Wilhølms Span (eindelijk) on the road

dat inlopen van water geld vooral voor die Mercedes dingen. daar zit een schutbuisje omheen waar wel degelijk water in blijft staan, waardoor het er op termijn vast niet knapper van wordt.
ff gecheckt bij MZ: zit ook goed om ;)

Foto-S4FQ4L6J-G.jpg
 
dat inlopen van water geld vooral voor die Mercedes dingen. daar zit een schutbuisje omheen waar wel degelijk water in blijft staan, waardoor het er op termijn vast niet knapper van wordt.

Kijk Slijptol, we zijn er al ;)

Working well, caring ;)
 
dit is een VW-ding.......en ik ga zo snel dat er nooit water op blijft staan :] 8-)

Maar god , wat stuurt ie lekker!!!
 
als je hem omdraait Slijptol dan heb je nog steeds de invloed van steenslag....
Behalve dat het eerste stukje demperstang, dat veel gebruikt wordt onder bescherming van de buitenhuls ligt.
Daarnaast breng je de demperstang verder vn de spray met inhoud van het voorwiel. En is de hoek van inslag van eventuele steentjes, zandkorrels gunstiger. Vuil blijft ook niet op de keerring liggen, maar valt er door de zwaartekracht vanaf.

Volgens mij moet een demperstang bij voorkeur van de rij richting afwijzen, en naar beneden.
 
mijn VW demper heeft ook een beschermbuis. uit mijn autotechnische ervaring weet ik dat het dikke gedeelte bij een demper altijd onder (laagste punt) moet staan. daar zit namelijk de olievoorraad in. tenzij het een gasdruk demper is.
 
mijn VW demper heeft ook een beschermbuis. uit mijn autotechnische ervaring weet ik dat het dikke gedeelte bij een demper altijd onder (laagste punt) moet staan. daar zit namelijk de olievoorraad in. tenzij het een gasdruk demper is.


MAW technisch gezien is demper goed geplaatst?
 
mijn VW demper heeft ook een beschermbuis. uit mijn autotechnische ervaring weet ik dat het dikke gedeelte bij een demper altijd onder (laagste punt) moet staan. daar zit namelijk de olievoorraad in. tenzij het een gasdruk demper is.

Dan loopt toch die beschermhuls vol water?
 
over hobby gesproken.......ben weer bezig, binnenbrandje gehad.

oorzaak : kabel spanningsregelaar heeft waarschijnlijk klem gezeten.....
full

full
 
Nieuwe draden in mijn draadboom gezet (oude waren over een lengte van 80cm versmolten)

vanavond heeft de oude dame weer "gelopen", dynamo en accu hebben het mankement overleefd *O*
 
Omdat een zijspan nooit af is:
full


Eindelijk mijn spatbord gemonteerd en verlichting erop geknutseld.
full


Voor als er vragen komen over de verlichting, ik heb in het rode lampje een Led lampje zitten waar een enorme bak licht af komt. Vervolgens een weerstand toegevoegd zodat de lichtopbrengst minder wordt. Vervolgens het remlichtdraadje (wel met een diode) achter de weerstand aangesloten en wallah:remlicht!
 
Terug
Bovenaan Onderaan