Srad fighter

Denna

Die hard MF'er
25 aug 2007
761
0
Weert
Hallo mede fighter bouwers,

Ik ben Dennis aka Denna, 27 jaren jong en woonachtig in Nederweert (Limburg).

Ik ben mijn motorcarriere (nog niet zo lang geleden) begonnen op een Aprilia RSV Mille uit 2000. Deze motor heb ik een half jaartje gehad, maar paste niet echt bij mij. Ik heb in mijn leven aardig lang scooter gereden (daar komt de passie voor het sleutelen ook vanaf) en een RSV is toch totaal wat anders. Ik kon maar niet wennen aan die enorme afremming bij het loslaten van het gas en dat hele gebuikschuiverij is sowieso niks voor mij. IK heb zo al genoeg last van mijn rug, dan hoef ik niet voor mijn ontspanning nog meer last ervan te krijgen. Dus de motor weg gedaan en snel weer op zoek naar wat anders (heb dat rijbewijs natuurlijk niet gehaald voor ernaar te staren _O- ).

Toen het tijd werd voor een volgende, merkte ik dat ik steeds meer neigde richting streetfighters. Omdat ik graag sleutel en mijn visie loslaat op het uiterlijk van vervoersmiddelen ( auto, minibike, scooter en motor) uiteindelijk toch de keuze gemaakt om een schademotor te halen voor deze ombouw. Er was eerst wat onderhandeling met de heer Scheffers, maar door mijn besluit is die deal niet doorgegaan.

De Srad:

Ik zag hier op het forum een Suzuki Srad te koop staan met wat schade aan de voorzijde. Hij had een heel lichte tik tegen de voorkant van een auto gemaakt met alleen het kapwerk en de lichtunit aan de voorkant. Dus afgesproken met die gast en eens gaan kijken. Ondertussen had ik al wat topics van deze meneer gezien die gingen over koelvloeistoflekkages en koken van het systeem. Daar aangekomen zag hij er exact uit als op deze foto's:

Sradschademotor.jpg


Sradschademotor3.jpg


Sradschademotor2.jpg


Sradschademotor1.jpg


Foto's van de achterkant heb ik niet, zijn ook niet interessant, want die is nog heel en iedereen weet wel hoe die dan uit ziet :9 .

Aangezien hij dus topics had gemaakt over die problemen, ben ik hem daarover uit gaan horen en die problemen waren helemaal nog niet opgelost. Daar baalde ik stevig van, maar het was wel de ideale manier om de prijs te gaan drukken, maar wel een gok omdat het een kapotte koppakking kon zijn.

Dus flink liggen pingelen en uiteraard erop weggereden (anders heette dit topic nu ook natuurlijk anders :+ ). Onderweg, ongeveer 90 km van huis maar de koelvloeistof bijgevuld met water, om het ding niet kapot te laten lopen. Eenmaal thuis aangekomen was het druppelen al sproeien geworden ;( ! Toen het ding maar gaan strippen aan de voorkant, zodat het verfrommelde plastic zijn rechtmatige plaats in de hoek van de tuin kon gaan veroveren *D . Na wat testjes te hebben gedaan merkte ik dat het systeem gewoon heel veel druk op bouwde en hij alles uit de overloop eruit gooide, maar naast de waterpomp lekte het ook.

Motor de hele winter in de tuin laten staan (geen zin om te sleutelen in de kou) en deze week pas weer verder gegaan. Ff waterpomphuis los gegooid en direct zag ik een afgebroken ophangpunt ;( , die dus zeer provisorisch weer dicht gemaakt en weer gaan testen, maar het leek alleen maar erger. Als ik de dop van de radiateur eraf haal en gas geef spuit het water eruit alsof het een glijbaan moet benatten in het zwembad :P . Dus mijn ergste vermoeden is toch waar en het is dus toch de koppakking.

Momenteel staat de motor er zo bij:

Sradnu.jpg


Zaterdag ga ik ermee naar een vriend van me, daar gaat alles gedemonteerd worden en word de koppakking vervangen. Dat geeft mij de ideale gelegenheid om het blok en frame schoon te maken en te spuiten. Het frame mag mat-zwart worden, zodat de logheid ervan wat minder opvalt en het blok mag mat-Inox worden met mat-zwarte deksels.

Ook heb ik gisteravond nog wat spullen besteld om hem weer straatlegaal te krijgen, zodat ik niet op elke hoek aangehouden word.

Voor de voorkant (tijdelijke oplossing):

polisportkoplampunit.jpg


Voor de achterkant (komt achter onderin de achterkap, het licht kan dan door een sleuf in de kap naar buiten schijnen):

achterlichtinclknipperlichten.jpg


Knipperlichten voor de voorkant:

knipperlichtenvoorkant.jpg


Een riser voor het superbike stuur (foto heb ik even gejat van Masceline, omdat mijn telefoon leeg is _O- ):

Husqvarnastuurclamp.jpg


Een superbike stuur:

lsl-superbike-stuur-zwart.jpg


Een spiegel voor de linkerkant (hebben meerdere fighterbouwers hier al gebruik van gemaakt *O* ):

Ferraraspiegel.jpg


Een tijdje terug had ik al een setje R1 dempers aangeschaft:

R1Dempers.jpg


Ook al een tijd terug de toekomstige kont aangeschaft:

Monsterzadelentellerruitje.jpg


Het kontje sluit natuurlijk voor een geen meter aan op de tank, aangezien die heel dik is bij een Srad. Ik kan wel zelf lassen (electrode en CO2) maar ik heb geen CO2 apparaat en electrode word niet mooi genoeg. Dit laat ik liever over aan een professional en tegen de tijd dat het achterkantje erop mag wil ik ook bij JerryT aan gaan kloppen voor het subframe ervoor en een mooie afwerking aan de onderkant met alu.

De dempers wil ik straks onder het blok hebben hangen, dit is hier al eens uitgevoerd door Maikel84 op een GSX-R1100. Ik vond het een mooie look, wat goed past bij een monster achterkant.

Het eerste wat dus nu gaat gebeuren is alles demonteren, het blok maken en spuiten en het frame spuiten. In eerste instantie blijf ik even met de huidige kont rijden, maar dan licht aangepast. Later worden de grovere aanpassingen gemaakt.

Genoeg plannen nog, nu nog de tijd en de centen om het allemaal uit te voeren.

Dit gaat wel een uitdaging worden, een Srad is eigenlijk een schijtmotor om een mooie fighter van te maken, maar wie niet waagt, wie niet wint *O* .

:] :W
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad geen gemakkelijke motor voor een fighter maar zo te zien weet je wat je wil en dat scheelt een hoop.

Gaan we volgen.
 
Leuk project ;)
Ben benieuwd hoe je die dempers er onder gaat plaatsen.
Ik had zelf ruimte te kort omdat hij onder het blok van 4 naar 2 gaat, maar bij mij is het niet orgineel meer misschien daarom.
 
Waarschijnlijk laat ik tegen die tijd een heel stel nieuwe bochten maken, worden de dempers een eind ingekort en de aansluiting van de demper op het uitlaatspruitstuk ook imgekort.
 
Kleine tussentijdse update:

Vandaag even spullen gaan halen voor het blok en het frame schoon te maken als het straks toch allemaal uit elkaar ligt.

Ziet hier:

schoonmaakenspuitbenodigdhedenframeenblok.jpg


En vandaag zijn al een paar spulletjes van mijn bestelling binnen gekomen:

11-05-2012onderdelen.jpg


Dit was het weer voor nu ;).
 
Leuk!
Grootse plannen, ben zeer benieuwd.

Heb zelf ook een sradje in de garage staan en heb getwijfeld om er een fighter van te maken.
doe het maar niet (ben dus opzoek naar iets anders).

Maar iig veel succes, ben benieuwd naar het eind resultaat.
 
Thx voor de leuke reacties mannen!

Gisteren naar die vriend gereden voor het slopen van de Srad.

Ik begon zo om 13:00:

beginsloop.jpg


Om 3 uur was ik al aardig op weg:

middensloop.jpg


En om 5 uur lag het er zo bij:

sloopklaar.jpg


Nu is het wachten tot de pakkingen binnen zijn en dan is het de bedoeling dat het blok in dezelfde dag in en uit elkaar gaat voor het vervangen van de koppakking.
 
Dag Dennis,

Zie je niet vaak een speciale SRAD, hoewel het frame zich er goed voor leent, maar ik heb nog een 7 cm verlengde achterbrug liggen (jouw model) is gedaan door Startwin. Die heb ik over na het omgooien van de verbouw plannen.

iets voor jou?

Gr Chris
 
Ik zal heel eerlijk zijn. Daar zie ik heel weinig in. Momenteel vind ik het blok ook even wat belangrijker als de achterbrug, die doet het namelijk prima ;) .

Mocht ik nog een andere achterbrug zoeken, word het absoluut 1 met een totaal andere vorm als de huidige.

Maar leuk dat je meedenkt en bedankt voor je aanbod :).
 
Laatst bewerkt:
Ik zal heel eerlijk zijn. Daar zie ik heel weinig in. Momenteel vind ik het blok ook even wat belangrijker als de achterbrug, die doet het namelijk prima ;) .

Mocht ik nog een andere achterbrug zoeken, word het absoluut 1 met een totaal andere vorm als de huidige.

Maar leuk dat je meedenkt en bedankt voor je aanbod :).


hmmm... das wel heel eerlijk..... _O-

geen probleem hoor, ik dacht ik roep het even, succes met de bouw :Y
 
Even een oma wegmoffelen.

Vandaag was de dag dat het blok gemaakt moest worden. De koppakking zou vervangen worden en dan weer terug in elkaar, zodat ik het blok schoon kon maken en kon spuiten.

Met goede moed begonnen we deze dag en het afbreken van het blok tot aan de cilinders was gestart. Alles ging verder prima en de koppakking had idd goed gelekt bij cilinder nummer 1. Dus oude eraf en nieuwe erop, kop op de cilinders gelegd en het schroeven kon weer beginnen. Alle bouten even op 25 nm aantrekken en dan nogmaals even met 43nm om het goed vast te zetten. Tot we bij de bout linksonder aan kwamen. Die wilde niet op het juiste moment. Dus, draad gaar en waarschijnlijk de oorzaak van het lek, aangezien dat precies op die plek was.

Bellen naar Motoport Echt, om daar een helicoil te laten zetten en de zuigers weer terug in de cilinders te laten zetten. Dus daarheen getuft. Na lang wachten kwam de monteur met de vraag of ik niet ook nieuwe zuigerveren zou monteren. Na even navragen aan de balie wat die krengen kosten, sloeg ik pal achterover van de prijs en ben ik hard weggerend.

Nee grapje :+ ! Maar de prijs was gewoon teveel van het goede. Helaas moest ik het blok wel daar laten, want de monteur wou er geen haastwerk van maken en wou het in alle rust maken. Op zich een goede eigenschap van meneer, alleen is helaas mijn hele plannetje in duigen gevallen, om het op 1 dag in en uit elkaar te halen. Gelukkig niks ernstigs waar we niet meer overheen komen, wel jammer dat allemaal wel erg lang duurt zo, terwijl ik hou van een stevig tempo.

Ondertussen is de schokbreker weer schoon (iig schoner als eerst). De achterbrug is ook weer schoon en zwart gespoten. Een maand of 2 geleden was ik al begonnen aan het frame, dat is schoongemaakt en deels zwart gespoten, al was ik vergeten af te plakken en begon het die dag te stormen en moest ik het helaas af kappen.

Morgen ga ik maar verder met schoonmaken en spuiten van onderdelen, dan blijft de vaart er toch nog een beetje in gelukkig.

Helaas geen foto's deze keer :/.
 
Laatst bewerkt:
Kun je op deze regenachtige dag mooi ff surfen op het WWW voor zuigerveren waar je niet van in een coma schiet.... ;)
 
Kun je op deze regenachtige dag mooi ff surfen op het WWW voor zuigerveren waar je niet van in een coma schiet.... ;)
Laat je de cilindertjes even honen bij een revisie bedrijf, ben je weer helemaal blij straks *O*


edit: shit wilde alleen nog iets toevoegen, nu zit ik mezelf te citeren..... randdebiel..... :(
 
Laatst bewerkt:
leuk zo,n oude bekende

niet erg hoor dat je mijn foto hebt gejat ,als je hem weer terug plakt waar die thuis hoort zal ik er niets van melden bij de moderators :+

ben benieuwd wat jij er van gaat maken , ga deze zeker volgen

succes
 
Laat je de cilindertjes even honen bij een revisie bedrijf, ben je weer helemaal blij straks *O*


edit: shit wilde alleen nog iets toevoegen, nu zit ik mezelf te citeren..... randdebiel..... :(

Als je de cilinders laat honen, dan behoor je ook andere zuigers te monteren. Ik heb even rondgekeken op Ebay, qua losse zuigerveren is er haast niks te krijgen, of ja, gewoon niks. En een setje zuigers kost al snel 450/500 euro. Dan zou ik net zo goed een 2ehands blok op de kop kunnen tikken met garantie, dan ben ik even ver van huis.

Ik laat motoport fijn de zuigerveren schoon maken en alles weer terug zetten zoals het zat. Ik zie niet in waarom na 34k de cilinders gehoond moeten worden en de zuigers vervangen. Zo'n blok moet makkelijk 100k kunnen rijden zonder problemen.
 
leuk zo,n oude bekende

niet erg hoor dat je mijn foto hebt gejat ,als je hem weer terug plakt waar die thuis hoort zal ik er niets van melden bij de moderators :+

ben benieuwd wat jij er van gaat maken , ga deze zeker volgen

succes

Ik heb er even een duplicaatje van gemaakt en de orginele terug gezet in jou topic :+.
 
Terug
Bovenaan Onderaan