Kawasaki ER-6 topic part III

Mooiste ER6 model?

  • 2005-2008 ER-6N

    Stemmen: 2 9,1%
  • 2005-2008 ER-6F

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2009-2011 ER-6N

    Stemmen: 10 45,5%
  • 2009-2011 ER-6F

    Stemmen: 1 4,5%
  • 2012+ ER-6N

    Stemmen: 2 9,1%
  • 2012+ ER-6F

    Stemmen: 7 31,8%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen hier die ervaring hebben met het rijden op een er6 met 25kw beperking?
Is het aan te raden om een er6 aan te schaffen als beginner zijnde?

Vind zowel de N als de F een geweldig mooie motor.

Super goede motor en zeer speels en toch vergevensgezind.
Rijscholen geven niet voor niets veel op dit model motor les.

Er zit meer dan genoeg power in voor snelheid en kracht maar is tevens ontzettend wendbaar en soepel in bochten.Tevens hebben veel (betaalbare)modellen ook ABS.
 
Thanks allemaal!

Ziet er dus naar uit dat het zomaar mijn eerste motor gaat worden, grote kans;)

Eerst maar een rijbwijs halen;P
 
Succes met het behalen van het mooie papiertje.
Hoever ben jij met lessen?


Nogmaals: Je zal van deze naked geen spijt krijgen dan.
Tevens zijn de onderhoudskosten voor deze kawa laag. Misschien nog iets om in overweging mee te nemen
 
Laatst bewerkt:
Zoooo drukte hier.
Goedemiddag allemaal.

@silvester wAar was je zondag? Heb met het Oss topic rondgereden in omgeving den Bosch inclusief de brand. Helaas was er alleen niemand toen wij dr waren.
 
T's weer lekker dood geslagen hier.
Jammer joh

Ja k ben momenteel op vakantie in turkije, dus even aan jou de schone taak t zuiden te representen haha. Vandaar dat ik je nog geen PM heb gestuurd. Komt goed, eerst nog een dag of 7 relaxen in deze zonovergoten hemel. Helaas is een motor huren in deze streek haast niet te regelen...2 bad! Pm je snel
 
Laatst bewerkt:
Ja k ben momenteel op vakantie in turkije, dus even aan jou de schone taak t zuiden te representen haha. Vandaar dat ik je nog geen PM heb gestuurd. Komt goed, eerst nog een dag of 7 relaxen in deze zonovergoten hemel. Helaas is een motor huren in deze streek haast niet te regelen...2 bad! Pm je snel

Relaxst man :} geniet er vet goed van te same met je vrouw en kid(s).
Fijne vakantie...en misschien geeft het je nog een beter gevoel te weten dat wij alleen regen kennen deze week.
Tot die tijd... :] ik nog door het brabantse
 
Hahah

Heej Metal kom jij ook weer eens om de hoek kijken hier.
Ja denk inderdaad door die 30 grade en kurkdrogen wegen iedereen nu tot laat een het rijden is.
Jij niet dan?
 
Ben de afgelopen, en komende weken erg druk met m'n andere 2 hobby's ;) Dus heb de afgelopen tijd niet veel gereden :S Maar daar gaat verandering is komen (zodra het beter weer word !) want eind juli gaan we weer lekker op vakantie met de kwaakie *D
 
Kan turkije erg aanraden wat wegen en temperatuur betreft, verkeersregels iets minder! Heute abend zin hause! Hopelijk dat t goede weer begint als ik morgen land! zullen we de groene eens voorzien van vers rubber.
 
Kan turkije erg aanraden wat wegen en temperatuur betreft, verkeersregels iets minder! Heute abend zin hause! Hopelijk dat t goede weer begint als ik morgen land! zullen we de groene eens voorzien van vers rubber.

Ik ga de 23e :P, iemand nog heel toevallig orginele rem en koppelings hendels liggen?
 
Ik ga de 23e :P, iemand nog heel toevallig orginele rem en koppelings hendels liggen?

Begon er nu wel erg warm te worden, wij zaten in side aan de zuidkust, maar daar was t al wel 34 graden toen we vertrokken. In ieder geval een hele goede vakantie gewenst! En pingelen he haha
 
Beste mensen,

Ik kom ook even met jullie meekijken op deze afdeling op het forum.
Heb zojuist mijn Kawa ER6N (2006) met 500 km op de teller gekocht bij de dealer.
En na een leuke ritje vandaag, moet ik zeggen, damnnn dat is beter dan de standaard les motor... :)
En dit is em:
bikepics-2415250-full.jpg


Overigens is dit mijn eerste motor en heb ik 3 dagen terug mijn rijbewijs gehaald:)...

Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.
 
Beste mensen,

Ik kom ook even met jullie meekijken op deze afdeling op het forum.
Heb zojuist mijn Kawa ER6N (2006) met 500 km op de teller gekocht bij de dealer.
En na een leuke ritje vandaag, moet ik zeggen, damnnn dat is beter dan de standaard les motor... :)
En dit is em:
[afbeelding]

Overigens is dit mijn eerste motor en heb ik 3 dagen terug mijn rijbewijs gehaald:)...

Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.


Gefeliciteerd! Geen tips, gewoon lekker gaan rijden :]
 
Beste mensen,

Ik kom ook even met jullie meekijken op deze afdeling op het forum.
Heb zojuist mijn Kawa ER6N (2006) met 500 km op de teller gekocht bij de dealer.
En na een leuke ritje vandaag, moet ik zeggen, damnnn dat is beter dan de standaard les motor... :)
En dit is em:
[afbeelding]

Overigens is dit mijn eerste motor en heb ik 3 dagen terug mijn rijbewijs gehaald:)...

Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.


Tibor,

Welkom op het topic.
Wens je veel mooie en veilige kilometers met deze aanwist.
Tip: Ja gewoon vol genieten en gaan.
Gefeliciteerd dan ook met het behalen van je rijbewijs :}
 
Beste mensen,

Ik kom ook even met jullie meekijken op deze afdeling op het forum.
Heb zojuist mijn Kawa ER6N (2006) met 500 km op de teller gekocht bij de dealer.
En na een leuke ritje vandaag, moet ik zeggen, damnnn dat is beter dan de standaard les motor... :)
En dit is em:
[afbeelding]

Overigens is dit mijn eerste motor en heb ik 3 dagen terug mijn rijbewijs gehaald:)...

Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.

Gefeliciteerd, leuk ding!!

500 km is niks, moet eigenlijk nog een beetje ingereden worden :P
 
Met een beetje geluk vandaag mijn seat cover halen *O* die moet dan nog even gespoten worden maar da's zo gepiept (hoop ik)

Iemand een goed advies mbt nieuwe banden? welke? waar? Thanks :)

Gefeliciteerd Tibor, lekker km's maken!
 
Beste mensen,

Ik kom ook even met jullie meekijken op deze afdeling op het forum.
Heb zojuist mijn Kawa ER6N (2006) met 500 km op de teller gekocht bij de dealer.
En na een leuke ritje vandaag, moet ik zeggen, damnnn dat is beter dan de standaard les motor... :)
En dit is em:
[afbeelding]

Overigens is dit mijn eerste motor en heb ik 3 dagen terug mijn rijbewijs gehaald:)...

Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.

Welkom! :)
Gewoon veel mee rijden, 500 km, da's ni veel meer dan van de dealer naar huis en terug :o
 
Beste jongens en meisjes,

Ik ga deze zomer weer met de racefiets op vakantie. Dit keer gaan we naar midden Frankrijk.

Ik wil graag een 12 volt aansluiting maken op de motor waaraan ik dan een usb aansluiting kan verbinden, zodat ik telefoon, headsets, navigatie e.d. kan opladen.

Heeft iemand toevallig ervaring met dit klusje voor de er-6? Ik kan wel topics vinden van mensen die het bij een andere motor hebben gedaan. Met name wil ik even de valkuilen weten, mijn fiets is in nieuwstaat en ik wil uiteraard niet per ongeluk een probleem veroorzaken.

Alvast bedankt!
 
@Tibor: Gefeliciteerd ! veel rijplezier gewenst !

@Wep: Ik heb er zo'n aansluiting opzitten voor mijn navigatie. Gewoon rechtstreeks op de accu, Maar raad aan om ff te komen kijken hoe het precies in elkaar zit want ik heb het niet zelf gemaakt. Wel zelf ingebouwd.
 
Hier ook een nieuwe Kawasaki rijder en forum lid.

Sinds vandaag van beperking rijbewijs af (na 1 jaar Honda PCX 125 hebben gereden) en zaterdag hopelijk m'n nieuwe Kawasaki ER-6F 2012 model ophalen. Kan echt niet wachten :)

Voor de mensen die ook hun motor nieuw hebben gekocht, hebben jullie een all-risc verzekering afgesloten of alleen WA+diefstal? Scheelt 650 per jaar voor een 22 jarige zonder schade vrije jaren maar dus wel een beginner. Het blijft een gok natuurlijk.

En over het inrijden. Hier zeggen ze de eerste 1000km niet boven de 5000 toeren (kan ik me voorstellen) maar daarna bij elke 1000km ook 1000 toeren extra. Is dit niet erg voorzichtig ?
 
Beste jongens en meisjes,

Ik ga deze zomer weer met de racefiets op vakantie. Dit keer gaan we naar midden Frankrijk.

Ik wil graag een 12 volt aansluiting maken op de motor waaraan ik dan een usb aansluiting kan verbinden, zodat ik telefoon, headsets, navigatie e.d. kan opladen.

Heeft iemand toevallig ervaring met dit klusje voor de er-6? Ik kan wel topics vinden van mensen die het bij een andere motor hebben gedaan. Met name wil ik even de valkuilen weten, mijn fiets is in nieuwstaat en ik wil uiteraard niet per ongeluk een probleem veroorzaken.

Alvast bedankt!
Ja ik.
Ik heb een sigaretten aansteker aangesloten direct op m'n accu.
[img=150]http://www.pan-european.be/images/toebehoren/honda/st1300_12V.jpg[/img]
Deze sigaretten aansluiting trekt wel stroom maar zeer weinig.
Heb je alleen last van als je de motor lang laat staan.
Om dit op te lossen heb ik tussen de aansluiting van die stekker en m'n accu een schakelaartje gemonteerd (onder mijn zadel) zodat ik die stroomtoevoer kan afsluiten.
[img=150]http://www.rubenrobijn.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/t/stroom_kabel_3.jpg[/img]

Deze kabel gaat vanaf de sigaretten aansluiting onder mijn zadel door naar mijn tomtom (Kan elk ander soort apparaat op die sigaretten aansluiting monteren dus apparaat dat met usb werkt is ook mogelijk).
Ook is het mogelijk om meerdere apparaten hierop aan te sluiten door het volgende.
[img=150]http://www.panda.nl/images/CEL_CIGSPLT.jpg[/img]


Een andere optie is een aansluiting monteren op je claxon en groot licht (+ en -).
Als je dit doet dan trekt de aansluiting alleen stroom als je motor contact maakt ipv ook stroom trekken als het contact uit is.
Ik heb het bewust zo gedaan zodat als ik ergens even een pauze neem ik mijn telefoon ook kan opladen.
 
Beste mensen,

Ik kom ook even met jullie meekijken op deze afdeling op het forum.
Heb zojuist mijn Kawa ER6N (2006) met 500 km op de teller gekocht bij de dealer.
En na een leuke ritje vandaag, moet ik zeggen, damnnn dat is beter dan de standaard les motor... :)
En dit is em:
[afbeelding]

Overigens is dit mijn eerste motor en heb ik 3 dagen terug mijn rijbewijs gehaald:)...

Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.
Gefeliciteerd met je rbw en je fiets.

Een kawa met 500km van 2006 weet je zeker dat dat klopt?
Misschien een 0 vergeten ergens.

Hoe dan ook welkom en heel veel plezier.
Tips zijn denk ik al gegeven door je instructeur.
Het enige wat ik je nu kan meegeven is veel plezier en geniet ervan. :]
 
Hier ook een nieuwe Kawasaki rijder en forum lid.

Sinds vandaag van beperking rijbewijs af (na 1 jaar Honda PCX 125 hebben gereden) en zaterdag hopelijk m'n nieuwe Kawasaki ER-6F 2012 model ophalen. Kan echt niet wachten :)

Voor de mensen die ook hun motor nieuw hebben gekocht, hebben jullie een all-risc verzekering afgesloten of alleen WA+diefstal? Scheelt 650 per jaar voor een 22 jarige zonder schade vrije jaren maar dus wel een beginner. Het blijft een gok natuurlijk.

En over het inrijden. Hier zeggen ze de eerste 1000km niet boven de 5000 toeren (kan ik me voorstellen) maar daarna bij elke 1000km ook 1000 toeren extra. Is dit niet erg voorzichtig ?
All risk bij een gloednieuwe motor is wel verstandig.
Aan de andere kant kan ik me het best voorstellen dat het veel geld is.

Over het inrijden zou ik iig die eerste 1000km voorzichtig rijden en een keertje boven de 5000 is heus niet zo erg hoor.
Als je over de snelweg rijd moet je sowieso ook boven de 5000 touren komen.

Maar ga iig niet te voorzichtig rijden als je gas moet geven om ergens voorbij te gaan gewoon doen.
Je veiligheid is hoe dan ook je hoogste prioriteit.
Dus moet je een keer gas geven om uit een situatie te komen of de drukte te ontwijken gewoon doen.

En jij ook gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
 
Beste mensen,

Ik kom ook even met jullie meekijken op deze afdeling op het forum.
Heb zojuist mijn Kawa ER6N (2006) met 500 km op de teller gekocht bij de dealer.
En na een leuke ritje vandaag, moet ik zeggen, damnnn dat is beter dan de standaard les motor... :)
En dit is em:

Overigens is dit mijn eerste motor en heb ik 3 dagen terug mijn rijbewijs gehaald:)...

Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.

Je weet dat er veel rijscholen zijn die juist deze motoren gebruiken voor lessen??
Ik kreeg wel gewoon les op een er6-n (standaard lesmotor bij de rijschool)

had na het behalen van mijn rijbewijs gelijk een er6 overgenomen :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan