Voxan Café Racer

Ik bedoel in de rij van oude merken die iets van deze tijd neer zetten zoals Norton, Horex en dat soort merken.

Ik weet niet of die luchtbak past omdat hij van een scrambler is. Het is wel een andere als de mijne.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel in de rij van oude merken die iets van deze tijd neer zetten zoasl Norton, Horex en dat soort merken.

Ik weet niet of die luchtbak past omdat hij van een scrambler is. Het is wel een andere als de mijne.
Ow..keejjj....Horex hoor je nog weinig van vlgs mij .

luchtbak...daar hek geen sjoeges van -O-
 
Tellersetje op franse marktplaats wat ik voor 130,- ex verzenden kon kopen word hem niet. Vind het te makkelijk en ben niet zeker of het aansluiten zonder kunstgrepen gaat lukken.

Het tellerbakje wat ik heb is simpel en doeltreffend dus de originele tellers gaan er weer in. Echte cafe racers hebben geen digi teller, en heb ook wel eens wat gehoord over de kwaliteit van die niewe Voxan unit. Daarbij vind ik de kleur van de wijzerplaten niet je van het, en de chroom randen zouden moeten verdwijnen.

Vanavond krijg ik het staal binnen waar ik de lamp oren van ga laten zetten. eerst tekenen en daarna uitbranden en zetten. Daarna netjes afwerken. Het word 6mm staal omdat er een mooi rond kantje aan moet. Ik zal vanvavond weer wat piccies plaatsen.

Als afwerking komt er een zwarte poedercoat op en een klein gaatje voor de knipperlichten.
 
Zoals gezegd de koplamp oren getekend en daarna op het staal over getrokken. De twee zwarte lijnen zijn de vouwen die er straks in zitten. 45mm onder 45 graden zetten resulteert in een sprong van 32mm wat er voor zorgt dat de koplamp met twee nylon ringen mooi "tussen de oren" past ;)

P1020238.jpg

P1020239.jpg


Daarna kunnen er aan het koplampframe twee lipjes worden gelast, waar deze oren op vast komen met twee bouten achter de USD poot.
 
Laatst bewerkt:
Lasmoat heeft de oren even gezet op het werk en ruw uit gebrand met de snijbrander..
Vanmiddag in een verloren uurtje even netjes in de vorm geslepen. Maandag even verder afwerken en de gaten boren. Na montage vallen de montage punten netjes achter de USD poot, zoals bij de meeste moderne nakeds.

DSC_0766.jpg

DSC_0768.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oren verder afgewerkt en met een M8 draadstang de breedte van de koplamp afgesteld.
Lippen aan het koplamp frame gelast, gaatjes geboord, oren er aan gezet en de Voxan heeft weer officieel een koplamp *O* Remleidingen etc komen nog binnendoor te lopen, en boutjes worden uiteraard nog vervangen voor kortere RVS exemplaren, maar blij tot nu toe. Nu starten met teller bevestiging.

DSC_0775.jpg

DSC_0773.jpg

DSC_0771.jpg
 
Zo nieuwe afdeling nieuwe kansen ;) Kijken of er wat meer sjoegem komt.
Ben natuurlijk al heeeeeel blij met mijn vaste trouwe volgers, maar meer input (lees nuttige tips) zijn altijd welkom. Vanmiddag maar eens aanvangen met het tellersetje.
 
Laatst bewerkt:
Zo nieuwe afdeling nieuwe kansen ;) Kijken of er wat meer sjoegem komt.
Ben natuurlijk al heeeeeel blij met mijn vaste trouwe volgers, maar meer input (lees nuttige tips) zijn altijd welkom. Vanmiddag maar eens aanvangen met het tellersetje.

Als je langzaam genoeg sleutelt kun je zo door naar de afdeling brikken! :X
 
Net even een begin gemaakt met de bevestiging van het tellersetje. Freempje gebogen wat weer vast komt te zitten op het koplampframe, wat straks een geheel word. Nu eerst even wat laswerk en woensdag maar weer even verder.

Ik probeer zoveel mogelijk uurtjes te pakken, maar een pasgeborene, band en werk vergen ook tijd.
 
Jammer jammer.. weinig tijd deze week. Morgen wel even beugeltje lassen voor tellert bevestiging.
Dan doen we toch nog wat deze week. Daarna zaak dat de electra in de koplamp voor mekaar komt.
 
Inmiddels ben ik er achter waar ik die spiegelhouders kan krijgen. Door te zoeken in andere talen achter het Brembo artikelnummer gekomen. Dion van www.race-shop.nl heeft het voor me uitgezocht en kan ik ze voor 15,- per stuk bestellen. Mooi, omdat zelf maken geen optie is wegens het kleurverschil. Ikke blij dus :Y en doar get et umme :)

voxan-black-magic-maneta.JPG


Gister het beugeltje voor de teller unit gelast en voor zover weer over en uit, omdat ik pas ver in de volgende week verder kan :(
 
Hoop vanavond weer een uurtje de garage in te kunnen om de tellerset te positioneren.
Die kan dan worden vast gelast op het koplamp freempje en die zou dan verder af zijn.

Daarna is het weer electronica wat de klok zal slaan om de voorkant verder af te werken.

Ik heb bij Startwin in Loenen een prijs gevraagd voor het lassen en opnieuw coaten van de tank.
Als de verbouwing (ophangpunten van de tank) klaar is gaat hij daar zsm naar toe om het komend voorjaar te kunnen laten spuiten.
 
Laatst bewerkt:
Heb je een foto van je tellerbeugel? Ben namelijk ook aan het uitzoeken waar mijn teller moet komen..
 
Vanavond dus positie bepaald van tellersetje. Moest mooi aansluiten op de koplamp natuurlijk, dus vond het zo wel heel netjes staan. Volgende week even lassen. @ gs500driver, bij dezen ;)

P1020362.jpg

P1020363.jpg


Normaal zitten de Suzuki tellers vast met dopmoertjes in de tellerbak. Maar omdat de Voxan tellers iets kleiner zijn komt de schroefdraad net niet door de gaten heen. Lasmoat kwam met de geweldige tip een krimpmoer te gebruiken, en dat gaat perfect. Dat idee zal ik volgende week even foto's van plaatsen. Ook nog eens veel mooier dan een dopmoer.

10052.jpg
 
Laatst bewerkt:
En niet duur he. Nog geen 8 tientjes. Er staat heel klein Kymco onder in het glas.
Als alles klaar is gaat ie eerst nog een keer naar de poedercoater voor een betere laag.
Ook omdat ik een gat in de bovenkant heb moeten maken.
 
Koplampfreem is af. Vanavond afgelast en even kort gemonteerd op de motor om vannacht rustig te kunnen slapen. Ik zal als het lukt morgen nog even wat pica's maken. begint toch echt vorm aan te nemen nu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan