Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn er hier ook mensen die een ZERO leasen?

Over een paar maanden ga ik de overstap maken naar een andere werkgever, een werkgever waar er gelukkig de mogelijkheid is om het lease bedrag anders te besteden als aan een Auto of km vergoeding.
Ik heb al eens een proefrit gemaakt op een ZERO, en voor WW verkeer lijkt zo'n fiets mij ideaal, maar ik vind het moeilijk om de juiste 'financiële' cijfers te vinden wat betreft het zakelijk rijden van een elektrische motorfiets. Kan iemand mij wellicht een goede kant op sturen?
Ik weet niet op welke cijfers je doelt? Volgens mij is lease-tarief bij x km's het interessantst, en alleen een lease-maatschappij kan je die geven denk ik. Ik zou maar eens beginnen met bij alle leasemaatschappijen informeren of ze het uberhaubt doen.. :X OF misschien de motorzaak?
 
Ik weet niet op welke cijfers je doelt? Volgens mij is lease-tarief bij x km's het interessantst, en alleen een lease-maatschappij kan je die geven denk ik.

Inderdaad, dat soort cijfers. En ik ga er eigenlijk wel van uit dat mensen die zakelijk een ZERO rijden dat soort cijfers ook kunnen geven. :+
 
Zakelijk gaat hem ook niet worden, zo'n ding is duurder dan mijn foto-apparatuur. :P

Ik denk dat ik noodgedwongen nog een paar jaar wacht tot ze wat betaalbaarder zijn.
 
Ik wacht ook geduldig af, ik heb wel op de jaarbeurs even een proefzitje gedaan. De ruimte viel mij mee dus een zero staat nog steeds op de lijst van ooit.
 
Prijzen en windbescherming :X
De enige gekuipte elektrofiets is de energica en man wat een geld kost die :X :X

Het wordt echt tijd voor een elektrische tegenhanger van FJR/GTR/Pan/etc etc
(maar die zal dan ook wel onbetaalbaar zijn)

Lijkt me een mooie markt voor Tesla :9~ , ik zal Elon eens mailen :+
 
Tja, stil hier.. Maar dat betekent niet dat er niet gereden wordt.

Als motorforens gebruik ik de motor dagelijks en dit weekeinde heb ik ook nog een mooie tocht gemaakt, na 120 km stond de batterijindicator op 43%; met dat tempo zou ik dus zo'n 210 km ver kunnen komen.
Trouwens, de batterij is niet eens bepalend voor de actieradius aan één stuk, dat is het zadel...



Gisteren bij het laden gaf de motor weer een foutmelding, pffff... Dat moet geen gewoonte worden. Het rode driehoekje knippert dan als een soort "Master Caution", in het display kun je dan de code uitlezen van de foutmelding. Er waren er twee, 0006 en 0047, opnieuw. Dezelfde als destijds toen die lader stuk was maar hij laadde gisteren dus wel.

Ik heb toch niets bijzonders met de motor uitgehaald, de laatste weken is de motor niet eens nat geweest, het waren ideale omstandigheden, ik behandel hem met beleid en dan toch weer die meldingen. Het geeft geen goed gevoel...
Maar ze zijn alweer weg. Ik noem het maar een "glitch", een bogusmelding want ik haalde de laadstekker er uit, contact even aan en uit, stekker er weer in en de melding was weg en bleef weg. Vandaag reed ie weer prima, alles werkt zoals het hoort.
Op zich prima maar nog liever had ik niet van die paniekmeldingen.

Nog iets heel anders...

Ik vertelde al dat ik concessies heb moeten doen bij de aanschaf van deze motor. Ik mis o.a. de bescherming en bagagemogelijkheden van mijn vorige motor.
Wat ik ook ernstig mis is het ABS remsysteem.

Sommigen beweren dat ze beter kunnen remmen zónder ABS dan mét. Nou, bij mij is dat duidelijk anders, ik rem tweemaal beter mét ABS dan zónder, durf nu gewoon niet doorknijpen met nat wegdek, mis gewoon het vertrouwen dat ik met die andere motor dus wél heb. Nu hoef ik niet vaak te remmen omdat het regenereren vaak al voldoet maar soms kom je er niet onderuit als voor je iemand remt voor fietsers die willen oversteken op het zebrapad. Goed afstand houden is het devies, rijdt ook wel ontspannen moet ik zeggen.
De volgende heeft weer ABS; kan ook moeilijk anders, de mijne is van het laatste bouwjaar zónder.
 
Laatst bewerkt:
hallo

ik ben aan het kijken of ik woonwerk met de motor ga doen.
en als ik dan de elektrische fiets zie lijkt me dat wel iets.
mits ik mijn baas kan overhalen deze te leasen voor mij natuurlijk de aanschaf kan ik gewoonweg niet betalen en ik ga niks op krediet kopen.

ik heb al een mail naar een bedrijf gestuurd met de vraag of ze hiervoor een offerte kunnen maken die ik aan mijn baas kan voorlegen.
hebben jullie meschien nog meer tips die ik bijvoorbeeld aan mijn baas kan voorlegen om het ïnteresanter" te maken.
en zijn er electrische motors die ik beter niet kan pakken als ik er iedere dag door weer en wind mee naar het werk ga ?
een enkele rit is 31km dus 60 km per dag en ongeveer 12000km per jaar.
ik rijdt nu een honda hornet 600 en zit wel een beetje rond dat segment te kijken al is het natuurlijk appels met peren vergelijken.
wat misschien ook wel makelijk is om te vermelden ik ben ongeveer 1.90m en die elektrische fietsen zien er allemaal niet heel groot uit meschien dat jullie hier als ervarings deskundige wat meer van af weten :)
 
Hallo allemaal.
Ik ben vandaag langsgeweest bij Motoport in Zelhem.
Daar hebben ze elektrische motorfietsen staan van het merk Zero.
Kende het merk al via internet en You Tube en ook dit Topic.
Wilde dat soort elektro motorfietsen zelf eens aanschouwen in levende lijve.
Er stonden een aantal modellen.
Niet verkeerd om te zien en met recht een volwaardige motorfiets maar dan geheel elektrisch.
Toch even mijn persoonlijke mening:
Ik vond het formaat vrij compact en klein.
Eigenlijk vond ik al de modellen die er stonden qua formaat gelijk aan mijn Kawasaki Z300.
Ik had ze groter verwacht.
En ik vond de prijs van sommige modellen, behoorlijk hoog.
18.000 euro zag ik staan en voor dat geld heb ik eerlijk gezegt wel veel meer motor maar dan met brandstofblok.
Ik weet dat ik geen appels met peren mag vergelijken, maar wilde het graag even delen met jullie.
Vr Gr Erwin
 
Hallo allemaal.
Ik ben vandaag langsgeweest bij Motoport in Zelhem.
Daar hebben ze elektrische motorfietsen staan van het merk Zero.
Kende het merk al via internet en You Tube en ook dit Topic.
Wilde dat soort elektro motorfietsen zelf eens aanschouwen in levende lijve.
Er stonden een aantal modellen.
Niet verkeerd om te zien en met recht een volwaardige motorfiets maar dan geheel elektrisch.
Toch even mijn persoonlijke mening:
Ik vond het formaat vrij compact en klein.
Eigenlijk vond ik al de modellen die er stonden qua formaat gelijk aan mijn Kawasaki Z300.
Ik had ze groter verwacht.
En ik vond de prijs van sommige modellen, behoorlijk hoog.
18.000 euro zag ik staan en voor dat geld heb ik eerlijk gezegt wel veel meer motor maar dan met brandstofblok.
Ik weet dat ik geen appels met peren mag vergelijken, maar wilde het graag even delen met jullie.
Vr Gr Erwin
Hey, ik ben het met je eens. Toch heb ik vorig jaar de SR gekocht, gewoon voor de ervaring en in het kader van: je leeft maar één keer. En ik heb nog geen seconde spijt gehad. Nooit meer tanken, optrekken als een malle.. het maakt een hoop goed :) Het formaat vind ik alleen maar prettig, omdat ik vrijwel alleen maar in de Randstedelijke spits rijd, en dan vind ik persoon "lean and mean" erg prettig.
 
hallo

ik ben aan het kijken of ik woonwerk met de motor ga doen.
en als ik dan de elektrische fiets zie lijkt me dat wel iets.
mits ik mijn baas kan overhalen deze te leasen voor mij natuurlijk de aanschaf kan ik gewoonweg niet betalen en ik ga niks op krediet kopen.

ik heb al een mail naar een bedrijf gestuurd met de vraag of ze hiervoor een offerte kunnen maken die ik aan mijn baas kan voorlegen.
hebben jullie meschien nog meer tips die ik bijvoorbeeld aan mijn baas kan voorlegen om het ïnteresanter" te maken.
en zijn er electrische motors die ik beter niet kan pakken als ik er iedere dag door weer en wind mee naar het werk ga ?
een enkele rit is 31km dus 60 km per dag en ongeveer 12000km per jaar.
ik rijdt nu een honda hornet 600 en zit wel een beetje rond dat segment te kijken al is het natuurlijk appels met peren vergelijken.
wat misschien ook wel makelijk is om te vermelden ik ben ongeveer 1.90m en die elektrische fietsen zien er allemaal niet heel groot uit meschien dat jullie hier als ervarings deskundige wat meer van af weten :)
Een hoop mensen willen een halve auto vanwege dat "weer en wind", maar persoonlijk vind ik dat onzin. Ten eerste regent het vrijwel nooit in Nederland, en als het een keer regent, sja dan wordt je pak nat :z
Zelf heb ik Zero SR zonder raampje of wat dat ook.
Zakelijk gezien is de motor aantrekkelijk vanwege de MIA en de KIA, wat aftrekposten oplevert voor de zaak, waardoor de motor uiteindelijk een stuk goedkoper is dan hij op het eerste gezicht lijkt. Onderhoud zou goedkoop moeten zijn, maar dat moet voor mij nog blijken: ben nog niet aan onderhoud toe.
De motoren zijn niet groot. Zelf ben ik 188 en rijd ik er met heel veel plezier op.
 
Laatst bewerkt:
hallo

ik ben aan het kijken of ik woonwerk met de motor ga doen.
en als ik dan de elektrische fiets zie lijkt me dat wel iets.
mits ik mijn baas kan overhalen deze te leasen voor mij natuurlijk de aanschaf kan ik gewoonweg niet betalen en ik ga niks op krediet kopen.

ik heb al een mail naar een bedrijf gestuurd met de vraag of ze hiervoor een offerte kunnen maken die ik aan mijn baas kan voorlegen.
hebben jullie meschien nog meer tips die ik bijvoorbeeld aan mijn baas kan voorlegen om het ïnteresanter" te maken.
en zijn er electrische motors die ik beter niet kan pakken als ik er iedere dag door weer en wind mee naar het werk ga ?
een enkele rit is 31km dus 60 km per dag en ongeveer 12000km per jaar.
ik rijdt nu een honda hornet 600 en zit wel een beetje rond dat segment te kijken al is het natuurlijk appels met peren vergelijken.
wat misschien ook wel makelijk is om te vermelden ik ben ongeveer 1.90m en die elektrische fietsen zien er allemaal niet heel groot uit meschien dat jullie hier als ervarings deskundige wat meer van af weten :)
Welke omgeving zit je? Imho is Zero op dit moment de enige serieuze kandidaat. Een flink aantal Motoports zijn dealer en wellicht kun je er via de baas ook een in de lease nemen.
 
Het is inderdaad alleen een optie als ik het kan leasen ik kan gewoonweg niet zoveel geld in een motor stopen.
Ik had maandag bij een dealer die redelijk in de buurt zit netjes zoon contact formulier in gevult maarja...
Ikga morgen gewoon is bellen en kijken of ik een afspraak kan maken.
Wie weet kan ik wel iets fixe met mijn baas :]

Edit: owja en ik woon omgeving venray (noord limburg)
 
Laatst bewerkt:
.....Het formaat vind ik alleen maar prettig, omdat ik vrijwel alleen maar in de Randstedelijke spits rijd, en dan vind ik persoonlijk "lean and mean" erg prettig....
Eens en eens.

Vandaag was het aquaduct afgesloten, er stond een auto in brand. Dan moet iedereen dus via een andere route en is het ineens erg druk.
Op zo'n moment is de Zero helemaal in z'n element want je kruipt met het grootste gemak overal langs en tussendoor, het moet al raar gaan als je er niet langs kunt. Je hebt altijd koppel, kunt steeds heerlijk soepel optrekken, geen overbodige draaiende motor als je voor een stoplicht staat. Filerijden wordt gewoon leuk.

Ik heb ook een grote toermotor gehad, prima ding voor grote afstanden maar voor dit werk is het formaat van de Zero toch echt veel beter. Waarom zou een motor groter moeten zijn ? Ik kan er met mijn 1,92 m prima op zitten.

Hele gesprekken vandaag met een andere motorrijder; hij zag de Zero ook wel zitten, had er al eens op gereden. Wel leuk, dit is toch de toekomst.
 
dus ik ga vrijdag een test ritje maken in Sint Anthonis ik ben benieuwt.
en dan hopen dat dat ik mijn baas ook zo enthousiast kan maken als dat ik ben :)
 
Tijsjuh veel plezier met je testrit!!!

Ik ben 197cm maar zit prima op mijn DS
(zeker na montage S voetsteunen, zie vorig bericht van mij)

Heb er nu ruim 2000 km op zitten en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.
Had verwacht iets minder comfort te hebben tov mijn vorige motor (Honda Deauville) maar het tegenovergestelde is waar.
Zit is heel goed en ook langere afstanden ervaar ik als heel relaxed.
DS is heerlijk met rustig toeren, maar is zeker ook heel sportief te rijden.

Wel ben ik benieuwd of bij andere Zero rijders de km teller (Trip en ODO) ook afwijkt van de werkelijk gereden km?
Die van mij geeft 6 a 7% teveel aan.
Niet erg, maar als dit bij de rest wel aardig klopt kan dit vast aangepast worden.
 
De Zero DS zit heerlijk, zelfs als je langer bent dan 1.85.

De FX en FXS zitten ook lekker in dat opzicht, maar zijn misschien minder geschikt voor woon werk verkeer. Kunnen in elk geval minder km op een accu maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan