Enfield scrambler

Kommie naar Rotterdam?














:+


_O- _O- _O-

Nee, zo'n beetje het tegenovergestelde van dat (wel beschaving, wel natuur, wel mooie architectuur en wel schone lucht :+ ;P)



Bij nader inzien is die Enfield misschien toch wel nu interessant. Er moet een tweede auto bij, die Enfield zou, in gebruik, een erg goedkope tweede auto zijn.
 
Rotterdam? Ik zou er nog niet begraven willen worden.
Gisteren wezen uitwaaien met mijn crossert (net klaar) in heelsum, Wolfheze en omgeving. Helemaal top was het, maar wat een klote weer.
Wel lekker stil in het bos en die ruiterpaden zijn fantastisch om lekker te raggen (met 45 jaar knolfietsen ken ik ieder paadje daar) en je kan er niks kapot maken.
Wel twee keer op mijn muil gegaan,motor viel een paar keer uit door natte onsteking en een te goed afsluitende tankdop.
Ook mijn zelf aangebakken klapstepjes ( van een triumph,geloof ik)werkten super(ik wilde geen herhaling van miob z'n ongeluk.)
O ja,verder kwam ik nog zonder benzine te staan(ik haal in het bos blijkbaar geen 1 op 30 en mijn verlichting viel op de terugweg uit dus ben in het pikkedonker op het fietspad naar huis gehobbeld.
Trouwens, wat een groot aantal fietsers zonder licht!

Al met al een hoop lol gehad, Miob. Ik vond jouw verslagen van jouw tripjes op de enfield geweldig en had zoiets van dat wil ik ook.
Alleen nu de motor nog wat betrouwbaarder maken en die 20 paardenkrachten vallen helemaal niet tegen
full
 
Rotterdam? Ik zou er nog niet begraven willen worden.
Gisteren wezen uitwaaien met mijn crossert (net klaar) in heelsum, Wolfheze en omgeving. Helemaal top was het, maar wat een klote weer.
Wel lekker stil in het bos en die ruiterpaden zijn fantastisch om lekker te raggen (met 45 jaar knolfietsen ken ik ieder paadje daar) en je kan er niks kapot maken.
Wel twee keer op mijn muil gegaan,motor viel een paar keer uit door natte onsteking en een te goed afsluitende tankdop.
Ook mijn zelf aangebakken klapstepjes ( van een triumph,geloof ik)werkten super(ik wilde geen herhaling van miob z'n ongeluk.)
O ja,verder kwam ik nog zonder benzine te staan(ik haal in het bos blijkbaar geen 1 op 30 en mijn verlichting viel op de terugweg uit dus ben in het pikkedonker op het fietspad naar huis gehobbeld.
Trouwens, wat een groot aantal fietsers zonder licht!

Al met al een hoop lol gehad, Miob. Ik vond jouw verslagen van jouw tripjes op de enfield geweldig en had zoiets van dat wil ik ook.
Alleen nu de motor nog wat betrouwbaarder maken en die 20 paardenkrachten vallen helemaal niet tegen[afbeelding]

Dit hele verhaal is zo herkenbaar _O- _O-

Mooi man! Bedankt voor het delen!
 
Rotterdam? Ik zou er nog niet begraven willen worden.
Gisteren wezen uitwaaien met mijn crossert (net klaar) in heelsum, Wolfheze en omgeving. Helemaal top was het, maar wat een klote weer.
Wel lekker stil in het bos en die ruiterpaden zijn fantastisch om lekker te raggen (met 45 jaar knolfietsen ken ik ieder paadje daar) en je kan er niks kapot maken.
Wel twee keer op mijn muil gegaan,motor viel een paar keer uit door natte onsteking en een te goed afsluitende tankdop.
Ook mijn zelf aangebakken klapstepjes ( van een triumph,geloof ik)werkten super(ik wilde geen herhaling van miob z'n ongeluk.)
O ja,verder kwam ik nog zonder benzine te staan(ik haal in het bos blijkbaar geen 1 op 30 en mijn verlichting viel op de terugweg uit dus ben in het pikkedonker op het fietspad naar huis gehobbeld.
Trouwens, wat een groot aantal fietsers zonder licht!

Al met al een hoop lol gehad, Miob. Ik vond jouw verslagen van jouw tripjes op de enfield geweldig en had zoiets van dat wil ik ook.
Alleen nu de motor nog wat betrouwbaarder maken en die 20 paardenkrachten vallen helemaal niet tegen[afbeelding]

Ik verhuis trouwens wat meer die kant op, we kunnen een keer met twee klassiekers de bossen onvelig maken.

In de laaste motome gaan ze trouwens mee met een boswachter die electrisch door de bossen rijdt op een motor. In dat ene filmpje sloopt hij meer (bos/grond) dan ik in in twee jaar...
 
Dat lijkt mij een goed plan, zelf woon ik in Amerongen. Van Doorn tot Arnhem heb je veel bos en heuvelachtig terrein langs de A12, alleen weinig legaal.
Van Ede tot Apeldoorn zijn veel legale zandpaden. Dat moet ik nog uitzoeken. Er heeft ooit een route kaart met zandpaden op het forum gestaan maar die werkt niet meer.
Waar heb jij eerder gereden?
 
Ik zoek al een tijdje naar een must-have accesoire voor een india-enfield.. maar lijkt moeilijker te vinden dan ik dacht..
 
..Maar ik heb op de jawa 638 een bieropener aan het bagagerek gebakken, misschien ook wel een plan voor op de enfield..
 
Te koop: Enfield onderdelen van mijn vriendin.

Voor 200,-- af te halen in Utrecht, als je het per se verzonden wilt hebben kost alles 250,-- ;)

De koplamp is al weg, de rest moet in 1 keer. Let op: Van de lange megaton is het eerste stukje afgeslepen.











 
Laatst bewerkt:
..Ik denk dat ik de voorrem van de enfield- waar ik de afgelopen jaren veel aan heb gedaan- zat ben. Je kan 'm op meerdere manieren afstellen en als je resultaat hebt blijft het niet lang. Dit is ook een reden geweest dat ik van de zomer eerder naar huis ging dan gepland.
Ik heb;
-ca 4 soorten remvoeringen laten plakken en geprobeerd.
- remsleutels in etappes afgedraaid naar tenslotte 20mm(omdat ze zowieso ongelijk van vorm waren)
- die reactiestang-ombouw gedaan(de originele brak)
-en vast nog wat..
De ankerplaat 'vanaf 2002' zou helemaal toppie zijn maar vrij duur vanaf Engeland(Duitsland hebben ze 'm niet en 'motorwerk' snappen het niet), heeft een serieuze prijs en heb je nog steeds een india-made ding, waar ik niet echt vertrouwen in heb, maar een wanhopig mens wil wat..

Ik heb goede herinneringen aan de trommelvoorrem van de condor a350.
Geen idee of de naaf wel past, de as in de naaf te bouwen is(bij enfield zit dit een beetje raar) en.. of je de verankering van de ankerplaat voor elkaar kan krijgen , maar ik zal er eens naar uitkijken- al liggen deze dingen niet ruim bezaaid.
Als iemand een alternatief weet lees ik 't graag.

Mocht iemand hier vanuit weet ik waar toch de nwe. ankerplaat willen bestellen, kunnen we dit misschien samen doen en de porto delen.
 
Mmmmm, ik heb geaccepteerd dat het geen schijfrem anno 2016 is, maar vindt het i.c.m.de achterrem volstaan.
Ben er i.d.d. Ook wel een poosje zoet mee geweest.
Een optie is wellicht nog een schijfrem conversie van Enfield zelf ?
 
Mmmmm, ik heb geaccepteerd dat het geen schijfrem anno 2016 is, maar vindt het i.c.m.de achterrem volstaan.
Ben er i.d.d. Ook wel een poosje zoet mee geweest.
Een optie is wellicht nog een schijfrem conversie van Enfield zelf ?

Ik denk niet dat ik genoeg drank op heb om daar over na te denken..

Ik heb 1 motor met schijfrem.. remt wel maar je wisselt de blokjes een keer en remt ongelijkmatig?
Hmm ik ben tevree met een goed werkende trommel, maar moet hij wel goed werken.
Het formaat van de enfield trommel zou genoeg moeten zijn voor de motor, maar er worden andere dingen verprutst
 
Meer drinken.

De Enfield vn mijn vriendin heeft een schijf, dat remt best lekker. Mijn Enfield heeft een Triunph voorwiel (schijnt), die remt op zich ook best ok.
 
Ja en ja,trommel en dubbeloplopend.
Van seventies BSA, maar komt bij Leo Schuil, de motorsloper uit Leeuwarden weg, dus weet niet precies van welke.
Zal morgen eens ernstig kijken op de rem zelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan