Youngtimer / classic superbike topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel vervelend Paul, vindt het jammer er schijnbaar geen ruimte is om weer (iets) tot elkaar te komen. Lijkt me zeker erg voor de oude makkers van Jean dat het zo moet eindigen.
Begrijp gelukkig dat dit jullie niet weerhoudt om met hetzelfde enthusiasme door te gaan en hoop jullie binnenkort weer te treffen.
Groet aan iedereen van het Honda Legends team!

rob
Buiten de naam blijft alles zo goed als hetzelfde Rob , is het je trouwens nooit opgevallen dat Eric geen gele motor wilde en ook geen sticker van Dholda op zijn fiets ?
 
Zeker is mij dat opgevallen. En heb ook wel gevoeld dat er iets aan de hand was......Maar al met al erg jammer voor jullie, en denk daarbij zeker aan Johan.
Maar gelukkig is jouw enthusiasme nog even groot! Tot gauw!

Groet aan een ieder, Rob
 
Hhmmm, dat is inderdaad allemaal zeer spijtig. Voor mij blijven jullie gewoon het Dholda team ;) Zoals je schrijft, de motoren en mannen van DHolda rijden nog gewoon bij jullie.

Zag wel erg tof uit die cb met in het goud Honda Legends op de tank :Y

Volle gaaz Honda Legends Team })

(Ik ben die gast wat voor jullie stond met die wit-blauwe VF)
Jaja ik herinner me je .
Toch moeten en willen we er alles aan doen om niet meer als Dholda team te worden herkent, er hangt zelfs een dwangsom boven ons hoofd.
 
Zeker is mij dat opgevallen. En heb ook wel gevoeld dat er iets aan de hand was......Maar al met al erg jammer voor jullie, en denk daarbij zeker aan Johan.
Maar gelukkig is jouw enthusiasme nog even groot! Tot gauw!

Groet aan een ieder, Rob
Iedereen in ons team is nog even enthousiast hoor , zeker voor Johan is het erg , al meer dan 40 jaar was hij kind tenhuise D'Hollander en Dholda , hij heeft samen met Eddy Verbeeck zo goed als alle ouwe Dholda racers gerestaureerd en nu dit .
Maar we vangen hem goed op en beschouwen hem nog zeker als onze team boss.
Zal zeker de groeten overdoen en tot ziens
 
hondalegends.be is nog vrij zie ik.

En nu begrijp ik ook de 'namen' achterop de fietsen.

Allez. Hoop jullie weldra weer tegen te komen en misschien wel een pintje te kunnen pakken.
 
;)

full
 
zo Karel... das erg verleidelijk allemaal, maar ook erg hoog gehalte "daar ga je spijt van krijgen......" '( '( '( '(


full
 
zo Karel... das erg verleidelijk allemaal, maar ook erg hoog gehalte "daar ga je spijt van krijgen......" '( '( '( '(


[afbeelding]




Hm makkelijk is het ook zeker niet deze stap, maar ik ga me meer toeleggen op offroad rijden en de SS past niet in dit plaatje.. Er moet op gereden worden en dat doe ik te weinig..



Karel
 
Vraagtje waar hier vast iemand het antwoord op weet:

Waar moet een Superbike aan voldoen om aan de demoklasse bij de Bikers Classics op Spa mee te mogen doen?

Er broeit namelijk wat voor 2012 :+
 
Ik dacht dat er verschillende reglementen waren voor 4 uurs race en demo?

Zoniet dan moet ik nog ff een ander blok opbouwen.. een tot 1230 opgeboorde 1135 in een GS1000 frame is dan waarschijnlijk niet toegestaan... -O-
 
Weet niet in welke klasse je wilt gaan meedoen maar er reden diverse Bitza's rond.
Bol d'Or met GSXR-blok
GSX1100 met XJR1300-blok
GSX1100 met EFE-blok
Div Katana's met EFE-blok ....... enz.
 
Ik dacht dat er verschillende reglementen waren voor 4 uurs race en demo?

Zoniet dan moet ik nog ff een ander blok opbouwen.. een tot 1230 opgeboorde 1135 in een GS1000 frame is dan waarschijnlijk niet toegestaan... -O-


voor de vrije sessies wordt daar niet op gelet voor zover ik weet.
 
Weet niet in welke klasse je wilt gaan meedoen maar er reden diverse Bitza's rond.
Bol d'Or met GSXR-blok
GSX1100 met XJR1300-blok
GSX1100 met EFE-blok
Div Katana's met EFE-blok ....... enz.

Klopt :)

Net ff Rastec gebeld en Ron zei ook dat het reglement voor vrij rijden behoorlijk ruim is en bij de Duitsers is ook nogal wat toegestaan..

Dus de GS wordt gewoon verder afgebouwd met 1230 blok, 17"wielen, 6 zuiger klauwen enz. Mochten de plannen veranderen moeten we nog even snel een 8 kleppertje opbouwen en een paar 18"wielen scoren.. :$

Zal wel fijn vrij rijden worden denk ik :] het moet wel leuk blijven.

Op de site is trouwens niks over vrij rijden te vinden.. :?
 
Laatst bewerkt:
Klopt :)

Net ff Rastec gebeld en Ron zei ook dat het reglement voor vrij rijden behoorlijk ruim is en bij de Duitsers is ook nogal wat toegestaan..

Dus de GS wordt gewoon verder afgebouwd met 1230 blok, 17"wielen, 6 zuiger klauwen enz. Mochten de plannen veranderen moeten we nog even snel een 8 kleppertje opbouwen en een paar 18"wielen scoren.. :$

Zal wel fijn vrij rijden worden denk ik :] het moet wel leuk blijven.

Op de site is trouwens niks over vrij rijden te vinden.. :?


1230 blok zal niemand moeilijk over doen

17 inch wielen gaat waarschijnlijk niet lukken..aangezien de motor van voor 1981 moet zijn en als er dingen veranderd worden,,moet dat naar dezelfde specs als origineel.
dus..als er standaard geen 17 inch inzat..kun je ook geen 17 inch toepassen.

6 zuiger remtangen is niet toegestaan...logisch..heeft niks met classic of classic sbk te maken..

de reglementen voor het vrijrijden zijn vrij "ruim"...wat op zich een goede zaak is..
aan de andere kant.."kijken ze wel of het enigzins past" in de klassieke sfeer van het evenement en om te voorkomen dat het naar "streetfighter scene" gaat neigen (waar op zich natuurlijk niks mis mee is moor het hoort bepaald niet op de bikerclassics )dan hebben ze imo gelijk om 17 inch wielen en 6 zuiger tangen niet toe te staan .

snap je...een 1100 Kat kan er lopen..ook als je er een 1135 in duwt en het ding op 18 inch "vroege gsxr wielen" zet en een "vroeg GSXR 41mm nonb usd vorkje gebruikt....zegt niemand iets van want het past in de tijdsgeest.
Duw je er een USD vork in en een setje 17inch GSXR velgen met een 180er achterband en een set 6 zuiger busa tangen op de vork..dan vinden de mannen dat waarschijnlijk een "streetfighter" ipv een classic sbk....en mag het niet. ik denk (persoonlijke mening) dat ze dan wel een punt hebben..

de Duitse CSBK reglementen zijn veel ruimer...zeker in de "no limit" klasse.
maar de IG Classic superbikes / CSBK heeft niks met de bikerclassics van doen..
Ze waren dit jaar te gast op de bikerclassics en mochten hun eigen race organiseren tijdens het weekend.
veel fietsen op 17 inch..dikke USD vorken..radial rempompen, moderne remtangen, etc..tijdens de tweede natte training stond de helft op full wetts en ik de race stonden er een paar voor me op de grid die op 17 inch full race pirelli sbk slicks stonden...
Ziet er wel cool uit allemaal..die "oude fietsen" die op zo'n manier "dik" en competitief gemaakt worden..
wat het echter met classic SBK van doen heeft is mij onduidelijk..niks namelijk als je het mij vraagt . maakt verder niet uit..moeten de duitsers lekker zelf weten..

De endurance reglementen zijn een stuk strenger uiteraard.



cheeeeeeeeeeers
 
Laatst bewerkt:
Klopt :)

Net ff Rastec gebeld en Ron zei ook dat het reglement voor vrij rijden behoorlijk ruim is en bij de Duitsers is ook nogal wat toegestaan..

Dus de GS wordt gewoon verder afgebouwd met 1230 blok, 17"wielen, 6 zuiger klauwen enz. Mochten de plannen veranderen moeten we nog even snel een 8 kleppertje opbouwen en een paar 18"wielen scoren.. :$

Zal wel fijn vrij rijden worden denk ik :] het moet wel leuk blijven.

Op de site is trouwens niks over vrij rijden te vinden.. :?


het enige waar ik qua regelement bedenkingen bij heb zijn die 6 zuiger klauwen...
 
Klopt :)

Net ff Rastec gebeld en Ron zei ook dat het reglement voor vrij rijden behoorlijk ruim is en bij de Duitsers is ook nogal wat toegestaan..

Dus de GS wordt gewoon verder afgebouwd met 1230 blok, 17"wielen, 6 zuiger klauwen enz. Mochten de plannen veranderen moeten we nog even snel een 8 kleppertje opbouwen en een paar 18"wielen scoren.. :$

Zal wel fijn vrij rijden worden denk ik :] het moet wel leuk blijven.

Op de site is trouwens niks over vrij rijden te vinden.. :?

die zes zuiger remtangen mag niet en een upsd mag niet, tenminste dat heb ik me laten vertellen..............voor de rest zijn ze niet zo moeilijk ;)
 
Hey Lexie, volgende week mooi weer, koffie in de Achterhoek?

;)


Heb vanavond een heeeeele mooie Wes Cooley replica (originele S) bekeken.... :9~ :9~ :9~

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan