Ervaring met Kappenset.nl ?

Ingozx6r

MF'er
14 mei 2012
222
0
bredene
Hallo, hierbij vraag ik aan jullie of er iemand ervaring heeft met www.kappenset.nl?

Ik heb dus op 25-03 een racekuip voor mijn kawa zx6r besteld, die stond op voorraad op de site, 1maal de factuur betaald was kreeg ik bericht dat de levertijd 3-4weken is, geduldig wachte ik af, dan was het 6 weken. Na veel mailen en oproepen kreeg ik uiteindelijk antwoord dat mijn kuipset bij de douane in Amsterdam ligt en ik ze zeker de volgende dagen ging hebben. Ondertussen is het nu al 9 weken...........!

Gelieve mij u ervaring mee te delen of als u die persoon kent het me te laten weten.

Bedankt

Igon69@hotmail.com
 
Dit riekt naar verKAPte reclame....

P.s. TS --> je CAPS-LOCK knop hangt vast, evenals je !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:) TNT :)
 
ik weet wel dat die zooi voor geen meter past,voor me pa z'n haya busa hadden we hier een kuipset vandaan,maar is echt baggermateriaal,wat eigelijk allemaal net niet past,om over het spuit en stickerwerk maar te zwijgen :X
 
Ze bestellen direct na order in China, en dan wachten op voldoende volume om de kosten te drukken..... zoiets zal het wel gaan

Ghehehe, het lijkt me inderdaad behoorlijk ongeloofwaardig dat die beste een fortuin aan diverse kappen in zijn woonkamer heeft staan. :X
Alles wat ik aanklik is nl. op voorraad _O-

Zodra je hebt betaalt zul je toch wel moeten/willen wachten denk die dan.

Tja, en met de douane kun je best wel eens pech hebben. Dan ben je zo 2-3 weken verder.
 
anders juridische hulp inschakelen om te zien of er nog gaten geschoten kunnen worden in die 'indekmantel'.
 
Heb daar een kappenset voor mijn 600RR gekocht; duurde ook wat langer dan aangegeven. Pasvorm best goed, kwaliteit niet te vergelijken met originele kappen (stug/kwetsbaar/ontstaan spontaan scheurtjes op plekken waar 'spanning' op staat), maar een complete set -incl. tank, seatcover en ruitje- kost een kleine EU. 600,= dus alle waar naar zijn geld.

Heeft mij in ieder geval veel geld bespaard bij een schuivertje :Y
 
Laatst bewerkt:
ik zou gewoon onderdelen zoeken via de gewone zoeksites. Ook bij kuipdelen heb ik liever originelen en altijd wel in de juiste kleur te vinden.
 
Sander uit het zx9 topic heeft kappen besteld daar en als ik het zo las kan ik het je alleen maar afraden. Iets met hele lange levertijden en niet compleet binnen krijgen van kuipdelen.
 
anders juridische hulp inschakelen om te zien of er nog gaten geschoten kunnen worden in die 'indekmantel'.


De overeenkomst tussen Gebruiker en de Wederpartij wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.

<!--[if !supportLists]-->2. <!--[endif]-->Is voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden of voor de levering van bepaalde zaken een termijn overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de Wederpartij Gebruiker derhalve schriftelijk in gebreke te stellen. Gebruiker dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst.

Ik heb al die meuk niet gelezen maar nu kan iedereen wel overal schrijven dat hem niets ter verplichting ligt echter hebben we nog steeds een BW waarin precies staat verteld wat de rechten en plichten zijn van zowel koper als verkoper.

Gat 1:
Een overeenkomst als deze kan nooit voor onbepaalde tijd zijn.
Bij koop hebben beide partijen verplichtingen.
De koper moet betalen en de verkoper moet de zaak leveren conform de verwachtingen.
Als beide partijen voldoen aan hun verplichting is de overeenkomst voorbij.

Gaatje 2:
Brief schrijven en hem in gebreke stellen.
Jij hebt aan jouw verplichting voldaan, de verkoper niet.
Daarin stel je dat je hem in gebreke stelt evt. bijv. onder vermelding van BW art. 6:82 (meen ik even uit mijn hoofd).
Redelijke termijn is 2 weken, tenslotte heeft hij reeds twee termijnen heeft gesteld 3-4 weken en en paar dagen.
Blijkt uit zijn reactie dat hij het niet voor elkaar krijgt in die 2 weken of na 2 weken heeft hij niets geleverd dat is hij in verzuim.
Let wel, alles moet gebeuren in alle redelijkheid en billijkheid.
Pas op dat moment kun jij geld terug vorderen.

En dan komt het mooie.
Dan sta jij en je recht..............maar dan moet je het nog wel krijgen.

In mijn persoonlijke (beroepsmatige) gevalletje stuur ik een dossier op naar onze legal dept. en die regelt het voor me.
Maar jij moet dan eerst bij voorkeur middels een jurist (rechtsbijstandverzekering) naar het gerecht. $$$$$

Tenslotte kun je wel zeggen dat hij het verplicht is.........maar dan hoeft hij het niet te doen. Hij kan ook zeggen; Krijg maar een dikke lul en probeer het maar eens te halen bij mij.

Maar persoonlijk denk ik dat het spul heus wel komt maar dat het een lutser is die inderdaad vanalles pas besteld als hij het geld binnen heeft.
Als hij op zijn site zou zetten dat je nog 9 weken moest wachten op je spul verkocht hij natuurlijk geen ene ruk.
Dus nu cashen en dan ben je toch al als koper in je poep gereden.
 
anders juridische hulp inschakelen om te zien of er nog gaten geschoten kunnen worden in die 'indekmantel'.

Ik denk dat een jurist bij een gemiddelde rechtsbijstand gehakt maakt van deze tekst waar je bij staat, de wet gaat helaas toch voor, dus kopersbescherming, brief sturen en koop ongedaan maken, klaar.
 
Sander uit het zx9 topic heeft kappen besteld daar en als ik het zo las kan ik het je alleen maar afraden. Iets met hele lange levertijden en niet compleet binnen krijgen van kuipdelen.

Bij deze meld ik me. *D

Tja het duurde allemaal wat langer dan in eerste instantie gezegd was, maar het Chinese nieuwjaar en het in gebreke blijven van allerlei vervoerders was daar ondermeer debet aan.

Heb heel wat aan de telefoon gehangen met meneer Jansen, kreeg op een gegeven moment het idee dat ie maar wat uit z'n nek lulde en dat er helemaal geen kappenset onderweg was naar mij toe.
Ik had overigens geen complete set besteld, wat het allemaal nog lastiger maakte.

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb de door mij bestelde kappen uiteindelijk wel binnen gekregen. Dit weekend wordt de boel gemonteerd en dan zal ik de dealer eens vragen hoe goed 't allemaal paste. De topkuip past wel redelijk, maar houdt niet over.

Eigenlijk is het 't allemaal net niet. En dat van het ontstaan van scheurtjes op plekken waar spanning op staat geloof ik meteen (we zullen het zien de komende tijd).

Maar goed, voor 600 euro mag je natuurlijk ook niet teveel verwachten. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan