Voxan Café Racer

Zo de uitlaatsteunen zijn in de maak, en de cockpit ledjes in bestelling eindelijk. Heeft me wat tijd gekost om uit te zoeken welke ik wilde en waar ze besteld moesten worden. Uiteindelijk heb ik ze gevonden bij RS-Online. Nu nog even wachten op twee rubber ringen die onder de tellersets komen. Die staan in bestelling bij Eriks. Dan kan ik de tellerset een keer in elkaar passen, en kan die daarna naar de spuiter.
 
Doel gedeeltelijk bereikt deze week. Vandaag meer willen doen, maar hadden gisteravond een verjaardag gehad. Dus machtig mooi dat onze kleine meid (4 mnd.) ons lekker liet uitslapen tot 11.30 ;)

Daarna eerst gaten geboord in de steunen, en daarna naar de verzinkerij om de gaten netjes te verzinken. Toen in de verzinkerij (builoff van Basic Sidecars) moest ik van Lasmoat even het zijspanproject evalueren (bier drinken) waar we mee bezig zijn H-D Lasmoat in "Bij BSC in de Build-off" en toen gauw naar huis om in de garage toch nog een uitlaatsteun ruw in de vorm te slijpen.

P1020611.jpg

P1020612.jpg


En voor de rechter kant die nog helemaal moet.

P1020614.jpg


Gestaag verder volgende week. Dan kunnen de uitlaatsteunen, koplamp frame en oren naar de poedercoater om eens wat zichtwerk te maken. Maar eerst de uitlaatjes passen *O*
 
Heb trouwens nog niks van Startwin gehoord... :/
 
Toch nog even de tijd gepakt vandaag en heb twee prachtige uitlaat steunen in de vorm.

P1020615.jpg


Klaar om naar de coater te brengen. Maar eerst de positie van de dempers bepalen.
Heb er even een aan gehangen, maar is nog veel te stijl omhoog naar mijn smaak.

P1020619.jpg


Komende week vrolijk verder ;)
 
Toch nog even de tijd gepakt vandaag en heb twee prachtige uitlaat steunen in de vorm.

[afbeelding]

Klaar om naar de coater te brengen. Maar eerst de positie van de dempers bepalen.
Heb er even een aan gehangen, maar is nog veel te stijl omhoog naar mijn smaak.

[afbeelding]

Komende week vrolijk verder ;)

Ziet er goed uit :Y wat is de dikte van het materiaal? (puur uit nieuwsgierigheid).
 
6mm staal. Door dat er veel weg gehaald is bijna geen gewicht meer.
 
Lasmoat werkt bij een machine fabriek en heeft ze even voor me uitgebrand en gezet. dat scheelt al een hoop werk.
 
Ja dat weet ik maar moest even hangen voor het gevoel ;-)
 
Lasmoat werkt bij een machine fabriek en heeft ze even voor me uitgebrand en gezet. dat scheelt al een hoop werk.

Ik ga over een tijdje weer even in de oud ijzerbak van een bekende neuzen, die zal nog wel een paar stukken hebben. De rest probeer ik zelf wel te doen :Y
 
Die richting gaan we ook op denk ik. Laag is ook niet gek, kijk maar eens naar deze foto.
Zo gaat de motor er ook uit zien maar dan met alu kleur tank. Uiteraard geen spaakwielen en met USD.

full


Beetje meer als deze. Deze heeft de originele Voxan uitlaten nog. Die vind ik sowieso te laag en te lang.

full

full
 
Nog even bezig geweest met stand van de uitlaten. Ze zijn al iets minder steil, maar ze moeten nog meer zakken.

P1020631.jpg


Nadeel is dat ze dan meer naar buiten moeten, omdat ze anders met de achterbrug in aanraking komen. De uitlaatsteunen ga ik daarom nog wat verder omzetten zodat ze sowieso wat verder van de motor af komen te staan.

Ledjes zijn nu compleet. Er was er een verkeerd geleverd. Je gelooft het niet, maar er komt speciaal een koerier die dat ene ledje retour neemt :? En die ik moest hebben word weer door een andere koerier gebracht.... Nog sterker, in eerste instantie was het al gedeeld geleverd door TNT en GLS, dus ook al twee koeriers... Voor 5 ledjes van 3 euro stuk!!!! _O-

P1020632.jpg

P1020633.jpg


Rubbers zitten er standaard niet om, die dichten straks af op de tellerplaat.
 
Rubber ringen besteld bij Eriks vandaag opgehaald. Blijkt dat ze die gewoon op maat maken volgen klant specifiaties. Ringen passen perfect en zorgt meteen dat de teller iets hoger op de tellerplaat ligt. Hierdoor klopt de dagteller reset precies met de opening in het suzuki tellerbakje. Zal vanavond even wat betere foto's plaatsen.
 
Afb004-1.jpg

Afb003-2.jpg

Afb005-1.jpg


Lijkt/is niet zo spannend misschien, maar toch bijzonder dat die originele Voxan tellers in een Suzuki tellerbak passen.
 
Laatst bewerkt:
Alles spullen druppelen nu binnen hier. Tank gisteren terug gekregen van Startwin. Brandstofpomp met nieuw filter zitten er in. Nu kan ik het het zadel verder aanpassen en kan hij naar de zadelmaker.
 
vertel. nieuw filter? of kon er ook een kleinere tussen. heb je daar ook een foto van wat voor filter er nu dan in zit?
 
Nope, geen foto's, maar de pomp is andersom in de tank gekomen. De lengte was daardoor geen probleem. Ook is er geen nieuwe seal ingekomen, volgens Startwin volstrekt overbodig bij een alu tank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan