Kawasaki ER-6 topic part III

Mooiste ER6 model?

  • 2005-2008 ER-6N

    Stemmen: 2 9,1%
  • 2005-2008 ER-6F

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2009-2011 ER-6N

    Stemmen: 10 45,5%
  • 2009-2011 ER-6F

    Stemmen: 1 4,5%
  • 2012+ ER-6N

    Stemmen: 2 9,1%
  • 2012+ ER-6F

    Stemmen: 7 31,8%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Silvester je hebt geen PM aanstaan.
Maar even middels deze weg ... binnenkort ff rondje doen in omgv.
 
Hehe :P komt wel goed ;) ik zal de mooiste ER6N daar een mooi plekje geven ! O-)

En wanneer komen jullie een rondje veluwe / achterhoek doen dan ? :]
 
Laatst bewerkt:
Misschien wel leuk om even een ervaring te delen:

Ik heb drie jaar lang met veel plezier op een ER6-N gereden. Heerlijk wendbaar, niet te hoog, makkelijk mee te manoevreren als je ergens geparkeerd staat, mooi uiterlijk etc. etc.

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van de ER6-F van hetzelfde bouwjaar (2009) en ik moet zeggen dat dit toch ook wel een heel fijne motor is.

Op de N had ik een Bagster zadel en omdat ik nooit met het originele zadel heb gereden, had ik geen vergelijkingsmateriaal. Ik weet nu dat het originele zadel al na anderhalf uur een flinke pijn in je achterste oplevert. Ik overweeg ook voor de F een Bagster zadel aan te schaffen en misschien zelfs een met gel erin.

Ik ben net terug van een dag of drie Eifel. Voordat ik in de buurt van Duitsland ben, moet ik al zo'n 300 km rijden, voornamelijk snelweg. Iedereen met de N weet dat je boven de 130 km/u met tegenwind op de snelweg, niet echt comfortabel rijdt. Vooral je nekspieren krijgen het zwaar te verduren.

Met de F heb ik 185 km/u met tegenwind op de Duitse snelwegen gereden, zonder enig vervelend gevoel in mijn nek. Ik had nog wel harder gekund, maar het was op dat moment niet verantwoord vanwege de drukte.

Qua rijden in de Eifel met al zijn haarspeldbochten enzo maakt het rijden met een N of een F geen enkel verschil. Op mijn F zitten BT021 banden en ik weet niet of de vorige eigenaar deze banden erop heeft laten zetten of dat ze er standaard opzitten bij de F uit 2009. Op mijn N had ik Dunlop Roadsmarts en ik had op mijn VFR (vorige motor sinds ER6-N) ook BT021 banden. Ik heb geen verschil gemerkt met de Dunlops. Er zijn wel momenten geweest waarbij ik in een spoor zat of op een stukje slecht wegdek, maar dat heb ik met de Roadsmarts ook gehad en ze reageerden allebei hetzelfde voor mijn gevoel. Ik schrik me dood, maar voordat ik het weet, rijd ik alweer gewoon verder. de banden pakken het traject gewoon weer op, precies zoals het hoort.

Qua zit is de N voor mij persoonlijk iets comfortabeler. Ik zat op de N een fractie rechter op, maar dat is bijna te verwaarlozen. Omdat ik zo gewend ben aan de N, heb ik soms de neiging om mijn rug op de F iets te rechten en een paar centimeters rechterop te gaan zitten. Dit gebeurt na een paar honderd kilometer. Ik ben natuurlijk wel al 46 :o en begin wat stijver in de ledematen te worden :X Op mijn N heb ik ruim 20.000 km's gereden.

Het uiterlijk is een kwestie van smaak. Ik vind zowel naked bikes als motoren met volle kuip erg mooi. De F heeft voor mij beslist een mooiere voorkant. De N vind ik weer mooier vanwege zijn stoere uiterlijk. De koplamp van de N heb ik nooit erg aantrekkelijk gevonden.

Ik heb als extra 'feature' op de F nu handvatverwarming en dat is toch wel erg prettig hoor. Zeker met temperaturen zoals we ze de laatste tijd hebben, is dit erg fijn.

Als bagagesysteem gebruik ik de Kriega US-20 Ik denk dat dit voor zowel de N als de F een perfect systeem is. Je maakt de bevestigingsbandjes vast aan je subframe onder je buddy en de tas koppel je eraan vast. Als je de tas niet gebruikt, stop je de bevestigingsbandjes gewoon onder je buddy. Supermakkelijk!

In mijn US-20 tas had ik een paar schoenen (maatje 36, dat wel), een zomerjas, een dikke sweater, een spijkerbroek, 4 t-shirts, 2 dunne sweaters, ondergoed, sokken, een Samsung Galaxy tablet, 3 paar extra handschoenen, paspoorten, portemonnee en motorpapieren en ik denk dat ik er nog wel iets meer in kwijt had gekund. Manlief heeft echter wat meer bergruimte, dus de rest van de spullen ging bij hem op zijn Versys. We hadden zelfs ruimte genoeg om op de terugweg twee lekkere flesjes moezelwijn mee te nemen })

Tot zover mijn ervaringen met de ER6-F en de ER6-N.
 
Misschien wel leuk om even een ervaring te delen:

Ik heb drie jaar lang met veel plezier op een ER6-N gereden. Heerlijk wendbaar, niet te hoog, makkelijk mee te manoevreren als je ergens geparkeerd staat, mooi uiterlijk etc. etc.

Goed om te horen dat de motor bevalt! Leuke feedback ook. Moeselwijntje gaat er trouwens altijd wel in jah!
 
Afgelopen dinsdag op Assen;

398275_227747940672447_100003117276670_420147_1522121803_n.jpg


383463_227747870672454_100003117276670_420146_24760691_n.jpg


577342_227748044005770_100003117276670_420148_314197302_n.jpg


579067_227748354005739_100003117276670_420152_1781513521_n.jpg


575114_227748530672388_100003117276670_420158_667085497_n.jpg


560364_227748637339044_100003117276670_420162_416122516_n.jpg
 
Heb je motor gezien, maar jou niet. :)

Je motor had veel bekijks, ziet er goed uit!

Dat is dan wederzijds :P Ik heb die van jouw ook zien staan, maar zijn eigennaar niet :p weet ook niet hoe je eruit ziet ;)

Volgens mij de vorige motor van Lady-M ook zien staan. tenminste... er stond een witte er6n model 2009 met bagster zadel dus..... En volgens mij TheNiker ook zien lopen. Ook nog iemand op een groene er6n zien rijden. Het oude model. Ook iemand van hier ?
 
Dat is dan wederzijds :P Ik heb die van jouw ook zien staan, maar zijn eigennaar niet :p weet ook niet hoe je eruit ziet ;)

Volgens mij de vorige motor van Lady-M ook zien staan. tenminste... er stond een witte er6n model 2009 met bagster zadel dus..... En volgens mij TheNiker ook zien lopen. Ook nog iemand op een groene er6n zien rijden. Het oude model. Ook iemand van hier ?

Ik denk dat het een andere was. Mijn witje staat nog steeds op de site van Motoport Hippolytushoef. In de regel houden ze de site goed bij.
 
dank :)

achteraf had ik veel harder kunnen rijden, aan m'n banden te zien had ik ook nog heel wat over.. maar goed was m'n eerste keer op Assen.

Ziet er goed uit sender. Ik ga 30 juni naar assen. Maar dan zijn de echte mannen aan t werk op hun stalen ros. Leuk om die actie eens op foto te hebben. En nu inlijsten? T weer was t weekend ook weer ruk! Hopelijk krijgen we nog een beetje zomer.

Iemand ervaring met rijden op gran canaria?t asfalt schijnt super te zijn, en de wegen nog beter. Daar wel een motor huren natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist kapjes voor de handgrepen binnengekregen voor de Kawa. Nu heb ik het volgende over en misschien kan ik hier iemand blij mee maken;

Ik heb wowie's seatcover en tailcaps overgenomen (aangezien zijn motor TL is), met het plan deze te spuiten in de kleur van mijn motor (Candy Burnt Orange), aangezien de zijne Pearl White (wit) was. Ik heb toen uit engeland voor een aardig bedrag verf in kleur besteld, en ben toen begonnen met spuiten. Ik liep tegen wat problemen aan waardoor de verf er erg hard doorheen ging. Uiteindelijk heb ik de kapjes helemaal gesoten, alleen was de bus tijdens het spuiten van de seatcover helemaal leeg en is deze dus niet helemaal af gekomen. Ik kon toen nog aan een nieuwe spuitbus met de toplaag komen (de verf bestond uit 3 bussen; de grondlaag (glitters), de toplaag (oranje) en de blanke laag) om het af te maken, maar toen realiseerde ik mij dat ik het met spuitbusen nooit zo mooi zou krijgen als dat het vanuit de fabriek komt.

Uiteindelijk zijn de kapjes netjes gespoten (voor spuitus) maar zit er toch een verschil in tov de andere kappen.

De kapjes zou je dus prima kunnen gebruiken (mits je kunt leven met een kleurverschil) maar de seatcover moet dus worden gespoten.

Misschien leuk voor als je een wat makkelijkere kleur hebt (zwart) en je een beetje handig bent. Het liefst doe ik het beiden weg, maar los mag ook.

Foto's;












 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier nog mensen of is iedereen weg op het topic.... wat een rust.
@Met heb je nog leuke mooie foto's van de meeting?
 
Ik weet niet of iemand ooit in de omgeving gorinchem / zaltbommel rijdt, maar ze zijn keihard aan het controleren op hardrijders, niet bij-hebbers van rij-, verzekerings- en kentekenbewijzen. Zero-tolerance. Ik ben de dans ontsprongen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan