Wat is spannerder de Moto GP of de Formule 1

bigscale62

MF veteraan
30 mrt 2011
3.366
2
Ede
Neem aan dat iedereen die hier komt liever motorsport kijkt auto sport.

Echter wat is dit jaar spanneder: De Moto GP die als het zo door gaat betreft spanning last heeft van de dominantie van Stoner/Honda en waar de verschillen soms flink groot kunnen zijn. Maar het gaat hier wel echt om racen met mens en machine en niet om truckjes en banden taktiek en inhalen tijdens de pitsstop.

Of de Formule 1 waar ze met een complete truckendoos proberen inhalen te bevorderen maar het meeste wordt ingehaald tijdens de pitsstops. Waar men in de kwalificatie soms niet rijd om banden te sparen en die zelfde banden er voor zorgen dat ze moeten rijden als Pussy's. Waar ze een klep in de achtervleugel hebben om snelheidsverschil te maken en ook nog het Kers systeem. Maar er zijn in 4 wedstrijden al wel 4 winnaars geweest uit 4 teams.

Bigscale
 
Laatst bewerkt:
Qua punten en mogelijke winnaars is de Formule 1 spannender dan de MotoGP. Maar ik kijk liever naar de MotoGP dan dat ik naar Formule 1 auto's kijk, dat vind ik dan weer spannender om te zien. Formule 1 is mij te klinisch om echt naar te kijken, en de wedstrijden duren me veel te lang. Ik kijk ze tegenwoordig wel, maar dan wel terwijl ik ook iets anders aan het doen ben (surfen, gamen).
 
Neem aan dat iedereen die hier komt liever motorsport kijkt als auto sport.
dan! :z

Enne, eet je liever appels of peren?
Echter wat is dit jaar spanneder: De Moto GP die als het zo door gaat betreft spanning last heeft van de dominantie van Stoner/Honda en waar de verschillen soms flink groot kunnen zijn. Maar het gaat hier wel echt om racen met mens en machine en niet om truckjes en banden taktiek en inhalen tijdens de pitsstop.

Of de Formule 1 waar ze met een complete truckendoos proberen inhalen te bevorderen maar het meeste wordt ingehaald tijdens de pitsstops. Waar men in de kwalificatie soms niet rijd om banden te sparen en die zelfde banden er voor zorgen dat ze moeten rijden als Pussy's. Waar ze een klep in de achtervleugel hebben om snelheidsverschil te maken en ook nog het Kers systeem. Maar er zijn in 4 wedstrijden al wel 4 winnaars geweest uit 4 teams.

Bigscale
Spanneder :? Er is er altijd één min of meer dominant, de kampioen.

Keek laatst naar een F1 race waarin 6 man streed om de 3de plaats, en dat gebeurde niet in de pits..
 
Laatst bewerkt:
ze moeten in de F1 ook maar gewoon een race uitrijden op 1 set banden net als de Moto Gp vind ik :Y :+

dan word t nog interessanter :Y
 
er schuilen eigenlijk 2 vragen hier in, wat vind je leuker, auto's of motoren of wat vind je spannender.
als je objectief kijkt is F1 nu iets spannender.
dat komt ook omdat ze daar wat aan doen.
ze zouden ook een soort DRS systeem bij motoGP moeten hebben.
hoe dan ook, ik kijk liever naar motoGP
 
Motogp :Y

Stoner? Dominantie? Dat vind ik dus reuze meevallen, want er is strijd aan de kop van het veld. Het is niet zeker van te voren dat hij wint. De succes perioden van Rossi en bijvoorbeeld Doohan ... dat was dominantie, want je wist van te voren wie er won, alleen was de vraag op welke manier en op hoeveel seconden van de nummer 2.

En ... als is er één rijder dominant, dan nog blijft motorsport in mijn ogen mooier om te zien dan F1 :Y Al is het alleen maar vanwege de verschillende lijnen, hellingshoeken, inhaalakties e.d. :Y :}
 
Spannender..wordt het door veranderingen...nieuwe jonge rijders ..nieuwe teams..(merken).. nieuwe regelementen...rijders die al jaren voor veldvulling mee rijden,dan is het snel vervelend...

appels met peren :X
 
F1 is zo saai , daarbij elke beetje chauffeur kan wel een beetje driften met een auto .
Met een motor is dat toch een ander verhaal.
Vind alleen autorodeo of cross en rally mooi om te zien. Autorodeo is trouwens machtig mooi om zelf te doen , lekker rammen met die hap. :}
 
Laatst bewerkt:
kwa spanning is het op dit moment F1, maar ik kijk veel liever motorsport dus ga ik voor WSBK altijd spanning veel meer inhaal manoeuvres!!!!
 
Het is wel overduidelijk dat de F1 vele malen spannender is dan de Motogp. Vandaag is er een 5e andere coureur bij gekomen die een race wist te winnen. In de Motogp tot nu toe alleen nog maar Stoner en Lorenzo.

Maar als je het over echt racen hebt dan kies ik toch echt voor Worldsuperbike, de afgelopen jaren komt qua spektakel de motogp geen eens in de buurt van de WSBK. Motogp kun je bijna een hele race wachten tot Stoner een inhaal actie doet op Lorenzo (of anders om) Bij de WSBK is het bijna elke bocht een inhaal spektakel.

Ik kijk eigenlijk alleen nog Motogp omdat het de koningsklasse is, en omdat ik een Motorfan ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan