KTM 690 Duke IV Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Versnellingspookje is naar mijn smaak niet op de juiste plaats in te stellen,net iets teveel verschil tussen bijna goed en net niet goed genoeg. Dus als voorlopige oplossing een stukje (oranje :Y ) Gardena slang erover geduwd als verdikking,ik weet het het ziet er niet echt uit maar 'twerkt wel voor mij. :]
 
Hoi bathory,dat ziet er vet uit
Vrijdag krijg ik mijn akra en kentekenplaathouder

Mvg frank 8-)


Moet zeggen dat de Akra met wat meer gas best wel goed te horen is... :9
Ben benieuwd naar wat filmpjes met geluid van mensen die de
kat ertussenuit hebben...
 
Gisteren is de Akra er onder gezet en gemapd,klinkt al een stuk beter en op 5 juni gaat de tussendemper er tussen uit.Heeft iemand al rij ervaring hiermee of ben ik de eerste?
 
Ik denk dat je de eerste bent....en iedereen zal
Vreselijk benieuwd zijn!! :)

Waar laat je dit doen? Op maat gemaakt
Of ergens een katvervanger besteld?
 
Ben benieuwd naar de ervaring die je op gaat doen tonmjk59.
Een jongen in de groep rijders waarmee ik ook weleens mee rijd, heeft sinds een maandje of anderhalf ook een Duke IV en wilt erg graag een vervangingspijp die de kat gaat vervangen. Helemaal na afgelopen weekend nadat hij 3 Duke III's gehoord had met volle open Akra's en een open Leo }) Met alleen een Akra demper op de IV komt er ook niet al teveel geweld uit, telkens als de IV optrok voor mij zag ik hem alleen gaan zonder geluid :P

Ik hou het topic in de gaten en zal dit forum + topic doorgeven aan de jongen met de Duke IV zodat hij zelf op de hoogte blijft.
 
hallo allemaal, ik was een half weekje in de Harz rond pinksteren, vandaar dat ik nu pas op jullie posts reageer:

@philippe: ben benieuwd wat de andere tandwielverhouding voor effect heeft.
hou je ons tzt op de hoogte?

@bathory: 2 maanden geleden wist mijn dealer nog niets over een KTMmapping voor een katloos systeem, maar dat de ECU opnieuw gemapt moet worden als je een andere demper zonder kat monteert is zeker. zodra ik demper en tussenpijp heb gaat mijn Duke op de bank voor een finetuning.

@dukie690: Pajic is een betrouwbaar en kundig bedrijf, maar voor mij iets te ver weg.
inmiddels heb ik ook weer contact gehad met United in duitsland: volgens zeggen passen de tussenpijpen goed.
ik heb nog een ijzer in het vuur, maar de kans is groot dat ik binnenkort bestel in duitsland.
heb gevraagd wat zijn prijs is voor een bestelling van 3 - 4 stuks.

ik wil best collectief bestellen, en weet dat bathory er ook een wil.
DUS: WIE IS ER NOG MEER SERIEUS GEÏNTERESSEERD IN EEN TUSSENPIJP van United Moto Parts?

zodra ik meer weet zal ik posten!
 
Ik ben ook geinteresseerd!

Jack,
Volgens mijn ktm-dealer volstaat de mapping die wordt ingelezen bij de slip-on Akra...
Deze mapping wordt ook gebruikt bij het katloze
Gpr systeem.....

Finetuning is altijd beter, maar volgens mn dealer niet noodzakelijk....
 
dat zijn lekker snelle reacties!
het lijstje voor de katloze tussenpijp ziet er nu zo uit:

(ik heb in m'n vorige post twee nicknames door elkaar gehaald)
1 - birdiebird (ipv bathory)
2 - bezerko
3 - dukie690
4 - ikzelf

dit is serieus hè jongens? dat ik later niet iets anders door moet geven aan duitsland en/of met een pijp blijf zitten of m'n poen er bij inschiet! in goed vertrouwen, een man een man, een woord een woord! (Yésssss)

én onder voorbehoud: als de (eventuele) korting niet opweegt tegen de verzendkosten van mij (in Groningen) naar jullie heeft de hele deal geen zin, en bestelt ieder beter voor zich.
ik doe m'n best.
 
volgens mn dealer niet noodzakelijk....

Dacht ook dat de mappings van KTM zelf wel goed waren, tot dat... :X
Aantal runs gehad op de Dynojet bij Verpalen, arm als een gek met een volledige Akrapovic syteem en de ''juiste'' Akra mapping. Een maatje van me gaat binnenkort ook de Dynojet op met een volledig Akrapovic systeem en de Akra mapping, ben benieuwd hoe zijn AF ratio staat.

Een goede tuner voor de KTM's zit in Goes (Zeeland), Ruud Frederiks. Deze maakt gebruik van de TuneBoy om de ECU te flashen. Wel aan de prijs las ik maar, je gaat er weg met een ''nieuwe'' motor. Op de grafiek is er misschien een winst van maar 2 of 3 pk te vinden maar, je motor loopt in zijn geheel een stuk beter en heeft een betere vermogens afgifte.

Ook vertelde Andre van Verpalen mij dat er misschien nog dit jaar een eigen tunings programma komt van KTM zelf. Dit hoort hij al een tijdje, een exacte datum kan hij niet geven helaas -O-
 
Heb de mijne nu net terug van de 1000 km beurt en hij rijdt wederom uitstekend.

Ik hou wel van een beetje doorrijden en krijg van de pedaalemmers verrassend genoeg alle ruimte.
Dus ik heb nu niet echt de behoefte om ingrijpende wijzigingen aan uitlaat en mappings door te voeren voor geluid.

In mijn chopper tijdperk heb ik wel altijd met open uitlaten gereden omdat je anders regelmatig genegeerd werd. Ik weet niet of het aan het uiterlijk van de Duke ligt, maar ik heb er tot op heden geen last van en trek genoeg bekijks/aandacht om gezien te worden.

Desondanks ben ik wel ge-intresseerd in de ontwikkelingen, maar hopelijk nemen jullie het mij niet kwalijk dat ik niet meteen inhaak op de katvervangers. (wel een heel goed initiatief van Sparrow)
 
Ik denk dat je de eerste bent....en iedereen zal
Vreselijk benieuwd zijn!! :)

Waar laat je dit doen? Op maat gemaakt
Of ergens een katvervanger besteld?
Ik houd jullie nog even in spanning,hij word op maat gemaakt.Als hij echt goed is dan ga ik hem voor een gunstige prijs ook aan jullie aanbieden.Ik zal ze dan op voorraad zien te houden als de fabrikant meewerkt.Dan kunnen ze zonder inschrijving besteld worden.Ik hoop jacksparrow niet voor de voeten te lopen,het is niet mijn bedoeling een prijzen oorlog te beginnen.5 of 6 juni geef ik mn bevindingen door.
 
Zo vandaag even een rondje Groningen/Duitsland om de laatste km erop te krijgen zodat hij zijn 1000 beurt kan krijgen.

Onderweg ontdekte ik dat de RA/licht schakelaar erg los zat en bleek ik een schroef te zijn verloren. Gelukkig zat de de 2e schroef er nog net in, zodat ik die aan kon draaien om de schakelaars enigszins vast te kunnen zetten. Meer rijders met dit probleem?
Dit gebeurde bij mij met de andere schakelaar rechts dus.Ik zag het bij het opdraaien op het terrein van de dealer voor de 1000 beurt schroef zat los maar zat er nog wel in.
 
Ik houd jullie nog even in spanning,hij word op maat gemaakt.Als hij echt goed is dan ga ik hem voor een gunstige prijs ook aan jullie aanbieden.Ik zal ze dan op voorraad zien te houden als de fabrikant meewerkt.Dan kunnen ze zonder inschrijving besteld worden.Ik hoop jacksparrow niet voor de voeten te lopen,het is niet mijn bedoeling een prijzen oorlog te beginnen.5 of 6 juni geef ik mn bevindingen door.


Klinkt goed!! Houd ons op de hoogte!
 
birdiebird, bezerko en dukie690,

als ik 4 tussenpijpen bestel krijg ik 10% korting, en da's niet aantrekkelijk genoeg.
Ik moet jullie de pijpen toesturen, dat geeft weer portokosten en uiteindelijk levert deze aktie slechts ±5 euro korting per persoon op. Moet ik ook nog drie pijpen goed verpakken en naar 't postkantoor brengen......
kortom: het is makkelijker en nauwelijks duurder om individueel direct bij United Moto Parts te bestellen.

dat is nu mijn plan, tenminste als tonmjk59 een aantrekkelijker deal heeft.
en, nee hoor je loopt me niet voor de voeten, belangrijkste is dat we mekaar een beetje kunnen helpen!
maar kun je al iets meer vertellen ton?
materiaal?
levertijd?
richtprijs?
 
Thnx voor de terugkoppeling Jack.....
Inderdaad even wat info van Ton afwachten en anders individueel bij ump bestellen....
 
bedankt voor het uitzoeken Jack! Ik wacht idd nog even de reactie van Ton af, en anders bestellen we hem gewoon ieders apart.

Ik ben ook benieuwd naar de bevindingen van Pajic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan