Motor wrappen; ik ga het proberen

Die carbonfiets was ook meer een "grapje" met overgebleven stukken folie, en in korte tijd ( we hebben idd niet gekeken naar de "richting" van het carbon.. Doen we normaal wel. :)
Je kunt er wel naar "kijken" maar voorkomen doe je het volgens mij niet.
 
ik heb ook wat carbon wrap via ebay besteld. Ff proberen op een voor- en achterspatbord.
dat viel ff vies tegen zeg, verdikkeme. Voorspatbord van de MT geprobeerd maar misschien is dat ook niet het makkelijkste object om voor de eerste te keer te wrappen. De bovenkant was goed te doen maar zodra je verschillende kuilen (zoals het stuk dat 'om' de voorvork heen gaat) moet doen dan is het toch erg lastig.

Heb halverwege de folie ook maar weer losgerukt en besloten dat dit niet mijn ding is :+
 
dat viel ff vies tegen zeg, verdikkeme. Voorspatbord van de MT geprobeerd maar misschien is dat ook niet het makkelijkste object om voor de eerste te keer te wrappen. De bovenkant was goed te doen maar zodra je verschillende kuilen (zoals het stuk dat 'om' de voorvork heen gaat) moet doen dan is het toch erg lastig.

Heb halverwege de folie ook maar weer losgerukt en besloten dat dit niet mijn ding is :+

Heb je nog een stuk folie over O-) ?
 
Mijn velg gewrapped :}

2GJJCqh.jpg
 
Hoi Oma! :]

Ik ben van in de toekomst misschien mijn motor te wrappen.
Nu wil ik eerst een stukje proberen (spatbord oid).

Ik vind matzwart wel gaaf, alleen zie je daar niet snel allemaal vingerafdrukken op?
En een tank, is die te wrappen? Desnoods in twee delen met in het midden een baan van andere kleur. Daarnaast, wil je de gehele motor zelf wrappen, mocht het mij aanstaan wat ben je dan plusminus kwijt aan alleen de folie?

:W

Edit: Als je over je kuipdelen wrapt waar stickers opgeplakt zitten. Drukken deze dan niet door de wrap heen? Of is de folie van degelijke dikte dat je hier niets van terugziet?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Oma! :]

Ik ben van in de toekomst misschien mijn motor te wrappen.
Nu wil ik eerst een stukje proberen (spatbord oid).

Ik vind matzwart wel gaaf, alleen zie je daar niet snel allemaal vingerafdrukken op?
En een tank, is die te wrappen? Desnoods in twee delen met in het midden een baan van andere kleur. Daarnaast, wil je de gehele motor zelf wrappen, mocht het mij aanstaan wat ben je dan plusminus kwijt aan alleen de folie?

:W

Edit: Als je over je kuipdelen wrapt waar stickers opgeplakt zitten. Drukken deze dan niet door de wrap heen? Of is de folie van degelijke dikte dat je hier niets van terugziet?

Alle antwoorden op je vragen staan in dit topic. Lees het eens, zou ik zeggen !
 
Alle antwoorden op je vragen staan in dit topic. Lees het eens, zou ik zeggen !

Deels gelijk, uiteraard gelezen.
Maar zie nergens staan of je zo over de bestaande stickers heen kan wrappen?
Kan wel uiteraard maar om het mooi te laten worden, is dezelfde voorbehandeling nodig als spuiten? Waarom is wrappen dan een voordeel? Het is toch juist bedoeld om het evt. later er weer af te halen.

Daarom de vraag of het vinyl dik genoeg is om over bestaande stickers heen te plakken zonder dat ze doordrukken..
 
Deels gelijk, uiteraard gelezen.
Maar zie nergens staan of je zo over de bestaande stickers heen kan wrappen?
Kan wel uiteraard maar om het mooi te laten worden, is dezelfde voorbehandeling nodig als spuiten? Waarom is wrappen dan een voordeel? Het is toch juist bedoeld om het evt. later er weer af te halen.

Daarom de vraag of het vinyl dik genoeg is om over bestaande stickers heen te plakken zonder dat ze doordrukken..


Ligt er aan hoe dik het vinyl is.. maar op de eerste pagina staat dit:

Aller eerst moeten de stickers verwijderd worden, anders drukken deze door de folie. Vervolgens alles goed schoon maken en ontvetten.

:+

Verder zit ik er ook al tijd over na te denken om een matzwarte motor te hebben, lijkt me erg vet..!

En tank schijnt ook te kunnen.. maar lijkt me dat je daar wat meer ervaring voor moet hebben..:

Motorwrap in "Motor wrappen; ik ga het proberen"

Hier een beter voorbeeld:
Motorwrap in "Motor wrappen; ik ga het proberen"
 
Laatst bewerkt:
Zoiets zou ik wel eens willen proberen:

BZhSOdN.jpg


of iets minder saai dan alleen matzwart:

ltZEz7u.jpg


Njah, laat ik eerst maar eens gaan proberen of het wel voor mij is weggelegd. :+
 
Gister ook ff bezig geweest met de dummy tank en zijkap van m`n Vmax. Via de site van TS mat antraciet besteld. Zijkapje is lastig aangezien er 3 opstaande ribbels op zitten die niet doorlopen tot aan de zijkant. Hierdoor moet je gaan rekken en onstaan er luchtbellen. Vanavond nogmaals proberen en dan meer verwarmen.

De tank ging beter, wel verandert de kleur iets op de plekken waar je wat verder hebt moeten rekken. Heb je hetzelfde met een glans wrap of gebeurt daar hetzelfde?

Verder heb ik de verfbrander nu op 100 graden staan, op die manier verbrand de wrap niet als je te dicht bij komt (zoals wel gebeurde op 140 graden).
 
Laatst bewerkt:
Mooi ontwerp en het ziet er strak uit.

Alleen jammer dat de roodtint van de vlag afwijkt van de roodtint van de rest van de motor.

of ben ik nu té kritisch?
 
En waarom ben je bij de knik van de openingen gestopt? Veel mooier als dat ook gedaan was.


--edit---

En waarom zit de wrap nú al onder de krassen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan