Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

@ redeemer wat kost zon blok? ong. hoeveel mm carb en ontsteking ?

@ tom ik heb ook altijd een jerrycan in de schuur staan vooral omdat tankstation het niet leuk vinden omdat je maar 2,3 l tankt


Voordat ie helemaal klaar is en loopt; €2000,-
De onsteking kwam met het blok mee. Met lichtspoel. Een Mikuni TM28 staat er op.
 
@ tom ik heb ook altijd een jerrycan in de schuur staan vooral omdat tankstation het niet leuk vinden omdat je maar 2,3 l tankt

Is dat zo? Ik hoor ze nooit zeiken als ik mijn K-Pipe met 2 of 2,5 liter, misschien een keertje bijna 3 liter, aftank.
 
ja bij sommige tank stations staat er minimale afgifte 2,5 l


@ redeemer dat moet dan een serieuse wheelie machine zijn :3
 
ja bij sommige tank stations staat er minimale afgifte 2,5 l

Dat is hun probleem, niet de mijne. Ik heb bij diverse pompen met deze melding, minder getankt. Bemand en onbemand. Als er niet meer in gaat, moet ik de rest er naast spuiten? Ook goed hoor. Nooit problemen mee gehad dus.
 
word volgend jaar het dax vise meeting weer in de zomer gehouden?

dan wil ik met me aanhanger er wss naar toe :p
 
Niet echt actief hier, zijn er mensen die ervaring hebben met GMB | Der Onlineshop

Waarschijnlijk ga ik voor een monkey als ik mijn rijbewijs gehaald heb. Een jaar of 15 geleden ook een Singa gehad en dat vond ik wel een heel leuk brommertje, als motor nog beter lijkt me ;-)
 
Waarom niet gewoon naar Nedstore, Amanda? Prima service, goede prijzen en aardige jongens.
Met een Duitser zit je meteen met hoge invoerkosten en BPM.
Ik heb er ooit een gekocht bij Nedstore, kan het alleen maar aanraden.
Of Loef, ook een goede zaak.

Ik heb een MSX gekocht, ook een fiets met kleine wielen. :)
Ik ben aan het kijken naar Big Bore Kits, er is veel te koop.
Takegawa 181cc of Yumionashi 183cc lijkt me wel wat. Maar ik heb geen idee welk merk nu beter is. Kitaco kits zijn goedkoper, maar schijnen geen extra PK's op te leveren.
Weet iemand waar ik in Nederland terecht kan voor advies en een kit? Ik heb Fredsbike.be al ontdekt in België.

Moet je bij een BBK altijd een sportuitlaat aanschaffen of kan dat met de standaard uitlaat?
 
Hoi Gerdien, PK's zijn bij een 1 cilinder helemaal niet belangrijk. Meer cc's = meer power onderin (waar je het wil hebben). Met aangepaste tandwiel verhouding ook een stukje meer topsnelheid.

"Horsepower sells cars, torque wins races". ;)
 
Laatst bewerkt:
Zal idd eens bij Nedstore gaan kijken.

Hoe meer cc's des te beter :-)
AMRacing heeft wel leuke Nice motoren t/m 300cc al vraag ik me af hoe lang een Nice blokje dat vol houd....
 
Hoi Gerdien, PK's zijn bij een 1 cilinder helemaal niet belangrijk. Meer cc's = meer power onderin (waar je het wil hebben). Met aangepaste tandwiel verhouding ook een stukje meer topsnelheid.

"Horsepower sells cars, torque wins races". ;)

Maar pk is toch echt koppel x toerental, dus als je vermogen gelijk blijft, maar je hebt meer koppel is toch echt je toerental gedaald :P
 
Bestaat Nedstore nog wel? Volgens mij al een hele tijd niet meer. Of in elk geval zijn ze volgens mij weg uit Soesterberg.
 
Hoi Gerdien, PK's zijn bij een 1 cilinder helemaal niet belangrijk. Meer cc's = meer power onderin (waar je het wil hebben). Met aangepaste tandwiel verhouding ook een stukje meer topsnelheid.

"Horsepower sells cars, torque wins races". ;)

Met zo'n 181cc big bore kit rijdt een MSX al gauw 140km. Het gaat juist om topsnelheid, want ik wil af en toe wel die vrachtwagen kunnen inhalen. En bij een kruissnelheid van 80km rijdt ie dan een stuk mooier.
 
Hallo! Ik ben op zoek naar een skyteam, het liefste een pbr, hoeft niet mooi te zijn zolang hij technisch maar in goede staat is. Dan heb ik wat voor de opknap en kan mijn vriendin vast wennen aan t schakelen voor dr motor als ze straks voor haar rijbewijs gaat. Weet iemand wat of heeft iemand van jullie er misschien eentje staan?
Alvast bedankt!
Kjeld
 
Laatst bewerkt:
Met zo'n 181cc big bore kit rijdt een MSX al gauw 140km. Het gaat juist om topsnelheid, want ik wil af en toe wel die vrachtwagen kunnen inhalen. En bij een kruissnelheid van 80km rijdt ie dan een stuk mooier.
Gaat dat zomaar wel, aangezien een MSX injectie heeft? Ik zou haast eerder een kant en klaar blokje kopen, een 4-kleps Daytona Anima ofzo. Dan laat je dat Honda blokje liggen als reserve.
 
Gaat dat zomaar wel, aangezien een MSX injectie heeft? Ik zou haast eerder een kant en klaar blokje kopen, een 4-kleps Daytona Anima ofzo. Dan laat je dat Honda blokje liggen als reserve.

Met een fuel controller kan het. De meeste cilinderkitjes hebben zo'n ding erbij zitten.
En een Power Commander V is ook al te koop voor de MSX.
Gaat goed komen dus. :)
 
Weet hier iemand meer over de elektrische versie van de Dax, Elmax/E-Max?
Is het enkel een brommer uitvoering?
 
Laatst bewerkt:
Heb Monkey overgenomen van mijn broertje (is een Singa die 10 jaar geleden nog van mij was) . Deze staat op brommer kenteken maar wordt over gezet naar motor kenteken.
Zal volgende week wat foto's plaatsen. Er zit al een lifan 140 onder maar komt een nice of cbr blokje onder.
Om een beetje veilig de snelweg op te kunnen zijn er diverse onderdelen onderweg ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan