Motogymkhana

Ik heb eens de uitleg van de competitie bekeken, er staat "als je onder de 115% van de snelste tijd rijdt" welke tijd word hierbij bedoeld? is dat de snelste tijd die die dag gereden is? dus dat is achteraf pas te bekijken dan?

Yep. Dat weet je pas als de laatste is gefinished. En dat is meestal echt zo want de snelsten starten als laatsten, en zetten meestal in hun tweede poging een snellere tijd neer.
 
oke thnx.

volgende vraag, wat valt er onder een penalty? kegel omrijden lijkt mij logisch, maar soms zie je ze ook een voetje aan de grond zetten. is dit ook een penalty?
 
oke thnx.

volgende vraag, wat valt er onder een penalty? kegel omrijden lijkt mij logisch, maar soms zie je ze ook een voetje aan de grond zetten. is dit ook een penalty?

Uit het reglement 2017:

7.5 Tijdstraffen

a. +1 seconde:
i. Omver tikken van een pylon;
ii. Voet neerzetten (kort);
iii. Valse start.

b. +3 seconden:
i. Lijn missen bij lijn-obstakel;
ii. Voet neerzetten (val voorkomen);
iii. Buiten de lijnen;
iv. Ongecontroleerde aankomst stopbox;
v. Doorschieten;
vi. Doorslaan ‘stoppie’;
vii. Vallen.

c. Run ongeldig:
i. Obstakel gemist;
ii. Obstakel in verkeerde richting genomen.

d. Er worden geen tijdstraffen toegewezen voor een val binnen het parcours. Het is toegestaan de motor op te pakken en het parcours af te maken, indien geen functionele beschadigingen gevonden worden. Na afloop van de run dient de rijder langs de technische controle te gaan.

e. De hoofdmarshal beslist over tijdstraffen. Zijn/haar besluit is definitief.
Onder “obstakel gemist” wordt verstaan: de rijder heeft geen poging gedaan of aanstalten gemaakt de hindernis op de juiste wijze te nemen. Als een rijder naar een jinx rijdt maar de lijn niet raakt, krijgt hij/zij 3 strafseconden.
Als een rijder bij diezelfde jinx de lijn niet raakt en ook geen moment uitwijkt richting de jinx, dan volgt diskwalificatie.
De rijder moet alle hindernissen in de juiste volgorde op de juiste manier nemen. Wat de rijder daarnaast doet telt niet, zolang hij/zij geen pylonnen van andere hindernissen omgooit of barrieres tussen hindernissen (de rijen gele pylonnetjes) doorkruist. De rijder mag dus na een fout terugrijden om het goed te doen, ook als hij/zij daarna al andere hindernissen genomen heeft. Die andere hindernissen moeten dan wel opnieuw juist worden gereden.
 

Graag gedaan :)

Euuuhhh sorry @wickydeviking

Dit had ik nog niet gezien, het was een tijd geleden dat ik een bezoekje aan het forum had gebracht en ik krijg geen mail berichten als opvolging. Super uitleg en duidelijke hulp, bedankt.

Verder geen vragen meer en klaar voor een start van het seizoen, laat het maar snel wat warmen worden!

PS: excuus voor de herhaalde vraag maar bedankt voor de buis oplossing ;)

*D np, graag gedaan
 
op de site staat als locatie ook Krefelt erbij, maar in de agenda weer niet. Nou heb ik op de site van bikertreff Krefelt gekeken en daar staat als ik het goed begrijp elke 3e zondag van de maand, is dit dan vrij toegankelijk? en vanaf welke maand kun je daar dan terecht?

ik ben nu nog mijn motor aan het klaarmaken, zodra deze klaar is meld ik mij aan als lid!
 
op de site staat als locatie ook Krefelt erbij, maar in de agenda weer niet. Nou heb ik op de site van bikertreff Krefelt gekeken en daar staat als ik het goed begrijp elke 3e zondag van de maand, is dit dan vrij toegankelijk? en vanaf welke maand kun je daar dan terecht?

ik ben nu nog mijn motor aan het klaarmaken, zodra deze klaar is meld ik mij aan als lid!

Oeps, daar trainen we al een tijdje niet meer inderdaad. Ik zal het even doorgeven aan de webmaster.

Ik zie dat je uit Oss komt. Misschien is het dan handiger om een keertje te komen buurten bij een training in Gorinchem of Utrecht (of Utrecht nog geschikt is weet ik niet zeker, het schijnt er een bouwput te worden). Er wordt nu nog niet getraind, maar er zijn wel wat mensen in de omgeving van Cruquius (hoofddorp) die a.s. zaterdag weer gaan beginnen met trainen. De winterslaap komt dus langzaam ten einde!

Een keer komen meedoen bij een experience is echter aan te raden, daar krijg je dan echt les om een echte gymkhanist te worden 8-)

Oja, en er zijn ook berichten van een clubje die in Limburg wil beginnen: https://www.facebook.com/groups/711692612342843/?fref=ts Waar precies in Limburg dat weet ik alleen niet.
 
Een experience is zeker leuk, heb het al eens gedaan een tijd terug. Nu is het weer aan het opwakkeren en heb al besloten dat ik lid wil worden, ben er nu zelfs al een motor voor aan het prepareren haha, Kawasaki zx9r uit '98, kuipen verwijdert, stuur iets aangepast, remmen gereviseerd, tandwiel verhouding aangepast, crash protectie erop maken. Geen half werk haha
 
Een experience is zeker leuk, heb het al eens gedaan een tijd terug. Nu is het weer aan het opwakkeren en heb al besloten dat ik lid wil worden, ben er nu zelfs al een motor voor aan het prepareren haha, Kawasaki zx9r uit '98, kuipen verwijdert, stuur iets aangepast, remmen gereviseerd, tandwiel verhouding aangepast, crash protectie erop maken. Geen half werk haha


Foto, foto! *O*
 
ook hier aangemeld voor experience day op 2 april, nog wel met eigen motoren. De geprepareerde motor gaat wat langer duren :)
 
Hey Hoi,

Er zijn meerdere mensen die ik ken die problemen hebben met inschrijven, het bezoeken van jullie site. Android, windows, ios, apple pc's. Gek, ikzelf heb geen probleem.
Misschien toch eens mee onderzoeken?
 
Hey Hoi,

Er zijn meerdere mensen die ik ken die problemen hebben met inschrijven, het bezoeken van jullie site. Android, windows, ios, apple pc's. Gek, ikzelf heb geen probleem.
Misschien toch eens mee onderzoeken?


Ik zal ernaar laten kijken.

We zijn de site aan het verhuizen naar een nieuwe site, daar zitten we nu een beetje middenin eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
Hey Hoi,

Er zijn meerdere mensen die ik ken die problemen hebben met inschrijven, het bezoeken van jullie site. Android, windows, ios, apple pc's. Gek, ikzelf heb geen probleem.
Misschien toch eens mee onderzoeken?

Oei, dat klinkt niet goed! Wanneer het niet werkt is het denk ik het beste om contact op te nemen met de organisatie. Dan wordt de inschrijving e.d. wel geregeld en vragen beantwoord. Het is een klein clubje die draait op vrijwilligers, dus het kan hier en daar even mislopen, vooral door de verhuizing van de website idd.
 
Laatst bewerkt:
Van het weekend ingeschreven maar ging perfect eigenlijk. Je kan je alleen niet vaker inschrijven totdat de andere inschrijving definitief is. Ging bij mij niet helemaal goed met het invullen maar was super snel geregeld met omzetten. Vanmiddag even betalen en hopsakee klaar :)
 
In dat geval:
"Dit is de oefendag van het Europees Kampioenschap. Op deze dag komen alle deelnemers bijeen om op het terrein van Blom te wennen aan het asfalt"
Maar 't EK is bij Kemp, toch?
https://www.motogymkhana.nl/Evenementen/23/europees-kampioenschap-oefendag

Is fixed :)

Oei, dat klinkt niet goed! Wanneer het niet werkt is het denk ik het beste om contact op te nemen met de organisatie. Dan wordt de inschrijving e.d. wel geregeld en vragen beantwoord. Het is een klein clubje die draait op vrijwilligers, dus het kan hier en daar even mislopen, vooral door de verhuizing van de website idd.

Website ga ik vanavond even naar kijken, heb wel een vermoeden waar het in zit :)
 
Dat is snel. :t

Dit al onder de knie:?
Zo ja, vertel me hoe :P
Ga jij competitie rijden dit jaar?

Ja, ik ga weer competitie rijden dit jaar. Nee, ik heb het nog niet onder de knie, maar moet ook zeggen dat ik afgelopen jaar flink weinig heb geoefend. Maaarrrrrr, als het goed is start zaterdag de training 8-)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan