Motogymkhana

lijkt mee best leerzaam om in het komende seizoen wat pillonnetjes op te zoeken met de CB-1. Kun je vrijblijvend komen kijken/stukje rijden of is het echt serieus?

Je kunt gewoon een beetje komen rondrijden. Geen verplichtingen, geen eisen. Gewoon veel plezier. Ik kan het je aanbevelen, ik was na één keer verkocht.
 
De data in de agenda zijn nog van 2016, tevens zijn er geen experience data beschikbaar.
Komt dat nog?
 
De data in de agenda zijn nog van 2016, tevens zijn er geen experience data beschikbaar.
Komt dat nog?

Deze klopt volgens mij wel: https://www.motogymkhana.nl/Artikelen/41/kalender-2017

Maar geen experience. Wellicht inderdaad gewoon gaan kijken. Maar een ding snap ik dan niet helemaal, je moet van te voren betalen. Niet betaald is geen deelname.

Vandaar mijn vraag/opmerking eerder "Is het wel of niet kunnen inschrijven voor een experience de maatstaf voor beschikbaarheid?"

Want als je je zelf dus niet kunt inschrijven betekent dat dan dat het vol zit??
 
Zondag is de Nieuwjaarsborrel van de vereniging, in het clubhuis van Motorvereniging Almere. Tegelijk is dat ook de ledenvergadering. Op de agenda staat van alles, ook het wedstrijdreglement. De competitierijders hebben dat ontvangen via onze interne mailinglist, als je het wilt ontvangen mail me dan even.
 
Laatst bewerkt:
Maar een ding snap ik dan niet helemaal, je moet van te voren betalen. Niet betaald is geen deelname.

Vandaar mijn vraag/opmerking eerder "Is het wel of niet kunnen inschrijven voor een experience de maatstaf voor beschikbaarheid?"

Want als je je zelf dus niet kunt inschrijven betekent dat dan dat het vol zit??

Volgens mij betekent het meer dat we liever geen gezeur hebben met achter mensen hun broek aanzitten die wel al hebben meegedaan, maar nog niet hebben betaald.

Het betekent dus niet dat je - omdat je je nu nergens voor een datum in kan schrijven - je niet meer mee kan doen in heel 2017 :) De pagina voor het aanmelden voor een experience/lid/competitie gaat helaas nog over 2016. Dit is omdat de hele motogymkhana vereniging zich nog enigzins in een winterslaap bevindt (Of iig het bestuur zich druk bezig houdt met de voorbereidingen van het komend seizoen).

Stuur dus gewoon een mailtje met je aanmelding of met vragen naar info@motogymkhana.nl. Dan komt het allemaal goed!
 
Vroeg me dit ook af, even komen kijken is natuurlijk super leuk, een rondje proberen te rijden nog wel leuker.

Als 1 iemand even een mailtje stuur over de experience days dan scheelt dat hun ook weer. Wel ff de reply hier posten uiteraard :D
 
Volgens mij betekent het meer dat we liever geen gezeur hebben met achter mensen hun broek aanzitten die wel al hebben meegedaan, maar nog niet hebben betaald.

Het betekent dus niet dat je - omdat je je nu nergens voor een datum in kan schrijven - je niet meer mee kan doen in heel 2017 :) De pagina voor het aanmelden voor een experience/lid/competitie gaat helaas nog over 2016. Dit is omdat de hele motogymkhana vereniging zich nog enigzins in een winterslaap bevindt (Of iig het bestuur zich druk bezig houdt met de voorbereidingen van het komend seizoen).

Stuur dus gewoon een mailtje met je aanmelding of met vragen naar info@motogymkhana.nl. Dan komt het allemaal goed!


Thx, ik zal zeker eens een keer langskomen. Lijkt me leuk.

Bedankt :W
 
Er was gisteren de jaarlijkse ledenvergadering annex nieuwjaarsborrel. Het clubhuis van MV Almere zat propvol, het was gezellig, we hebben mooie besluiten genomen, komend jaar gaat de vereniging verder professionalisren. In de zin van, we gaan alles nog beter doen, met meer mensen, meer activiteiten, en vooral: we gaan nog sneller rijden.
 
Er was gisteren de jaarlijkse ledenvergadering annex nieuwjaarsborrel. Het clubhuis van MV Almere zat propvol, het was gezellig, we hebben mooie besluiten genomen, komend jaar gaat de vereniging verder professionalisren. In de zin van, we gaan alles nog beter doen, met meer mensen, meer activiteiten, en vooral: we gaan nog sneller rijden.

:]
 
Ik kreeg een vraag waar het forum was gebleven op de site van Motogymkhana. Dat forum is opgeheven vorig jaar toen de nieuwe site werd opgeleverd. Dat was heel jammer, en ik weet niet of er weer een forum komt. In de tussentijd gebruiken we dit forum hier.
 
Ingeschreven + betaald :)

Ben benieuwd, lijkt me een mooie ervaring om betere controle over mijn motor te krijgen.
 
Heeft er iemand een tip ivm welk stuur ik op m'n Hornet zou kunnen zetten met het oog op de gymkhana.
Het mijne staat een beetje scheef na een schuivertje van de vorige eigenaar.
 
Heeft er iemand een tip ivm welk stuur ik op m'n Hornet zou kunnen zetten met het oog op de gymkhana.
Het mijne staat een beetje scheef na een schuivertje van de vorige eigenaar.

In de bankschroef, pijp eroverheen en terugbuigen ;)

Mocht je toch geld willen uitgeven, stel jezelf deze vraag: Kom je met het originele stuur in de knoop met de tank bij maximale stuur uitslag?
  • Nee, fix dan een origineel stuurtje (Een streetfighter stuur is namelijk snel breder, wat niet altijd even voordelig is.
  • Ja, koop een ander stuur wat wat hoger of breder is, of zet er wat risers op zodat je stuur hoger komt te staan. Let dan wel op dat je remleidingen en gas- en koppelingskabels lang genoeg zijn
 
Euuuhhh sorry @wickydeviking

Dit had ik nog niet gezien, het was een tijd geleden dat ik een bezoekje aan het forum had gebracht en ik krijg geen mail berichten als opvolging. Super uitleg en duidelijke hulp, bedankt.

Verder geen vragen meer en klaar voor een start van het seizoen, laat het maar snel wat warmen worden!

PS: excuus voor de herhaalde vraag maar bedankt voor de buis oplossing ;)


Dat ligt aan de motor. Meestal krijg je problemen met de gaskabels en/of remleidingen. Als je een beetje pech hebt is je koppelingskabel ook nog te kort. Wees er zeker van dat alles ook nog werkt met beide stuur uitslagen en met uitveren van je voorvork!

Verder werkt een breder stuur vaak alleen als je zelf ook een beetje lang bent. Idealer is om alleen een hoger stuur te hebben (voor meer vrijheid in bewegen en zodat je niet in de knoop komt met je handen en de tank), maar deze zijn wat moeilijker verkrijgbaar. Een breder stuur moet je namelijk een grotere afstand heen en weer bewegen.Alles kan, maar of dat dan nog een beetje OK rijdt is een tweede. Misschien dat het wel helpt in het begin, maar als je eerder en harder op het gas wilt kan een brede slof wel prima zijn. Bij ons rijdt naar ik weet niemand met een smallere achterband dan origineel op de velg gemonteerd hoort te zitten.Is deze niet in hoogte verstelbaar? Anders wordt het bijbuigen denk ik :PKwestie van aan een fiets wennen (uiteraard helpt een goed afgestelde fiets, aangepaste tandwielverhouding en verhoogd stationair toerental ook wel, maar ook een geoefende rijder heeft een paar dagen/weken training nodig om een beetje aan een nieuwe fiets te wennen). Verder is een tijd van 30 seconde een prima tijd voor een GP8, goed bezig!

Ook is het natuurlijk wat lastig om via een forum tips te geven over iemand zijn rijstijl. Een keertje meetrainen is veel nuttiger.Als beginner heb je nog niet zo heel veel aan het verwijderen van de stuuruitslag. Om te oefenen met bochten draaien met je stuur tegen de aanslag aan, is hij met een mindere stuuruitslag veel stabieler (stel je maar eens voor hoe goed een motor zou sturen met het voorwiel 90 graden gedraaid). Hoe stabieler hij is, hoe meer je kan gaan werken aan je afschuining. En dat is het punt waar het echt leuk (en eng) begint te worden: krappe bochten met EN maximale stuuruitslag EN afschuining.Ik heb redelijk wat mensen zien experimenteren met setup van de vering, maar heb niemand gezien die de voorkant 'hoog' zet en de achterkant 'laag'... Dat verpest een beetje de geometrie van de motor lijkt me. Ook ben ik niet helemaal zeker of een zachte achtervering nou lekker rijdt in de lange en snelle bochten.Hier ben ik het helemaal mee eens. Er zijn talloze opties mogelijk om je motor aan te passen. En als je hier de lol van inziet moet je dat vooral doen. Maar ook zonder aanpassingen kan je heel veel bereiken! Het ligt voornamelijk aan degene die aan de knoppen zit wat de motor doet :)
 
stel jezelf deze vraag: Kom je met het originele stuur in de knoop met de tank bij maximale stuur uitslag?

Volgens mij is dat het enige criterium, zeker als je net begint. Ook als je al gevorderd bent, en ook als je al heel goed bent. Alleen als je zo goed bent dat je in een blauw hesje mag rijden, dan ga je nadenken over meer aspecten van sturen.

Komend jaar hebben we voor het eerst een paar rijders met blauwe hesjes. Die gaan zo hard dat je goed moet kijken anders zijn ze alweer gefinished voordat je iets hebt gezien.
 
Ik heb eens de uitleg van de competitie bekeken, er staat "als je onder de 115% van de snelste tijd rijdt" welke tijd word hierbij bedoeld? is dat de snelste tijd die die dag gereden is? dus dat is achteraf pas te bekijken dan?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan