problemen met het laadsysteem gsx r 600 srad

Is het normaal dat de weerstand tussen de 2 draden die afkomstig zijn van dynamo (rood) en zwart/wit) 20 ohm is ??
Heb je een dynamo met koolborstels (en dus geen permanente magneten)?
Zo nee dan is die 20 ohm niet goed want daar loopt je accu op leeg.
Gaan deze draden naar de accu?
Heb je 5 draden naar de dynamo of 7 ?
 
Wat moet ik daaruit concluderen?? wat is nu kapot??
Als al je metingen kloppen is je spanningsregelaar kapot.
Je kan ook nog je accuspannuing meten en dan de stekker van de spanningsregelaar er uit trekken. Als de spanning dan iets toeneemt is het zeker.
Je kan het ook doen door de lekstroom te meten met meer risico voor je meter.
 
Als al je metingen kloppen is je spanningsregelaar kapot.
Je kan ook nog je accuspannuing meten en dan de stekker van de spanningsregelaar er uit trekken. Als de spanning dan iets toeneemt is het zeker.
Je kan het ook doen door de lekstroom te meten met meer risico voor je meter.


ik heb net gedaan wat je zei.. De spanning blijft het zelfde met of zonder de SR.
Ook de weerstand blijft het zelfde op de accuklemmen rond de 20 ohm.
 
ik heb net gedaan wat je zei.. De spanning blijft het zelfde met of zonder de SR.
Ook de weerstand blijft het zelfde op de accuklemmen rond de 20 ohm.
De weerstand meten op de accupolen heeft geen enkel nut, je kan er hooguit je meter mee mollen.
Ik dacht dat je de weerstand op de draden van de sr had gemeten zonder dat de spanningsregelaar aangesloten was.
 
dat heb ik over het hoofd gezien :} .
ik heb net opnieuw gemeten en de meter geeft OL aan is dat goed??
Ja, dat klopt beter.
Als je met een volle accu de spanning meet op de klemmen dan moet je onbelast 12,6 volt meten.
Laat de motor lopen en meet vanaf 2000 toeren, de spanning moet tussen 14 en 14,8 volt blijven ook bij een hoger toerental. Wijkt dit (veel) af dan is je regelaar defect mits je stekkerverbindingen nog goed zijn.
 
Ja, dat klopt beter.
Als je met een volle accu de spanning meet op de klemmen dan moet je onbelast 12,6 volt meten.
Laat de motor lopen en meet vanaf 2000 toeren, de spanning moet tussen 14 en 14,8 volt blijven ook bij een hoger toerental. Wijkt dit (veel) af dan is je regelaar defect mits je stekkerverbindingen nog goed zijn.



Met draaiende motor geeft ie 13.70 volt. onderweg na 2000 toeren zakt ie na 12.80 volt.

Ik denk dat ik gewoon een nieuw SR ga bestellen en af wachten maar . :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan