BMW R 1100RS deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien is dit ook nog een idee? alleen 90 euro voor busjes is ook niet niks vind ik.

groetjes, Ton 8-)

Ben het wel met Ton eens. Alleen bij mij waren de schijven nog niet versleten. Maar als ik de keus had tussen busjes of nieuwe schijven, koos ik ook voor complete schijven.

Maar om de busjes te vervangen heb ik alleen een schroevendraaier en een tangetje gebruikt. Nier echt bijzonder gereedschap in ieder geval.

Groeten,
Jasper
 
Als je een te korte bout gebruikt, zeker in aluminium, strip je zo de draad bij het vastzetten omdat het aantal windingen nog niet genoeg is voor voldoende sterkte. Vaak is er onder dan nog genoeg draad over, net als in jouw geval.

Over boutjes gesproken, ik heb vandaag uit een stukje RVS een boutje/asje gedraaid voor de koppelingshandle. Mijn RS heeft bijna 180.000 gedraaid en de koppeling ging wel erg zwaar. Eerst heb ik maar eens ingedroogde vetresten verwijderd en de kabel gesmeerd, nu is het al beter. Maar het asje van de handle was ook behoorlijk ingesleten. Ervaring leert dat een gaaf, spelingsvrij scharnierpunt een koppeling vele malen lichter kan maken.

En over speling gesproken, ik wil ook van het gerikketik af en wil proberen zelf een asje/lagertjes te maken voor de gasklep rechts. Ik heb al rechter gasklephuizen gespot op Ebay, want ik kan niet zonder motor dus ga niet meteen mijn eigen spullen uit elkaar slopen. Beetje experimeneteren met oud materiaal :)

Daarna is de motor hopelijk ook fatsoenlijk te synchroniseren, ik vind het nu maar een rampastamp ding en hij pakt slecht op. Maar dat schijnt bij een boxer nogal krek te komme.

Btw op hoge toeren, bijvoorbeeld boven de 140 in z'n 5 rijdt ie wel lekker. Een gevaar voor m'n portemonnee dit ding :]
 
De schroefjes hebben maar een kwart slag nodig om los te komen (en blijven op de kap zitten) en je zet ze weer vast door ze in te drukken of lukt dat niet?

Groet,
Edwin
Overheen gelezen :z Ja de meeste schroefjes zijn zo, maar op een hoekje achteraan bij de tank zitten er 2 inbusjes in je tank gedraaid. Met een soort blindklinkmoertje in het poly van de tank. Die zijn dolgedraaid.
 
@ Pietel, mocht het nou niet lukken met het asje voor je gasklephuis, dan kan je altijd contact opnemen met Oscar Motorservice in Nunspeet. Die levert gereviseerde gasklephuizen, monteert ze en stelt de motor dan ook weer af. Kosten: ongeveer €150,-
 
Pietel,

misschien is het een idee om eens contact op te nemen met onderstaand adres, de man heet Kenny en is een monteur 1e klas, speciaal voor de boxer's die wij rijden. Zijn prijzen zijn redelijk te noemen en je herkent je motorfiets niet meer als hij eraan heeft gesleuteld.
bijna iedereen op het forum en ook op het GS en RT forum zal het met mij eens zijn, dat als hij je motor niet perfect lopend krijgt het waarschijnlijk niemand gaat lukken.

Het is een idee je hoeft er natuurlijk niets mee,,

Producten


groet, ton 8-)
 
Jaspertje80,

ik dacht dat mijn schijven ook nog goed waren, ik zag er echt niets aan ook geen slijt rand, en het remmen ging voor mijn gevoel best nog goed, maar Kenny heeft een meter die hij erop zet en heb bleek dat ze 2mm te dun waren, dus afgekeurd, in die zin, Kenny adviseerde om er toch maar nieuwe op te zetten.

Wil niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is, natuurlijk.

groetjes, ton 8-)
 
Bedankt voor de adviezen, Oscar en Kenny zijn beslist niet duur. Maar sleutelen is mijn hobby en tevens mijn werk en dit is een leuke uitdaging want deze BMW is de modernste motorfiets voor mij tot nu toe!

Ik dacht, gezien het prijspeil en de leeftijd van deze motoren dat er wel wat hobbyisten zouden rondhangen hier :) Dus ik ga het eerst zelf proberen (evenals de tps fatsoenlijk afstellen).

De boxer gebruikt trouwens nog wel wat olie, maar net als bij mijn Moto Guzzi blijft het peil stabieler als je niet tot max vult maar iets onder het midden. BMW gebruikt, logischerwijs door de cilinderopstelling, iets meer olie. Er zit 10w40 in, vermindert het gebruik nog bij een dikkere olie?
 
ik heb er speciaal voor de boxer 20/50 inzitten van alweer Kenny en geen verbruik.

in de bak heb ik Castrol 70/140 met Forte Diff and Gear en dat maakt de bak stiller en schakelt veel beter.

je moet is aan BBSprinter (bert) vragen, er schijnt een klepje te zijn voor het rammelen van de gasklep rechts, ik ben vergeten wat het ook al weer was.

groet, ton 8-)
 
70/140 voor landbouwvoertuigen etc. is ook populair in de Guzziwereld (maar ja het concept is dan ook eigenlijk hetzelfde 8-) ). Ik zal het eens proberen, bedankt. Evenals de 20w50, of misschien 15w50.
 
Even weer een vraagje hier neerleggen.
Zoals ik al eerder heb verteld, ga ik in juli op vakantie naar Noorwegen. Nu heb ik vandaag geprobeerd om alle bagage in de koffers te krijgen, maar er blijft nog (te) veel over wat ik niet kwijt kan. Daarom had ik gekeken naar een topkoffer voor de RS. Nu had ik op MP één gezien voor een R1150RT. De prijs is aardig, maar past deze ook op de RS? Weet misschien één van jullie hier het antwoord op?
 
Topkoffer van RT past maar inhoud valt tegen.
Zelf heb ik op mijn RT een Givi Maxima koffer ( passen 2 helmen in) maar dan moet je nog een aparte adapterplaat bijkopen ( monteren is een fluitje van een cent )

monokey-E55-MAXIA-3.jpg


Of je gaat hiervoor:
Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

Werkt perfect.

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
Morgen ga ik de RS een beurtje geven. Voor de rammelende gasklep heb ik een tijdelijke oplossing, en heb op het www info gevonden om de TPS goed af te stellen. Zo moet het blok wel te synchroniseren zijn. Hopelijk gaat het dan wat beter rijden.

Na een eerste week woon-werk ben ik namelijk niet meer zo enthousiast. Langzaam rijden is een ramp (maar een bekend probleem en oplossingen alom) maar de motor pakt ook slecht op, vanuit stilstand als vanaf ongeveer 4000 toeren vind ik hem maar matig in toeren klimmen. Hij vibreert ook tussen 4000-4500 toeren.

Na morgen zal de RS dus wat meer rijplezier op moeten leveren. Eigenlijk rijdt hij nu alleen lekker boven de 140 mét oordoppen in, want in welke positie dan ook levert het ruitje turbulentie op.
 
Morgen ga ik de RS een beurtje geven. Voor de rammelende gasklep heb ik een tijdelijke oplossing, en heb op het www info gevonden om de TPS goed af te stellen. Zo moet het blok wel te synchroniseren zijn. Hopelijk gaat het dan wat beter rijden.

Na een eerste week woon-werk ben ik namelijk niet meer zo enthousiast. Langzaam rijden is een ramp (maar een bekend probleem en oplossingen alom) maar de motor pakt ook slecht op, vanuit stilstand als vanaf ongeveer 4000 toeren vind ik hem maar matig in toeren klimmen. Hij vibreert ook tussen 4000-4500 toeren.

Na morgen zal de RS dus wat meer rijplezier op moeten leveren. Eigenlijk rijdt hij nu alleen lekker boven de 140 mét oordoppen in, want in welke positie dan ook levert het ruitje turbulentie op.


Het verbergen van het getik kan met een ticker killer ( op het gs forum genoeg pro's en contra's te vinden ) maar gasklephuis vervangen is de beste oplossing.

Bougies maken veel uit, zelf rij ik met iridium.

Tps afstellen: ook genoeg info op het GS-Forum.

Uiteraard exact synchroniseren.

Maar het meest word vergeten je motronic te ressetten :(
Zekering 5 er 20 seconden uit, weer erin en dan langzaam 2 keer de gashendel helemaal tot de aanslag draaien en langzaam terug.

Leesvoer:
http://www.bmwgsclub.nl/motronic-reset.html

Kijk ook of je de goede codeplug in je zekering kast hebt zitten.
http://www.bmwgsclub.nl/motronic-reset.html

http://www.bmwgsclub.nl/motronic.html

Turbulentie ?
De enige echte oplossing mits je niet groter bent als 2 meter :} :
10006587_810_12.JPG

Ik reed ermee na diverse ruiten, en hier rijden er meerdere mee.

Op deze site vindt je de bougies, de ticker killer en de mra verstelbare ruit :]
Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

Succes met klussen morgen, we horen het graag.
Een goed afgestelde RS ( of zoals in mijn geval een RT) is een feest om op te rijden.

Groet, Bert
 
hoi Bert,

zeker een plaatje, toch niet een klein beetje spijt?

Bert jij rijd toch met NGK Iridium bougie's? waar haal ik die het beste?

groet, Ton
 
Over motor virus gesproken, mijn oudste dochter reed al op een kawasaki ER6N 25 kw.
Mijn schoonzoon 2 weken terug geslaagd voor zijn a rijbewijs, kocht vorige week een kawasaki z750 in zwart, mijn dochter ook verkocht aan de z750, vandaag haar nieuwe oranje ( 2008, 7000 km eerste eigenaar) opgehaald.
480393_2780477890004_1799883883_1659431_1247428693_n.jpg


Blijft over een Kawasaki ER6N
526773_310660049016078_100002162558372_684467_646283350_n.jpg


Die nu naar mijn jongste dochter gaat ( 19 jaar, net geslaagd voor theorie en 5 lessen A rijbewijs)
Dus dat wordt met spoed afrijden en :] met de meiden *O*

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebbers; De LIDL heeft deze week een motorhoes in de aanbieding. Wordt verkocht als buitenhoes, Nou vind ik dat een beetje overdreven, maar ik gebruik hem nu als een hele goede stofhoes.

Kost nog geen 12 euro. Ik heb maat L, en daar kan een RS ruim onder, zelfs als ik koffers zou hebben. Ik denk dat een RT er ook onder past...

Groeten,

Bert
 
Kan iemand me uitleggen hoe ik een foto kan toevoegen aan het forum trouwens? Als ik 'afbeelding toevoegen' selecteer dan wil hij een webadres...
 
Heren,

Irritant probleem: van één van mijn knipperlichten achter trilt om de haverklap het lampje los. Heeft iemand anders dit ook, en zo ja, wat hebben jullie gedaan om het te verhelpen. Ik ken iemand die het lampje letterlijk heeft vastgesoldeerd, maar dat vind ik wat radikaal. Ooit gaat zo'n lampje namelijk ook kapot.

Wat bij mij heeft geholpen is het oluscontact met een tangetje een eindje naar binnen buigen. Hierdoor drukt deze meer op het lampje. Ook even controleren of het witte binnendeel goed vasr zit. Het lampje bij het plaatsen goed in de uitsparingen "trekken" .
 
morgen, Bert,

het is inderdaad een erg mooie beemer en nee ik zou ook geen spijt hebben, je gaat er wat comfort en veiligheid een stuk op vooruit, zijn die RT's niet een stuk zwaarder dan de RS?

Nog ff dan kan je voor jezelf een motorclub beginnen,je begint in ieder geval niet zonder leden, leuk, een gezin wat ook dezelfde interesses heeft, ik krijg mijn vrouw niet op de beemer al beloof ik ze de wereld.. (bij wijze van spreken) zelf's niet op de 25 km scooter, dat vind ze al niets.

trouwens ik heb gekeken op de site van Louis en die komt met het type voor mijn RS van '94 met
code:BCPR7EIX
Op het RT en GS forum en ook hier:http://www.sparkplugs.co.uk/ spreken ze over
code: BKR7EIX
en dan heb je nog de DENSO IK 22 ook van NGK
zie jij door de bomen het bos nog?

wat adviseer jij in deze?

Ik ben de rest van de dag naar een hondenshow met onze hond en kan dus vanavond pas weer reageren, dan weet je dat.

groet, Ton
 
Voor de liefhebbers; De LIDL heeft deze week een motorhoes in de aanbieding. Wordt verkocht als buitenhoes, Nou vind ik dat een beetje overdreven, maar ik gebruik hem nu als een hele goede stofhoes.

Kost nog geen 12 euro. Ik heb maat L, en daar kan een RS ruim onder, zelfs als ik koffers zou hebben. Ik denk dat een RT er ook onder past...

Web%20Albums%20App%20Upload%20-%2027-05-12%2012%3A39%3A05.jpg


Groeten,

Bert
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan