Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

En MP koper haakt toch af dus blok is weer te koop... Voor 75 euro mag ie weg. Een koopje, alleen al voor de gloednieuwe cilinder, kop en zuiger al te gebruiken!
 
Ach, jongens, jammer dat ik heb geen geld of tijd... anders had ik iets leuks gebouwd met die frame en blok. Ik blijf wel dagdromen... :z
Succes met verkoop!
 
Ik heb me suf gezocht naar een betaalbare leverancier van een YX150 blok. De goedkoopste die ik kan vinden is motorkit.com uit belgie die deze blokken voor 300 euro en gratis verzending naar NL levert. Ze zijn alleen niet op voorraad en de levertijd is zes weken :-(

Motomonkeys levert ze alleen met carb en oliekoeler erbij voor vier honderd, maar dat heb ik dan weer niet nodig. Rzracing heeft ze niet op voorraad (ook 300 euro) maar het 2012 model wel, die kost dan wel 379 euro...

Iemand nog andere adressen?
 
En MP koper haakt toch af dus blok is weer te koop... Voor 75 euro mag ie weg. Een koopje, alleen al voor de gloednieuwe cilinder, kop en zuiger al te gebruiken!
Ik heb op zich interesse, maar kan geen PB knopje vinden. :+
Hoe kunnen wij in contact komen?

Edit: oh, lees nu pas dat de kickstarter niet werkt. Hmm. Welk onderdeel is er gesneuveld precies?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de kickstartertandwielen stuk zijn gegaagn. Blok is inmiddels verkocht en de nieuwe is al binnen. Toch maar besloten om voor 'veilig' te gaan ondanks dat ik erg in de verleiding was om een yx160 eronder te plakken... Het is dus 'maar' een gewone yx 125 geworden.

Hij zit er al helemaal onder en na wat stoeien met de bedrading vonkt ie prima. In krap vier uur eronder gezet en alles gemonteerd. Starten doet ie nog niet; hij verzuipt nogal. Carb moet nog afgesteld worden en volgende stap is even kijken welke sproeiermaat er nu precies in zit....
 
Rustig op zoek naar een motordax/ monkey/ pbr.............

Momenteel geen enkele motor meer dus rustig op zoek naar een nette.......
 
Eindelijk heb ik ook een reden om hier te posten,
ik heb vandaag namelijk een nieuwe (zhenhua) DAX 125 cc aangeschaft *O*

Omdat mn oude Tomos bromfiets tot op de draad versleten is, ga ik deze nu gebruiken voor woon/werk-verkeer (enkele reis=12km). :Y

Voor al het andere motorrijden heb ik een Suzuki GSXR750 ;)

Nu eerst maar eens helemaal nalopen en dan: rijden :]
 
Zow, was even puzzelen met de bedrading van deze yx125 en afstelling van de carb, maar hij loopt nu als een zonnetje...

bbcedd794dcf11f8ae0299de439a1b84_zps8f8effb0.jpg
 
Toch bezweken onder de brommer behoefte, maar ben toch voor grote wielen gegaan, heb een C70 gekocht. Binnenkort motorkenteken er op en dan wordt het de meest truttige 150cc daytona "brommer" ooit.. *D
 
Heb ik nog niet echt, althans...:

full


Ik heb ff snel mijn oude 88cc blokje eronder gehangen, lijkt me wel een goede om mee door de keuring te komen <90CC zodat ik kan aantonen dat het origineel ook "min of meer" zo geleverd is.

Ben van plan er een vlot Hotrod sausje overheen te gieten.. mat zwart of grijs, dikke uitlaat en gaan met die banaan :] .
 
Het is misschien niet helemaal de juiste plek, maar wie weet vind ik hier iemand met ervaring :)


Ik ben al enkele jaren aan het twijfelen om een van de meest verkochte motoren ter wereld hier in Nederland te krijgen. Gek genoeg zijn ze hier in Nederland nooit verkocht. (Joost mag weten waarom niet :? ) Het gaat om een van de twee volgende fietsen.

img4649cfz.jpg

Honda+Wave+110i+%25282012%2529+Front+Side.jpg


Ofwel een Honda Innova, of een Honda Wave, heel zuid-Europa en Azie stikt het van deze prachtige fietsjes. Het plan is om er een uit Duitsland te halen, waar ze ook sporadisch te vinden zijn.

Zelfs nieuw zijn deze fietsjes nog goed betaalbaar. Maar voor het importeren naar Nederland zitten er waarschijnlijk nog wel een aantal haken en ogen aan omdat ze hier nooit verkocht is.

Heeft er iemand ervaring in het importeren van een EU fiets die nooit in NL verkocht is geweest?
Problemen waar ik denk tegen aan te lopen zijn met name de BPM (en BTW bij nieuw) berekening. Hiervoor is een Nederlandse Catalogusprijs nodig, en die is er natuurlijk niet. Verder is waarschijnlijk een CVO/COC nodig omdat er geen Nederlandse voertuiggegevens bekend zijn van een dergelijke fiets? Hoe kom ik hier aan?

Mocht iemand meer weten hoe het een en ander in zijn werk gaat, dan hoor ik dat heel graag :)
 
Zo'n Innova zou ik ook wel willen hebben! De kettingaandrijving maakt het mogelijk om met tandwielverhoudingen te spelen 8-) .
 
De innova/wave modellen hebben mij nooit erg getrokken, maar zo'n motorblok?? Ja graag dankuwel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan