Motor wrappen; ik ga het proberen

Wow leuk project :) Voor 50 euro je motor in een andere kleur, en nog netjes ook! Is dat spul eigenlijk ook bestendig tegen benzine ?
 
Ziet er goed uit!


@thijs vr, geinig plaatje tegen die tijd dan maar :Y vind het matte wel tof dus ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft benzine bestendigheid kan ik daar niet met zekerheid een antwoord op geven.

Maar, de folie is wel lucht dicht, waardoor er ook geen vloeistof doorheen kan. Dan lijkt mij dat de lijm zowieso beschermd is. Of de folie zelf benzine bestedig is weet ik ook niet, maar het is wel behoorlijk stevig spul. Het is gemaakt om 4-6 jaar op een auto mee te gaan, dus kan me niet voorstellen dat het er gevoelig voor is.

Daar staat tegenover dat een tank wrappen echt een pittige opdracht wordt vanwege de bolling van de tank. Ik zou me daar niet aan wagen.

Inmiddels zit de onderkant van het spatbord ook onder:
img1656ml.jpg


Niet het mooiste, maar tenslotte is dit gedeelte voornamelijk buiten zicht en komt er toch modder, regen en andere troep op.

Nu dacht ik, nog 2 kappen te gaan *O* Merk ik opeens dat ik een kapje om mn lamp heb. Op een normale blauwe XT is deze ook blauw, maar bij mij zwart. Hoe dan ook, hier moeten we ook me aan de gang.

Ik laat het gedeelte in het midden zwart, om zo alleen de externe gedeeltes te wrappen.

Ik heb 1 helft gedaan, en het ziet er prima uit. In het midden is waar mn ruitje bevestigd wordt.
photo1sww.jpg


photo2jd.jpg


Hier zie je de overgang wat beter. Als het goed is moet deze naadloos aansluiten op het ruitje.
photo3in.jpg


Vanavond de andere helft van dit kapje doen, morgen hopelijk beide zijkappen. Dan kunnen het stuur, skidplate, passagiers voetsteunen en hiel beschermers naar de poedercoater, voor een mat zwarte finish :9~
 
Laatst bewerkt:
Tweede helft van het lamp kapje is ook af, oogt identiek aan de 1e helft dus de foto's laat ik even achterwege.

Morgen de gewrapte onderdelen monteren, en hopelijk de laatste 2 kappen wrappen.
 
Ben benieuwd naar 't eindresultaat.
De zichtbare delen zien er ondertussen erg netjes uit op de foto's.

Dit is in ieder geval een techniek om in gedachte te houden.
 
- knip-

[afbeelding]

Hier zie je de overgang wat beter. Als het goed is moet deze naadloos aansluiten op het ruitje.
[afbeelding]

Vanavond de andere helft van dit kapje doen, morgen hopelijk beide zijkappen. Dan kunnen het stuur, skidplate, passagiers voetsteunen en hiel beschermers naar de poedercoater, voor een mat zwarte finish :9~~

Dit zit er echt donders strak uit :Y *D
Ik zou bijna mijn eigen motor ook wrappen
 
Voor degenen die het overwegen of twijfelen, ik kan het tot nu toe alleen maar aanraden.

Het kost je kwa materiaal relatief weinig, indien je goede kappen en lak hebt worden deze ook niet aangetast, en het is relatief makkelijk te doen (itt tot zelf spuiten). Een tank zou ik wel achter wege laten, maar kappen en spatborden moeten goed te doen zijn.

Let wel op, bij een patroon (zoals carbon) wordt het snel lelijk als je niet met alle onderdelen dezelfde richting op gaat, of het patroon ergens gerekt wordt.
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals: ziet er heel gaaf uit en ik ben benieuwd naar de foto's van vandaag! :D

Maar als je een motor hebt met een volle kuip, bijvoorbeeld een Honda CBR, is dit dan ook mogelijk? Of zijn de stroken dan te smal en krijg je overlap? Dat lijkt me namelijk niet bijzonder mooi worden dan.
 
Maar als je een motor hebt met een volle kuip, bijvoorbeeld een Honda CBR, is dit dan ook mogelijk? Of zijn de stroken dan te smal en krijg je overlap? Dat lijkt me namelijk niet bijzonder mooi worden dan.

Dan werk je met grotere vellen meestal.

@ TS: Nice!
 
Kwalitatief goeie folie komt altijd van rollen die 1,52m breed zijn. Dat gaat wel lukken dus.
 
Voor degenen die het overwegen of twijfelen, ik kan het tot nu toe alleen maar aanraden.

Het kost je kwa materiaal relatief weinig, indien je goede kappen en lak hebt worden deze ook niet aangetast, en het is relatief makkelijk te doen (itt tot zelf spuiten). Een tank zou ik wel achter wege laten, maar kappen en spatborden moeten goed te doen zijn.

Let wel op, bij een patroon (zoals carbon) wordt het snel lelijk als je niet met alle onderdelen dezelfde richting op gaat, of het patroon ergens gerekt wordt.

Ik kan dit alleen maar beamen. Ik weet alleen niet waarom een tank niet zou kunnen. Ivm benzine die er overheen gaat? Hoe vaak gaat er nu benzine over je tank heen, valt wel mee toch :)
En als je even je slot los schroeft kan je de folie tot onder de rand laten lopen, dan is de kans dat er benzine onder je folie komt toch ook al een stuk kleiner.
 
Terug
Bovenaan Onderaan