KTM 690 Duke IV Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het was maar als grapje bedoeld :+
En het ging over je schaamranden eigenlijk. En ik heb ook flink moeten sparen voor mn duke hoor ;)

oohhh
snapte het ook niet helemaal

wat ik eigenlijk bedoelde met die schaamranden is dat het a.s. zomer dikke fun word
aangezien ik nu met temperaturen om het vriespunt en nieuwe banden al redelijk ver kom,
wat trouwens niet zo voelde , ik wou het rustig aan doen maar de motor geeft zoveel vertouwen ....echt fijn

wat is trouwens de topsnelheid van een duke4 690
 
ik heb de gewone plastieken handkappen die ze al jaren op de offroads monteren. Ruimte genoeg.
Maar denk dat alle KTM handkappen ontworpen zijn om je vinger niet te stoten (aan de binnenkant)
Gas is super = vederlicht...
 
Nog een vraagje aan jullie. Als je het contact aan zet, maar de Duke niet start. Blijft die van jullie dan ook wat geluid maken (nadat het dashboard is opgestart)? Geluid komt onder de tank vandaan, wellicht de brandstof pomp ofzo?
Klinkt wat apart, want met m'n andere motor was ik gewend dat het gewoon muisstil werd na de gebruikelijke startup.

edit, wellicht toch een normaal geluid? Als ik luister naar deze video:
Dan hoor je het ook voordat er gestart wordt.

Wie o wie heeft er tijd en zin om even het contact om te draaien? O-)
 
Laatst bewerkt:
oohhh
snapte het ook niet helemaal

wat ik eigenlijk bedoelde met die schaamranden is dat het a.s. zomer dikke fun word
aangezien ik nu met temperaturen om het vriespunt en nieuwe banden al redelijk ver kom,
wat trouwens niet zo voelde , ik wou het rustig aan doen maar de motor geeft zoveel vertouwen ....echt fijn

wat is trouwens de topsnelheid van een duke4 690

Top bij de demobike Duke was 184 km/h bij mij.
 
Nog een vraagje aan jullie. Als je het contact aan zet, maar de Duke niet start. Blijft die van jullie dan ook wat geluid maken (nadat het dashboard is opgestart)? Geluid komt onder de tank vandaan, wellicht de brandstof pomp ofzo?
Klinkt wat apart, want met m'n andere motor was ik gewend dat het gewoon muisstil werd na de gebruikelijke startup.

edit, wellicht toch een normaal geluid? Als ik luister naar deze video:
Dan hoor je het ook voordat er gestart wordt.

Wie o wie heeft er tijd en zin om even het contact om te draaien? O-)
Tjonge jonge! Je hebt dat ding nog geen dag en wat een vragen al!! :+
Dat geluidje heb ik ook... Maak je maar geen zorgen ;)
 
Nee.. dat kan niet, die heeft een eigen plek. en krijg ik de trap toch niet op :X _O-

Heb de motor vandaag al wel helemaal in de sealant gezet. Hopelijk scheelt dat wat schoonmaken in de toekomst. En nu het glimt allemaal nog meer *D

Ben er ook achter gekomen dat m'n oude bobbins niet passen (zijn M10 fijne draad (1.25), en de Duke heeft zo te zien normale draad (1.5) nodig). De lokale Fabory heeft vast wel tweemaal een M10 1.5 inbus rvs bout met een verzonken kop liggen.. :/
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel koste die volledige Remus?
Wel mooi ding!

nou de catalogus prijs is 1217 e :(
maar op de duitse ebay staat dezelfde remus voor 1000 euro
dat is ook ongeveer wat ik er voor betaald heb , denk ik, ben een
beetje aan het handelen geweest over een solo zitje ,inruilprijs en beetje korting op de duke zelf , dus hoeveel je dan voor de uitlaat betaald :?
heb hem van een dealer in eibergen , die is sinds dit jaar ktm dealer , en die van mij
is een van de eerste die hij verkocht dus hij wilde wel redelijk handelen
 
Overigens, die mudflap/hugger waar we het eerder over hadden zie je ook duidelijk op de (tweede) foto zitten. Nog geen 15 euro, past perfect. En als ik er van achter naar kijk zal er een stuk minder troep zo op de veer en schokdemper komen. Ziet er ook niet bizar raar uit naar mijn mening :) Dus experiment geslaagd ;)
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik 1m86 ben is het zo te zien onmogelijk om met mijn achterrem een hefbrug te maken.
Maw ik kan niet mijn hiel op het voetsteuntje zetten terwijl ik met de voorkant van mijn voet op de rem sta.

Ik heb net proberen lager te zetten door eerst het 1ne moertje los te zetten en daarna dat ene boutje eruit te draaien, hoe meer je eruit draait hoe lager hij ging.
Nu ging ik zo laag dat schijfrem gewoon dicht zat en je niet meer op de rem kon duwen.

Het is dus niet mogelijk voor mij? Zou wel jammer zijn als je dan wheelies gaat oefenen en je kan niet aan de achterrem.
 
@raptor: Overigens, die mudflap/hugger waar we het eerder over hadden zie je ook duidelijk op de (tweede) foto zitten. kan je ff detailfoto plaatsen want ik zie die niet zitten ;)

Gisteren gesprek gehad met technieker van Desmet: de 2 pk meer van de R komen enkel en alleen door de volledige akra lijn met aangepaste mapping.
Een volledige standaard D4 (dus met OEM uitlaatlijn) + powerkit (nokkenas/luchtfilter/...) gaat nog een stuk harder dan de R.
 
Overigens, die mudflap/hugger waar we het eerder over hadden zie je ook duidelijk op de (tweede) foto zitten. Nog geen 15 euro, past perfect. En als ik er van achter naar kijk zal er een stuk minder troep zo op de veer en schokdemper komen. Ziet er ook niet bizar raar uit naar mijn mening :) Dus experiment geslaagd ;)
Inderdaad! Ik dacht er toevallig gister nog aan, en nu post jij dat, haha.
Maar dat ziet er goed uit! Denk dat ik die ook maar ga monteren. Lijkt erop dat ie zijn werk wel doet.
 
Omdat ik 1m86 ben is het zo te zien onmogelijk om met mijn achterrem een hefbrug te maken.
Maw ik kan niet mijn hiel op het voetsteuntje zetten terwijl ik met de voorkant van mijn voet op de rem sta.

Ik heb net proberen lager te zetten door eerst het 1ne moertje los te zetten en daarna dat ene boutje eruit te draaien, hoe meer je eruit draait hoe lager hij ging.
Nu ging ik zo laag dat schijfrem gewoon dicht zat en je niet meer op de rem kon duwen.

Het is dus niet mogelijk voor mij? Zou wel jammer zijn als je dan wheelies gaat oefenen en je kan niet aan de achterrem.

hetzelfde heb ik ook
kon het rempedaal niet laag genoeg krijgen
je hebt 2 opties:
1 je voetsteun hoger zetten door de steun aan het frame om te draaien
2 het stangetje dat de rempomp ingaat iets inkorten , dan kan je pedaal namelijk nog iets lager dit heb ik namelijk gedaan , je moet dan wel een langer boutje in het frame draaien
de originele is dan te kort
sucses
 
Laatst bewerkt:
@raptor: Overigens, die mudflap/hugger waar we het eerder over hadden zie je ook duidelijk op de (tweede) foto zitten. kan je ff detailfoto plaatsen want ik zie die niet zitten ;)

Gisteren gesprek gehad met technieker van Desmet: de 2 pk meer van de R komen enkel en alleen door de volledige akra lijn met aangepaste mapping.
Een volledige standaard D4 (dus met OEM uitlaatlijn) + powerkit (nokkenas/luchtfilter/...) gaat nog een stuk harder dan de R.
Kan ik die mapping ook in laten laden dan? Zou sowieso wel willen dat ie iets soepeler loopt, vooral onderin de toeren..

En die mudflap zie je wel zitten joh, gewoon voor het achterwiel op de 2e foto..
 
Kan ik die mapping ook in laten laden dan? Zou sowieso wel willen dat ie iets soepeler loopt, vooral onderin de toeren..


Ha Knudde,dat heb ik ook gevraagd: ja dat kan maar...valt dan aan ieder kruispunt stil!
 
Kan ik die mapping ook in laten laden dan? Zou sowieso wel willen dat ie iets soepeler loopt, vooral onderin de toeren..


Ha Knudde,dat heb ik ook gevraagd: ja dat kan maar...valt dan aan ieder kruispunt stil!
Maar hebben ze er dan niet een nieuwe versie van? Lijkt me niet dat ze de duke r verkopen als die steeds uitvalt... :?
 
@knudde: uitvallen is bij standaard D4 met originele OEM uitlaatlijn + akra mapping
Bij de D4R is er een complete uitlaatlijn van akra (cat+demper) als OEM gemonteerd.
Nee joh, de R heeft alleen de eindpot van akra. De standaard cat hangt er nog onder. De hele akrapovic uitlaat (dus +cat.) verkopen ze niet meer omdat de duke anders niet aan de euro 4 en 5 eisen voldoet.

Ik heb zelf ook de akra einddemper erop, zou ie dan ook uitvallen?

Plaatje van de R:
2013-KTM-690-Duke-studio-02.jpg
 
hetzelfde heb ik ook
kon het rempedaal niet laag genoeg krijgen
je hebt 2 opties:
1 je voetsteun hoger zetten door de steun aan het frame om te draaien
2 het stangetje dat de rempomp ingaat iets inkorten , dan kan je pedaal namelijk nog iets lager dit heb ik namelijk gedaan , je moet dan wel een langer boutje in het frame draaien
de originele is dan te kort
sucses

Bedankt!

Ik dacht er ook aan om dat stangetje in te korten.
Hoe heb je dit dan gedaan? Stukje afgeslepen gewoon?
En hoeveel cm? :P

Grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan