Motor wrappen; ik ga het proberen

Voor zover ik voorgelicht ben.... wel eerst alles heel erg goed glad maken. Vullende primer ofzo gebruiken en daarna heel goed glad schuren. Het is niet zo dat krasjes enz verborgen worden onder de folie, die ga je er absoluut doorheen zien.

Idd, ff dicht plamuren, goed glad schuren en plakken maar. (uiteraard met de juiste voorbereiding)
 
Even een vraag tussendoor:

Ik heb vorige week zondag mijn motor richting berm gelanceerd. Het tussenliggende asfalt was niet echt vriendelijk voor mijn kuipwerk.

Nu kwam ik dit topic net tegen en ik vroeg me af of het mogelijk is ok (redelijk) serieuze schaafschade hiermee te verstoppen?

Ik ben absoluut niet van plan om 'm met verborgen gebreken te verkopen ofzo. Ik ben alleen op zoek naar mogelijkheden om m'n fiets weer netjes te maken. Maar m'n opties zijn beperkt ;)
Nieuwe kuipen zijn heel duur, spuiten is nog duurder, naked maken vind ik geen gezicht.

ter info: dit is de huidige schade:
[afbeelding]

Denk dat het wel meevalt met de kosten voor de schade. De schuifschade die zo te zien is, is met een kleine 400 euro wel helemaal netjes te krijgen. Kuipen hoef je niet nieuw te kopen, maar zijn te repareren en dan nog een paar (dure) stickers ... gewoon netjes laten repareren, zodat ie lekker origineel blijft.
 
Ik heb op mijn GS een spatbord verlenger zitten.
Ik had die graag met een carbon folie voorzien. Alleen ik durf het niet.
Is er iemand in de buurt van Roosendaal die dat voor me wil doen? Eventueel ook 2 kleine zijkapjes.
Ik wil alle kosten best betalen. Maar om zelf spullen aan te schaffen en vervolgens alles weg gooien zie ik niet zitten.
 
Even een vraag tussendoor:

Ik heb vorige week zondag mijn motor richting berm gelanceerd. Het tussenliggende asfalt was niet echt vriendelijk voor mijn kuipwerk.

Nu kwam ik dit topic net tegen en ik vroeg me af of het mogelijk is ok (redelijk) serieuze schaafschade hiermee te verstoppen?

Ik ben absoluut niet van plan om 'm met verborgen gebreken te verkopen ofzo. Ik ben alleen op zoek naar mogelijkheden om m'n fiets weer netjes te maken. Maar m'n opties zijn beperkt ;)
Nieuwe kuipen zijn heel duur, spuiten is nog duurder, naked maken vind ik geen gezicht.

ter info: dit is de huidige schade:
[afbeelding]

Kloten voor je. Ik ben alleen bang dat alleen het schade stuk wrappen geen optie is. Je kan nl nooit exact dezelfde kleur foly vinden. Als je dus voor wrappen zou gaan moet je de gehele motor doen. Dan heb je kans dat een los kuipdeeltje weer goedkoper is.

Zelf ook weer lekker aan de gang geweest. De motor is nu zo ver klaar dat ik aan de belttering kan beginnen.

full
 
Zo, het wrappen is klaar. Ik ben er best wel tevreden over.

full


gr, Look.
 
Grumbel

Iemand anders last van als je veel bochten hebt in je Wrap werk dat het spul in de zo gewoon vrolijk LOS laat.......

Het zelfde heb ik ook op een terug lopend stukje in de tank. Heb het al eens door geprikt en op nieuwe verwarmt zat het er weer voor een tijdje strak op en beetje zon en het is weer kut.

Ik ben bijna geneigd om de zooi er af te trekken iemand een andere redding???
full

Net onder de rode lijn komt de kuip in een korte bocht van binnen naar buiten
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijn GS een spatbord verlenger zitten.
Ik had die graag met een carbon folie voorzien. Alleen ik durf het niet.
Is er iemand in de buurt van Roosendaal die dat voor me wil doen? Eventueel ook 2 kleine zijkapjes.
Ik wil alle kosten best betalen. Maar om zelf spullen aan te schaffen en vervolgens alles weg gooien zie ik niet zitten.

Bedoel je dit ding:

images


Een maat van mij heeft precies dat geprobeerd te wrappen, en die was het moeilijkst en slechtst gelukt van alle onderdelen bij hem (de rest zag er wel goed uit). Vanwege de vele rondingen krijg je het carbon patroon niet netjes recht, en wordt het overduidelijk dat het (slecht) gewrapt is en geen echt carbon.

Ik zou het je zelf ten zeerste afraden. Dingen zoals handkappen en je voor spatbord zouden wel (mooi) lukken.
 
Bedoel je dit ding:

[afbeelding]

Een maat van mij heeft precies dat geprobeerd te wrappen, en die was het moeilijkst en slechtst gelukt van alle onderdelen bij hem (de rest zag er wel goed uit). Vanwege de vele rondingen krijg je het carbon patroon niet netjes recht, en wordt het overduidelijk dat het (slecht) gewrapt is en geen echt carbon.

Ik zou het je zelf ten zeerste afraden. Dingen zoals handkappen en je voor spatbord zouden wel (mooi) lukken.

Bedankt voor de info.
Ik bedoel het spatbord aan de voorzijde.
6157886979_08fabcf3b1.jpg

En inderdaad moet het zo vlak mogelijk zijn voor het mooiste resultaat.

Er zelf aan gaan beginnen durf ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Hexis raad ik niet aan. Liever Avery of 3M. Ok, folies zijn duurder, maar blijven uiteindelijk wel beter zitten. Bij wrapping folie is het wel belangrijk dat het goed aangerakeld (aangewreven) wordt. Doordat in de lijmlaag kanaaltjes zitten het je per cm2 minder lijm. Voor auto's maar dat vaak niet heel veel uit, daar kan je de folie vaak ergens omheen plakken. Bij een motor kan je dat vaak niet, en alles wat uit het zicht is bij een motor is meestal ook niet glad afgewerkt, dus nog minder hechting aan de randjes. En daar is dan weer het gevolg van dat de folie sneller loslaat.
 
Wat een geweldig spul,aan de hand van dit topic materiaal besteld.
En delen van mijn bus beplakt.bumper best lastig, maar strak geworden.
Ik ga de circuit motoren voortaan beplakken,scheelt heel wat knaken.
En je hoef niet te wachten totdat de spuiter klaar is.Wa
 
Grumbel

Iemand anders last van als je veel bochten hebt in je Wrap werk dat het spul in de zo gewoon vrolijk LOS laat.......

Het zelfde heb ik ook op een terug lopend stukje in de tank. Heb het al eens door geprikt en op nieuwe verwarmt zat het er weer voor een tijdje strak op en beetje zon en het is weer kut.

Ik ben bijna geneigd om de zooi er af te trekken iemand een andere redding???
[afbeelding]
Net onder de rode lijn komt de kuip in een korte bocht van binnen naar buiten


Welk merk Wrap folie heb je gebruikt?
 
Ik heb op mijn GS een spatbord verlenger zitten.
Ik had die graag met een carbon folie voorzien. Alleen ik durf het niet.
Is er iemand in de buurt van Roosendaal die dat voor me wil doen? Eventueel ook 2 kleine zijkapjes.
Ik wil alle kosten best betalen. Maar om zelf spullen aan te schaffen en vervolgens alles weg gooien zie ik niet zitten.


Je kan een keer bij ons binnenlopen op de zaak, neem dan even je motor mee dan kunnen we kijken of het goed te doen is of niet. Zaak waar ik werk is Van Strien Print & Sign op de Argon (Borchwerf 2) wij hebben hier gewoon carbon op voorraad liggen dus kan je hem gelijk bekijken of je het wat vindt.

Hoop niet dat ik te veel reclame maak want dat is absoluut niet de bedoeling.

Mvg. Klennuh
 
Vraagje voor de wrappers hier, ik heb in mijn woonkamer twee (lelijke) marmerachtige vensterbanken.
Nu had ik bedacht dat de korste klap om deze een gewenste kleur te geven wrappen zou zijn.
Nu mijn vraag; de vensterbanken zijn beide +/- 2.20 breed en zo'n 40 cm diep, als ik het uit 2 stukken wrap ga je die naad dan erg zien of zal dat meevallen?
Dit om niet een rol van meedere meters te hoeven halen en met veel "afval" te blijven zitten.

Alvast bedankt voor eventuele info!
 
weet iemand een adres waar ik blauw vinyl of plakplastic kan kopen? Wil dit op mijn plastic hugger gaan doen :)
 
Vraagje voor de wrappers hier, ik heb in mijn woonkamer twee (lelijke) marmerachtige vensterbanken.
Nu had ik bedacht dat de korste klap om deze een gewenste kleur te geven wrappen zou zijn.
Nu mijn vraag; de vensterbanken zijn beide +/- 2.20 breed en zo'n 40 cm diep, als ik het uit 2 stukken wrap ga je die naad dan erg zien of zal dat meevallen?
Dit om niet een rol van meedere meters te hoeven halen en met veel "afval" te blijven zitten.

Alvast bedankt voor eventuele info!

Naden ga je zeker zien. Waarom bestel je niet gewoon 3 meter en leg je m in de lengte? Is maar €25 per meter.

Leg jij ook dingen op je vensterbank neer of is het puur voor de sier? Stel je legt er een paar bloempotten op en af en toe je glas ofzo, kan ik me voorstellen dat je binnen de kortste keren er een gat in hebt. Dan moet je echt heel voorzichtig zijn, het is vooral voor de sier.
 
Je kan een keer bij ons binnenlopen op de zaak, neem dan even je motor mee dan kunnen we kijken of het goed te doen is of niet. Zaak waar ik werk is Van Strien Print & Sign op de Argon (Borchwerf 2) wij hebben hier gewoon carbon op voorraad liggen dus kan je hem gelijk bekijken of je het wat vindt.

Hoop niet dat ik te veel reclame maak want dat is absoluut niet de bedoeling.

Mvg. Klennuh

Tof !!!!

Ga ik zeker eens doen. Resultaat moet natuurlijk netjes zijn en daarom laat ik dit liever door een ander doen.

Bedankt voor de tip !!!! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan