Enfield scrambler

Kickass, kenners weten vast wel van welk type.. maar hoe heb je de borging van de ankerplaat geritselt?
 
Mooi plaatje!
Kenners weten vast wel welk type het is, maar hoe heb je de ankerplaat borging geritselt en hoe de as ingepast?
 
Beetje dik plaatje achter de drie bouten van de middelste voorspatbordsteun, middelste gat uitgeboord, dikkere bout van de juiste maat in de borging van 't anker.
As je de foto aanklikt wordt ie groter, kun je het zien.
De as gaf bij mijn weten nu geen problemen, paste of paste bijna.
 
Een goede kabel met teflon doet wonderen. Kost 3,75 euro bij kabel.nl.
Er gaat enorm veel kracht verloren (op de remhevel) door wrijving in de kabel.
 
Ik heb me gisteravond weer met de voorrem bezig gehouden en kom weer- net als onderweg op vakantie- verschijnselen tegen die niet kloppen;
- je probeer eerst schoen 1 aan te laten lopen, via de stelmogelijkheid op de kabel(sleutel 2 heb je dus losgekoppeld)

Het punt van 'net aanlopen' blijft zeker 4-6 slagen strakker onverandert.
Zet je 'm dan nog strakker, loopt het wiel plots weer vrijer :?

..en kun je'm weer strakker zetten tot weer hetzelfde punt.. het bijstellen van sleutel 2 geeft hetzelfde.
Dus de eenvoudige handeling, eerst sleutel 1 laten aanlopen- en 1 slag terug, en dan sleutel 2 stellen, werkt niet.

Ook als je hem net vrij hebt gesteld, doe bakkie koffie, komt terug en ineens loopt het wiel zwaar aan? :?
 
Ik weet niet hoe hard je nog aan het zoek ben naar een nieuwe Enfield,
Maar binnenkort komen er bij JV Motors drie te koop te staan. Wellicht dat er iets voor je tussen zit.

Eventueel kan ik het mailtje/nieuwsbrief naar je doorsturen.
 
Ik weet niet hoe hard je nog aan het zoek ben naar een nieuwe Enfield,
Maar binnenkort komen er bij JV Motors drie te koop te staan. Wellicht dat er iets voor je tussen zit.

Eventueel kan ik het mailtje/nieuwsbrief naar je doorsturen.


Dank, ik zag het mailtje langskomen, maar met 2 nieuwe auto's, een verhuizing, een te boeken motorvakantie (ver weg, lang) en een te dure, nieuwe drone doe ik het eventjes iets rustiger aan :)
 
Zo. Verhuisd. Deze omgeving is wat Enfieldvriendelijker. Omdat de Enfield nog met een platte voorband staat, vanochtend de achtertuin maar eens op de fiets verkend, camera mee natuurlijk.

IMG_3457.jpg


IMG_3463.jpg


IMG_3459.jpg


IMG_3456.jpg


IMG_3440.jpg



En als klapper:

IMG_3476.jpg


IMG_3504.jpg
 
Mooie foto's. Ergens op de Veluwe?
Waarom knap je de enfield niet op zodat die ook geschikt is voor een lange reis?
Onderdelen kosten niet veel en je weet wat je hebt?
 
Ik snap het hele 'copyright' gedoe met je watermerk in de foto's als je ze graag zou verkopen, maar indien niet helpt het toch gewoon je prachtige foto's om zeep?
 
Ik snap het hele 'copyright' gedoe met je watermerk in de foto's als je ze graag zou verkopen, maar indien niet helpt het toch gewoon je prachtige foto's om zeep?


Ik heb niet zo zeer de behoefte mijn foto's te verkopen, ik loop er alleen keer op keer op keer tegenaan dat anderen ze wel verkopen, helaas steken die het geld in eigen zak. Dat logo blijft.
 
Ik heb niet zo zeer de behoefte mijn foto's te verkopen, ik loop er alleen keer op keer op keer tegenaan dat anderen ze wel verkopen, helaas steken die het geld in eigen zak. Dat logo blijft.

Ik snap het heel goed, maar is het logo er niet uit te shoppen? (ik heb dar helemaal geen verstand van)
 
Ik heb niet zo zeer de behoefte mijn foto's te verkopen, ik loop er alleen keer op keer op keer tegenaan dat anderen ze wel verkopen, helaas steken die het geld in eigen zak. Dat logo blijft.


In dat geval begrijp ik 't uiteraard weer wel.
 
Wauw die laatste foto, daar mag je echt trots op zijn!

Logo is er wel (grotendeels) uit te shoppen maar het verhoogt de jatdrempel natuurlijk wel met een factor of 20 :P
 
Wauw die laatste foto, daar mag je echt trots op zijn!

Logo is er wel (grotendeels) uit te shoppen maar het verhoogt de jatdrempel natuurlijk wel met een factor of 20 :P


Ik heb er nog wat kenmerkjes in aangebracht. Verschllende per website trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan