Rijschool ervaringen in Amsterdam 2012?

Maaike-Adam

Rookie
17 mei 2012
10
0
Dag allemaal,

Ik wil deze zomer gaan lessen in Amsterdam. Nu heb ik een topic hierover gevonden uit 2010 maar ik zou graag horen wat de actuele leservaringen zijn met de verschillende rijscholen?

Daarnaast hoeveel lesuren heb jij totaal gehad en hoe vaak heb je examen gedaan?

Bij voorbaat dank!
Groeten van een leek :)
 
Ik heb toevallig daar al wat informatie over opgezocht :)
Waarom zeg jij Versnel? Zelf ervaring mee?
 
NIET naar Rijschool Amsterdam (RSA) gaan in de Burgemeester Rendorpstraat 11 -15.

Of je moet:
- elke les 5-10 minuten later beginnen, maar wel stipt op tijd terug komen.
- Een auto achter je hebben, met soms de vriendin van die lui erin (terwijl die lui ook gewoon motor kunnen rijden).
- Met AVB lessen je oefeningen doen terwijl die lui een babbeltje met andere instructeurs maken (als er een vrouwelijke collega in de buurt is, kan je net zo goed een rondje a'dam rijden, merken ze niet).
- Willen leren dat je op een weg met suggestiestroken zo veel mogelijk rechts moet gaan zitten, het liefst rechts van de suggestiestrook. (Daar was de examinator het trouwens niet mee eens tijdens mijn examen).

Conclusie: Ik heb daar gelest via een groupon aanbieding (foutje), maar wil iedereen beschermen tegen die zogenaamde rijschool; sommige rijscholen zijn alleen uit op je geld.
 
Laatst bewerkt:
Als Hagenaar geen ervaringen met rijscholen in Amsterdam. Welkom op het forum trouwens!

:^stupid

Genoeg gezegd, wil je motor leren rijden ipv alleen je rijbewijs halen dan moet je naar Versnel gaan.

Maarrrrrr licht het dan even wat uitgebreider toe, dan kan Maaike haar eigen mening vormen en hoeft ze niet blind te varen op 2 forumgebruikers die ze niet kent :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja, nou 150 leerlingen per jaar en een slagingspercentage van > 95%.

Altijd een motor achter je en geen auto

zeer persoonlijke aanpak, Adil kent ALLE leerlingen

je leert echt rijden, niet alleen hoe je een motor bedient

Goede sfeer, ik en vele andere oud leerlingen rijden er zo nu en dan zomaar langs voor een praatje over motoren of wat te drinken. En ook dan kent iedereen je nog bij naam

ze organiseren groepsritten, toerritten door duitsland maar ook vervolgtrainingen zoals bochten, allroad en zonodig ook circuittraining.

Ik kan zo wel even doorgaan maar dit alles komt doorhet enthousiasme en de gedrevenheid van Adil Versnel. Ik kan zo 10 mensen vinden die dit kunnen bevestigen
 
Ja, nou 150 leerlingen per jaar en een slagingspercentage van > 95%.

Altijd een motor achter je en geen auto

zeer persoonlijke aanpak, Adil kent ALLE leerlingen

je leert echt rijden, niet alleen hoe je een motor bedient

Goede sfeer, ik en vele andere oud leerlingen rijden er zo nu en dan zomaar langs voor een praatje over motoren of wat te drinken. En ook dan kent iedereen je nog bij naam

ze organiseren groepsritten, toerritten door duitsland maar ook vervolgtrainingen zoals bochten, allroad en zonodig ook circuittraining.

Ik kan zo wel even doorgaan maar dit alles komt doorhet enthousiasme en de gedrevenheid van Adil Versnel. Ik kan zo 10 mensen vinden die dit kunnen bevestigen

Ik ben één van de tien die dit kan bevestigen!
 
NIET naar Rijschool Amsterdam (RSA) gaan in de Burgemeester Rendorpstraat 11 -15.

Of je moet:
- elke les 5-10 minuten later beginnen, maar wel stipt op tijd terug komen.
- Een auto achter je hebben, met soms de vriendin van die lui erin (terwijl die lui ook gewoon motor kunnen rijden).
- Met AVB lessen je oefeningen doen terwijl die lui een babbeltje met andere instructeurs maken (als er een vrouwelijke collega in de buurt is, kan je net zo goed een rondje a'dam rijden, merken ze niet).
- Willen leren dat je op een weg met suggestiestroken zo veel mogelijk rechts moet gaan zitten, het liefst rechts van de suggestiestrook. (Daar was de examinator het trouwens niet mee eens tijdens mijn examen).

Conclusie: Ik heb daar gelest via een groupon aanbieding (foutje), maar wil iedereen beschermen tegen die zogenaamde rijschool; sommige rijscholen zijn alleen uit op je geld.


Ha, jij was dat ook al met die slechte recensie over die motorzaak in Amsterdam, met je rare verhalen, steeds bedrijven zwart maken en vervolgens als er vragen gesteld worden geen antwoord hebben, zeikerd.
Erg geloofwaardig ben je niet meer na dat topic.

Je bent zeker gezakt de eerste keer, en legt de schuld bij de rijschool ipv bij jezelf.

Vriend van me lest daar momenteel en is tevreden.
 
jij was dat ook al met die slechte recensie over die motorzaak in Amsterdam, met je rare verhalen, steeds bedrijven zwart maken en vervolgens als er vragen gesteld worden geen antwoord hebben, zeikerd.
Erg geloofwaardig ben je niet meer na dat topic.

Je bent zeker gezakt de eerste keer, en legt de schuld bij de rijschool ipv bij jezelf.

Vriend van me lest daar momenteel en is tevreden.

Wat loop jij nou weer te janken, heb alle recht om mn slechte ervaringen te delen, als je ergens een objectief inzich van wilt krijgen, ga er lekker een wetenschappelijk onderzoek op loslaten oid. Moet je wel gedeeltelijk gelijk geven over die motorzaak .. dat was meer afkomstig van ervaring van vrienden, en was dus niet geheel terecht van mij om dat te zeggen. Ging trouwens niet over een specifieke motorzaak, maar bepaalde motorzaken.

Maar mn verhaaltje over die rijschool sta ik wel geheel achter hoor, en je hóéft andermans mening niet mee tenemen. Als je tijdens je examen iets fout doet waar je tijdens de lessen niets over hebt gehoord.. tja dat zegt eerder iets over de rijschool dan dat ik een zijkerd ben.

Btw nog een voorbeeldje: stapvoets rijden mocht tijdens ik tijdens die lessen met de handrem bijremmen. Tijdens examen kwam ik erachter dat dat niet mocht. Reactie leraar: oh, ik dacht dat dat wel mocht. Haha bijna lachwekkend.
 
Laatst bewerkt:
Rijschool AAK aan de Overtoom.

Top rijschool, zie ook statistieken op CBR site.
 
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Hier kan ik zeker iets mee!
Ik had ook al gekeken naar Nelen. Iemand hiermee bekend?
 
Wat loop jij nou weer te janken, heb alle recht om mn slechte ervaringen te delen, als je ergens een objectief inzich van wilt krijgen, ga er lekker een wetenschappelijk onderzoek op loslaten oid. Moet je wel gedeeltelijk gelijk geven over die motorzaak .. dat was meer afkomstig van ervaring van vrienden, en was dus niet geheel terecht van mij om dat te zeggen. Ging trouwens niet over een specifieke motorzaak, maar bepaalde motorzaken.

Maar mn verhaaltje over die rijschool sta ik wel geheel achter hoor, en je hóéft andermans mening niet mee tenemen. Als je tijdens je examen iets fout doet waar je tijdens de lessen niets over hebt gehoord.. tja dat zegt eerder iets over de rijschool dan dat ik een zijkerd ben.

Btw nog een voorbeeldje: stapvoets rijden mocht tijdens ik tijdens die lessen met de handrem bijremmen. Tijdens examen kwam ik erachter dat dat niet mocht. Reactie leraar: oh, ik dacht dat dat wel mocht. Haha bijna lachwekkend.

Hahah je zit er wel mee he, je bericht 2.5 uur later nog editen, daarvoor stond er een wat toegeeflijker verhaaltje ;)
Wat jij van die rijschool of motorzaak vindt en deelt is prima, maar wees wel objectief. Wat jij doet is gewoon afzeiken, schadelijk voor het bedrijf en niet terecht.

Het ging trouwens wel over een specifieke zaak, en ik zie dat je je comment in het besproken topic zojuist hebt aangepast, blijkbaar toch iets om je voor te schamen?
 
Hahah je zit er wel mee he, je bericht 2.5 uur later nog editen, daarvoor stond er een wat toegeeflijker verhaaltje ;)
Wat jij van die rijschool of motorzaak vindt en deelt is prima, maar wees wel objectief. Wat jij doet is gewoon afzeiken, schadelijk voor het bedrijf en niet terecht.

Het ging trouwens wel over een specifieke zaak, en ik zie dat je je comment in het besproken topic zojuist hebt aangepast, blijkbaar toch iets om je voor te schamen?

T is goed met je ;)
 
1tip Rijschool Caland , garantie voor slagen in 1x heb er 5 naartoe gestuurd allemaal in 1x geslaagd. Zelf ook in een keer geslaagd.
 
Ik heb bij Rijschool Nieuw Amsterdam (Jan Tooropstraat) les gehad en het is me uitstekend bevallen. Hakim heeft geduld, beantwoord je vragen rustig en neemt je achterop om het gevoel te krijgen hoe je bochten neemt. Dat de rij instructeurs af en toe met elkaar praten vind ik niet erg, het is namelijk een kwestie van oefenen en als het je duidelijk is uitgelegt, hoef je het alleen maar in de praktijk te brengen. De lessen liepen altijd uit maar dan rij je ook langer, daar wordt niet moeilijk over gedaan. Ik ben in 1 keer geslaagd, mijn vriend ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan