Hoe oud ben jij?

Hoe oud ben je?

  • 18-25

    Stemmen: 256 39,3%
  • 26-32

    Stemmen: 145 22,2%
  • 33-39

    Stemmen: 78 12,0%
  • 40-48

    Stemmen: 96 14,7%
  • 49-56

    Stemmen: 61 9,4%
  • 67-75

    Stemmen: 7 1,1%
  • 76-83

    Stemmen: 4 0,6%
  • >83

    Stemmen: 5 0,8%

  • Totaal aantal stemmers
    652
Status
Niet open voor verdere reacties.

locuta

Die hard MF'er
11 jul 2007
316
0
Rotterdam
Ik las laatst in het nieuws dat het aantal verkochte motoren in Nederland dramatisch is gedaald. En dat de motoren die wel verkocht worden voor een zeer groot deel naar 45+-ers gaan. Dus ik vroeg me af: hoe zit dat eigenlijk met de motorforummers. Hoe oud zijn jullie? Poll-tijd dus. :)

Kirsten (34)
 
22 :).
IK vraag me af hoeveel mensen we dadelijk nog onder de 20 hebben als de nieuwe regeling wat betreft het A rijbewijs ingaat.
 
Goed punt Mystical... motorrijden wordt zo steeds meer ontmoedigd eigenlijk. Jammer hoor...
 
20 :)


...
IK vraag me af hoeveel mensen we dadelijk nog onder de 20 hebben als de nieuwe regeling wat betreft het A rijbewijs ingaat.


Ik vraag me sowieso af of er überhaupt nog wel veel mensen gaan lessen. Ik dacht dat je sowieso 2x examens moet doen.. weet niet meer exact hoe het nou allemaal zat. Wordt een dure business iig. Ik zeg ook echt tegen iedereen in m'n omgeving die roept 'ik wil eigenlijk nog motor gaan rijden', ga nou lessen en het halen voor 19 januari 2013, want daarna wordt het een heel wat duurdere grap en een hoop gedoe extra.

Vervolgens zie je gelijk wel de mensen die daadwerkelijk écht motor willen gaan rijden, want die gaan het gewoon doen en die anderen schuiven het alsnog op de lange baan "ja volgende zomer" sure sure :W
 
Ik weet eigenlijk niet wat de nieuwe regeling is. Ik heb zelf vorig jaar mijn motorrijbewijs gehaald en dat was toen drie examens: theorie, verkeersdeelname in de praktijk en specifieke oefeningen (al die afko's ben ik al weer vergeten, AVB enzo). Wel belangrijk om die alle drie te kunnen. Meer worden het er toch niet??
 
ik vind dat het heel weinig uitmaakt...
motorrijden is een passie... niemand "moet" een motor hebben.

ik denk wel dat er veel meer mensen even een paar jaartjes dan zullen wachten ipv gelijk op de 17e beginnen met lessen.

In Portugal bestaat de 11kw-25kw-volvermogen regeling al sinds begin 2010 en daar is weinig verschil heb ik van mijn zus begrepen
 
ik vind dat het heel weinig uitmaakt...
motorrijden is een passie... niemand "moet" een motor hebben.

ik denk wel dat er veel meer mensen even een paar jaartjes dan zullen wachten ipv gelijk op de 17e beginnen met lessen.

In Portugal bestaat de 11kw-25kw-volvermogen regeling al sinds begin 2010 en daar is weinig verschil heb ik van mijn zus begrepen


11-35-vol als het goed is ;)
Europese Richtlijn enzo, waar Nederland zoals gewoonlijk weer eens te laat is met de invoering :+ volgens mij had het eigenlijk 2 jaar geleden al ingevoerd moeten worden.

Overigens laat de Europese richtlijn wat ruimte voor toepassing zo staat er nl in dat voor A1(11kW) al op de 16 begonnen mag worden, en landen mogen kiezen om daar evt. 17 of 18 als minimumleeftijd van te maken.
Ook staat er in dat AM op de 14e mag, landen mogen max. kiezen om 16 als minimum leeftijd in te stellen. Mgoed, NL kiest weer voor de strengste optie..
 
18 jaar

ik vind dat het heel weinig uitmaakt...
motorrijden is een passie... niemand "moet" een motor hebben.

ik denk wel dat er veel meer mensen even een paar jaartjes dan zullen wachten ipv gelijk op de 17e beginnen met lessen.

In Portugal bestaat de 11kw-25kw-volvermogen regeling al sinds begin 2010 en daar is weinig verschil heb ik van mijn zus begrepen

Verschil daar is dat je 11kw op je 16e kan doen, 25kw op je 18e en na 2 jaar volvermogen.

Zoals ze het in Nederland willen doen begin je op je 18e met 11kw, na 2 jaar 35kw en 2 jaar daarna pas volvermogen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan