic, gelukkig worden dat er steeds meer.








Zojuist ontving ik een reactie van Brammo, ik citeer de mail in vertrouwen dat men er geen bezwaar tegen heeft, het is immers een algemene mail waarvan ze er zeker meerdere versturen; namen zijn weggelaten.
Dear H,


Thank you for your interest in Brammo. Our bikes are not yet available for sale or import in the Netherlands.
We will be meeting with prospective dealers over the next few months in the United States, Europe and Asia. As our dealer network expands it will be posted on our website and we anticipate you will find a dealer near you. 
This is a complex process requiring enormous administration and personnel hours. Based on current information, it could be a lengthy time before we can reach many countries where citizens have expressed interest. 

For more information about Brammo you can use the following links:
Brammo Newsletter:   Electrified Power | Cummins Inc.
Brammo official website:   www.Brammo.com               
Brammo Facebook page:  http://www.facebook.com/BrammoInc
Brammo Twitter feed:  Twitter. Wat er gebeurt.
Brammo You Tube channel:  Brammo
Brammo Smug Mug galleries:  http://brammoelectricmotorcycles.smugmug.com/
 
Best Regards,
 
J. Q.
Sales | Brammo, Inc. 
550 Clover Lane| Ashland, OR 97520
 
Zero heeft een ontvangstbevestiging gestuurd, verder is de reactie van Volta binnen: ook die citeer ik in vertrouwen dat men er geen bezwaar tegen heeft, het scheelt hen uiteindelijk werk :P . Namen zijn verwijderd. Let niet op het Spengels...

Dear H,

thank you very much for your interest in Volta Bcn and for getting in touch with us.

When will fun start on?
Volta Motorbikes will be ready to be yours the last trimester of 2012.
We are working hard to give you the best Volta ever.
Very soon we will confirm you testing and sale points' locations.
Volta Bcn Specifications: you can find all details on our website:
www.voltamotorbikes.com

Can you not resist anymore?
If you are one of those who can not wait any more and want to start enjoying right now, follow us on our website&networks, soon all the impatient Volta customers will be rewarded!

For any doubt or more information, do not hesitate to get in touch with us.

Have a nice day!

Volta Team
Always on!

www.voltamotorbikes.com
Vimeo
Flickr
Twitter
Facebook
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens om je heen, hoeveel molens staan er nu eigenlijk? Zonne energie krijgen we nu al vanuit het Duitse overschot. Kijk daar eens om je heen, het merendeel ligt op daken van schuren.Hoe kan de productie nu meer kosten als het oplevert?
Je verdient als particulier een zonnepaneel in tien jaar terug. Leggen de Chinezen soms geld toe op de productie?
Je koopt het product, daar zijn de kosten en de winst bij inbegrepen. Tien jaar afschrijven en daarna minstens 10 jaar gratis elektra, voor je brommer (die niet bromt).
FF beter lezen ;) het kost niet meer $$ dan ze opbrengen, maar het kost meer energie dan ze zelf terugleveren. klein verschil, groot plezier
 
60's styled electric concept bike
46496.jpg


Helemaal geïnspireerd ben ik weer op allerlei zelfbouw fora terecht gekomen. Mensen maken prachtige dingen. Ik snap alleen niet waarom ze telkens zo'n incourant motor frame nemen.
Motoren vallen me ook tegen, bijna 1000 euro voor een 72V AC motor. Een regelaar kost ook zoiets. Dat budget ga ik thuis niet voor elkaar krijgen.

ElMoto.net - the electric motorcycle forum - Today
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan