KTM 690 Duke IV Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
welkom Philippe!
veel mooie plaatjes, altijd goed!
ik wil eerst m'n uitlaatset en dus de ademhaling voor elkaar hebben, maar
ik ga tzt ook aan de slag om een korte kentekenplaathouder te maken, dus als je al iets kunt laten zien.....

wat betreft de katvervangende tussenpijp het volgende:
het duitse bedrijf zwijgt tot nu toe, en is misschien nog steeds op zoek naar zijn eerste bestelling pijpen..... ik heb daarom met een nederlandse uitlatenmaker gemaild, en ga daar volgende week eens langs om eea nader te bespreken/bekijken.
zij kunnen een tussenpijp maken, maar ik vindt de prijs aan de hoge kant, tussen de 250 en 300 incl btw en montage, zeker vergeleken met de duitser, 119 euro.
maar zoals eerder gezegd, misschien drukt een serie en zelf monteren de prijs.
ik hou jullie (en birdiebird natuurlijk) op de hoogte.
 
Ja sorry...lekker handig van mij, ik bedoel schroef in de band gereden... ;)
Maar de band is van mn vriendin...

Wat hebben jullie toch met banden. :?

Eerst een houten splinter in de band vd Buell, nieuwe banden die trillen en nu

bij de KTM weer een schroef. :N

S zoekt het op, jullie hebben toch nog wel een goede band? ;)

grtz
 
welkom Philippe!
veel mooie plaatjes, altijd goed!
ik wil eerst m'n uitlaatset en dus de ademhaling voor elkaar hebben, maar
ik ga tzt ook aan de slag om een korte kentekenplaathouder te maken, dus als je al iets kunt laten zien.....

Hoy, ik vrees dat jullie een beetje geduld zullen moeten oefenen ivm de nr.pl.houder(maar pic's plaats ik dan zo snel mogelijk) want ik moet ook nog een en ander fixen aan de dochter haar Skyteam daxje *O*
 
Ook deze jongen heeft een witte duke besteld!
Helemaal happy!

Mag hem over een week of anderhalf ophalen.....
 
Kijk eens aan, het aantal duke690 rijders groeit snel zo! Welkom allemaal. Natuurlijk zijn we allemaal benieuwd naar verhalen en foto's!!!
 
Minder goed nieuws gevonden op duitse KTM site :N ,afgescheurde ophangpunten v/d radiator :
full
 
Laatst bewerkt:
Geen idee van de km-stand maar het werd een maand geleden gepost op ktmforum.eu in de sectie "690 lc4 technic"-onderwerp Duke 2012 Fehler und Probleme.Helaas is m'n kennis v/h Duits ontoereikend om het ganse verhaal te snappen :N
 
Ik heb dat duitse forum een beetje afgestruind en (met google translate) een beetje begrepen waar het allemaal over gaat.
er zijn eigenlijk 4 dingen:
1: de radiateursteunen kunnen afbreken door trillingen, dit is bij 1 iemand al gebeurd na 500 km.
2. het dashboard kan op 1 steuntje breken, en ook uitvallen tijdens het rijden (springt dan vanzelf weer aan).
3. de powerparts kentekenplaathouder breekt spontaan af tijdens het rijden.
4. trillingen/geluiden in de motor na +-600 km.

Probleem 4 is meestal te verhelpen door de ketting te spannen, deze is na 600 km namelijk al behoorlijk gerekt, dit zal altijd zijn bij nieuwe kettingen dus niet echt een kwaaltje.

De radiateur die gebroken is, is nog maar bij 1 iemand voor gekomen, ik zou zeggen: hou dit in de gaten, maar maak je niet al te veel zorgen.

Het dashboard is wel iets wat meer voorkomt, dit kan verholpen worden door een nieuw dashboard te monteren, of dit nou het probleem ook zal voorkomen in de toekomst kan ik niet helemaal opmaken uit het forum.

Voor de Powerparts kentekenplaathouder, heeft iemand al 2x een nieuwe gekregen, ben benieuwd of hier de onze forumleden ook problemen ontstaan!?
 
Ben trouwens benieuwd wat jullie van de settings vinden.

1. regenstand.
2. felle stand.
3. normale stand.

Ik heb de regenstand nog niet geprobeerd, maar gister wel een stukje op stand 2 gereden.
Als je gewoon goed doorrijdt (bijv buiten de bebouwde kom/snelweg) rijdt het super, hij reageert sneller, en geeft gewoon net wat meer bite. Echter als je in de stad rijdt, en je probeert continu 30/40-50 te rijden, is het een hel. De motor blijft maar bokken en horten en stoten, en je weet eigenlijk niet of je nou in 1 of in 2 moet rijden. Elke polsbeweging lijkt teveel en het rijdt gewoon niet fijn. Van het weekend ga ik naar de Nurburgring, en dan zal ik hem op stand 2 zetten, maar verder hou ik hem toch lekker op stand 3.

Ben benieuwd hoe de rest hier over denkt!
 
Rijdt nog steeds op standje 0(3) omdat ik nog aan het inrijden ben.
De radiateur had ik iets van gehoord, maar in het dealernetwerk zijn er zover mij verteld geen klachten over bekend, maar we houden het in de gaten.

Verder lijkt het me logisch dat je een beetje in het toerengebied rijdt waar de motor een beetje soepel loopt en inderdaad rij je dan wel door de stad in de 2e, maar dat went gauw, zodra je het idee een beetje van je afzet dat hij rustig moet tokkelen. Immers stationair loopt hij al tegen de 2000 toeren.
 
Vandaag nog eens tijd gehad om een 60-tal km te rijden op mijn favoriete binnenbaantjes hier in de streek(teller nu +/- 310km)~wat een heerlijk lichte stuurfiets en ik betrap mezelf er al op dat ik aan een rotvaart naar iedere bocht dender om dan vast te stellen dat ik weer eens veeeeeel te vroeg was beginnen remmen |(
Ook de ori.spiegels eraf gezwierd en vervangen door de bar-ends die ik nog liggen had,ziet er al een beetje heftiger uit.Ik denk ook van het a-tandw. te vervangen door een 42 want de vertanding is me gwn. te lang :]
 
Ik heb dat duitse forum een beetje afgestruind en (met google translate) een beetje begrepen waar het allemaal over gaat.
er zijn eigenlijk 4 dingen:
1: de radiateursteunen kunnen afbreken door trillingen, dit is bij 1 iemand al gebeurd na 500 km.
2. het dashboard kan op 1 steuntje breken, en ook uitvallen tijdens het rijden (springt dan vanzelf weer aan).
3. de powerparts kentekenplaathouder breekt spontaan af tijdens het rijden.
4. trillingen/geluiden in de motor na +-600 km.

Probleem 4 is meestal te verhelpen door de ketting te spannen, deze is na 600 km namelijk al behoorlijk gerekt, dit zal altijd zijn bij nieuwe kettingen dus niet echt een kwaaltje.

De radiateur die gebroken is, is nog maar bij 1 iemand voor gekomen, ik zou zeggen: hou dit in de gaten, maar maak je niet al te veel zorgen.

Het dashboard is wel iets wat meer voorkomt, dit kan verholpen worden door een nieuw dashboard te monteren, of dit nou het probleem ook zal voorkomen in de toekomst kan ik niet helemaal opmaken uit het forum.

Voor de Powerparts kentekenplaathouder, heeft iemand al 2x een nieuwe gekregen, ben benieuwd of hier de onze forumleden ook problemen ontstaan!?


Snap prob 4 niet... :?
Of je moet de nokkenasketting bedoelen...maar dat lijkt m niet...
 
Ben trouwens benieuwd wat jullie van de settings vinden.

1. regenstand.
2. felle stand.
3. normale stand.

Ik heb de regenstand nog niet geprobeerd, maar gister wel een stukje op stand 2 gereden.
Als je gewoon goed doorrijdt (bijv buiten de bebouwde kom/snelweg) rijdt het super, hij reageert sneller, en geeft gewoon net wat meer bite. Echter als je in de stad rijdt, en je probeert continu 30/40-50 te rijden, is het een hel. De motor blijft maar bokken en horten en stoten, en je weet eigenlijk niet of je nou in 1 of in 2 moet rijden. Elke polsbeweging lijkt teveel en het rijdt gewoon niet fijn. Van het weekend ga ik naar de Nurburgring, en dan zal ik hem op stand 2 zetten, maar verder hou ik hem toch lekker op stand 3.

Ben benieuwd hoe de rest hier over denkt!


Best wel raar dat die settings niet gewoon aan het stuur kunnen worden
geregeld, bij de powerparts heb je ook iets (schakelaar) om je funkties
van je dashboardje te kunnen bedienen...
Maak daar dan ook iets voor, zal wel bij model 2013 komen lijkt me.

Onbegrijpelijke keuze... :?
 
welkom Philippe!
veel mooie plaatjes, altijd goed!
ik wil eerst m'n uitlaatset en dus de ademhaling voor elkaar hebben, maar
ik ga tzt ook aan de slag om een korte kentekenplaathouder te maken, dus als je al iets kunt laten zien.....

wat betreft de katvervangende tussenpijp het volgende:
het duitse bedrijf zwijgt tot nu toe, en is misschien nog steeds op zoek naar zijn eerste bestelling pijpen..... ik heb daarom met een nederlandse uitlatenmaker gemaild, en ga daar volgende week eens langs om eea nader te bespreken/bekijken.
zij kunnen een tussenpijp maken, maar ik vindt de prijs aan de hoge kant, tussen de 250 en 300 incl btw en montage, zeker vergeleken met de duitser, 119 euro.
maar zoals eerder gezegd, misschien drukt een serie en zelf monteren de prijs.
ik hou jullie (en birdiebird natuurlijk) op de hoogte.


Ik heb vandaag ook gemaild met het Duitse bedrijf.
Ze gaven mij aan ze gewoon op order te kunnen leveren.
Wordt gemaakt op bestelling........
Miss toch een idee om er nog is mee te contacten Jack....mooie prijs.....
 
Ik heb vandaag ook gemaild met het Duitse bedrijf.
Ze gaven mij aan ze gewoon op order te kunnen leveren.
Wordt gemaakt op bestelling........
Miss toch een idee om er nog is mee te contacten Jack....mooie prijs.....


Is er nog remapping nodig...? Ze heeft ook nog een k&n filter...
Anders wil ik ook wel meedoen met de bestelling...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan