Motor-Forum

Select Forum

MTB/van der Ven zijspannen-topic!

ja, het is wat..

Reg. datum:
16 jun. 2004
quote:
Bosso schreef op 10 januari 2015 @ 17:23:

[...]

En daar heb je gelijk je avatar voor gewijzigd? :')

:Y
Gelukkig viel het op. :P

quote:
Lawaaimakers schreef op 10 januari 2015 @ 21:02:

[...]

Als het plaatje overblijft houd ik mij aanbevolen O-)

Kom maar halen. _O-

:+
What you see tells us who you are... What I see is who I am

Genderneutraal athe´st.

Reg. datum:
24 mei. 2012
Wat ik me ineens bedenk, ik heb hier nog steeds niet m'n foto's van het Elefantentreffen laten zien. |(

Dus bij deze; www.mijnalbum.nl/Album=XY3VIEUK . En vergeef mij m'n ongelofelijke lompheid voor deze nalatigheid. O-)
Bosso wijzigde dit bericht op zaterdag 14 maart 2015 01:27 (23%)
Aan mijn uitlatingen kunnen en mogen geen rechten ontkleed worden.

Nu ook met bakkie ernaast

Reg. datum:
09 jun. 2001
quote:
Bosso schreef op 14 maart 2015 @ 01:21:
En vergeef mij m'n ongelofelijke lompheid voor deze nalatigheid. O-)

..............................vooruit dan maar ;)
Inside every old man is a young man wondering what the fuck happened!

The older we get, the faster we were

VMax on NOS: 207 PK & 217 Nm op achterwiel

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:
Bosso schreef op 14 maart 2015 @ 01:21:
En vergeef mij m'n ongelofelijke lompheid voor deze nalatigheid. O-)

Het is je vergeven. Ik zie wat brekende brommers, mooie foto's. Maar ik blijf toch liever bij de kachel.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

met 1 reserve is 4

Reg. datum:
16 nov. 2003
quote:
halflive schreef op 14 maart 2015 @ 12:11:

[...]

ik blijf toch liever bij de kachel.

Op standje lekker warm
mijn werkzweet lijkt op motorolie na veeeeeeeeeeeel km's

Als je me mag is dat je eigenschuld en volgens mijn ega ben ik een krumpie oltman

Reg. datum:
03 jul. 2014
Mooie foto's.

Ook bekend als www.ezto.nl

Reg. datum:
10 jul. 2005
http://www.marktplaats.nl...7050987-bak-te-kopen.html

Losse van de Ven zijspanbak, 200 euri's
zijspanrijden is motorrijden voor gevorderden...............
" MC-Alzheimer rules!"

Reg. datum:
03 jul. 2014
Als ik die Honda zie, moet ik me gewoon inhouden om hem niet te kopen....
Smullen!

GAS OP DIE LOLLIE!!!!!!!

Reg. datum:
30 nov. 2004
quote:

Dat is de "nieuwe" eigenaar van mijn oude XS1100 zijspan. Hij was toen met dat bol d'or span bij mij geweest.
Om de XS mee tenemen. Zijn maat op de bol d'or en hij op het XS span terg naar huis.

Aardige vent van Ierse kom af. Vandaar het beetje gebrekkig Nederlands ;)

Ik heb verder niet goed naar het zijspan gekeken, maar denk dat €200,- geen verkeerde prijs is.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer!

Genderneutraal athe´st.

Reg. datum:
24 mei. 2012
Bijna twee jaar verder, en anderhalf jaar na de laatste rit (BOT 2015) heb ik vorige week m'n span eens naar buiten geduwd. Eigenlijk was 't plan om ermee naar het zijspantreffen in Genemuiden te gaan, maar dat kwam er dus niet van.
De achterrem deed geen ene mallemoer meer. B| Gelijk maar 2 revisiesets gehaald voor de remklauwen, maar een nieuwe RVS omvlochten remslang lukte niet meer op korte termijn. Afgelopen dinsdag kon ik dan eindelijk de remslang (van pomp tot klauw) ophalen. Ding van de week d'r in gefrot. Staat @#$%! de rempomp ook vast. B| B|

Dus ik heb een vraag. Weet er iemand een foefje om de remcilinder weer terug te drukken, of kan ik beter de hele pomp vervangen?
Indien het laatste het geval is, heeft er nog iemand ÚÚn? Want ik zou toch graag hebben dat mijn broer de komende Zeelandiarun in ons eigen span kan meerijden.
Bosso wijzigde dit bericht op zaterdag 16 september 2017 11:25 (0%)

Reg. datum:
28 jul. 2014
Kun je wat doen met perslucht? Zuiger eruit drukken? Het hele spul in een ultrasoon badje wil dan ook wel helpen.

Als je hulp nodig hebt, roep maar.

Genderneutraal athe´st.

Reg. datum:
24 mei. 2012
Net weer even wezen frotten. Als ik lucht zet op het einde van de remslang, komt er lucht in het (lege!!!) oliepotje. Dus dat is open. Met de slang er helemaal af pompt ie ook olie, dus de hoofdrem cilinder zit niet vast. Da's alvast iets.

Slang er weer op gemonteerd, en met m'n duim op het einde pompen. Ik hoor de olie heen en weer gaan (gegorgel zeg maar). Duim op het einde van de slang gehouden en pompen geeft even druk, maar zodra ik weer pomp gebeurt er niets.

Ik kan het potje nog eens leeg kieperen, en van bovenaf lucht erin spuiten, maar of dat wat oplevert?

Reg. datum:
28 jul. 2014
In zo'n hoofdcilinder zitten verder geen klepjes. Beter haal je hem er even af, schoonmaken en dan moet ie het doen.

Genderneutraal athe´st.

Reg. datum:
24 mei. 2012
Dat dan maar proberen na het eten. Misschien dat er iemand in de tussentijd nog met een idee komt.

Nu op TRX850!

Reg. datum:
10 feb. 2005
quote:
Bosso schreef op 14 april 2017 @ 18:09:
Dat dan maar proberen na het eten. Misschien dat er iemand in de tussentijd nog met een idee komt.

Revisie setje erin. Mogelijk issie lek.
Hybride: Nageslacht afkomstig van twee genetisch verschillende organismen. Deze organismen kunnen beiden een verschillende wenselijke eigenschap bezitten. Kruising kan leiden tot een nieuw organisme dat beide wenselijke eigenschappen bezit.

Genderneutraal athe´st.

Reg. datum:
24 mei. 2012
quote:
kwastert schreef op 14 april 2017 @ 18:16:

[...]

Revisie setje erin. Mogelijk issie lek.

Nergens iets van lekkage te vinden. :N

Maar goed, alles ligt er nu uit en eraf. Van potje, pedaal tot en met de remklauw. Onder de rubberhoes van de hrc zat een pak vuiligheid waardoor de cilinder niet meer helemaal terugkwam. Met een stuk ijzerdraad aan de uitgaande kant de cilinder terug kunnen drukken, En nu doet ie 't redelijk. 'T is geen 10 zeg maar.

Het hele ding ligt nu in een wasbenzine badje, want het pennetje van de hevel wou er niet uit. En als ik die er niet uit krijg, kan de cilinder er ook niet uit. :N

En momenteel geen geld meer om een nieuwe te kopen. '(

Genderneutraal athe´st.

Reg. datum:
24 mei. 2012
Eerst maar eens een ploattie.

https://www.bmwbayer.de/media/images/popup/Hauptbremszylinder34311241960BMWR100RSR100RT1.JPG

Daar gaan we. Onder het rubberkapje zat dus nog een deel van het laatste Elefantentreffen en BOT '15 Groningen. 8-) Het scharnierpennetje krijg ik er niet uit, en ik ben bang dat ik de boel verrot sla als ik teveel geweld gebruik.

Na 2 uur in de wasbenzine met luchtdruk alles schoon gespoten en daar na nog een paar keer met remmen reiniger. Multi-olie bij het heveltje gespoten en alles weer gemonteerd. Pompje doet 't weer zo op de hand. *O*

Straks verder.

Het hele hydraulische gedeelte zit weer in elkaar, en is gevuld. Maar ik krijg nog geen druk op de klauw. Dus alles opgehangen met Ty-raps, en morgen nog eens kijken.
Bosso wijzigde dit bericht op vrijdag 14 april 2017 21:22 (12%)

Genderneutraal athe´st.

Reg. datum:
24 mei. 2012
Bosso = een stuk ongeduld.

Jawel, ik kon het niet nalaten om toch nog een half uurtje te klooien. Zoveel mogelijk lucht eruit gehaald, en de remzuigers komen in actie! *O* De boel hangt nu "te drogen" om morgen de laatste luchtbelletjes weer hun vrijheid te geven.

Nu op TRX850!

Reg. datum:
10 feb. 2005
quote:
Bosso schreef op 14 april 2017 @ 19:16:

[...]

Nergens iets van lekkage te vinden'(

Als de hrc lekt zie je dat niet. Maar dan bouw je niet voldoende remdruk op. Voelt alsof er lucht in het systeem zit
Hybride: Nageslacht afkomstig van twee genetisch verschillende organismen. Deze organismen kunnen beiden een verschillende wenselijke eigenschap bezitten. Kruising kan leiden tot een nieuw organisme dat beide wenselijke eigenschappen bezit.

Genderneutraal athe´st.

Reg. datum:
24 mei. 2012
quote:
kwastert schreef op 14 april 2017 @ 22:46:

[...]

Als de hrc lekt zie je dat niet. Maar dan bouw je niet voldoende remdruk op. Voelt alsof er lucht in het systeem zit

Dat is ook weer waar, maar niet geschoten is altijd mis. En morgen zie ik wel of alles echt goed functioneert, en weer op het span kan.

Genderneutraal athe´st.

Reg. datum:
24 mei. 2012
Dus niet. B| Alles ontlucht, er komt echt geen belletje meer uit, en nog kan ik de pomp helemaal indrukken.

Genderneutraal athe´st.

Reg. datum:
24 mei. 2012
Heb ik te vroeg gejankt? Blijkbaar wel.

De rem en pomp zijn nu 2 uur knetterhard! *O* Met een dik stuk metaal tussen de blokken voelt de pomp keihard aan. Ijzer er tussenuit kan ik gewoon pompen, en zie ik de blokken in beweging komen. Blokken terug drukken en weer dat stuk ijzer ertussen, 1 keer pompen en weer keihard.

Nu eerst een flinke mok koffie om bij te komen, en straks alles er weer in terug m°belen.

:') :')

Reg. datum:
28 feb. 2002
*O*

Genderneutraal athe´st.

Reg. datum:
24 mei. 2012
quote:

Niet te vroeg juichen. Span staat nu buiten, en het begint net te regenen. -O-

Genderneutraal athe´st.

Reg. datum:
24 mei. 2012
Wat een ontzettend interessante en technisch hoogwaardige...

VOLKOMEN KěT CONSTRUCTIE IS DAT ROND HET ACHTERWIEL EN A.REM!!! |(

Maar het wiel en remklauw zitten nu op hun plaats. Nu alleen nog alles vastzetten en hopelijk kan ik nog voor sluitingstijd wat boodschappen doen met 't span. :Y

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.