Ace cafe nl

Toch maar eens een business plan op zetten.
Ik steun je plan van harte. Ga vooral eens praten (in binnen- en buitenland) met ondernemers die iets vergelijkbaars doen/hebben gedaan. Ook waar het mis is gegaan (bv. Moto Republic), daar leer je waarschijnlijk het meest van.
 
Dit zegt denk ik een hoop:
Republic Moto Rotterdam sluit deuren
En dan combineerden ze al even wat meer dan alleen friet, bier en bikes.

Wat je nodig hebt: Spotgoedkope locatie met karakter: Dus liever een verlepte loods op een loswal dan een nieuwbouw kotje. Verplicht centraal gelegen in/nabij grote stad.

Parkeergelgenheid: Klinkt makkelijk, maar je wil er echt voor zorgen dat mensen "hun baby" goed neer kunnen zetten, andere mensen er goed naar kunnen kijken, zonder dat het op station Amsterdam CS gaat lijken.

Een hele sterke formule met goede identiteit.

En dan hopen dat je niet een tent wordt waar de hipsters des lands 2x per jaar langs komen op de 250cc wannabee caferacer met houten zadel ;) . Dus direct werken met een motor club netwerk, live muziek en andere activiteiten die dicht bij motorrijden komen maar niet 100% op motorrijders gericht zijn.

En natuurlijk iets van nu: Een Shop-in-shop principe. Ik zou zo een stelling met gereedschap neer zetten bijvoorbeeld ;)
 
Je komt op mooie dagen in Eifel, Ardennen en in Alpen (Sudtirol) overal ad-hoc moto-cafe-meetings tegen.

Ik denk dat zo'n "Ace-Cafe" vooral spontaan moet ontstaan.
op-commando of via-investments lijkt me lastiger.
Als het puur als investering gaat: mik dan maar op de GS-crowds.

maar goed, loods+loswal lijken mij ook kansrijker dan binnenstad.
Parkeerplaats met zicht lijkt me Belangrijk,
en wat rij-wegen in de buurt zouden helpen
(dijkjes? *grinnikt ivm lekdijk*)
(Z Limburg? te veel gericht op fietsers)

Af en toe een nonchalant inlopende celebrity kan helpen : Sjaak Lucassen ? Paul Hoff?
Hebben we in NL de equivalents van Tiffany Coates, Doris Wiedemann, Ted Simon en Walter Colebach ?
(en waarderen wij die glamour? sommige celebs, hoe dapper ze ook waren, zijn nu onuitstaanbaar)

Inspiratie opdoen: Bezoek ADV en HU forums eens.
 
Laatst bewerkt:
In Duitsland stikt het van de biketreffs.
Niet van die gladde hippe tenten voor hipsters e.d.
Maar gewoon restaurantjes/kroegjes voor een hapje en drankje.
En dan weer verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan