how-to je motor naar de monteur / dealer brengen

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.325
5.681
Vertel de mensen wat je klacht/ probleem is en dring ze niet jouw diagnose op. Voorbeeld. Je hebt een rammetje en denkt dat de naks is. Ga dan niet vragen om je naks te vervangen, maar om het rammeltje eruit te halen. Anders betaal je voor iets wat niet nodig is en je rammeltje zit er nog. Natuurlijk mag je wel zeggen wat jij denkt dat er aan de hands is, maar niet in eerste instantie

Loop met de beste man een rondje om je motor ter beoordeling. Dat voorkomt achterafgebel en welles nietus over banden remblokken etc. die vervangen moeten worden of niet.

aanvulling Zeroground

Vertel je dealer eerlijk wat je zelf al gedaan/verneukt hebt. Dat helpt bij het zoeken.

aanvulling Martell

Als je zaterdag wilt rijden, omdat je dat met je vrienden hebt afgesproken, kom dat iig niet vrijdagmiddag met 'kun je hem even helemaal nakijken en alles doen wat moet gebeuren'? want dat deze je vrienden ook al, maar dan op donderdag.

De shop staat derhalve vol...

Als je losse onderdelen komt kopen, ligt het niet aan de shop dat je deze toch niet nodig had. Vb: laadprobleem en nieuwe accu halen. Of vraag er even naar, of vertel je probleem (zie Zot). Advies is doorgaans graties :Y

Bedenk dat alles ook een prijs heeft (en dat kan ene hoge prijs zijn, maar toch ook een heel fatsoenlijke en redelijke). Onderdelen kosten geld, met doorgaans niet een grote marge. De prijzen zullen niet ver van de internetshops zitten (wel de juiste dingen vergelijken).

Zelf een dag klieren en prutsen is geen probleem. Ga aub je gang. Als een ander het in een uur kan en je moet 50 euro afrekenen, dan kan dat een goed alternatief zijn :)

En ALS je aan je motor hebt gezeten, laat dan aub weten wat je hebt gedaan. Mengselschroeven dicht, carbs open gehad, afstandbussen voor wielen niet terug er in gezet.

En vergeet bij vervangen van banden aub niet te vertellen of je er -al dan niet preventief- van die verschrikkelijk plakken meuk in hebt gegooid tegen het lek raken..... Alvast bedankt.

aanvulling GT 750J

breng je motor bij monteur met ongeveer een halve tank brandstof. Helemaal vol is niet prettig als je de tank eraf moet halen tijdens beurt maaaarrrr lege tank is weer niet prettig tijden de proefrit na de beurt! Waarom houd die motor nou weer in?? ow brandstof op..

aanvullingen welkom
 
Laatst bewerkt:
Dat van die lichten moet nu natuurlijk niet letterlijk opgevat worden.

Apotheken mogen geen medicatie verkopen op merk. Net zoals je naar de drogist gaat om Aspirines, moet je nu pijnstillers vragen. Dat kan Aspirine zijn, maar je moet de kans krijgen een ander product te kiezen, omdat die kosten voor de merken vrij hoog liggen. En je krijgt geen andere keuze.

Dit is hetzelfde verhaal. Als je een andere band laat steken, dan moet je keuze krijgen tussen banden. Je dealer zal je uiteraard de uitermate beste band aanbieden. 1. die is werkelijk beter en 2. hij verdiend er meer aan (enfin, niet te algemeen natuurlijk). In zo'n geval vind ik dat de dealer je de keuze moet geven. Of banden X, of banden Y. Rij je 2 maal per maand, waarom dan peperdure banden steken die gemaakt zijn om nooit te stoppen met rijden... Dat is wat vaak gedaan wordt.

Dan hoor je dat motorrijden duur is... Logisch lijkt me dan. Als je alles vervangt constant komt het je idd duur uit.

Net zoals de post hier ergens meer naar boven. Scooter met verse olie, 2 dagen later deed de dealer er zelf olie in... Lijkt me dan toch oncorrect, ofniet?

En die remmen ontluchten op een uur... Ik heb dat hier thuis zelf gedaan, ben er geen uur aan bezig geweest, en zelfs niet eens een brug staan. Vloeistof in gedaan, doorgepompt en trachten te ontluchten koste me een klein uurtje. Alles met de hand. En dan was het nog OK ook, het zijn remleidingen die versleten zijn. Hoefde eigenlijk helemaal niet opnieuw ontlucht worden. Nou als er niks mis mee is. Dan is een uur toch wel lang om 2 klauwen te ontluchten, niet? Of is een motorfiets op een brug duwen dan een werk van 15 min?
je hebt de klok wel horen luiden, maar weet duidelijk niet precies waar de klepel hangt.

Jij denkt dus dat omdat jij de remmen van jouw motor thuis in minder dan 1 uur weet te ontluchten dit in alle gevallen sneller moet kunnen door een monteur? We komen soms dingen tegen die jij niet tegenkomt......
Mij is al eens een R1 gebracht door een collega die er niet uitkwam (en geen tijd meer had) met een achterrem die niet wilde werken. Het heeft wel even geduurd voordat ik het gevonden had...... (de ontluchtingsnippel sloot net voldoende af om geen vloeistof te lekken, maar niet voldoende om geen lucht naar binnen te laten). En zo zijn er tientallen zaken waardoor het in sommige gevallen meer tijd kost.

Als ik naar de apotheek ga, en om Asperine vraag, dan krijg ik Asperine. Ze gaan mij echt niet vragen of ik een ander merk wil.
Als ik een onbekende klant krijg voor een bepaald type band, dan probeer ik eerst samen met de klant te achterhalen of dit de juiste keuze is (iets dat sommige klanten bijzonder irritant vinden, ze hebben immers van hun buurman gehoord dat de Michelin Pilot Power de beste band is, dus willen ze die op hun Virago). De juiste keuze hangt niet alleen af van wat be beste band is, maar ook van budget, gebruik en motor. Het is voor mij totaal onbelangrijk welke band ze kiezen, ik leg gewoon een vaste % marge op mijn inkoopprijs 9maar naarmate de banden duurder worden is wordt deze % marge lager.

En motorrijden duur? Ja, dat kan het zijn.
Echter, de grootste besparing in kosten maak je door de juiste motor te kiezen. Als jij voor woon-werkverkeer een Panigale koopt, dan ben je niet prijsbewust bezig.
Als je voor elk wissewasje een monteur nodig hebt, kies dan een type/model motor die minder aandacht nodig heeft. Je kan dan wel een 12 jaar oude GSXR hebben gekocht, maar verwijt dan niet de motorzaak dat je er zoveel kosten aan hebt......

Natuurlijk zijn er collega's die elke cent uit de consument willen trekken, en er zijn er zelfs bij die de boel gewoon ronduit oplichten. Omgekeerd gaat dat ook op, we zijn allemaal soms net mensen.........
 
Ik heb een staalomvlochten leiding vervangen omdat er een beschadiging in de buitenkant zat.
Bij hard remmen zag je de binnenleiding naar buiten komen, net als een binnenband die door een gat naar buiten komt.
De buitenmantel is dus weldegelijk bedoeld om de teflon binnenleiding ook binnen te houden.
dat heb ik ook gehad maar blijkbaar was dan de binnenslang beschadigd waardoor de leiding op dat punt zwakker is geworden.
Kijk maar eens hoe makkelijk je de rvs buitenmantel naar buiten kan trekken.
Dan begrijp je dat de rvs-mantel niet bedoeld is om de rek op te vangen.
 
Jij denkt dus dat omdat jij de remmen van jouw motor thuis in minder dan 1 uur weet te ontluchten dit in alle gevallen sneller moet kunnen door een monteur? We komen soms dingen tegen die jij niet tegenkomt......

Anders vragen we m eens om de achterrem van een Appie RSV te ontluchten totdat ie t doet ?




Natuurlijk zijn er collega's die elke cent uit de consument willen trekken, en er zijn er zelfs bij die de boel gewoon ronduit oplichten. Omgekeerd gaat dat ook op, we zijn allemaal soms net mensen.........

Een band (geen rubberen) opbouwen met je motorzaak scheelt ook. Hoe je het ook went of keert....wat dat betreft zijn t idd soms net echte mensen :)
 
Laatst bewerkt:
Dat zeg ik...'t zijn soms net mensen :X :P

Maar idd: :^
Mijn vriendin had het een paar weken geleden zelfs bij de Toyota dealer.
Meneer wilde geen offerte maken en verwees naar de folder en standaard bijlage met prijzen.
(terwijl ze die maand net een actie waren begonnen..)

De dag daarvoor waren we samen naar de Peugeot dealer geweest (zelfde auto Igo - 107 - C1 allemaal zelfde koekblik) en hadden we alles netjes op een rijtje gekregen.

Hier staat sinds afgelopen week dus een 2012 witte 107 voor haar. :')
 
Laatst bewerkt:
Om nou om zo'n reden in een frans hok te gaan rijden.......
:+
Ik heb er nog niet in gereden of gezeten zei ze vrijdag nog. :Y _O-

Maar dat deed zij in maart ook niet bij mijn 'nieuwe' Trabant. |( :+

''Hok".. hij is nieuw, (nog) wegenbelasting vrij en zuinig.
De staatsloterij is hier nog niet gevallen.
We moeten wel een beetje mee met de economie.
Op de kleintjes letten. ;)
 
Mijn vriendin had het een paar weken geleden zelfs bij de Toyota dealer.
Meneer wilde geen offerte maken en verwees naar de folder en standaard bijlage met prijzen.
(terwijl ze die maand net een actie waren begonnen..)

De dag daarvoor waren we samen naar de Peugeot dealer geweest (zelfde auto Igo - 107 - C1 allemaal zelfde koekblik) en hadden we alles netjes op een rijtje gekregen.

Hier staat sinds afgelopen week dus een 2012 witte 107 voor haar. :')
Goed gedaan.
Als je met een zak geld komt, wil je geen arrogant of onbeschoft gedrag in ruil.
 
Goed gedaan.
Als je met een zak geld komt, wil je geen arrogant of onbeschoft gedrag in ruil.
Tot de baby :+ was ze al meer dan tien jaar bedrijfsleidster van een parfurmerie winkel.
Dus ze weet wel aardig wat klantvriendelijkheid is. :Y

Bij Citroen waren we ook samen geweest, we werden bijna bang van de sfeer. _O-

Maar in haar uppie naar Toyota was bij deze ene dealer dus geen succes.

Als een klant om een offerte vraagt maak je die.. of vraagt op zijn minst hoe snel mevrouw denkt te willen kopen. Vandaag of morgen dus. :') (klant 'wegen' is belangrijk in de verkoop)
 
Laatst bewerkt:
Als een klant om een offerte vraagt maak je die.. of vraagt op zijn minst hoe snel mevrouw denkt te willen kopen. Vandaag of morgen dus. :') (klant 'wegen' is belangrijk in de verkoop)
Tsja, als een verkoper niet wil verkopen ben ik ook snel weg. Een offerte is het minste wat je mag verwachten bij een uitgaven van 8k+. En als dat niet kan (zodat je het thuis op je gemak allemaal even kan bekijken): :W
Of het type verkoper wat (in een meubelzaak) achter je aan blijft lopen en tegen je (door je heen) blijft praten als je in gesprek bent met je vriendin... We liepen zonder te reageren zo de deur uit :}
 
je hebt de klok wel horen luiden, maar weet duidelijk niet precies waar de klepel hangt.

Jij denkt dus dat omdat jij de remmen van jouw motor thuis in minder dan 1 uur weet te ontluchten dit in alle gevallen sneller moet kunnen door een monteur?

Nou ga we geen ruzie maken he :j

Je hebt goeie en slechte monteurs, moet je geen dingen veralgemenen die ik niet doe. Nu wordt hier gesproken over de fouten die de client gaat maken bij de dealer, dit is gewoon even het omgekeerde.

Als ik met een oude motorfiets naar een zaak ga, moeten ze mij niet de duurste onderdelen gaan aansmeren. Dan ben ik me wel goed bewust van de kosten, begrijp me hier niet verkeerd. Nou, zoals je aanhaalde ga jij dan wel in overleg. Dat gebeurt ook niet overal, is maar vermelden... Als jij naar de dokter belt voor een afspraak en hij gaat er standaard van uit dat het kanker is. Ga je waarschijnlijk ook geen 2 maal naar die dokter gaan. Dus als die monteur er van uitgaat dat het remmen ontluchten bijna een uur in beslag neemt, vind ik het niet zo raar dat daar vragen bij komen... Specifiek voorbeeld. Het is idd goed mogelijk dat er grotere problemen bij komen.

Moraal van het verhaal; maak je monteur je eisen duidelijk en voor de monteurs; luister naar de eisen van de klant. Punt :) Die klok hangt er voor niets. En als de klepel gevaarlijk is, overweeg dan een digitale.
 
De vinger op de zere plek:
maak je monteur je eisen duidelijk en voor de monteurs; luister naar de eisen van de klant.

Zodra mensen eisen gaan stellen ontstaan juist de misverstanden. Een eis laat weinig/geen ruimte over voor een correcte beeldvorming en dus een realistisch verwachtingspatroon. Die krijg je alleen door goed overleg.
 
Als ik denk aan een oude motorfiets met een kapot onderdeel (noem een uitgesleten waterpompas en -huis), dan gaat er toch echt een nieuwe waterpomp op, ook al kost de waterpomp 300€ en is de motorfiets nog maar 200€ waard. Dan kan de motorfiets nog zo oud zijn, wat stuk is is stuk, en als de klant het zelf beter weet gaat hij maar lekker zelf online naar een gebruikt exemplaar zoeken.
 
Als ik denk aan een oude motorfiets met een kapot onderdeel (noem een uitgesleten waterpompas en -huis), dan gaat er toch echt een nieuwe waterpomp op, ook al kost de waterpomp 300€ en is de motorfiets nog maar 200€ waard. Dan kan de motorfiets nog zo oud zijn, wat stuk is is stuk, en als de klant het zelf beter weet gaat hij maar lekker zelf online naar een gebruikt exemplaar zoeken.



bovenstaand is nu precies de reden waarom ik niet meer in motorzaken kom, en doe al m'n reparaties [zo goed als mogelijk] gewoon lekker zelf.
niets gezegd overigens van al de professionals/dealers op dit draadje, maar heb al te vaak m'n neus gestoten...


2003>> had mijn oog laten vallen op> suzuki '87 750cc gsx-r met carburators.
ik had geen WPHB en de motor particulier gekocht... |( |(

gelijk na de koop, reed weg en motor was warm gelopen [particulier verdwenen] begon ie te hoesten /in te houden, op 2/3 poten lopen, en.................... benzine te zeiken uit de carbs...ging ik de hoek om viel ie uit, hield ik het stuur recht ging ie weer aan....

dus iets zei me dat ie iddg genoeg benzine kreeg, daar kon het niet aan liggen.. :') :9
ik kwam een plaatselijke motorzaak tegen na 10 km, en die wilde er wel ff naar kijken.
"nou ik denk dat ik het al zie, je benzineslang vanaf je tank is geknikt"
"daar moet een veer omheen zodat dat niet meer kan"

de beste man heeft dat kosteloos gedaan, maar ik reed de hoek om> en zie daar, probleem nog steeds.... :')
ik ben niet terug gegaan omdat ik geen services wens te krijgen voor iets waar de man geen geld voor wilde hebben. En iets zei me dat het geen benzineprobleem kon zijn.

De snelweg op en ik moest met die "defecte motor" de afsluitdijk over |( [af en toe reed ie namelijk wel goed] :]
dat heb ik gehaald, probleemloos... alleen ik was net de afsluitdijk over draai m'n gas dicht en toen was het over. Het eerste te beste benzinestation wist ik te halen en daar stond ik.

Stond daar toevallig een carnavaller met grote vrachtwagen die heeft me kosteloos thuisgebracht, wilde er niets voor hebben
[das mazzel hebben] :} *O*

Afijn; ik was thuis met die defecte motor, wist niets van het merk/type af en had toen ook niet genoeg financíen om hem "weg" te brengen.
Dagen lang samen bezig geweest met carbs, alles na gelopen maar hij het natuurlijk niet doen.\

Ik uiteindelijk naar de motorzaak;
alles uitgelegd; "op 't moment van warm worden gaat ie op 2/3 poten lopen en begint ie benzine te zeiken uit carbs, en .... als ik de hoek omga valt ie uit"
ik; "Het is geen benzineprobleem in de zin van dat ie te weinig krijgt, dus daar hoeven jullie niet naar te kijken, benzine krijgt ie genoeg, carbs heb ik met een maat die ook monteur is nagekeken. "
"Komt goed meneer zet hem maar neer, we beginnen er morgen of overmorgen aan"

Ik bel op na een week; "en?

okay meneer, we hebben nog geen tijd gehad, en hebben er nog niet aan kunnen beginnen................. |( |( |( |(
kan gebeuren natuurlijk dacht ik; "no problem, laat me snel weten wat het is"

een week later "en? "morgen beginnen we eraan........ :( :( :?
"maar jullie zeiden verleden week al dat je eraan zou beginnen en nu staat ie al 2 weken en er is nog niets aan gedaan??? :') |( :r :r

Grrrrrrrrrrr, ik was het al aardig zat aan 't worden....


werd gebeld na een paar dagen; hij is klaar meneer kom hem maar halen! *O*

ik er naartoe; ik zag hem startte hem, en gelijk na een paar minuten was het oude probleem weer terug :X :o :( ;(
"hallo meneer we hebben het gevonden, het probleem zat in de carbs :') :') ....... en die hebben we gesynchroniseerd"
"nou lekker dan, ik zeg nog het is zeker geen benzine probleem en het probleem als vroeger is er nog steeds ik heb heb notabene net gestart!! "
"ja...... ik moet zeggen meneer, wat ons wel opviel> mijn collega spoot met water op de binnenste uitlaatbochten en die werden niet warm! "
ik; "nou zou het dan niet een vonkprobleem zijn? cilinders doen gewoon niet mee!!! :') '( jezusss.... niet te geloven"
"we hebben er alles aan gedaan meneer, maar omdat we alleen de carbs gedaan hebben betaalt u maar 100 euro..."
"ik dacht het niet, ben ik het zeker niet mee eens... het probleem zoals tevoren bestaat immers nog steeds!"
"ja maar meneer, we zijn er wel zeker 2 uur aan bezig geweest en die tijd moet ook betaald worden"

_O- :W |( :') :o :Z

toen was ik er echt klaar mee hé,


Op de valreep zegt ie; "u kunt wel een wphb krijgen voor deze bike, dan kunt u zelf kijken wat het is"

nee............ meen je dat nu? :W |( |(
"blijft u ff wachten ik ga de rekening halen, "

ik ben zo de tent uitgelopen, was er klaar mee. :W


heb uiteindelijk een wphb gevonden voor 10euri op de rommelmarkt en las iets wat deze fiets z'n probleem ws was.

de waarde van de pickupspoel moest tussen 130/180 ohm liggen. Nou dat lag ie zeker niet; *O* *O*
een 2ehands grondplaat gehaald met 2 pickupspoelen erop voor 15 euro, deze gemonteerd en volia!! :] :] :] :] Het uitvallen in een bocht was snel gevonden hierna; ze haden de kabel van het contactslot [ zat ooit een alarm in] gesoldeerd met accupolen erop!! |( |( dus die kwamen tegen mekaar aan als het stuur recht stond, en als je de bocht omging..... :')


probleemloos kunnen rijden vanaf dat moment tot op de dag van vandaag, :]
NOOIT meer lekkende carbs gehad, dat ie op 2 poten liep en uitviel.... :} :] :]






onderandere vanwege dit "akkefietje" zeg ik dus motorzaken vaarwel en fix het zelf,
nogmaals; ik zeg niets over de vakmanschap die hier rondwaart op MF maar heb er gewoon absoluut geen vertrouwen meer in en het geld niet voor over.

+ je leert veel [in mijn geval] over je eigen bike, en dat is alleen maar positief, toch? ;)
 
Laatst bewerkt:
bovenstaand is nu precies de reden waarom ik niet meer in motorzaken kom, en doe al m'n reparaties [zo goed als mogelijk] gewoon lekker zelf.
niets gezegd overigens van al de professionals/dealers op dit draadje, maar heb al te vaak m'n neus gestoten...


2003>> had mijn oog laten vallen op> suzuki '87 750cc gsx-r met carburators.
ik had geen WPHB en de motor particulier gekocht... |( |(

gelijk na de koop, reed weg en motor was warm gelopen [particulier verdwenen] begon ie te hoesten /in te houden, op 2/3 poten lopen, en.................... benzine te zeiken uit de carbs...ging ik de hoek om viel ie uit, hield ik het stuur recht ging ie weer aan....

dus iets zei me dat ie iddg genoeg benzine kreeg, daar kon het niet aan liggen.. :') :9
ik kwam een plaatselijke motorzaak tegen na 10 km, en die wilde er wel ff naar kijken.
"nou ik denk dat ik het al zie, je benzineslang vanaf je tank is geknikt"
"daar moet een veer omheen zodat dat niet meer kan"

de beste man heeft dat kosteloos gedaan, maar ik reed de hoek om> en zie daar, probleem nog steeds.... :')
ik ben niet terug gegaan omdat ik geen services wens te krijgen voor iets waar de man geen geld voor wilde hebben. En iets zei me dat het geen benzineprobleem kon zijn.

De snelweg op en ik moest met die "defecte motor" de afsluitdijk over |( [af en toe reed ie namelijk wel goed] :]
dat heb ik gehaald, probleemloos... alleen ik was net de afsluitdijk over draai m'n gas dicht en toen was het over. Het eerste te beste benzinestation wist ik te halen en daar stond ik.

Stond daar toevallig een carnavaller met grote vrachtwagen die heeft me kosteloos thuisgebracht, wilde er niets voor hebben
[das mazzel hebben] :} *O*

Afijn; ik was thuis met die defecte motor, wist niets van het merk/type af en had toen ook niet genoeg financíen om hem "weg" te brengen.
Dagen lang samen bezig geweest met carbs, alles na gelopen maar hij het natuurlijk niet doen.\

Ik uiteindelijk naar de motorzaak;
alles uitgelegd; "op 't moment van warm worden gaat ie op 2/3 poten lopen en begint ie benzine te zeiken uit carbs, en .... als ik de hoek omga valt ie uit"
ik; "Het is geen benzineprobleem in de zin van dat ie te weinig krijgt, dus daar hoeven jullie niet naar te kijken, benzine krijgt ie genoeg, carbs heb ik met een maat die ook monteur is nagekeken. "
"Komt goed meneer zet hem maar neer, we beginnen er morgen of overmorgen aan"

Ik bel op na een week; "en?

okay meneer, we hebben nog geen tijd gehad, en hebben er nog niet aan kunnen beginnen................. |( |( |( |(
kan gebeuren natuurlijk dacht ik; "no problem, laat me snel weten wat het is"

een week later "en? "morgen beginnen we eraan........ :( :( :?
"maar jullie zeiden verleden week al dat je eraan zou beginnen en nu staat ie al 2 weken en er is nog niets aan gedaan??? :') |( :r :r

Grrrrrrrrrrr, ik was het al aardig zat aan 't worden....


werd gebeld na een paar dagen; hij is klaar meneer kom hem maar halen! *O*

ik er naartoe; ik zag hem startte hem, en gelijk na een paar minuten was het oude probleem weer terug :X :o :( ;(
"hallo meneer we hebben het gevonden, het probleem zat in de carbs :') :') ....... en die hebben we gesynchroniseerd"
"nou lekker dan, ik zeg nog het is zeker geen benzine probleem en het probleem als vroeger is er nog steeds ik heb heb notabene net gestart!! "
"ja...... ik moet zeggen meneer, wat ons wel opviel> mijn collega spoot met water op de binnenste uitlaatbochten en die werden niet warm! "
ik; "nou zou het dan niet een vonkprobleem zijn? cilinders doen gewoon niet mee!!! :') '( jezusss.... niet te geloven"
"we hebben er alles aan gedaan meneer, maar omdat we alleen de carbs gedaan hebben betaalt u maar 100 euro..."
"ik dacht het niet, ben ik het zeker niet mee eens... het probleem zoals tevoren bestaat immers nog steeds!"
"ja maar meneer, we zijn er wel zeker 2 uur aan bezig geweest en die tijd moet ook betaald worden"

_O- :W |( :') :o :Z

toen was ik er echt klaar mee hé,


Op de valreep zegt ie; "u kunt wel een wphb krijgen voor deze bike, dan kunt u zelf kijken wat het is"

nee............ meen je dat nu? :W |( |(
"blijft u ff wachten ik ga de rekening halen, "

ik ben zo de tent uitgelopen, was er klaar mee. :W


heb uiteindelijk een wphb gevonden voor 10euri op de rommelmarkt en las iets wat deze fiets z'n probleem ws was.

de waarde van de pickupspoel moest tussen 130/180 ohm liggen. Nou dat lag ie zeker niet; *O* *O*
een 2ehands grondplaat gehaald met 2 pickupspoelen erop voor 15 euro, deze gemonteerd en volia!! :] :] :] :] Het uitvallen in een bocht was snel gevonden hierna; ze haden de kabel van het contactslot [ zat ooit een alarm in] gesoldeerd met accupolen erop!! |( |( dus die kwamen tegen mekaar aan als het stuur recht stond, en als je de bocht omging..... :')


probleemloos kunnen rijden vanaf dat moment tot op de dag van vandaag, :]
NOOIT meer lekkende carbs gehad, dat ie op 2 poten liep en uitviel.... :} :] :]






onderandere vanwege dit "akkefietje" zeg ik dus motorzaken vaarwel en fix het zelf,
nogmaals; ik zeg niets over de vakmanschap die hier rondwaart op MF maar heb er gewoon absoluut geen vertrouwen meer in en het geld niet voor over.

+ je leert veel [in mijn geval] over je eigen bike, en dat is alleen maar positief, toch? ;)
En die lekkende carbs, hadden die zichzelf gerepareerd? :?
 
En die lekkende carbs, hadden die zichzelf gerepareerd? :?



yep! en dat bleek ws dus te liggen aan het feit dat de benzine niet verbrand werdt en via een benzineoverloop de carbs uit liep, hij zeek de benzine eruit...


ik heb dit al eens meer verteld hier op MF en toen werd ik niet geloofd, :') :W

maja ik heb het zelf meegemaakt en hoe het precies kan weet ik ook niet, maar ik heb NOOIT geen lekkende carbs meer gehad nadat ik die nieuwe picupspoel had gemonteerd. [en moet ik erbij zeggen, met een nieuwe helicoil en vloeibare pakking netjes deksel dicht had gemaakt]

afgezien van het synchronisren van de carbs is er nooit meer iets aan ze gedaan tot de dag van vandaag, 1 tikkie en lopen. :9



dus wie is hier nu gek? :9 ;)
 
Laatst bewerkt:
yep! en dat bleek ws dus te liggen aan het feit dat de benzine niet verbrand werdt en via een benzineoverloop de carbs uit liep, hij zeek de benzine eruit...


ik heb dit al eens meer verteld hier op MF en toen werd ik niet geloofd, :') :W

maja ik heb het zelf meegemaakt en hoe het precies kan weet ik ook niet, maar ik heb NOOIT geen lekkende carbs meer gehad nadat ik die nieuwe picupspoel had gemonteerd. [en moet ik erbij zeggen, met een nieuwe helicoil en vloeibare pakking netjes deksel dicht had gemaakt]

afgezien van het synchronisren van de carbs is er nooit meer iets aan ze gedaan tot de dag van vandaag, 1 tikkie en lopen. :9



dus wie is hier nu gek? :9 ;)
Je vlotter bepaalt het nivo in de vlotterkammer.
Als er meer of minder benzine word gebruikt heeft daar geen invloed op.
Ik denk dat er een vuiltje tussen de vlotterpen heeft gezeten waardoor de carburateur overliep.
 
nogmaals; ik verwacht/intresseer me niet of iemand dit verhaal aanneemt. Men was er niet bij en kan geen oordeel vellen.

Het is gewoon hoe het is, en ik deel dit met andere MFérs opdat hun misschien niet zolang hoeven te zoeken dan ik destijds gedaan heb.

Dat van die vlotter is me bekend, vuiltje lijkt me heeeeeelll sterk. De carbs zijn wel 5 keer eraf geweest/opengemaakt/ schoongemaakt/vlotter afgesteld/sproeiers doorgeblazen/ etc etc.

probleem is [tot ik echt had gevonden] altijd gebleven, vandaar dat ik gewoon wist dat het niet in de carbs zat. [6e zintuig]
de motor stonk vreselijk naar benzine tijdens de startpogingen en gaf zo nu en dan een vreselijke klap uit de uitlaat [onverbrande benzine]
echter de carbs gingen benzine zeiken terwijl/nadat ie op 2/3 poten begon te lopen tijdens warmdraaien, en tijdens lang stilstaan voor een stoplicht> ging je weer rijden dan hield het lekken op.


nee, alleen ik en een maat heb dit geconstateerd ten tijde van de storing.
er kunnen wel meer dingen niet volgens het boekje en toch gebeurt het. :]





edit; het rijdt niet echt lekker als je bij elk stoplicht naar je carbs moet kijken om te zien of ie [al] lekt :$ :N
 
Laatst bewerkt:
Je vlotter bepaalt het nivo in de vlotterkammer.
Als er meer of minder benzine word gebruikt heeft daar geen invloed op.
Ik denk dat er een vuiltje tussen de vlotterpen heeft gezeten waardoor de carburateur overliep.


Zou moeten ja....helaas werkt het onderdeel niet altijd ok.
Bij een rg500 lekken de carbs ook altijd. De tankinhoud(21-22 liter) icm 10 mm inwendige brandstofslangen "drukken" teveel op de kleine vlotternaalden. Ook al zijn ze nieuw en is de vlotterhoogte ok afgesteld. De vlakschuifjes op mn motor staan er bekend om. Oplossing? Kogelkranen in de slangen :Y
 
Mijn vriendin had het een paar weken geleden zelfs bij de Toyota dealer.
Meneer wilde geen offerte maken en verwees naar de folder en standaard bijlage met prijzen.
(terwijl ze die maand net een actie waren begonnen..)

De dag daarvoor waren we samen naar de Peugeot dealer geweest (zelfde auto Igo - 107 - C1 allemaal zelfde koekblik) en hadden we alles netjes op een rijtje gekregen.

Hier staat sinds afgelopen week dus een 2012 witte 107 voor haar. :')


Niet helemaal waar :N
De aygo heeft toch echt andere software erop staan en gebruikt ook andere electronische delen. Ga iig niet de interval aanhouden van de bougies...die 60.000 km halen ze niet. En al halen ze het wel....te hoge overgangsweerstand in de bougies..due krijgen je bobines het zwaar te verduren. Waardoor die weer stuk gaan ;)
(maar das bij alle auto's-motoren zo tegenwoordig....veels te lange intervallen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan