Motor wrappen; ik ga het proberen

Heb ook een keer gehoord dat na het wrappen bleek dat er allemaal krassen en sneeën in de lak zaten.
Wat voor garantie wordt hiervoor gegeven?

Die krassen kwamen dus doordat er (te diep) in de wrap is gesneden.
Ze kwamen erachter toen de wrap eraf werd gehaald en de tank begon te roesten vanwege de lakschade.
 
Het is in mijn ogen niet anders dan zelf ramen tinten. De ervaren en nauwkeurige hobbyist kan een "heel aardig" resultaat bereiken, maar nooit zo strak als de PRO die het al 50.000 keer gedaan heeft.

E.e.a is natuurlijk afhankelijk van de vorm: Ik durf te wedden dat ik best een vorkpoot kan wrappen, maar een benzinetank strak krijgen is een ander verhaal (al helemaal als er een motiefje met een richting op je folie staat).
 
Ja ok dat klopt.

Voor de rest:

Ik heb een offerte gevraagd voor mijn CBR600F2 om volledig te wrappen in glans wit. Kosten zouden 975,- EUR ex btw. zijn, zou hier korting op krijgen en het zou dan 8,75,- EUR ex btw worden.
Ik geloof zeer zeker dat als ik mijn motor door hun laat wrappen dat het ook zeker goed gebeurd en dat ik er kwaliteit voor terug krijg.

Maar, ik vindt het zelf iets te duur. Het is zowat meer dan mijn cbr kostte.

Dus ik zoek iemand die dus samen met mij wil wrappen!
 
Als het bij ons blijkt dat er in de lak gesneden is, wordt dit deel opnieuw gespoten! (ook al is dat x jaar na dato, want je ziet het normaal inderdaad pas als de folie eraf gaat). Dit mag absoluut niet, en hoeft ook niet te gebeuren.

@CB-Sacco: zo is het inderdaad
 
@Rob, Probeer anders zelf eens een spatbord te doen oid.

WHITE Gloss Vehicle Wrap Vinyl 610MM X 1000MM [1 METER] | eBay

De wrap kost niet veel en zo kun je toch mooi even oefenen :Y

Heb ook een keer gehoord dat na het wrappen bleek dat er allemaal krassen en sneeën in de lak zaten.
Wat voor garantie wordt hiervoor gegeven?

Die krassen kwamen dus doordat er (te diep) in de wrap is gesneden.
Ze kwamen erachter toen de wrap eraf werd gehaald en de tank begon te roesten vanwege de lakschade.


Dat vraag ik mij ook altijd af!

Soms wanneer ze een lamborghini/ferrari wrappen zie je ze gewoon met een mesje de wrap lossnijden rond de handgrepen/tankdop etc... :X
 
Laatst bewerkt:
Ja ok dat klopt.

Voor de rest:

Ik heb een offerte gevraagd voor mijn CBR600F2 om volledig te wrappen in glans wit. Kosten zouden 975,- EUR ex btw. zijn, zou hier korting op krijgen en het zou dan 8,75,- EUR ex btw worden.
Ik geloof zeer zeker dat als ik mijn motor door hun laat wrappen dat het ook zeker goed gebeurd en dat ik er kwaliteit voor terug krijg.

Maar, ik vindt het zelf iets te duur. Het is zowat meer dan mijn cbr kostte.

Dus ik zoek iemand die dus samen met mij wil wrappen!


Voor die prijs kan ik hem wel twee keer laten overspuiten :Y
 
Het zal vast geen zelfde kwaliteit zijn als 3M en vergelijkbare merken
Maar prijs/kwaliteit verhouding is wel goed
Zelfs eens matzwart uit china gehaald om koplamp af te plakken voor op het circuit,

Best wel goed spul vind ik :Y

Ja en voor die prijs, verpruts je het, ja dan ben je keer 10e kwijt ofzo :+
 
Nee klopt.

Heb her en der kleine dingetje geprobeerd, maar meer uit nieuwgierigheid dan echt voor de wrap.

Ben er al wel achter dat even een rakel oid aanschaffen best handig is,
En als je randen oid doet, moet je een stuk materiaal overhouden zodat je dat naar binnen kan toe wrappen.
Dus dat je de rand volledig wrapt en dan een deel binnenkant ook.
Dan blijft het vaak het beste zitten.

En het spul is ook dunner dan ik dacht, je onderlaag moet echt glad zijn.
Als je circuitkuip, waarop je wilt testen, simpel / grof gespoten is dan zie je dus alle bultjes en hobbeltjes er in terug :Y
 
Ok, Ja dat dacht ik al wel. En van dat stukje overlap weet ik nog van het bekleden van scooterzadeltjes. Haha.

Ja monoseat wat ik heb heeft een aantal krassen. Denk licht schuren zodat de krassen er een beetje uitgaan en dan gewoon maar plakken! :)
 
Nou ik ben al lekker bezig hoor valt nog tegen , ik heb alles eraf en dan heb je zeg maar 6 handen nodig.
full



Grtz Ed
 
Is dat wrappen ook weer makelijk te verwijderen . want als je je motor ooit een keer inruild heeft dat enorme invloed ( negatief) op de inruilprijs.
 
Die folie met luchttunneltjes in de lijmlaag plakt wel makkelijker, maar het zorgt er ook voor dat de folie aan de randjes minder goed hecht en dus eerder loslaat.

De zijkap ziet er aan de voorkant in elk geval goed uit Seaxr! (Alleen bij die foto eronder is de afwerking niet echt fraai natuurlijk.

@ Klaas, de wrap folie is redelijk eenvoudig te verwijderen. Een beetje verhitten met de fohn maakt dat wel makkelijker. Het ligt er ook een beetje aan welke kwaliteit folie je erop hebt zitten, maar alles kan eraf. Als er lijm achter blijft kan je dat met terpentine o.i.d. weer verwijderen.
 
Die van 21.44u. Bij veel kappen en bij de tank bijvoorbeeld kom je helaas niet weg met ie afwerking. Ergens waar je het niet/nauwelijks ziet is dat natuurlijk geen probleem.
 
Van de week een rol carbon wrap besteld, en vandaag binnen. Meteen dus aan het oefenen gegaan. Eerst even op mijn laptop geprobeerd, die zag er niet meer uit... En is weer nu (als) nieuw!

laptop.jpg

Morgen of zaterdag op de motorkap van mijn auto proberen, en dan ergens in de winter ga ik voor de moeilijkere delen op mijn motor...
Wish me luck :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan