Wilhølms Span (eindelijk) on the road

Wilholm68

MF veteraan
30 jun 2010
1.325
34
Leeuwarden
Hallo mensen,

"plaats effe een eigen topic" werd er gezegd hahaha, dus daar maar eens ingedoken en bij deze de poging.

Na veel overgebleven onderdelen en donormotor inelkaar gesleuteld te hebben is mijn zijspan eindelijk rijdbaar. Het idee voor zijspanrijden is ontstaan doordat ik het zonde vind om ouwe "troep" weg te gooien en daar de donormotor na restauratie toch geen kwartje waard zou zijn , heb ik het plan opgevat er een span van te bouwen. Idee is al jaren geleden ontstaan , maar eigenlijk pas in de laatste 2 jaar tot stand gekomen. Liep toevallig tegen de bak met frame van de ural aan in een goeie staat. De bak werd niet gebruikt door de vorige eigenaar, maar het frame wel.

Ik heb zelf een subframe gebouwd , voorvork balhoofdplaten , remmerij aangepast enz .
dit is het resultaat en detailfoto's volgen !
full


gr Willem
 
Laatst bewerkt:
full


De Donormotor, half jaar op een hoek van de straat gestaan in haarlem.......zadel is van USApolitie-kawa
 
full

begonnen met een subframe te maken waar het zijspanframe aan gemonteerd kon worden.
Laswerk is gedaan door mijn maat Katsioni, want die kan dat een stuk beter dan ik.....
Buur heeft er nog ff een verzetje in gebogen en de rest komt uit mijn pan en handjes
 
full

nieuwe schetsplaten gemaakt ivm naloop-verandering, wilde oldskool look behouden en moest ergens beginnen......
 
Laatst bewerkt:
Mooi,
weer een zijspanrijder die niet vies is van een stukje huisnijverheid!
Mooi span en mooie eigenbouw onderdelen.
Veel plezier ermee!
 
Laatst bewerkt:
Mn komplimenten, hulpframe lekker stevig en al met al een goed geheel. Maar bleef die tegel wel liggen ?? En nog een vraag ?? Hoe en wat bevalt jou mooie nieuwe balhoofdplaten niet ? Zoiets leek mij ook wel wat als oplossing voor naloopverkorting n.l. bij mijn 2de brouwsel
 
Mn komplimenten, hulpframe lekker stevig en al met al een goed geheel. Maar bleef die tegel wel liggen ?? En nog een vraag ?? Hoe en wat bevalt jou mooie nieuwe balhoofdplaten niet ? Zoiets leek mij ook wel wat als oplossing voor naloopverkorting n.l. bij mijn 2de brouwsel
blijft toch een telescoopvork denk ik.....
 
Mn komplimenten, hulpframe lekker stevig en al met al een goed geheel. Maar bleef die tegel wel liggen ?? En nog een vraag ?? Hoe en wat bevalt jou mooie nieuwe balhoofdplaten niet ? Zoiets leek mij ook wel wat als oplossing voor naloopverkorting n.l. bij mijn 2de brouwsel

Als je voor deze oplossing kiest moet je hem achter wel weer verlagen op de motor weer horizontaal te krijgen , zijn geen hele grote afstanden maar theoretisch moet dat wel.
Ik ga eerst nog een brace tussen de voorvorkpoten maken en daar eerst even mee rijden. Ik weet ook niet hoe het zijspanrijden mij in de toekomst gaat bevallen( ben pas begonnen , vind het erg gaaf, maar lekker door de bergen rossen op mijn ZRX vind ik ook super) MAW , ga ik echt kilometers vrete, dan slijt dat bande, en dan is de optie autobanden beter denk ik. In die combi dan ook gelijk maar een schommel erin. Plus.....dan heb je weer wat te prutse en ontwikkelen toch?

tegel is eraf hahahahahaha
 
Laatst bewerkt:
zal misschien een beetje wringen of zo ......
Als je de naloop verkort tot een centimeter of 4-5 valt dat reuze mee, dan is een normale vorkbrug voldoende.

Oh, bij de weg: zowel de bak als het onderstel zijn Dnepr, geen Ural.
 
Laatst bewerkt:
Als je de naloop verkort tot een centimeter of 4-5 valt dat reuze mee, dan is een normale vorkbrug voldoende.

Oh, bij de weg: zowel de bak als het onderstel zijn Dnepr, geen Ural.

OK das goed , maar dan mag je me wel uitleggen hoe jij dat ziet (zo snel)......

:9
 
Terug
Bovenaan Onderaan