Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros topic deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Andere vraag: Ik ben op zoek naar nieuwe remschijven. Wil het liefst gewoon de Honda schijven die er nu ook op zitten. Geloof niet zo in het monteren van andere schijven die nog beter zouden kunnen remmen ofzo... Veroorzaakt namelijk ook meer krachten op je voorvork etc.

Waar kan ik die het goedkoopst krijgen? Hoeveel moet dat ongeveer kosten per schijf? Tot nu toe heb ik schijven van ongeveer 110 euro gezien.

110 euro is heel goedkoop :Y
 
Inderdaad had ik ook verwacht dat het eenvoudiger zou gaan, maar de bout zat (zoals in het Haynes handboek ook aangegeven staat trouwens) vast met locktite ofzo iets...
Volgens de motorzaak is dat eigenlijk niet nodig. Als je de bout goed vastdraait gaat hij heus niet zomaar los zeiden ze...

Bedankt voor de geruststelling wat betreft de as :')

Nee, ik heb niet de olie in de andere poot vervangen. Is dat echt nodig???
Had bedacht dat ik daarmee wacht totdat de andere keerrring het ook begeeft.
Aan de andere kant zitten die keerringen in een doosje van 2, dus ik heb er nog één over.
Bij de motorzaak zeiden ze wel dat je alle onderdelen van je poot wel schoon moet maken als je de keerring vervangt omdat anders het vuil dat op de onderdelen zit binnen de kortste keren weer voor een lekkende keerring zorgt. Wat vinden jullie??

ALTIJD olie vervangen in beide poten, en liefst zelf keerringen vervangen in beide poten :Y je bent nu toch al bezig, doe die andere ook, dan is je hele voorvork weer vers, en stuurt ie weer een STUK lekkerder, dat scheelt echt :Y zoveel werk is het niet, ik heb in 30 minuten een hele voorvork gereviseerd, dus een kwartiertje lukt wel ;)
 
@HARMENKLOK
THANX, lekker duidelijk handleiding!
Was al aardig op weg, nog 3 bouten verwijderd van de thermostaat maar het begint donker te worden en heb geen stroom in mijn motorschuurtje... Ff kijken of ik nog verder ga of morgen maar eens bij uitzondering met de turbobrick naar het werk en rustig morgenavond verder.

Ere wie ere toekomt. Deze handleiding is volgens mij geschreven door GvS :} :Y :X
 
ALTIJD olie vervangen in beide poten, en liefst zelf keerringen vervangen in beide poten :Y je bent nu toch al bezig, doe die andere ook, dan is je hele voorvork weer vers, en stuurt ie weer een STUK lekkerder, dat scheelt echt :Y zoveel werk is het niet, ik heb in 30 minuten een hele voorvork gereviseerd, dus een kwartiertje lukt wel ;)

Was net blij dat mijn motor weer met beide benen... ehmm... banden op de grond stond.
Half augustus heb ik vakantie, dus denk dat ik het dan ga doen.

Half uurtje lijkt me wat overdreven... Eerst voorwiel en modderscherm eraf. Dan stuur los maken en boven en onderste moer van de poot losmaken. Dan poot uit het frame halen...
En dan ben je nog niet eens op de helft...
Ik doe er liever iets langer over en doe alles voorzichtig...
 
Ik heb nog nooit iets gedaan met mijn voorpoten (nee ook niet gepoetst :o ) maar heb wel het idee dat bij remmen het duiken meer is geworden. Worden ze na een revisie ook weer 'stijver'?
 
Vandaag ff de Fuel uitlaat gemonteerd,
-Looks *D 8-) *D 8-)

NTVmetFUELuitlaatje.jpg




-Sound incl. DB-Killer :9~ *D

-Sound excl. DB-Killer :9~ :9~ 8-) :} *O*

Ik ga de verschillen nog wel eens beter testen, maar tot nu toe lijkt hij incl. DB-Killer wat meer kracht te hebben dan met de originele, en excl. DB-Killer minder kracht bij lage toeren, maar hij trekt wel erg makkelijk en ongemerkt door richting het Rood
Ik hou jullie op de hoogte ;)
 
Laatst bewerkt:
Groentesoep _O- Vocht en vuiligheid zal idd de kwaliteit niet verbeteren.
Komt op mijn lijstje te staan. (na de 682 items die mijn vrouw er nog even op heeft gezet :/ )

Eerst de koelvloeistoflekkage verhelpen. Heeft een avond gekost MAAR gevonden.
Het ligt aan de pakking tussen het thermostaathuis en het kunststof-huisje waar ook de radiatordop op zit.

Zijn er nog handige internetwinkels waar dit soort spul goed te verkrijgen is? Want mijn standaar onderdelenleverancier, Polo-Motorrad.de in Kleve, heeft hier geen antwoord op.

PS ertje: Ziet er puik uit!
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: Welke sleutelmaat heeft de moer van achteras?
Zelf heb ik tot 22. Vanmiddag bij de Gamma dop 24 gehaald.
Die is ook te klein...

Voordat ik nog een keer terug mag wel ik het even zeker weten...
 
Ja pret dat zal wel maar hele volksstammen weten niet eens hoe ze meten moeten.
Op de vlakke kanten of op de punten van de bout of moer

Als je (ik doel niet op jou boxer ;) ) dat al niet weet lijkt het me niet verstandig km zelf te gaan sleutelen/aanklooien.... Beetje inlezen in de techniek lijkt me dan wel handig..
 
Laatst bewerkt:
Als je (ik doel niet op jou boxer ;) ) dat al niet weet lijkt het me niet verstandig km zelf te gaan sleutelen/aanklooien.... Beetje inlezen in de techniek lijkt me dan wel handig..

Toch komen ze zo van de opleiding, 18 jaar.
Van de technische school of andere technische opleiding, weten niet welke kant een moer of bout los moet, pakken 9 van de 10 keer een steeksleutel.
 
Vanmorgen een verse NTV opgehaald. Van 1994 met maar 3800(!)km op de teller.
De vorige eigenaar had hem na het halen van z'n rijbewijs van z'n neef overgenomen omdat die er nauwelijks mee reed maar wilde toch liever iets met een kuip.
De sleutels zaten nog aan het labeltje van de dealer en om de reservesleutel zat zelfs nog het rubber beschermkousje.
Verder gaat, remt en stuurt hij prima. Het verschil van 100.000km tussen deze en mijn andere is best te merken.

0xzt9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen een verse NTV opgehaald. Van 1994 met maar 3800(!)km op de teller.
De vorige eigenaar had hem na het halen van z'n rijbewijs van z'n neef overgenomen omdat die er nauwelijks mee reed maar wilde toch liever iets met een kuip.
De sleutels zaten nog aan het labeltje van de dealer en om de reservesleutel zat zelfs nog het rubber beschermkousje.
Verder gaat, remt en stuurt hij prima. Het verschil van 100.000km tussen deze en mijn andere is best te merken.

[afbeelding]

Ik had 'm ook al op Markplaats zien staan. Je bent een bofkont, denk ik. Deze is gewoon nieuw.
Alleen even dat lage zadel vervangen.
 
Motor_Arie doe je wel voorzichtig met inrijden :o .
Over een kleine 60000km ben je wel zover dat hij een beetje ingereden is.
Ik dacht dat de mijne weinig had gereden ( nu net 38000km ).

Mooie aanwinst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan