Wilhølms Span (eindelijk) on the road

NOOP... ja ik weet het ik ben een rare snuiter, maar het komt me gewoon niet uit en dan heb ik niets meer wat een zijspan betreft.
Ik was/ben echt in de veronderstelling dat ik na 1 juli echt moet gaan keuren met een nieuw gebouwd span. En met keuren bedoel ik , type goedkeuring Lelystad.

Het kan zijn dat ik het helemaal verkeerd begrepen heb, maar op dit moment neem ik de gok even niet.
 
Zo die oma is lelijk zeg........


De kogel is door de kerk, ik heb (onverwachts) een week of 3 geleden toch mijn span verkocht -O-
kon zo'n goeie prijs krijgen , dat ik daarmee een goeie opstap kan maken naar een nieuw project. Ja ook ik ben nog steeds van plan om te blijven zijspannen!!!

Mijn plan is om een ander span te bouwen, op basis van een XJR1300, ZRX 1100 Of een GSX1200....maar mijn voorkeur gaat uit naar een Yamaha. Dus ben nu zoekende....

Vervolgens wil ik gaan proberen om zelf een bak te bouwen , van hout en epoxy. Dat is voor later een zorg ...eerst een trekker , frame ernaast en misschien wel tot de bak klaar is een flatbed of een olievat/ kist erop.......

Ik houd jullie op de hoogte........ (kan wel eens lang gaan duren.... :) )
 
full

Ik kan straks kiezen , solo , of met 3 wielen...de bike op de voorgrond moet de zijspantrekker gaan worden.
 
Thanx JFJ, het heeft even geduurd, maar toch de stap maar gezet..nu de komende winter weer wat te doen.
By the way , weet jij wat voor achterband Lasmoat erom heeft, ik kan de foto's niet openen op zijn topic
 
Gaaf setje straks!

Had je er ook al een bak voor?


Edit: Oh ja, die ging jezelf maken
 
Laatst bewerkt:
Een vriend van me heeft een catamaran gebouwd van multiplex en epoxy...hierdoor ben ik geïnspireerd om zelf een bak te bouwen (met zijn hulp hoop ik).....tis weer eens wat anders, ik probeer het gewoon. nog een hele winter om iets uit te vinden.

Eerst wil ik de bike zijspantechnisch klaar maken zodat ik zsm weer rijden kan. Mogelijk dat ik dan eerst met een olievat (als bak) oid ga rijden.
 
Er zijn meerdere merken in die maat. De Goodyear is kwaliteit, niet duur en prachtig profiel. Maar dat vind ik.
 
Ik heb een bij de TRX 175-55-17, een oostblokker

Ik vind een Goodyear ook mooier, maar ik wist niet zeker of ik een 195 in m'n achterbrug kreeg. En om te passen en de eerste rijproeven is zo'n Achilles goed zat. (En de prijs is hooguit een derde van zo'n Goodyear)
 
Ik vind die Goodyear inderdaad ook best nog wel duur...maar effectief past die 195-er in de XJR zonder aanpassingen?
 
Ik vind die Goodyear inderdaad ook best nog wel duur...maar effectief past die 195-er in de XJR zonder aanpassingen?

Velg van kwastert is 4.5
Van xjr 5.5 en past idd zonder aanpassing.

Kost minder dan de helft van een motorband dus best duur?
 
Velg van kwastert is 4.5
Van xjr 5.5 en past idd zonder aanpassing.

Kost minder dan de helft van een motorband dus best duur?

Ja, JanWillem, absoluut gezien is het nog best een boel geld voor een zwart rond ding. Dat een motorband nog veel duurder is doet daar niks aan af!

Zo, ik heb gezegd!
 
Laatst bewerkt:
En dan nog iets, ik weet niet wat voor motorbanden jij hebt , maar als ik even snel google, kost zo'n Goodyear al snel 110 tot 120 euro per band.....Ik heb een Michelin pilot road 3 om mijn wiel zitten voor dezelfde prijs. Neem aan dat de goodyear wel wat langer meegaat ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan