Dit onderwerp is gesloten.
quote:look schreef op 01 juni 2012 @ 20:29:
[...]
Je mag er mee de weg op bedoel je. voor op het circuit gelden andere regels. Soms kom je er met een orginele enduro demper nog niet eens door.
plaatje!!!
[afbeelding]
gr, Look.
quote:

quote:BanditMax schreef op 03 juni 2012 @ 23:32:
Als je je smc echt perfect afgesteld wilt hebben moet je voor Tuneboy gaan.
Af laten stellen op de dynobank bij een tuner met Tuneboy-ervaring.
quote:BanditMax schreef op 04 juni 2012 @ 16:43:
Hoe bepalen jullie wanneer de motor warm is en het gas open kan?
Kijken naar de kvs temp is geen goede maatstaaf, de olie is aan het begin uiteraard kouder dan de kvs.
'na (..) kilometer' werkt voor mij ook niet, ik rijdt het eerste stuk meestal door de stad..
Zit erover te denken om deze aan te schaffen; handig of overbodig?
olietemp meter
quote:BanditMax schreef op 04 juni 2012 @ 16:43:
Hoe bepalen jullie wanneer de motor warm is en het gas open kan?
Kijken naar de kvs temp is geen goede maatstaaf, de olie is aan het begin uiteraard kouder dan de kvs.
'na (..) kilometer' werkt voor mij ook niet, ik rijdt het eerste stuk meestal door de stad..
Zit erover te denken om deze aan te schaffen; handig of overbodig?
olietemp meter
quote:look schreef op 04 juni 2012 @ 19:38:
[...]
Het lijkt mij dat de motor vrij snel op temperatuur is. Als ik het moet inschatten een km-ter of 3. Dan is het nog niet zo dat ik gelijk alle registers open trek want vaak zijn de banden dan nog niet helemaal op temperatuur.
Als je eerst door de stad moet lijkt me dan een mooie gelegenheid om hem warm te rijden. Daarna zou je hem open kunnen trekken.
[afbeelding]
gr, Look.
quote:[b][Zit erover te denken om deze aan te schaffen; handig of overbodig?
olietemp meter
quote:else schreef op 05 juni 2012 @ 00:40:
[...]
Is handig, helaas voor de 690 blokken niet te koop.
Als je KVS temp meter 4 blokjes aangeeft is dat beetje olie ook wel op temperatuur, lijkt me.
Er zijn 2 oliepompen permanent bezig de olie door het blok te pompen.
Als je carter bescherming hebt, koelt het onderblok weinig af in de rijwind.
Ik heb er een olie koeler op zitten, termostaat geregeld, die werkt.
Dus blijkbaar wordt er meer warmte afgevoerd via de olie als via de koelvloeistof.

quote:BanditMax schreef op 05 juni 2012 @ 09:46:
[...]
Oke thanks voor de info, ik heb wel de carterbescherming.
De kvs is echter zo snel op temperatuur, kan me niet voorstellen dat de olie dan ook al op temperatuur is.
De olietempmeter is echter wel voor de 690 te koop, het type in de link is de correcte.
[afbeelding]
quote:joeyverveer schreef op 05 juni 2012 @ 14:11:
[...]
olie zo snel als koelvloeistof denk ik ook niet echter is getoonde meter natuurlijk ook bagger.
even kijken hoe warm dat die is moet je tussen je benen gaan zitten kijken, wordt er niet veiliger op.
Als je tevens even verder had gelezen, kwam er ook nog wat comentaar betreffende de werking van dergelijke meters
" The problem about those gauges is that due to vibration and pressure inside the motor case, oil mist builds inside the glass. You end up seeing nothing at all. "
Ik zou me nog iets voor kunnen stellen bij een olie temp meter in 1 van de olie afvoer gaten onderaan het blok, dit echter wel icm een skitplate, want blijf je ergens achterhaken met zo sensor kan die welleens een stuk blok meenemen
quote:BanditMax schreef op 07 juni 2012 @ 14:29:
Ik heb mn 88c radiator fan temp switch ontvangen
Hoe hebben jullie hem gemonteerd?
Gewoon de motor op zn linker-zij leggen, zodat de kvs er niet uit loopt oid?

© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1