Motor wrappen; ik ga het proberen

PPF (paint protection film) is net even anders plakken dan wrap.
Deze folie moet nat worden geplakt, tov droog met wrap.

Ook is het lastig om ppf te snijden omdat het wat "taaier" en dikker is dan wrapfolie. Dit is gelijk ook het mooie. Hierdoor houdt het steenslag beter tegen...
Er worden voor verschillende toepassingen voorgesneden folies verkocht. Precies op maat.

Heb het zelf nog nooit geplakt, maar heb 't idee dat het best lastig kan zijn. Zeker op gebogen en 3D ondergronden.
 
Ik ga binnenkort ook een poging wagen om mijn voorkuip te wrappen.

M'n folie heb ik via Ali besteld, dus geen idee of het wat is. :')
Het ziet er in ieder geval wel mooi uit op de rol!

Is het gebruik maken van een haarfohn voldoende? Of moet er een speciale fohn gebruikt worden?

Ik heb niet zo'n speciaal spateltje voor het glad strijken.
Wat is mogelijk nog een optie en waar kan ik het vandaan halen?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort ook een poging wagen om mijn voorkuip te wrappen.

M'n folie heb ik via Ali besteld, dus geen idee of het wat is. :')
Het ziet er in ieder geval wel mooi uit op de rol!

Is het gebruik maken van een haarfohn voldoende? Of moet er een speciale fohn gebruikt worden?

Ik heb niet zo'n speciaal spateltje voor het glad strijken.
Wat is mogelijk nog een optie en waar kan ik het vandaan halen?
Haarfohn moet goed zijn, als je te warm gaat dan smelt je gauw gaten in de folie.
Zo'n spateltje (rakel in vaktermen) kan je wel krijgen bij een signbedrijf (buitenreclame), of autobeletteringszaak. Gewoon even langsrijden dan zal je er wel eentje meekrijgen :Y
 
Haarfohn moet goed zijn, als je te warm gaat dan smelt je gauw gaten in de folie.
Zo'n spateltje (rakel in vaktermen) kan je wel krijgen bij een signbedrijf (buitenreclame), of autobeletteringszaak. Gewoon even langsrijden dan zal je er wel eentje meekrijgen :Y
Thanks! *O*
 
hi TwoWheelsAndAPonytail.

Ik heb zelf ook mijn motor en mij helm :Y ge-wrapt alleen dan met de 3M versie.
de reden dat ik 3M heb gebruikt is:
Deze folie is veel zwaarder, dikker, glanzender en heeft een veel dieper reliëf dan de Chinese folie
Deze is tweemaal zo dik en heeft dus ook een hoger vermogen om terug te keren naar zijn oorspronkelijke vorm (geheugen).

Het belangrijkste van heel het proces is, dat je de wrap "dood-fohnt" na het aanbrengen en glad strijken.

hier een paar fotos van hoe het er bij mijn motor uitziet.
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg


succes met het wrappen :t
 
hi TwoWheelsAndAPonytail.

Ik heb zelf ook mijn motor en mij helm :Y ge-wrapt alleen dan met de 3M versie.
de reden dat ik 3M heb gebruikt is:
Deze folie is veel zwaarder, dikker, glanzender en heeft een veel dieper reliëf dan de Chinese folie
Deze is tweemaal zo dik en heeft dus ook een hoger vermogen om terug te keren naar zijn oorspronkelijke vorm (geheugen).

Het belangrijkste van heel het proces is, dat je de wrap "dood-fohnt" na het aanbrengen en glad strijken.

hier een paar fotos van hoe het er bij mijn motor uitziet.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

succes met het wrappen :t
Dat ziet er goed uit zeg!

Nou, ik heb chineze folie binnen, dus gewoon maar proberen. Als het niks is ga ik wel 3M halen.

Bedankt! Ik ben benieuwd haha!
 
hi TwoWheelsAndAPonytail.

Ik heb zelf ook mijn motor en mij helm :Y ge-wrapt alleen dan met de 3M versie.
de reden dat ik 3M heb gebruikt is:
Deze folie is veel zwaarder, dikker, glanzender en heeft een veel dieper reliëf dan de Chinese folie
Deze is tweemaal zo dik en heeft dus ook een hoger vermogen om terug te keren naar zijn oorspronkelijke vorm (geheugen).

Het belangrijkste van heel het proces is, dat je de wrap "dood-fohnt" na het aanbrengen en glad strijken.

hier een paar fotos van hoe het er bij mijn motor uitziet.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

succes met het wrappen :t


dat ziet er heeeeeel strak uit..
 
hi TwoWheelsAndAPonytail.

Ik heb zelf ook mijn motor en mij helm :Y ge-wrapt alleen dan met de 3M versie.
de reden dat ik 3M heb gebruikt is:
Deze folie is veel zwaarder, dikker, glanzender en heeft een veel dieper reliëf dan de Chinese folie
Deze is tweemaal zo dik en heeft dus ook een hoger vermogen om terug te keren naar zijn oorspronkelijke vorm (geheugen).

Het belangrijkste van heel het proces is, dat je de wrap "dood-fohnt" na het aanbrengen en glad strijken.

hier een paar fotos van hoe het er bij mijn motor uitziet.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

succes met het wrappen :t

Zo, dat ziet er strak uit, ik heb zelf ooit ook een poging gedaan, maar gestopt vanwege te weinig kennis :X
Jammer is dat de foto's van de openingspost niet meer werken, kan ik ergens een howto vinden?
 
Bedankt voor jullie reacties!!

Ik denk ook niet dat je met een gewone "haar-fohn" de temp gaat redden om de wrap "dood" te fohnen. (Die gaan volgens mij maar tot 60°C)
Dit moet bij 3M folie tussen de 80°C en de 90°C gebeuren.
Ik heb zelf een verf-fohn gebruikt met thermostaat erin.

Probeer eerst ff een proefstukje, dan weet je ongeveer hoe ver je de folie kan oprekken, en je krijgt een beetje gevoel om met de fohn warmte erin te brengen.

Het werkstuk moet wel geheel stofvrij zijn!!!
Elk stofdeeltje wat blijft zitten zie je terug in de wrap!

Succes!!!
 
Bedankt voor jullie reacties!!

Ik denk ook niet dat je met een gewone "haar-fohn" de temp gaat redden om de wrap "dood" te fohnen. (Die gaan volgens mij maar tot 60°C)
Dit moet bij 3M folie tussen de 80°C en de 90°C gebeuren.

Probeer eerst ff een proefstukje, dan weet je ongeveer hoe ver je de folie kan oprekken, en je krijgt een beetje gevoel om met de fohn warmte erin te brengen.
Goed punt over dat doodföhnen inderdaad :Y

Het werkstuk moet wel geheel stofvrij zijn!!!
Elk stofdeeltje wat blijft zitten zie je terug in de wrap!

Succes!!!
Beetje afhankelijk van de grootte van het te plakken onderdeel en je badkamer maar als je je douche een tijdje op volle warmte aanzet, dan heb je wanneer de stoom is weggetrokken een vrijwel stofvrije ruimte. Nadeel is natuurlijk dat de folie zich beter laat monteren op een kuipdeel dat ergens op gemonteerd zit. Dus misschien voor een kuipdeel niet zo handig maar in ieder geval gratis tip :P
 
Goed punt over dat doodföhnen inderdaad :YBeetje afhankelijk van de grootte van het te plakken onderdeel en je badkamer maar als je je douche een tijdje op volle warmte aanzet, dan heb je wanneer de stoom is weggetrokken een vrijwel stofvrije ruimte. Nadeel is natuurlijk dat de folie zich beter laat monteren op een kuipdeel dat ergens op gemonteerd zit. Dus misschien voor een kuipdeel niet zo handig maar in ieder geval gratis tip :P

:t De workmate gaat deze winter met wat plastic en de tank de douche in.... *O* :}
 
Mooi hoor, hoe sommigen hier kunnen toveren met wrapfolie.

Heb het wrappen ook geprobeerd, maar dat is niet voor mij weggelegd :(

Het 1 groot drama.
Kreeg overal vouwen en andere problemen.
Heb er ook het geduld niet voor...
 
Ik heb m'n brommertje van 12 jaar terug uit de schuur gehaald.
Hiervan de tank en zijkapjes gewrapt in 3M Galaxy Black, en daarna een striping aangebracht met de Ducati Monster als thema.

E27EB3EA-5B25-45D7-A522-96635419D120.JPG IMG_1308.JPG IMG_1311.JPG
(ook het zadeltje laten bekleden :9 )
 
Voor de 999 met witte glos wrap folie, een beetje zwart, donkergroen en knifeless tape.
Niet alles gaat perfect maar ik maak de motor eerst af en dan als ik niet tevreden ben over sommige delen doe ik die over.
Beetje slechte foto's maar ik zal meer en betere posten als ik verder ben.

Edit:
En de teksten zijn zijn gesneden op een plotter. Zou erg moeilijk zijn met knifeless tape. :P
 

Bijlagen

  • IMG_4628.JPG
    IMG_4628.JPG
    41,5 KB · Weergaven: 82
  • IMG_4629.JPG
    IMG_4629.JPG
    32,9 KB · Weergaven: 75
Vorige week begonnen om mijn tank te wrappen. Na 3-keer een fail, om het uit één stuk te doen, heb ik daarna maar geprobeerd om het in 3-delen te doen. Dit is een tank van een FZ6.
139769174_10225663800002336_1671854673138003034_o.jpg
139779687_10225663800162340_7250102947518963528_o.jpg
140025816_10225663799882333_5722982362843500112_o.jpg
140172382_10225663800282343_2253292933217418928_o.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan