problemen met het laadsysteem gsx r 600 srad

Als de spanning die de regelaar ingaat goed is en de spanning er uit niet kan het alleen aan de spanningsregelaar liggen, tenzij de stekkers niet goed zijn.
De regelaar is met een multimeter niet op allen defecten meetbaar.
De spanning meten is het betrouwbaarste.
 
Hoe verklaar jij dan dat die laadspanning zo daalt bij een hoger toerental?

Ja, die is op zich gek. Ik vermoed dat de accu, als daar cellen van kapot zijn, een grotere weerstand vormt. Maar als dat niet zo is, kan een defecte SR m.i. geen reden zijn voor de laadspanning om zo in te kakken.

Maar ik blijf zeggen dat de accuspanning te ver inzakt.
 
Laatst bewerkt:
Ja, die is op zich gek. Ik vermoed dat de accu, als daar cellen van kapot zijn, een grotere weerstand vormt. Maar als dat niet zo is, kan een defecte SR m.i. geen reden zijn voor de laadspanning om zo in te kakken.

Maar ik blijf zeggen dat de accuspanning te ver inzakt.
Als je accu zoveel stroom zou trekken dat bij 5000 toeren de spanning zover daalt dan was de accu allang aan het koken.

En ik blijf zeggen dat het niet meer dan normaal is dat tijdens starten de spanning daalt naar 11 volt en soms zelfs er nog iets onder.
 
Dan zal ik maar proberen toe te lichten waarom het ja is.
Als er sluiting zou zitten in een cel zou het inderdaad kunnen dat de laadspanning 2 volt lager uitkomt dan zou moeten.
Je bent dan wel een accu van 10 volt aan het laden met een veel te hoge overspanning waardoor deze op zijn minst bloedheet word.
Dit is echter niet het geval want de geladen accu leverd een dag na laden netjes 12.6 volt en niet 10,6
 
Dan zal ik maar proberen toe te lichten waarom het ja is.
Als er sluiting zou zitten in een cel zou het inderdaad kunnen dat de laadspanning 2 volt lager uitkomt dan zou moeten.
Je bent dan wel een accu van 10 volt aan het laden met een veel te hoge overspanning waardoor deze op zijn minst bloedheet word.
Dit is echter niet het geval want de geladen accu leverd een dag na laden netjes 12.6 volt en niet 10,6

Er kan meer fout gaan in een accu dan sluiting van een cel..... en dat kan wel degelijk het inkakken van de laadspanning verklaren.
Op je andere punt heb je gelijk, als een cel niet meedoet zou je geen 12.6 volt kunnen zien.
 
Ook is me opgevallen dat me achterlicht en me voorlicht met de knipperlichten mee kniperen..
Is dat als je accu bijna leeg is of ook als hij net geladen is?
Als dit met een geladen accu gebeurt dan heb je een probleem met de bedrading.
Maak ook je accupolen eens goed schoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan