Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er iemand mss ervaring met een gel zadel ?
En waar kan je zo n ding kopen ?

Alvast dank
Dennis

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. Heb wel van horen zeggen dat een gel zadel, wanneer deze in de volle zon heeft gestaan en je er dan op gaat zitten deze nogal al vervormd. Al komt ie later wel weer in gewone staat terug.
Of dit daadwerkelijk zo is of een broodje aap verhaal......geen idee. Wie het weet mag het zeggen.
Ik denk dat elke dealer je wel aan een ander zadel kan helpen. In Apeldoorn heb ik bij een dealer 2 verys 1000 zien staan 1 met een foam oid en 1 met gel zadel van Bagster. Je kan hem vast testen en bij inlevering van je huidige zadel wordt de prijs wat gunstiger.
 
Hoi mensen,
Nou ik lig nu al 5 weken met een gebroken been, ja lig ik mag er 8/10 weken niet op lopen.
Nou dus kan ik niet op mijn nieuwe versys 1000 rijden zo kut..... Wat is dit afkikken zeg en ik moet
Nog zeker 2 maanden voor ik waarschijnlijk weer kan rijden maar dan is het winter😞. Nou net een dag voor mijn vakantie met het inpakken van de caravan slip ik van de traptreden en breek mijn enkel en kuitbeen. Nu schroeven en ijzer er in en wachten heel lang wachten. Nou ja kijk uit naar volgend jaar om met de koffers en motor naar de Moesel te gaan.
Wil toch nog even wat kwijt over de Versys. Ik heb heeeel veel motoren gehad Hayabusa, Goldwing M1800R, enz. enz. te veel om op te noemen, maar deze motor rijd echt het geweldig hier kan bijna niets tegen aan. Geniet van deze motor mensen want ik kan het even niet.😫💪
 
Hey Frans1956, dat is balen man! Hoop dat je goed en spoedig hersteld. De Versys is idd een geweldige machine. Ben er ook zeer tevreden mee.
Hou vol, er komen vast nog mooie kilometers.
:] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
 
Bedankt Robse. Ja ik hoop dat ik snel weer te been ben, en ach volgend jaar weer heerlijk weg op de Versys. Is er trouwens een gezamelijke rit volgend jaar of een plan om met meerdere een dag naar Belgie enz? te gaan.

Gr. Frans
 
Laatst bewerkt:
Dat kunnen we zeker een keer plannen. Misschien meerdere personen alhier in geïnteresseerd?
Ik ben trouwens net terug van Corsica, mooi sturen daar. :} :]
Morgen nog ff een weekje naar Kreta met vrouwlief, oh wat heb ik het slecht..... :+
 
Na vakantie in Italie en een weekend sauerland pak ik nu nog effe een weekend ardennen, voor Frans1956 een beetje lullig maar kan er niets aan doen. De versys wil nu eenmaal rijden en dat doe ik dan maar. Idee voor een gezamelijke rit lijkt mij wel leuk.
 
Laatst bewerkt:
Zo moeilijk is dat niet. Heb er hier en bij andere topics al meerdere geplaatst.
Lukt me nu zelfs met smartphone ipv pc of iPad :+

full

full
 
@Bertje
Ik doe het altijd zo. Bij de reactie kies je het 5e vakje van rechts (open de documentenlijst) en kies document of afbeelding die je bij wilt voegen. Als iemand een minder omslachtige methode weet...let me know.
full

full

full

full

full
 
Hallo,
Ik ben sinds vorige week eigenaar van een Versys 1000 vh bouwjaar 2014.
Ben van een v-strom 1000 afgekomen.De 4 cilinder heeft mij doen overschakelen naar een versys.
Al dadelijk een vraagje:Wil een gipro ds versnellingsindicator aanschaffen.
Is het alleen op een bestaande fiche aansluiten?
Groetjes
 
Gefeliciteerd, verstandig besluit de aankoop van een Versys.

Ken de Gipro niet dus daar kan ik je geen advies in geven.

Maar realiseer je wel dat de originele gearindicator als wel de Gipro "rekenmachientjes" zijn die snelheid en toerental omrekenen naar de weer te geven overbrenging/versnelling.
Op het moment dat je die wetenschap nodig hebt, bijvoorbeeld bij stilstand, dan geeft hij geen informatie want er ontbreekt signaal om mee te rekenen.
Idem bij wegrijden met slippende koppeling (manoeuvreren) dan kan hij de signalen ook niet juist verwerken en geeft ie geen of onjuiste info.

Je moet doen wat je zelf wilt maar voor dat geld, de hoeveelheid werk en de bruikbaarheid zou ik iets anders kopen.

Groeten Bertje.
 
Bedankt Bertje voor de feedback,
Wat zou je dan kopen?Ik wil niet in de originele kabels beginnen te klooien.Ik wil alleen weten als ik in 6 de versnelling zit en als ik in bergachtig gebied zit met veel haarspeldbochten of ik in 1ste of 2de versnelling zit.Als er andere alternatieven zijn hoor ik het wel.
Grtjs
 
Op mijn Versys 2016 heb ik de originele versnellingsindicator. Ook ik vind het wel handig om te zien in welke versnelling ik rij, wil weleens naar de 7 doorschakelen _O- .
Op de Tiger 1050 had ik ook de Gipro gemonteerd. Daar zat onder de buddy een connector alwaar de Gipro op aangesloten werd. Alleen de spanning moest ik nog ergens vandaaan halen. De connector is volgens mij bedoeld om de motor aan de pc aan te sluiten, voor andere mapping, storingen uitlezen etc.
Maar nu weet ik niet of een dergelijke connector bij de Versys aanwezig.
Aan de andere kant, als je bij Gipro de juiste indicator voor je versys selecteert zou het toch goed moeten gaan.....
 
Voor de neiging tot doorschakelen naar de missende 7e versnelling kijk je gewoon net als de gipro naar de toeren en je snelheid. Bij mij draait hij bijvoorbeeld 4000 bij 100km/u en een versnelling lager veel meer toeren. Je begint er vanzelf een gevoel bij te krijgen.

Voor zijn 1 kun je bij twijfel nog verder schakelen naar - 1, lagere versnellingen zijn er niet dus je komt altijd goed.

Voor 2, tja geen oplossing voor.

Er zijn geen indicators die niet rekenen zover ik weet.

Ik dacht ook altijd er een nodig te hebben, maar je went er snel aan hoor. (en gelukkig genoeg koppel mocht je je een keer vergissen, hoewel dat bergje op met 2 weleens kritischer kan zijn als hier in NL.
 
Ik rij al 25 jaar zonder gipro en ben ook door de haarspeldbochten geraakt zonder.Nu wou ik mijn eigen eens verwennen met een gipro en daarmee de vraag .
Grtjs
 
Op de site van Healtech lees ik dat je deze voor de Versys 1000 (model 2015-2016) op de diagnosestekker van de ECU aansluit https://www.healtech-electronics.com/products/gpds/ .

Je hoeft hem dus niet te programmeren. Wellicht is de Versys 1000 uitgerust met een neutraalschakelaar met alle posities van de schakelwals. Als dat zo is, dan weet de ECU namelijk immer in welke versnelling de motor staat (steeds meer Ecu's houden bij het doseren van het branstofmengsel rekening met de versnelling waarin gereden wordt). Als dit het geval is, dan klopt de indicatie van de GIPro altijd en hoeft het apparaat niet te rekenen.

Indien hij wel moet rekenen, tussen toerental en gereden snelheid, dan zal dit voor de 6e versnelling nog geen probleem opleveren. Er vanuit gaande dat je altijd in beweging bent als je de motor in de 6 hebt :Y (voor het gemak, 60 [km/u] of meer :)).
Ik heb ooit op mijn Bandit 650 ook overwogen een dergelijke versnellingsindicator te kopen. Uiteindelijk niet gedaan, omdat ook ik besloten had de snelheid bij 4000 toeren in mijn geheugen op te slaan. Was heel eenvoudig, in 3 was dit 50, in 4 60, in 5 70 en in 6 80 [km/u]. De versnellingsindicator doet niks anders.

Het is jouw keuze!

Edit: ik heb even in het werkplaatshandboek van de Versys 1000 gekeken (ooit overwogen om een V1000 te kopen), maar daar lijkt het zo te zijn dat de neutral-switch slechts 1 contact heeft, de neutraal.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Bertje voor de feedback,
Wat zou je dan kopen?Ik wil niet in de originele kabels beginnen te klooien.Ik wil alleen weten als ik in 6 de versnelling zit en als ik in bergachtig gebied zit met veel haarspeldbochten of ik in 1ste of 2de versnelling zit.Als er andere alternatieven zijn hoor ik het wel.
Grtjs

Volgens https://www.healtech-electronics.com/product-advisor/ (deze site) is het kabeltje inpluggen en het zou moeten werken.
Als ik het goed heb word het aangesloten op de diagnose stekker die meestal onder het zadel ligt.
Als je stil staat in de 1ste versnelling geeft ie dat niet aan pas als je wegrijd,dus de koppeling op laat komen geeft ie de 1ste versnelling aan.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
@bertje van rijden kwam het vandaag niet, dus uit verveling ff poetsen.
Neverdull is het niet. Dat is een soort van poetskatoen, heb ik ook in huis maar wat je daar vooral mooi mee krijgt is verweerd aluminium. Voetsteunen, schetsplaten, olieleidingen etc. Prima spul.
Dit is een soort boterzachte pasta, zonder korrels of ander scherp spul. Lijkt wel Nivea.
Geen idee hoelang het zo blijft, maar als ik het elke 2500 km zo kan houden vind ik het geweldig *O*

Rob,

Nog steeds zo positief over Mothers?

Gr. Kees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan