Honda cbr 600 f pc31 vonkt niet !

Goon

MF'er
25 feb 2012
58
0
Emmer-compascuum
Dag mensen!

Na veel op internet gekeken te hebben en verschillende dingen geprobeerd krijg ik mijn honda niet meer aan de loop!

Het verhaal:

Laatste tijd deed de motor al raar met de accu, terwijl de accu vol was was hij na 3 keer starten al leeg, en de andere keer weer juist niet !

Tot eergister, ik startte de motor, opweg voor een ritje viel hij in de straat nog plots uit !
Natuurlijk direct gecheckt of de noodknop niet per ongeluk om was gegaan ! ( was niet het geval ) brandstof gecheckt deze zat nog 3/4 vol ! Met geen mogelijkheid is de motor meer aan te krijgen.

Heb de brandstofpomp gecontroleerd, deze pompt ook gewoon goed !
Toen ik er een bougie uitdraaide om de vonk te controleren bleek dat er totaal geen vonk meer was !

Op internet gelezen dat de spanningsregelaar een veelvoorkomend probleem is.
Vandaag dus direct een nieuwe gekocht, aangesloten maar helaas ! Nog geen vonk !

Heeft iemand een idee wat het nog kan zijn?

Alvast bedankt !
 
Ik heb hem even doorgemeten met stationair, en 3000 rpm!
Dit leek allemaal goed te zijn en hij liep ook perfect!

Totdat ik 1,5 km van huis was! Begon hij in 1 keer te brommen en trillen !
Heb hem direct aan de kant gezet. Nu vermoed ik dus dat mij SR wel kapot is. ( die eerste die ik gemonteerd had om te kijken of dat het was is retour gegaan) de oude zit er dus op !

Zoals in het andere topic werd aangegeven kan ik de dynamo nog doormeten !
 
Momenteel heb ik hem weer helemaal in orde! er bleek een bougiekabel defect te zijn (vandaar dat hij begon te brommen en te trillen) had dus niets te maken met mijn SR (Wel ik heb ik een nieuwe gehaald, en bewaar deze gewoon als reserve (aangezien ze toch vaak kapot kunnen gaan).
 
Goon, dus uiteindelijk heb je een 1) nieuwe CDI unit 2) nieuwe spanningsregelaar en 3) een nieuwe bougiekabel moeten kopen?
Ik loop tegen hetzelfde aan maar ik ben nog niet achter de boosdoener. Zwaar technisch onderlegt op dit gebied ben ik niet, dus ik zal het met de Honda dealert moeten aanpakken.

Reeds al wel gemeten wat de spanningen zijn bij stationair en 3-5k touren, circa 14.3.
 
Terug
Bovenaan Onderaan