Problemen LED knipperlichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon1986

Die hard MF'er
2 nov 2007
420
0
Hoogezand
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Yamaha FZR1000 uit 1987 en heb hiervoor 4 LED knippers aangeschaft. Deze heb ik aangesloten op de originele bedrading, echter knipperden ze te snel. Daarom heb ik een 2 pins LED relais aangeschaft ter vervanging van mijn originele 2 pins relais. Echter gaan de de knippers nu constant branden. Als ik maar 1 kant aansluit (dus bijvoorbeeld de 2 linker knippers) dan werkt het prima en knipperen ze mooi, zo gauw ik alle 4 weer aansluit gaan de knippers weer continu branden. Ik heb 1 lampje voor richtingwijzer aanduiding op het dashboard. Aangezien het relais maar op 1 manier aangesloten kan worden kan de aansluiting haast niet fout zijn. Doe ik toch iets fout, of is het relais maar geschikt voor 2 knippers of toch niet de goede ter vervanging van mijn originele?

Hieronder de gegevens van mijn originele knipperrelais:

Nippondenso
12,8V 85c/m
23W x 2 + 3.4 (4)W
21W x 2 + 3.4 (4)W
B terminal +ve
L terminal -ve

Hieronder een foto van de ACME Flasher LED Lamp

 
bij LED (is een diode) maakt het wel uit welke polariteit aan welk draadje (+ of -) is aangesloten. Dat is wel gecheckt bij alle 4 de knippers?

De knippers zijn voorzien van een zwarte en gele draad.

Mijn kabelboom is bij 2 van de knippers voorzien van een zwarte en donkergroene draad en de andere 2 een zwarte en een bruine draad.

Ik heb overal de zwarte draad van de knippers aan de zwarte draad van de kabelboom geplugd en de gele knipperdraad aan de overgebleven draad....
 
Gisteravond weer druk bezig geweest, maar het wordt steeds minder :(

Nadat ik het cockpit lampje (van de richting aanwijzer) had verwijderd was het probleem van alle 4 tegelijk branden verholpen. Als ik links aanzet gaat links branden, en bij de schakelaar naar rechts gaat de rechterkant branden.... dat is dus opgelost... :) Echter knipperen de knippers helemaal NIET meer. Ook niet als ik maar 1 kant aansluit, zelfs niet meer met de originele relais (eerst knipperden ze dan te snel).

- Met de originele relais en originele knippers werkt alles normaal
- Met de originele relais en de LED lampjes gaan de knippers FEL branden maar CONSTANT
- Met de LED relais en originele knippers werkt alles ook normaal
- Met de LED relais en LED knippers gaan de knippers ZWAK branden en CONSTANT

Snap er nu niks meer van :(
 
Dat relais had ik nog liggen, was wel een nieuwe. Wat ik wel apart vind dat de knippers met het originele relais ook niet meer knipperen, maar CONSTANT branden. Eerst knipperden ze wel, maar SNEL.
 
Hebben de 2 polen van beide relais precies dezelfde werking en betekenis? Ik heb nu gewoon de LED relais op de Stekker van het originele relais aangesloten, kan het hier ook fout gaan? Dat het relais nu misschien niet goed aangestuurd wordt?

Ik kom ook dezelfde relais tegen, maar dan met 3 polen, waar zijn deze dan voor ??
 
Gisteravond hele avond bezig geweest, alles losgehad en weer aangesloten op allerlei manieren, hieronder mijn bevindingen

Origineel relais:
4x originele knipper = Alle 4 knipperen goed
2x originele knipper aan 1 zijde & 2x LED aan 1 zijde = Origineel goed en LED brand constant
4x LED = Alle 4 branden constant

LED relais:
4x originele knipper = Alle 4 knipperen goed
2x originele knipper aan 1 zijde & 2x LED aan 1 zijde = Alle 4 knipperen goed
4x LED = Alle 4 branden constant

2x LED aan 1 zijde & 1x origineel + 1x LED aan de andere zijde = 2x LED zijde is goed, de andere zijde is originele knipper goed en de LED zwak, maar ze knipperen wel alle 4. Dit met knipperlampje in cockpit, als ik deze eruit haal gaat de LED zijde constant branden, en blijft de andere zijde gelijk, de originele knipper is goed en de LED zwak.

IS 4 weerstanden kopen misschien niet wat makkelijker, dit schiet niet echt op

De led knippers zijn 12V 2W H21W
 
Jouw LED relais lijkt me iig niet goed. Als dit een lastonafhankelijk relais zou zijn moest die ook met LED knippers goed werken. Enige wat kan gebeuren met een goed relais is dat ze alle vier gaan knipperen (door je cockpitlampje). Kun je oplossen met twee diodes of idd met weerstanden, je hebt er maar twee van de juiste waarde nodig.
 
Jouw LED relais lijkt me iig niet goed. Als dit een lastonafhankelijk relais zou zijn moest die ook met LED knippers goed werken. Enige wat kan gebeuren met een goed relais is dat ze alle vier gaan knipperen (door je cockpitlampje). Kun je oplossen met twee diodes of idd met weerstanden, je hebt er maar twee van de juiste waarde nodig.

Hoe zie ik of een relais last onafhankelijk is? Kom wel meerdere 2 polige LED relais tegen op internet, maar zie eigenlijk nergens staan of ze last onafhankelijk zijn.

Stel ik neem weerstanden, hoe weet ik dan watvoor weerstanden dit zijn moeten en moet in dit geval het dashboard lampje ook aangepast worden of hoeft dit dan niet?
 
Of een relais lastonafhankelijk is staat er over het algemeen op en kun je overal bestellen, deze kunnen een belasting aan tussen 1W en 100 (of 30)W bij gelijkblijvende knipperfrekwentie. Zijn twee uitvoeringen van, een voor een enkel cockpitlampje met hiervoor een aparte aansluiting, de tweede voor een dubbel cockpitlampje. Tweede kun je ook gebruiken met een enkel cockpitlampje maar dan moet je met diodes gaan werken om te voorkomen dat ze alle vier gaan knipperen.
Wil je met weerstanden gaan werken dan moeten deze per kant 21 - 2 Watt = 19 W verwerken, dit komt overeen met een weerstand van ca 3,9 Ohm, moet wel een vermogensweerstand zijn (25W). Cockpitlampje hoef je dan verder niets aan te doen dus dan kun je een van je huidige relais gebruiken.
 
Hallo,

Ook ik heb een Led verlichting probleem.

Ik heb rondom led knipperlichten aangeschaft voor een oude CB500.

Probleem is dat ze te snel knipperen en dat beide kanten knipperen, met een relais voor led verlichting is het probleem van te snel knipperen wel opgelost maar niet dat ze alle 4 aan gaan.

De oplossing die ik online veel tegen kom is het lampje van het dashbord aanduiding eruit te halen, maar die functie wil ik graag behouden.

Wat kan ik doen om het goed te laten functioneren?

Groetjes Robin
 
Hallo,

Ook ik heb een Led verlichting probleem.

Ik heb rondom led knipperlichten aangeschaft voor een oude CB500.

Probleem is dat ze te snel knipperen en dat beide kanten knipperen, met een relais voor led verlichting is het probleem van te snel knipperen wel opgelost maar niet dat ze alle 4 aan gaan.

De oplossing die ik online veel tegen kom is het lampje van het dashbord aanduiding eruit te halen, maar die functie wil ik graag behouden.

Wat kan ik doen om het goed te laten functioneren?

Groetjes Robin

Ik heb precies het zelfde probleem. 'turn' dashboard lampje brandt ook niet. Zal dan wel met dit te maken hebben:
Zijn twee uitvoeringen van, een voor een enkel cockpitlampje met hiervoor een aparte aansluiting, de tweede voor een dubbel cockpitlampje. Tweede kun je ook gebruiken met een enkel cockpitlampje maar dan moet je met diodes gaan werken om te voorkomen dat ze alle vier gaan knipperen.

Maar als ik in een andere post kijk, dan hadden mensen daar helemaal geen last van:
Heb nog nooit diodes gebruikt.

Gewoon zo'n China last onafhankelijk relais erin, knipperlichten vervangen en klaar..

Relais is plug & play, alle knipperlichten kunnen, je bent voor je knipperlichten achter nog montage plaatjes nodig (als die er nog niet zitten).

Dus.. Iemand een tip? Heb trouwens een p&w plug and play erin, van de dealer gekocht die ook zei dat het prima zou zijn :')
 
1 tip zou zijn om geen 9 jaar oud topic naar boven te schoppen :)

P&P stond ook heel lang voor plug and pray dus ligt er maar net aan onder welke noemer de verkoper het je aangesmeerd heeft.

Ik zou dus even terug gaan naar de verkoper want het klinkt niet goedkoop en verkocht onder de noemer dat het specifiek op jouw motorfiets zou moeten werken.

Hetzelfde effect had je ook voor 1,89 (heb net zelf net 10 stuks 5w5 besteld voor 1,89 incl. verzenden) kunnen hebben bij ali maar dat is dan nog te overzien.
 
Ik heb ook zoiets raars met mijn led knipperlichten. deze branden erg zwak met een nieuwe accu waar alle andere verlichting goed op brand. maar de knippers dus niet .ik heb een led relais die je kan instellen . hiervan heb ik er 2 en beiden hetzelfde verhaal . als je aan de instelling draait doen ze het soms wel maar bij loslaten weer ineens niet. en toen de accu net volgeladen was leek 1 relais het goed te doen. ik kon hem instellen en voor 30 seconden deden de knippers het prima op volle sterkte en daarna weer ineens niet. alle andere verlichting brand wel goed en fel op de accu maar de knipper lichten erg zwak dus de accu weer 10 minuten aan de lader gehangen en jahoor ze deden het weer voor heel even goed. dus alleen als de accu even opgepept is dan branden ze wel fel voor heel even en de accu is net nieuw en alle andere verlichting brand er super op .als ik de accu doormeet is die gewoon nog helemaal bomvol maar toch zwak brandende led knipperlichten. relais zijn 2 polig 21Watx2+3.4w
 
Al eens gedacht om het lampje in de cockpit ook te vervangen door ledlampje?
Ik heb bij mijn Honda PCX het volgende knipperrelais gemonteerd
knipperrelais
Hier moet je de frequentie van het knipperen instellen met een schroevendraaier. Ongeacht van de hoeveelheid lampjes of led blijft de frequentie het zelfde.
Werkt prima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan