Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

~
M'n Dax staat weer thuis, die stond tijdelijk ergens anders. Ben alleen tijdens het laatste ritje m'n achterlichtglaasje verloren. Het lipje waar het boutje ingeschroefd wordt was gewoon afgescheurd :( het is ook elke keer wat[/quot

daar heb ik ook last van.

krijg je van Chinese zooi XD
 
Tja, zo blijf je bezig he :P
Binnenkort komt er denk ik een YX160 blok onder te hangen, komt er meteen een fatsoenlijke verlengde achterbrug onder, ben bang dat het anders lastig wegrijden wordt op 2 wielen :P
Zitten de montagepunten van de schokbrekers trouwens op dezelfde plek bij die verlengde bruggen, of zou ik dan ook langere achterschokbrekers moeten?
 
Ben nu een poosje met een yx140 op weg. Bevalt wel aardig. Vooral het soepele schakelen en in toeren klimmen ten opzichte van de skyteam 125 is een verbetering. Het schakelpatroon is ook wel geinig. Alles omhoog. En lekker makkelijk met zn vrij vinden dus ook. :)

Na wat rondrijden en spelen met de gasnaald en mengselschroef een mooie bruine bougie en een prima loop. Die VM26 zal daarbij ook wel helpen. Daarnaast ook de standaard schokdempers vervangen voor knappe en ook dat zorgt ook voor een fijner rijdende Dax. Heb er nu weer lol in om mee te rijden! zou een YX160 heel veel meer doen? Zijn wel een flink stuk duurder in aanschaf en dat was voor mij de reden om lekker voor een 140 te gaan in elk geval.
 
Al een adres gevonden om die YX160 aan te schaffen?
Ik zit te denken aan RZracing.nl, 439 euro
Home page

Ik ben idd ook een beetje het plezier kwijt zo in m'n bamidax :P het blok trilt best veel, loopt niet heel erg lekker (mechanisch), en ik mis een beetje het plezier/fun factor. Hij gaat net niet hard genoeg om makkelijk mee te kunnen komen op provinciale wegen of om vooraan te rijden bij de toerritten waar ik regelmatig mee rij (redelijk zwaar opgevoerde 2-takt brommers op motorkenteken).

Stuggere schokbrekers heb ik al, ook een stuurdemper (maar die zit er meer voor de show op :P). Ik wil alleen nog een zwaardere achterbrug, maar die heb ik wss al op het oog ;)
 
Laatst bewerkt:
nieuwe kepspeed 12 inch wielen gemonteerd met maxxis banden:

d40d14b3ade55861eb224105d38fd41a


cffbec702ec362cb95bb49bb1a1bdb56


Zou plug & play moeten zijn, maar dat viel nog best tegen. Voorwiel ging prima, maar de rempot van het achterwiel past eigenlijk niet goed. De remhevel steekt te ver uit en raakt de brug en er is niet genoeg ruimte voor nog een afstandsbus. Ik kan ook niet vinden hoe anderen deze set gemonteerd hebben. Voor nu maar even snel opgelost door de rempot zo te draaien dat de hevel boven de brug zit, maar dat is natuurlijk niet mooi genoeg. Wordt vervolgd dus :-)
 
Ik had laatst toevallig van Kepspeed of Mad Munk rempotten gezien die speciaal zijn aangepast voor Monkeynaven. Als ik ze tegenkom zal ik ze nog even posten.

EDIT: Hier kwam ik ook iets tegen wat er op lijkt: MP naven set met dax type remplaat

Volgens mij is dat wle plug and play.
 
Laatst bewerkt:
Dacht dat er in de velgen van twintig al een naaf gegoten zit.
Net als de fake galespeeds.
Dan heb je niets aan losse monkey naven.
 
Klopt! Naaf zit gegoten in de wielen en ze worden met lagers en al afgemonteerd geleverd. Net de eerste testrit gedaan en ze rijden super stabiel. Top mod weer :-)
 
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een (Jincheng)Bami Dax :P ik heb een mat zwarte te koop.
Is 50cc op kenteken maar er hangt een 125 blokje onder :) Blok is een jaar gelden los geweest en zijn alle lagers vervangen voor SKF,blijft het tenminste heel 8-)
Staat ook op Marktplaats en Speurders te koop.
full
 
zijn er nog mensen die toevallig komende zondag naar visé (net onder maastricht)gaan?
daar is zondag een grote dax meeting.

daxteamvise2014.jpg




ik ga er in ieder geval heen. heb wel weer zin in een eindje rond knallen.

nu alleen nog hopen dat er 1 boutje binnen komt dan kan ik de monkey pakken die loopt lekker door.
 
ik ga er zelf voor de 5d of 6de keer heen.

-ieder jaar een opkomst van rond de 500man
-grote onderdelen markt. ook de snelle dure onderdelen zijn te koop.
-2 ritten. op eigen tempo. en in kleine groepjes rijden ook wel fijn voor het snelle rijden.
-zaterdag avond pre party /camping, zatte belgen, fransoozen, engelse, duitsers en hollanders
-extreem veel bling bling brommers
-contest, mooist, origineelste brommer die extreem moeilijk is om te winnen als er ook maar 1 chinees onderdeeltje aan zit.


kort om gewoon een weekend lol.
 
Ja ik ga wel met mijn dax ja maar wel achter in de caddy ;) samen met een andere dax (van een maatje)
 
Terug
Bovenaan Onderaan