Noordkaap 2013: the Long way, terug over finland

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.499
182
Oss
UPDATE 27-11 2-12
Ik heb besloten deze trip uit te stellen. Zie KingCoder in "Noordkaap 2013: the Long way, terug over..."

Nou hopen dat van uitstel geen afstel komt :(





Ik roep al jaren dat ik dit wil gaan doen maar als je niets plant, dan komt het er zeker niet van.

Ik wil op de motor naar de Noordkaap rijden, en wel terug over Finland, door st.Petersburg (Rusland). Jaaahaa ik weet dat de noordkaap zelf geen reet aan is en erg commercieel enzo maar je weet het he "it's about the journey, not the destination"

Ik denk dat dit het leukst is met een groepje dus wie heeft er zin om mee te gaan? Voorlopig nog interesse peiling hoor.

Dit is wat ik grofweg qua route in gedachten heb: Google Maps

full


Dit moet nog in Mapsource (garmin) uitgewerkt worden natuurlijk, maar daarvoor zoek ik eerst nog ervaringsverhalen.

Wanneer

ehh ik denk aan nazomer 2013
 
Laatst bewerkt:
Hey! Sinds ik met mijn ouders een cruise naar de noordkaap heb gedaan, wil ik altijd nog een keer terug met de motor. Noorwegen is echt een fantastisch mooi land! Ziet er uit als een super mooie reis!
Dus op zich heb ik wel interesse! Heb alleen eigenlijk nog nul ervaring met verre reizen op de motor (heb net 2maanden m'n rbw), dus weet niet of dat een bezwaar is..?
Tegen nazomer 2013 wss wel 1 (minder lange) reis er op zitten. *D
 
Laatst bewerkt:
Ik roep al jaren dat ik dit wil gaan doen maar als je niets plant, dan komt het er zeker niet van.

Ik wil op de motor naar de Noordkaap rijden, en wel terug over Finland, door st.Petersburg (Rusland). Jaaahaa ik weet dat de noordkaap zelf geen reet aan is en erg commercieel enzo maar je weet het he "it's about the journey, not the destination"

Ik denk dat dit het leukst is met een groepje dus wie heeft er zin om mee te gaan? Voorlopig nog interesse peiling hoor.

Dit is wat ik grofweg qua route in gedachten heb: Google Maps

[afbeelding]

Dit moet nog in Mapsource (garmin) uitgewerkt worden natuurlijk, maar daarvoor zoek ik eerst nog ervaringsverhalen.

Wanneer

ehh ik denk aan nazomer 2013

mijn route :P check reisverslag in sig en aarzel niet vragen te sturen via pm, ik beantwoord alles! :+

zorg dat je in de nazomer na 1 uur snachts op de noordkaap aankomt, dan is de tunnel en de toegang tot het monument gratis! en het is er magisch mooi door het niet volledig donker worden *D

hoe lang wil je gaan? heel misschien ga ik nog wel eens een keertje die kant uit, nu ik jou route zie krijg ik al zin om te vertrekken :9
 
Laatst bewerkt:
Leuke reis! Ik heb deze route in 2010 gedaan.

Houdt er rekening mee dat je verzekering van de motor niet geldig is in Rusland. Dus voor het Rusland stuk moet je nog wat regelen. En je hebt een visum nodig.

Voor ervarings verhalen: The Long Way Up, and Down. Reisverslag.

Veel plezier!

ff een verzekeringetje afsluiten via http://www.europ-assistance.be/nl/bijstand2012?gclid=COf_xoeglrACFUdItAodqVLi0w, voor rusland, een hele maand, 55 euro.

ik had er vorig jaar een afgesloten voor mijn noordkaaprally 80 euro betaald en gewoon de zekerheid dat ik overal pechverhelping/repatriëring/verzekering had, zelfs wisselstukken sturen ze kostenloos op wanneer je motor in panne valt.
 
Laatst bewerkt:
Zeker interesse :Y
Of het haalbaar is gezien het beschikbare aantal vakantiedagen, de gezinsvakantie en verplichtingen thuis is een tweede.
 
Durf het bijna niet te melden:

Doe mij maar een OVB Roland :P

Amerika staat ook op de todo-list in 2013 dus ik / wij zullen een keuze moeten maken :')


Ik zet in ieder geval dit topic onder de fafo's :Y
 
Laatst bewerkt:
:}

[me="-Dré-"]gaat alvast vakantiedagen sparen.....[/me]

On a serious note: 2013 zal te vroeg zijn ben ik bang.......
 
Laatst bewerkt:
:^
Ik ga mee Roland! het is namelijk mijn plan voor 2013 :P
Moet wel weten om hoeveel dagen het dan ongeveer gaat
 
als je er een week voor uitrekt doe ik mee
wil wel mee alleen kijken ivm ben zelf geen held in hotels boeken enz.

Grove schatting kmters zal wel 3000 9000 zijn en kosten 1500 2500 euro :P



















.







-O- Droomt nog effe verder '(
Motor komt er volgend jaar ook aan of niet en rij die VFR echt letterlijk op :]
 
Laatst bewerkt:
als je er een week voor uitrekt doe ik mee
wil wel mee alleen kijken ivm ben zelf geen held in hotels boeken enz.

Grove schatting kmters zal wel 3000 zijn en kosten 1500 euro :P


:N denk eerder aan 7 a 8 duizend km. Ik denk er toch wel drie weken voor nodig te hebben. Reken maar uit, stel je haalt gemiddeld 400km per dag. 8000/400= 20 dagen. Denk nou niet 400km gemiddeld is weinig, dat is echt al erg veel. Mag hopen dat er dagen zijn dat je meer kunt doen want er zullen ZEKER dagen zijn dat je minder kunt. En wat als je pech hebt? 8000km is best veel om pech-vrij te rijden. Kost je zo weer een dag.

Kortom, besef goed waar je aan begint.
 
Oeh, ik zou bijna zeggen COUNT ME IN!!! want dit is wel een flinke wens, en nazomer klinkt als een ideale tijd. (eind augustus?)

Alleen moet ik even kijken of ik tegen die tijd alweer een nieuwe straatmotor heb gekocht :+
 
als je er een week voor uitrekt doe ik mee
wil wel mee alleen kijken ivm ben zelf geen held in hotels boeken enz.

Grove schatting kmters zal wel 3000 zijn en kosten 1500 euro :P

Eerder x3 (de km). Als je dat in een week wilt doen, veel plezier, maar dan is het doorscheuren op snelwegen en geen tijd om nog even om je heen te kijken. Dus reken maar uit, benzine voor ca. 9000 km, verblijf en eten voor even wat meer dan een weekje. Inderdaad, ga maar vast sparen, en dan niet alleen vakantiedagen ;)
 
:N denk eerder aan 7 a 8 duizend km. Ik denk er toch wel drie weken voor nodig te hebben. Reken maar uit, stel je haalt gemiddeld 400km per dag. 8000/400= 20 dagen. Denk nou niet 400km gemiddeld is weinig, dat is echt al erg veel. Mag hopen dat er dagen zijn dat je meer kunt doen want er zullen ZEKER dagen zijn dat je minder kunt. En wat als je pech hebt? 8000km is best veel om pech-vrij te rijden. Kost je zo weer een dag.

Kortom, besef goed waar je aan begint.
:+ Zie edit :X :X :X
8k aan kmters is killing inderdaad |(
 
Eerder x3 (de km). Als je dat in een week wilt doen, veel plezier, maar dan is het doorscheuren op snelwegen en geen tijd om nog even om je heen te kijken. Dus reken maar uit, benzine voor ca. 9000 km, verblijf en eten voor even wat meer dan een weekje. Inderdaad, ga maar vast sparen, en dan niet alleen vakantiedagen ;)
Zie er boven |( -O-


Droomt dus nog even voor het licht wordt :')
 
Welk zit vlak :+ die 2800 km in 4 dagen was ook al goed te doen Wel me slaap was ver te zoeken :Y *O*
2011 was Zeer leuk met het MF Motorweekend *O* :] :}

Gaat niet om het aantal km, maar om het aantal uren dat je op de motor zit om een bepaald aantal km af te leggen. Een gemiddelde snelheid van 140 km of van 60 km over dezelfde afstand scheelt nogal.
 
WOW! zeker interesse, of het haalbaar is (financieel en vrije dagen) weet ik niet, maar ik blijf dit zeker volgen! *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan