Gran Premi Aperol de Catalunya 1 - 3 Juni 2012

De winnar van Cataluna 2012 is volgens jullie ????

  • Lorenzo

    Stemmen: 14 22,6%
  • Spies

    Stemmen: 0 0,0%
  • Stoner

    Stemmen: 19 30,6%
  • Pedrosa

    Stemmen: 6 9,7%
  • Rossi

    Stemmen: 21 33,9%
  • Crutchlow

    Stemmen: 1 1,6%
  • Dovisiozo

    Stemmen: 0 0,0%
  • Hayden

    Stemmen: 0 0,0%
  • Bautista

    Stemmen: 0 0,0%
  • Bradll

    Stemmen: 1 1,6%

  • Totaal aantal stemmers
    62

gerrit1957

Heerlijk wonen in Spanje.
7 jan 2010
23.225
3.535
Hondón de las Nieves (España)
Na een natte GP van Le Mans met een oppermachtige Lorenzo als winnaar en een zeer sterke Rossi kunnen de fans eindelijk weer eens juichen en laten we hopen dat men bij Ducati tijdens de testen op Mugello wat vinden om dit een vervolg te geven want hier hoort Rossi en Ducati wel tussen te zitten .
Niet te vergeten de mooie gevechten tussen Dovisiozo,Crutchlow en Rossi die later ook Stoner nog de tweede plats afnam hebben we weer genoten en hopen op een zonnig weekend in Cataluna .
Niet te vergeten de mooie prestatie van Iwema en dat de 7e plaats hem en het team een boost hebben gegeven en zodoende ook hier weer punten te pakken.

Uitzendschema TV volgd later.

Racesport.nl OP TV: de wekelijkse motorsportprogrammering

full

Laten we hopen op een podium met verschillende merken ,mooi om dat zo te zien.

Voor de mensen die er heen gaan zoals ikzelf de reisinformatie

Route gepland vanaf Utrecht.

Reisduur: 13:55 u
Afstand: 1482,6 km
Vertrekadres:
Utrecht (NL, 3***)
Bestemming:
Montmeló (E, 08160)



Locatie:
Het circuit is op 20km (12 mijlen) ten noordoosten van Barcelona langs de A7 autoroute gevestigd.

Met de trein:
Op het Montmelo station is er één trein op de Barcelona route die elk half uur vertrekt en deze is ongeveer 1,5 kilometer verwijderd van de ingang van het circuit. De reis met de trein duurt ongeveer 25 minuten.

Het is aan te bevelen om een taxi te nemen naar El-Clot Arago of Sant station in Barcelona en dan vandaar de trein (groene lijn) te nemen.

Het circuit biedt ook busservices aan (6 euro, ongeveer 45 minuten reizen), deze vertrekken van Passeig Sant Joan/Diputacio.

Luchthaven:
Barcelona El Prat de Llobregat luchthaven is 10 km verwijderd van het stadscentrum. Er zijn genoeg taxis, die de reis snel kunnen voltooien en er is een spoordienst die elke 30 minuten vertrekt naar het Centraal Station.

Per fiets geen informatie beschikbaar.

Circuit informatie.

full


Length: 4.727 m. / 2,937 miles
Width: 12m
Left corners: 5
Right corners: 8
Longest straight: 1.047 m. / 0,651 miles
Constructed: 1991
Modified: 1995

Zoals in Jerez, worden er ook hier enorme menigten verwacht bij de prachtige faciliteiten net buiten Barcelona. En zoals altijd zullen de heuvels rond de baan overbevolkt zijn vanaf de vroege uren, om zo een goed uitzicht te hebben op de beslissende bochten. Dit permanente circuit biedt veel inhaalmogelijkheden. Vaak wordt het resultaat van een race beslist met een sprint van de laatste bocht tot aan de finish.

Het circuit is speciaal gebouwd voor de F1 en MotoGP. Dit betekent een speciale moeilijkheidsgraad voor bestuurders en technici. Door het heftige remmen van de auto's vervormt bijvoorbeeld het asfalt in de bochten. Historisch gezien heeft dit 'washboard effect' het moeilijk gemaakt voor de ingenieurs, maar nog meer voor de coureurs.

De MotoGP machines maken hogere snelheden dan de F1 auto's, die door enorme downforce zwaar op het circuit worden gedrukt. Deze downforce wordt door de vleugels en carrosserie van de Formule 1 auto's gecreërd.

Het circuit heeft weinig zogenoemde langzame bochten, waardoor dit één van de meest opwindende circuits is voor de coureurs.

Het programma.

Vrijdag 1 June 2012
Moto3FP1
09:15 - 09:55
MotoGPFP1
10:10 - 10:55
Moto2FP1
11:10 - 11:55
Moto3FP2
13:15 - 13:55
MotoGPFP2
14:10 - 14:55
Moto2FP2
15:10 - 15:55

Zaterdag 2 June 2012
Moto3FP3
09:15 - 09:55
MotoGPFP3
10:10 - 10:55
Moto2FP3
11:10 - 11:55
Moto3QP
13:00 - 13:40
MotoGPQP
13:55 - 14:55
Moto2QP
15:10 - 15:55

Zondag 3 June 2012
Moto3WUP
08:40 - 09:00
Moto2WUP
09:10 - 09:30
MotoGPWUP
09:40 - 10:00
Moto3RAC
11:00
Moto2RAC
12:20
MotoGPRAC
14:00

Het weer ziet er aardig goed uit.
Weeronline | Cookies
 
Laatst bewerkt:
Geen Hernandez meer in de poll? :+

Ik zat nog te twijfelen _O- :+ ;)
Jammer dat er maar 1 poll gemaakt kan worden anders had ik alle klassen er in gezet , maar heelaas en anders maak jij met een leuk verhaal van jou Favoriet een Catalunya CRT topic zou niet weten waarom niet ,.......leuk man ik zeg doen!!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Thuisrace voor Pedrosa.. dit gaat zijn eerst worden! :Y *O*
Elke race was Pedrosa snel .. op eigenlijks Leman na dan... Toch heel professioneel 4e geworden. (met behulp van Tech3 team :P)

en Hopelijk een Rossi die net zo sterk is als in Leman. :Y :}
 
Laatst bewerkt:
~
Wie? :?

:+



Blijf me verbazen over het aantal mensen dat Rossi stemt. _O-
Een zwaluw maakt nog geen zomer. Het zou leuk zijn als hij meevecht voor de koppositie, maar het lijkt mij nog iets te hoog gegrepen (als het droog is).[/quote]

Het is te hopen dat ze er wijzer van worden op Mugello , ik denk zelf van wel want alles is positief gestemd vanaf gisteren althans laat ik het zo zeggen .....meer gemotiveerd.
Zou wel mooi zijn want ik hoop dat JL het kampioenschap pakt maar hij moet het niet te gemakkelijk krijgen wat hij zelf trouwens ook niet wil , maar knokken voor het podium .
 
Laatst bewerkt:
Ik stem blind op Stoner, omdat ik nog steeds vermoed dat hij het kampioenschap pakt vóór Lorenzo. Desondanks hebben Lorenzo en Pedrosa, beiden op home turf, wel een paar Spaanse zetjes in de rug extra op Catalunya. Ik hoop op een spannende race - tot dusver zijn we niet teleurgesteld door de heren GP-rijders!

In de Moto2 mag er maar één winnen, en dat is Marquez. Om kampioen te worden zijn dit het soort races waar je de volle winst pakken moet. Goede vorm, goede motor, bovenaan in de standings (ondanks de valpartij in Le Mans), thuispubliek... Espargaro zal er alles aan doen om met dezelfde omstandigheden te winnen, dus spanning gegarandeerd!

En ook in de Moto3 is er maar één die winnen mag: Viñales. Ook gevallen gisteren, maar verder ook in topvorm voor eigen volk. Ik hoop alleen dat Fenati hier weer de gang oppakt die hij in Le Mans (onder te moeilijke omstandigheden, duidelijk) niet vinden kon.

Is het al zover?
 
heb er nu alweer zin in :)

Pedrosa gaat hem winnen, waarom?
het moet gewoon om de aansluiting te behouden.

in dit WK kun je niet alleen maar een podium pakken, die overwinningen moeten komen!

wanneer het gehele weekend droog blijft, de motoren perfect worden afgesteld, dan voorspel ik een titanen gevecht :)
 
Als het droog blijft zal Rossi zich niet kunnen mengen in de titanen strijd.
Dan is het al bijzonder als iemand zich tussen de Honda's wringt.

Voorspel Stoner op 1

Bigscale

heb er nu alweer zin in :)

Pedrosa gaat hem winnen, waarom?
het moet gewoon om de aansluiting te behouden.

in dit WK kun je niet alleen maar een podium pakken, die overwinningen moeten komen!

wanneer het gehele weekend droog blijft, de motoren perfect worden afgesteld, dan voorspel ik een titanen gevecht :)
 
Rossi die het in het droge bijhoudt t.o.v. van Lorenzo en Stoner? Echt niet. Die Honda van Stoner had zevenmijlslaarzen aan op het korte rechte eind van Le Mans, dat is op het lange rechte stuk van Catalunya alleen maar meer.

Pedrosa pakt hier zijn eerste overwinning.
 
Ik stem blind op Stoner, omdat ik nog steeds vermoed dat hij het kampioenschap pakt vóór Lorenzo. Desondanks hebben Lorenzo en Pedrosa, beiden op home turf, wel een paar Spaanse zetjes in de rug extra op Catalunya. Ik hoop op een spannende race - tot dusver zijn we niet teleurgesteld door de heren GP-rijders!

In de Moto2 mag er maar één winnen, en dat is Marquez. Om kampioen te worden zijn dit het soort races waar je de volle winst pakken moet. Goede vorm, goede motor, bovenaan in de standings (ondanks de valpartij in Le Mans), thuispubliek... Espargaro zal er alles aan doen om met dezelfde omstandigheden te winnen, dus spanning gegarandeerd!

En ook in de Moto3 is er maar één die winnen mag: Viñales. Ook gevallen gisteren, maar verder ook in topvorm voor eigen volk. Ik hoop alleen dat Fenati hier weer de gang oppakt die hij in Le Mans (onder te moeilijke omstandigheden, duidelijk) niet vinden kon.

Is het al zover?


Kunnen er ook meer winnen dan? :+

Grappig, van mij mag iedereen behalve Marquez winnen.....heb helemaal niks met die gast. Maar mocht ik het iemand gunnen dan is het Espargaro :Y

MotoGP
1. Stoner
2. Pedrosa
3. Lorenzo
 
\
Wie? :?

:+



Blijf me verbazen over het aantal mensen dat Rossi stemt. _O-
Een zwaluw maakt nog geen zomer. Het zou leuk zijn als hij meevecht voor de koppositie, maar het lijkt mij nog iets te hoog gegrepen (als het droog is).[/quote]

Het is te hopen dat ze er wijzer van worden op Mugello , ik denk zelf van wel want alles is positief gestemd vanaf gisteren althans laat ik het zo zeggen .....meer gemotiveerd.
Zou wel mooi zijn want ik hoop dat JL het kampioenschap pakt maar hij moet het niet te gemakkelijk krijgen wat hij zelf trouwens ook niet wil , maar knokken voor het podium .


wanneer is die test in mugelo?
 
Kunnen er ook meer winnen dan? :+
Technisch gezien wel ja, maar als je het Dorna en Repsol vraagt, eg nie. ;)
Nee even serieus, die twee zijn favoriet in hun respectievelijke kampioenschap, en op Catalunya hebben ze in principe alles mee. Als je kampioen wil worden, moet je toeslaan als het moment rijp is, en voor hen is dat hier.
 
Laatst bewerkt:
Kunnen er ook meer winnen dan? :+

Grappig, van mij mag iedereen behalve Marquez winnen.....heb helemaal niks met die gast. Maar mocht ik het iemand gunnen dan is het Espargaro :Y

MotoGP
1. Stoner
2. Pedrosa
3. Lorenzo

Hey Appie,ik ben het een keer bijna met je eens *D
Marquez vond ik in zijn begintijd een geinig knaapje die op een middelmatige ktm lekker meedeed,nu heeft ie te veel sterallures.
De goedlachse Espargaro is een verademing afgezet tegen de gemiddelde Spaanse coureur.


Alleen je voorspelling ben ik het niet mee eens,Stoner en Lorenzo staan verkeerd om.
 
Hey Appie,ik ben het een keer bijna met je eens *D
Marquez vond ik in zijn begintijd een geinig knaapje die op een middelmatige ktm lekker meedeed,nu heeft ie te veel sterallures.
De goedlachse Espargaro is een verademing afgezet tegen de gemiddelde Spaanse coureur.


Alleen je voorspelling ben ik het niet mee eens,Stoner en Lorenzo staan verkeerd om.


:Y :Y :} :} :+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan