Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

me daxhanger :3 hij is af

mbiltt.jpg


ftoqyr.jpg


29ust1w.jpg


1214pia.jpg


20jqw4g.jpg
 
Hier stond een link naar de advertentie van mijn CT70, maar ik houd hem gewoon, moet wel gek zijn geweest om hem te koop te zetten. :+
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi
Zit er hier misschien iemand die zijn Rijstraketje wilt ruilen met een Suzuki RV125cc 2-takt uit 1979?
Heb de motor tekoop staan op motorshopper hier op de site..
Dacht probeer het ff,zoek wel weer iets betrouwbaars..
Laat maar weren anders..
Gr Mike
 
Na heel veel lezen hier op t forum heb ik ook een 2e hands daxje gekocht (en een mf account aangemaakt)!! Heb m inmiddels al een maandje en vind t echt een leuk ding. Vooral hier in de stad prik je m overal tussen of onderdoor *D
Toen ik m kocht moest er nog wel het een en ander aan gebeuren zoals een nieuw achterlicht, nieuwe tank en een flinke poetsbeurt. Inmiddels zitten die er allemaal op en heb ik m ook upgegrade met een iphone/tomtom houder en een sigarettenaansteker om t geheel van stroom te voorzien. De maximale snelheid die ik op de gps heb gereden is 93. de teller geeft dan 140+ aan :+ De skymax stickers heb ik er al afgepulkt. (hoop dat t plaatje lukt)
8


Wat nog op mijn to do lijst staat is de dax ietsjes opvoeren zodat je toch nog goed meekomt op de snelweg. Ik dacht zelf aan groter voortandwiel en n grotere sproeier. (misschien in de verre toekomst ook nog wel een zwaarder blok eronder). Ideeën hoor ik uiteraard graag. En verder wil ik er weer een originele uitlaat onder hebben zodat ik ook iemand achterop kan nemen indien nodig. Ook geeft de uitlaat die er nu onder zit zo'n herrie dat ik af en toe last krijg van mijn oren en ik me zondagochtend een beetje schuldig voel als ik mn straat uitrij :P

tot slot: B0az, wat een vette daxhanger!!! Ik wil zelf ook nog een aanhangertje verbouwen tot daxhanger zodat ie mee kan achter mn vwbus op vakantie. Nog nooit gedaan dus ben benieuwd of t wat word
 
Schuldig voelen over de herrie? Waarom?

Gna gna....

De mijne loopt ook 140. Maar dan wel met een digitale teller en correct ingestelde bandenmaat.
 
Ten eerste welkom op het forum :P

en dat moety wel te oden zijn als je een beestje handig bent.

foto werkt helaas niet ?

@ redeemer wat voor blok heb jij er onder hangen dan ?
 
Standaard Skyteam 125cc kan je iets meer pit geven door een dikke uitlaat en je sproeierbezetting wat aan de passen (standaard staat hij vrij arm, helemaal met een dikke uitlaat).
Overigens als het ding al 93 km/h loopt (op de GPS), dan doe je het al heel goed. Denk niet dat er veel meer uit te halen is met een standaard Skyteam blokje.
Dan moet je een ander blokje eronder schroeven
 
93 op GPS is 98 op een gemiddelde auto teller, prima resultaat. Mijn c70 met 125 blokje rijdt ongeveer even hard.
 
Mijn Skyteam blokje rijdt ook zoiets, krap aan 95 km/h op de GPS (als die zin heeft), dikkere uitlaat en een echte MIkuni (met zo'n ovaal gat) carburateur. Blokje klinkt dan wel alsof ieder moment de drijfstang naar buiten kan komen en de kleppen me om de oren vliegen, maar het gaat al tijden goed (uiteraard met olie van de Action 8-)). Ik rij er in de zomer zo regelmatig mee naar m'n werk (25 km over de provinciale weg vol gas :P), en dan loopt 't gekke ding tegen de 1:40 aan :P
 
en dan tank je als je op je werk bent neem ik aan ?

ik reed 40 km volgas toen was het einde verhaal XD kon ik bellen voor benzine :P
 
Ik kan meestal 3 enkele tripjes maken, maar meestal tank ik 'm weer vol als ik thuis ben (heb een 20 liter jerrycan met peut in de garage staan)
 
@ redeemer wat kost zon blok? ong. hoeveel mm carb en ontsteking ?

@ tom ik heb ook altijd een jerrycan in de schuur staan vooral omdat tankstation het niet leuk vinden omdat je maar 2,3 l tankt
 
UOisoE.jpg


Zo, als t goed is werkt t plaatje van mn dax nu wel.
Ik dacht dat ik mn daxje stuk had gereden van de week omdat ik iets hoorde rammelen ergens bij de cilinder vandaan. Ook rem ik nogal hard af op de motor omdat ik dit prettiger vind dan de remmen en t geeft van die mooie harde knallen uit de uitlaat *D
In ieder geval, ik dacht dus dat ik de zuigerveren eruit had gereden of de distributieketting loszat ofzo. Vandaag vrij dus even de tijd genomen om de boel goed te inspecteren (warm en binnen) hing de uitlaat er gewoon helemaal los onder :+ Dus die vastgezet en t dingetje rijd weer beter dan toen ik m kocht. :) En omdat er toch daxknutselen op de planning stond heb ik de emissieslangetjes maar eventjes opgespeurd en weggehaald. (en uiteraard de rest van de schroefjes ook maar even gecheckt)

Bedankt voor de tips over het opvoeren. Ik ga nog wat spelen met de sproeiers maar dan laat ik m verder voorlopig zo. Een nieuw blok doe ik pas als deze stuk is (zit al bijna 12000 km op). Het belachelijk lage benzineverbruik bevalt me maar al te goed en met een zwaarder blok word t toch iets minder zuinig. Wel ben ik aan t kijken voor een uitlaat die beter geschikt is voor 2 personen op een dax. Met de uitlaat die er nu onder hangt komt er wel lekker geluid uit maar degene die achterop zit kan alleen met zijn hak bij t voetstepje. Wat me opviel bij t zoeken naar uitlaten is dat er niet altijd bij vermeld staat of t voor een 50 cc of 125cc is. Zit hier eigenlijk verschil tussen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan