Motor wrappen; ik ga het proberen

Hallo oma :W

Ik ben zelf ook aan het denken om mijn motor eens te gaan wrappen, maar ik had een vraagje en ik hoop dat iemand van jullie het antwoord weet.

Hoe zit het met de staat van je lak als het er een tijd op heeft gezeten en je haalt het eraf?

Ook moet ik nog iets bedenken hoe ik rond die onhandige BMW logootjes moet werken :+
 
De lak zal niet aangetast worden na een tijdje folie.
Het enige wat zou kunnen is dat de lijmlaag nog iets op de lak blijft zitten.
Zit is er relatief eenvoudig af te halen met een remover.

Wat betreft de logo's; Zorg dat je eerst over het grote vlak de folie mooi gespannen hebt. Daarna de folie warm maken en met een rakel of creditcard-iets de randjes bewerken. Zorg wel dat je een klein stukje over hebt waar lucht door kan ontsnappen :)

Succes!
 
De lak zal niet aangetast worden na een tijdje folie.
Het enige wat zou kunnen is dat de lijmlaag nog iets op de lak blijft zitten.
Zit is er relatief eenvoudig af te halen met een remover.

Wat betreft de logo's; Zorg dat je eerst over het grote vlak de folie mooi gespannen hebt. Daarna de folie warm maken en met een rakel of creditcard-iets de randjes bewerken. Zorg wel dat je een klein stukje over hebt waar lucht door kan ontsnappen :)

Succes!

Bedankt!

Dan ga ik bestellen zodra ik loon binnenkrijg denk ik :)

Ik heb deze op het oog: Arctic Snow Camo Vinyl Wrap with ADT
 
De lak zal niet aangetast worden na een tijdje folie.
Het enige wat zou kunnen is dat de lijmlaag nog iets op de lak blijft zitten.
Zit is er relatief eenvoudig af te halen met een remover.

Wat betreft de logo's; Zorg dat je eerst over het grote vlak de folie mooi gespannen hebt. Daarna de folie warm maken en met een rakel of creditcard-iets de randjes bewerken. Zorg wel dat je een klein stukje over hebt waar lucht door kan ontsnappen :)

Succes!
en pas op dat je niet heter fohnt als 90/100 graden,anders plakt het slecht of je brand er door heen! :Y
 
en pas op dat je niet heter fohnt als 90/100 graden,anders plakt het slecht of je brand er door heen! :Y

Klopt! Gewoon lekker warm maken, dan voel je wel wanneer het mooi soepel wordt.
Daarna kun je het wel tot 90 graden verhitten om de folie in z'n nieuwe vorm te laten zitten.

Leuke folie, post even iets als je klaar bent ;)
 
Het kan trouwens eens stuk goedkoper. Je koopt een motor met veel plastic voor 5 meier en haalt bij de Karwei plakplastic voor € 9,19 per twee meter en dan ga je plakken.

En omdat je geen probleem hebt met vouwen en zo dan krijg je dit:

q8eC6W.jpg

HtPDb9.jpg

vz3ONl.jpg


Ik ben nog wel even bezig ;) .
 
Best een geinig idee zo, met houtmotief!
Maar kom op zeg... Zelfs met deze folie kan dit vast stukken netter...

De manier waarop dit er op zit doet afbreuk aan je motor en de eigen moeite die je er in gestoken hebt..
Maar goed; wie ben ik in deze kwestie. Ieder z'n ding..
 
Ik mag hopen dat ie dat niet serieus bedoeld.... Ik ben niet goed in inpakken maar zelfs mijn kerstkadootjes zitten strakker in de verpakking ! :P
 
Sinds wanneer is het met houtmotief plastic beplakken van een motor 'serieus' te noemen?
Dit is een hobby! Weliswaar 5.000 km-in-drie-maanden-hobby maar toch. Plezier! Lol! Rijden!
En ik wilde een unieke motor. Nou dat gaat wel redelijk lukken. Standaard ziet het er maar saai uit.
Die kleur... dat dragen uitgebluste bejaarden! Ik beloof dat ik 'm weer terug zal brengen naar 'normaal' als-ie weer weg gaat. Maar dan valt er geen eer meer aan te behalen, ik doe brommers alleen weg als ze overcompleet of zoveel geld vragen voor een opknapbeurt dat het echt niet meer loont. En deze is aangeschaft voor 500 eur...
Voorlopig blijft deze (nieuwe banden, nieuwe voorvorkoliekeerringen). Want eerst het knip- en plakwerk afmaken (ik zal de vouwtjes beter wegwerken).
 
Ben zelf voorstander van Plasti-Dip!

Alleen goed ontvetten en gaan met die spuitbus!

Kost alleen wel paar bussen.. heb mijn velgen gedaan, na maanden zat het er nog goed op, ondanks de winter *O*
 
Ik mag hopen dat ie dat niet serieus bedoeld.... Ik ben niet goed in inpakken maar zelfs mijn kerstkadootjes zitten strakker in de verpakking ! :P
Vierkante dingen zijn altijd makkelijk in te pakken.
Ik laat het doeN nog makkelijker en scheelt mij weer ergenissen _O-
 
Ziet er vet uit! Is eens wat anders, ben benieuwd hoe het uitziet als 'ie helemaal gedaan is :Y

Alleen die vouwtjes :+

Zelf het wrappen nog maar even uitgesteld omdat ik eventjes tussen twee baantjes inzat... + de lak is eigenlijk nog goed (op een aantal plekjes na, maar dat irriteert me enorm!)
 
Zou het voor een amateur te doen zijn om deze tank te wrappen? Gaat alleen om gedeelte wat in het zicht zit.
$(KGrHqJHJE0FIKNC4Tu,BSHo-URPRw~~60_35.JPG

ktm_73.jpg
 
Gaat denk ik moeilijk worden met die vorm, maar je kunt het altijd proberen. Kost je Hooguit een metertje folie.
 
Ik wil op mijn fiets met wat wrapfolie aan de slag gaan.
11119708_856000374469539_3176344906455767887_o.jpg


Die grote zijkap dat moet wel lukken, dat is niet zo'n moeilijke vorm. Het stukje op de kont lijkt me moeilijker. Hoe krijg ik die wrapfolie in die juiste vorm? Malletje maken van normaal papier en dan gewoon "overtrekken" met een stanleymesje lijkt mij het makkelijkst?

Tevens: waar haal ik goede glans witte folie vandaan? Met al die aanbieders op eBay zie ik door de bomen het bos niet meer. Of zijn er inmiddels ook adressen in Nederland waar je het voor een vergelijkbare prijs kunt krijgen?
 
Heb het nooit gedaan maar ik zou het niet durven met een stanlymesje, ik zou dit proberen. deze site vind ik er wel netjes uitzien.

En met een malletje werken lijkt me niet handig; je zal toch een beetje moeten rekken en trekken om dat spul in de goede vorm te krijgen dus moet je daarna alsnog met een stanlymes/knifeless tape aan de gang.
 
Laatst bewerkt:
Heb het nooit gedaan maar ik zou het niet durven met een stanlymesje, ik zou dit proberen. deze site vind ik er wel netjes uitzien.

En met een malletje werken lijkt me niet handig; je zal toch een beetje moeten rekken en trekken om dat spul in de goede vorm te krijgen dus moet je daarna alsnog met een stanlymes/knifeless tape aan de gang.
Ah goede tip van die knifeless tape! Dat ziet er wel super uit. Vormpje maken op de kap, wrapfolie er overheen in grofweg de goede vorm en dan die tape lostrekken voor een mooie vloeiende lijn :Y
 
je hebt al zoiezo een instelbare fohn nodig,die heb je nodig om de folie te verwarmen tot max 90/100 graden om het te kunnen rekken voor moeilijke vormen zoals de tank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan