Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Goeie systeemhelm ????

Pagina's:
«
»

Reg. datum:
17 apr. 2009
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goeie systeemhelm.

Nu heb ik een caberg Rhyno maar er komt enorm veel wind en kou binnen in de helm.

Resultaat....constant neusverkoudheid.

Enkele suggesties ?????

Had er wel al eentje opgemerkt.........Lazer Monaco .
Iemand ervaring mee.

Thanks.
:}

Reg. datum:
21 mei. 2001
Ik rij al weer te lang met een Schuberth C1.
Bij lange na niet perfect, maar wel de beste helm die ik heb gehad.
CSR305 XJ600S YZF600R YZF-R6 748S CBR1100xx CB250 CBF250 XJ900S Honda PCX Yuminashi

T-Max 2009 Extreme Yellow

Reg. datum:
28 jun. 2008
Schuberth C3.

We hebben sinds 2009 Schuberth C3, meer dan tevreden.
De mijne was wel een maandag exemplaar.
Zeg "was" want hij is vervangen door, juist een Schuberth C3, na zeker 4 maanden van zoeken en passen en twijfelen.
Het siert Schuberth niet dat ze maandag exemplaren aan de man/vrouw brengen.
Ben toch van armoede terug naar Schuberth gegaan want veel andere merken vind ik niet aangenaam om dragen.

Mijn vorige was een C2, en na acht jaren trouwe dienst heb ik hem moeten wegdoen. ;(
Droomscooter wijzigde dit bericht op dinsdag 24 april 2012 09:53 (9%)
Suzuki 400? - BMW R45 - BMW K100 - XJ900S diversion - FJR1300A

houdt van Peetje xxx

Reg. datum:
15 apr. 2011
Ik heb n nolan n com 103 met mogelijkheid tot ombouw speakers en mic (heb ik gedaan. Bedrade set kost €60 en speakers zijn erg goed.
De helm heeft n mooi stevig zonnevizier.

Enige nadelen zijn
- het schuifje van t zonnevizier geeft wat windruis.
- bij omhoog klappen staat dat gedeelte dus vertikaal en dat pakt tegenwind.
Ik zag later ook systeemhelmen waarbinnen dat gedeelte tot achter de helm wordt geklapt en dan heb je dat probleem niet.

Echter hb je daar alleen last van bij snelheden boven de 100 km per uur (verschilt per motor natuurlijk) en dan is t sowieso verstandiger om m dicht te klappen wat veiligheid betreft.
Ombouw speakers gaf bij mij de doorslag icm de prijs €185 geloof ik. De Shubert vond ik erg duur.
Aprilia SR300 Max, BMW F800GS

Suzuki Sixteen 150cc

Reg. datum:
16 mei. 2007
Voordeel van een goede helm is dat hij lang meegaat dus ietsje meer maakt dan wat minder uit.

Ik kreeg bij aankoop van mijn scoot er 2 helmen bij van het merk " Takai " zonder mondbescherming.

Toevallig past ie goed en doe ik er even mee maar als ik op mijn gezicht val dan kosten een set nieuwe tanden meer dan een helm van 400 Euro ;)
Leuk speelgoed hoeft niet altijd duur te zijn

Majesty 400

Reg. datum:
25 jul. 2010
Wij hebben een Nolan 103 en zijn allebei zeer tevreden
Zit een kinstuk in waardoor er weinig wind door komt, en een zonnevizier

Als we aan een andere helm toe zijn dan word het voor mij weer een Nolan :]
I scoot too

Et ego absolvo a peccatis tuis

Reg. datum:
07 jun. 2011
Droomscooter, is de C2 beter dan de C3 van Schuberth?

T-Max 2009 Extreme Yellow

Reg. datum:
28 jun. 2008
Spijtg genoeg is de C2 niet meer in handel(te goed en zeer robust).
De C3 is nog stiller maar minder robust, mijn eerste was een maandag exemplaar.
Nu, super tevreden.
Suzuki 400? - BMW R45 - BMW K100 - XJ900S diversion - FJR1300A

Estheet-Proleet

Reg. datum:
30 nov. 2008
quote:
linusje schreef op 24 april 2012 @ 09:27:
Hallo,

Nu heb ik een caberg Rhyno maar er komt enorm veel wind en kou binnen in de helm.

Enkele suggesties ?????

Iemand ervaring mee.

Thanks.

Zeer slechte ervaring met Lazer systeemhelmen : zwaar, slecht afgewerkt, krasgevoelig vizier, slechte verluchting, zeer smal blikveld... rommel !

Ik vind de Shoei-helmen top : iets duurder, maar licht, comfortabel en slijtvast... het model van je hoofd moet wel passen... dus niet via het internet bestellen zonder hem eerst te proberen.

Reg. datum:
10 jan. 2008
quote:
linusje schreef op 24 april 2012 @ 09:27:
Hallo,

Enkele suggesties ?????

Iemand ervaring mee.

Thanks.

Leuk, een helm van €600,- die niet past. Die is dan nie goed nie.

Rij gewoon eens naar een winkel waar ze er meerdere hebben en ga passen. Kijk dan welke het beste zit ( belangrijkste ), welke je de mooiste vind en welke qua prijs je het meest bevalt ;)

Doe vooraf wat werk ( zoals je nu doet :} ) en kijk/vraag naar ervaringen.

Wat zoek je precies in een helm? Moet 'ie windstil zijn, moet er een communicatiesysteem in kunnen, moet 'ie helemaal naar achteren kunnen klappen ( Shark Evoline/Roox Boxer ) enz enz. ;)
HS-Parts

Reg. datum:
10 jan. 2008
quote:
NelD schreef op 24 april 2012 @ 13:23:
Droomscooter, is de C2 beter dan de C3 van Schuberth?

Nogmaals, als de C2 je beter past, is 'ie veiliger als de C3.

De C3 is wel stiller, lichter, heeft meer ventilatie, de buitenschaal is wat sterker, zonnevizier zit makkelijker, standaard pin-lock, openen gaat makkelijker enz enz. Maar welke beter past, is beter ;)
HS-Parts

Reg. datum:
17 apr. 2009
Bedankt voor de hulp.

Ik ga eens naar Rad gaan....keuze zat en kan je op je gemak passen zoveel je maar wil.
(airoh, givi, lazer , LS2, Schubert, Shark en Shoei)

Had tot enkele maanden geleden een Schubert C3 gekocht maar niet goed gepast.

Een beetje laten opdringen en daardoor een verkeerde maat gekocht.
Was te klein.
Kon hem niet meer ruilen en heb hem dan maar tweedehands verkocht voor de helft van de prijs.
linusje wijzigde dit bericht op dinsdag 24 april 2012 13:54 (6%)

Reg. datum:
23 okt. 2007
Scorpio ook een goede helm voor een knappe prijs maar zoals met elke helm is de pasvorm het allerbelangrijkste...

Bandiet

Reg. datum:
27 jul. 2010
Scorpion EXO 900 net gekocht. Zit perfect en voor een betaalbare prijs.
CB750F1, GS850G, CB750 Bol D'or, GS650 Katana, XJ900, RF900 RS2, ZZR1200, GSF1250

Always upgrading...

Reg. datum:
29 apr. 2006
Scorpion, daar was ik ook benieuwd naar.
Ze voelen goed degelijk aan, beter als een Nolan, die ik weg heb gedaan vanwege het gewicht, tochten, en kraken en piepen.

Momenteel heb ik een Shoeï Multitec.
Die is redelijk stil, licht (1500gr), absoluut goed waterdicht.
En voelt nog steeds nieuw aan, geen slijtage zichtbaar in de binnenvoering na ruim 5 jaar elke dag gebruiken.
Yamaha Tmax 2007 ABS Black Max XENON K&N,LeoVince,J-Costa 50.000km + , Honda Civic Hybrid 2009 CVT

Reg. datum:
13 nov. 2011
quote:
linusje schreef op 24 april 2012 @ 13:49:
Bedankt voor de hulp.

Ik ga eens naar Rad gaan....keuze zat en kan je op je gemak passen zoveel je maar wil.
(airoh, givi, lazer , LS2, Schubert, Shark en Shoei)

Had tot enkele maanden geleden een Schubert C3 gekocht maar niet goed gepast.

Een beetje laten opdringen en daardoor een verkeerde maat gekocht.
Was te klein.
Kon hem niet meer ruilen en heb hem dan maar tweedehands verkocht voor de helft van de prijs.

Hey Linusje, krijg net nieuwsbrief binnen van RAD dat dit lang meiweekend alle helmen min 15% zijn :)

Hebben we haast of zo?

Reg. datum:
08 feb. 2012
Ik durf het haast niet te vertellen, maar ik rij al meer dan een jaar met een systeemhelm van de LIDL. Zeer tevreden, weinig windgeruis, prima zonneviziertje, enzovoorts. Eigenlijk is het mijn winter / slecht weer helm, anders heb ik een Nolan N43, die wel veel mooier is.

Maar wat is goed? De pasvorm is erg individueel, en wat er gebeurt als je op je hoofd valt weet je pas achteraf. In ieder geval heb je dan weer een nieuwe nodig, welk merk je ook kiest.

Ninja Power

Reg. datum:
21 apr. 2010
Ik heb een shoei multitec en dat bevalt al jaren goed. Nog een pluspunt is het klik systeem om eenvoudig van vizier te wisselen.
Als ze me missen dan ben ik pissen

Reg. datum:
26 jan. 2009
Shark evo, leuke helm, echter niet echt stil, met kinstuk naar achteren is er ook prima mee op hogere snelheden te rijden.

Nolan 103, mooie helm beter gestroomlijnd dan shark, mogelijkheid voor headset inbouw. geen last van wind geruis, kinstuk sluit de boel mooi af, prijs iets gunstiger dan shubert.

maar ga vooral passen, hoewel een C3 mooie helm is zat deze voor mij minder goed dan een Nolan.

Reg. datum:
20 sep. 2006
Ik ben tevreden van mijn Caberg Sintesi.
Maar hij mocht van mij toch nog stiller zijn!
Pasvorm is voor mij perfect en het zonnevisier werkt perfect en makkelijk.

Piaggio Beverly

Reg. datum:
29 jan. 2008
Ik heb de Schuberth C3 en heb hier in het verleden al veel over geklaagd. Voor mij nooit meer deze helm. Slechte afwerking, veel herrie. Ik heb zelf aan het vizier geknutseld met tweezijdig klittenband, waardoor het vizier nu wel open blijft staan bij lage snelheden en kan er nu wel mee leven, maar de volgende wordt toch echt weer een Shoei.
Sport Touring 350 ABS

Atlantic 400 sprint

Reg. datum:
28 sep. 2010
fluo oranje scorpion exo 900 aangeschaft. Niet te duur en valt zeer goed op bij dag maar voor 's nachts ware de witte reflecterende versie beter geweest. Is wel zwaar maar zit goed zit goed, mede dankzij het pompsysteem waarmee je de ruimte rond/onder de oren beter kan laten aansluiten. Is echter helemaal niet stil zodat ik oordopjes heb meten aanschaffen.
Vizier heeft een speciale coating tegen aandampen maar bij echt hondenweer zoals laatste dagen wordt de binnenzijde ervan nat met een enigzins 'flu' gezichtsbeeld.
Rij toch nog altijd liever met m'n GPA jethelm, ondanks de ontbrekende kinbescherming.
Stop jerking me off, I already came

Reg. datum:
23 okt. 2007
Je hoort wel uit de verhalen dat de keuze van een helm zeer persoonlijk is...

De C3 van Schubert kent heel veel kinderziektes en is voor deze prijs eigenlijk veel te duur daarentegen heeft shoei tegenwoordig OOK een zonnescherm ingebouwd en dit is in veel gevallen een prettig zittende helm al is dit zeer persoonlijk maar net als Schubert aan de prijs...

Van het goedkopere segment vind ik de Scorpion goed meevallen, lees daar ook de reviews maar eens van op het net...

Toch blijft dit alles een persoonlijke keuze, pasvorm is in mijn optiek het allerbelangrijkste...

Reg. datum:
17 apr. 2009
ferm bedankt voor de hulp :}

Ik zal wachten tot vrijdag ....want inderdaad dit weekend -15 % op alle helmen bij RAD .
Loont toch de moeite.

Ik overweeg :

Shoei Multitec (en wat is het verschil met Shoei Neotec...nieuw model misschien ??)
Lazer Monaco
Shark Evoline

T-Max

Reg. datum:
16 aug. 2007
Heb zelf diverse systeemhelmen gepast, en ben uitgekomen bij een BMW systeemhelm.
Deze had voor mij de perfecte pasvorm.
Vond de multitec van Shoei ook een mooie helm, maar was het net niet.

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Cookies?Motor-Forum maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.