Degelijkheid Kymco

basilaug

Rookie
8 jul 2012
18
0
Gedurende drie jaar rij ik met Kymco.
Eerst een Like 125 en nu een People GT 300i.
Mijn dealer, die Honda en Kymco verdeelt, zegt dat een Kymco degelijker in mekaar steekt dan een Honda.
Ik kan dat alleen maar bevestigen.
Het comfort is ook van een hoog peil en de People GT 300i verbruikt slechts 1 op 33.
Dit voor een machine die razendsnel is.
Proficiat Kymco!
 
Gedurende drie jaar rij ik met Kymco.
Eerst een Like 125 en nu een People GT 300i.
Mijn dealer, die Honda en Kymco verdeelt, zegt dat een Kymco degelijker in mekaar steekt dan een Honda.
Ik kan dat alleen maar bevestigen.
Het comfort is ook van een hoog peil en de People GT 300i verbruikt slechts 1 op 33.
Dit voor een machine die razendsnel is.
Proficiat Kymco!

En mijn dealer die ook de 2 verdeelt zegt juist het omgekeerde. :?
 
Wij van WC-Eend adviseren.... ?? :P

Maar voor zover ik weet heeft/had Honda een meerderheidsbelang in Kymco dus zullen ze er qua techniek ook wel wat in de pap te brokkelen hebben (gehad)...
 
Laatst bewerkt:
Kan zomaar waar zijn ik heb vroeger een Honda VF750F gereden en dat was nou niet hun meest kwalitatieve produkt.

Zou zomaar kunnen dat de een soms beter pretseert
 
Mijn dealer die naast kymco ook sym en vespa verdeelt zegt ook dat hij meer vespas binnen krijgt voor herstellingen dan de andere twee. Er zijn echter al heel wat topics versleten hierover. Heel onlangs zelfs nog een, zoek maar eens op 'cello'. Lijkt me onwaarschijnlijk dat de discussie hier nog eens overgedaan gast worden.

Nu iets anders: hoeveel km heb je met die like gereden?
 
Gedurende drie jaar rij ik met Kymco.
Eerst een Like 125 en nu een People GT 300i.
Mijn dealer, die Honda en Kymco verdeelt, zegt dat een Kymco degelijker in mekaar steekt dan een Honda.
Ik kan dat alleen maar bevestigen.
Het comfort is ook van een hoog peil en de People GT 300i verbruikt slechts 1 op 33.
Dit voor een machine die razendsnel is.
Proficiat Kymco!

Toen men mij onlangs onderuit reed, is mijn Maxsym een heel eind over de straatstenen geschoven. Langs de buitenkant waren er op een paar krassen op de kuip na, geen beschadigingen te zien. Het T-stuk moest echter wel vervangen worden.
Het was voor mijn dealer de eerste keer dat ie een Maxsym moest uit mekaar halen.
En hij zie me net hetzelfde, nog nooit een motor of scooter gehad die zo stevig in mekaar zit.
En de brave man, had als zijnde fervent motard toch al jaren ervaring met allerhande tweewielers.
Het is uiteraard geen Kymco, maar ook wel een Taiwan made scooter namelijk Sym.
Voor velen hier lijkt het gewoon onmogelijk dat een produkt uit Taiwan zo stevig en goed is.
Ik zou zeggen wees niet bevooroordeeld en ervaar het zelf.
 
Mijn dealer die naast kymco ook sym en vespa verdeelt zegt ook dat hij meer vespas binnen krijgt voor herstellingen dan de andere twee. Er zijn echter al heel wat topics versleten hierover. Heel onlangs zelfs nog een, zoek maar eens op 'cello'. Lijkt me onwaarschijnlijk dat de discussie hier nog eens overgedaan gast worden.

Nu iets anders: hoeveel km heb je met die like gereden?

Lijkt me inderdaad een goede bijdrage aan het eerdere Sym topic van Mordan :Y

Sym Fiddle II, Allo of Cello 125cc
 
Met de Like heb ik 6300 km gereden en toen verkocht aan een familielid.
Deze scooter is nu 3 jaar en heeft 21000 probleemloze km afgelegd.
Geen enkel mankementje...
Met de People GT 300i heb ik nu na 14 maanden 14000 km en niets aan de hand.
 
Laatst bewerkt:
We hebben ook al het Topic "Japanners beter dan Italianen?".

Maar volgens mij is hier nood aan een topic, Japanners vs Taiwanezen!
Of "krak hetzelfde voor een betere prijs?" :P :W

Goed idee, en vanaf 28 juli openen we "Duitsers tegen de rest", of gooien we die BMW op de Kymco hoop? ;)
 
Laatst bewerkt:
BMW wil nu in de 300cc~400cc klasse meedoen, als besloten wordt andermaal de diensten van KYMCO in te roepen, mag die op de hoop. })
(interview Hans de Visser)





Toeval of niet..., KYMCO is druk doende de XCiting 400 aan het testen.

7414479260_0252393b62.jpg

7414478830_5c1ac4b574.jpg

165929zb30bi70yhq4hk1r.jpg
 
Laatst bewerkt:
over kymco gesproken in scooter expres saat de test van de myraod en daar komt hij een stuk positiever uit dan mijn eigen ervaring erop.
hij komt ook zeker positiever uit dan wat jurge op het topic had neergezet. namelijk dat hij op hoge snelheid boven de 140 gaat pendellen wat ik ook zelf ervaren had.
maar in de test staat dat hij ook op hoge snelheid zeer stabiel overkomt haha.
 
kymco gesproken in scooter expres saat de test van de myraod

Die subjectiviteit was mij al eerder opgevallen en sponsoring zal daar hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van zijn. Heb scooter express daarover indertijd ook een mail gestuurd (mijns insziens was o.a een testconclusie hoogst bedenkelijk; een maxi scooter met gekloond uiterlijk maar zónder ABS was zgn. de beste scooter en versloeg de concurrentie mét ABS alleen maar omdat 'ie goedkoper was :') ).
Nog een voorbeeld: de E-solex werd door s.e de hemel ingeprezen maar ga je het net op lees je veel negatievere verhalen. En zo kan ik wel doorgaan...

Voor mij een reden om mijn abonnement dit jaar nog op te zeggen; als ik reclame wil haal ik wel een brochure, van een blad verwacht ik objectiviteit, ook al is de importeur hier niet altijd blij mee.
 
Laatst bewerkt:
over kymco gesproken in scooter expres saat de test van de myraod en daar komt hij een stuk positiever uit dan mijn eigen ervaring erop.
hij komt ook zeker positiever uit dan wat jurge op het topic had neergezet. namelijk dat hij op hoge snelheid boven de 140 gaat pendellen wat ik ook zelf ervaren had.
maar in de test staat dat hij ook op hoge snelheid zeer stabiel overkomt haha.


Heee, ik vond het anders niet zo positief hoor. In het artikel staat ook dat het een flinke kluif zal worden om de gevestigde orde met deze scooter aan te vallen. Maar goed, misschien net hoe je het leest. @ Jij weet dat de Max530 beter rijdt! :)

@ Ik ga ervan uit dat er met een vergelijkingstest tussen meerdere scooters verder geen belangen mee spelen. In dit geval heb je 1 winnaar en 2 verliezers. Ook hier weer worden mindere punten netjes en respectvol beschreven.

Mish
 
Ook hier weer worden mindere punten netjes en respectvol beschreven.

Mish

De wijze waarop het wordt neergezet is zeker van belang.
Je mag niet verwachten dat een blad een type of merk afbrand omdat er t.o.v. de concurrent een mindere score uitkomt. Zo'n blad zo ik ook niet willen lezen.

Hoe een test ook beschreven wordt, je zal als koper altijd zelf de afweging moeten maken welke zaken zwaar en minder zwaar wegen.
Voor de een is de prijs bepalend en voor een ander de aanwezigheid van ABS. Rijgedrag is ook een lastige, de een wil snel en hard, terwijl een ander een toermachine zoekt en max 130km p/u wil.
 
ja hij heeft inderdaad beschreven dat hij het zwaar gaat krijgen met de concurentie maar waarmee dat is minder duidelijk.
meestal lees je dingen wel in een blad zoals instabiliteit veel of weinig grondspeling etc.
zo ontstaat er een balans tussen de goed en minder goede dingen zonder een merk af te hoeven kraken dat doen andere tijdschriften ook op een respectvolle manier.
de concrete min punten mis ik hier zeker gezien het feit dat ik zijn meening over de kymco al weet is het jammer dat ik het hier niet terug vind (op een respectvolle manier dan).
motor73 zou ook niet na het constateren van trillingen bij bijv 5000rpm neer gaan zetten nou deze motor loopt trillings vrij.
 
dankje choper zal ik zeker doen.
maar aangezien dit ook de kymco topic is kon ik dit hier niet overslaan.
 
Op -/aanmerking op Kymco is hier geen enkel probleem, maar het leek meer de kant op te gaan naar de mate van integer over ScooterExpress (Jurgen). Vandaar mij reactie om die elders te plaatsen en aldaar ruimte te creeren voor een weerwoord.
 
Laatst bewerkt:
Op -/aanmerking op Kymco is hier geen enkel probleem, maar het leek meer de kant op te gaan naar de mate van integer over ScooterExpress (Jurgen). Vandaar mij reactie om die elders te plaatsen en aldaar ruimte te creeren voor een weerwoord.

ik voelde de vinger al op die plek en heb hem inderdaad ook bij oma geplaatst.
maar je heb gelijk want ik was inderdaad verbaasd iets anders te lezen dan wat hij zei dus zal ik deze discusie daar voortzetten in afwachting van zijn antwoord.
tevens weet ik ook dat jurgen meerdere topics in de gaten houd en daar hij de kymco heeft getest dacht ik dat hij deze topic ook vast wel in de gaten zou houden.
 
Laatst bewerkt:
ik voelde de vinger al op die plek en heb hem inderdaad ook bij oma geplaatst.
maar je heb gelijk want ik was inderdaad verbaasd iets anders te lezen dan wat hij zei dus zal ik deze discusie daar voortzetten in afwachting van zijn antwoord.
tevens weet ik ook dat jurgen meerdere topics in de gaten houd en daar hij de kymco heeft getest dacht ik dat hij deze topic ook vast wel in de gaten zou houden.

Dan had je ook kunnen lezen in het magazine dat niet ik de test heb geschreven maar Raymon. Ervaringen zijn persoonlijk en dit is wat hij ervan vindt. Mijn mening over de Myroad is vrij duidelijk.
 
Die subjectiviteit was mij al eerder opgevallen en sponsoring zal daar hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van zijn. Heb scooter express daarover indertijd ook een mail gestuurd (mijns insziens was o.a een testconclusie hoogst bedenkelijk; een maxi scooter met gekloond uiterlijk maar zónder ABS was zgn. de beste scooter en versloeg de concurrentie mét ABS alleen maar omdat 'ie goedkoper was :') ).
Nog een voorbeeld: de E-solex werd door s.e de hemel ingeprezen maar ga je het net op lees je veel negatievere verhalen. En zo kan ik wel doorgaan...

Voor mij een reden om mijn abonnement dit jaar nog op te zeggen; als ik reclame wil haal ik wel een brochure, van een blad verwacht ik objectiviteit, ook al is de importeur hier niet altijd blij mee.

Die SYM Maxsym 400 is ook gewoon een hele fijne en een goede scooter die niet onder doet van die andere drie, ook in de ABS uitvoering!

Van sponsoring is in ieder geval geen sprake maar die discussie blijf je toch altijd houden, bij elk magazine.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan